Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik maak Bram nooit wakker eigenlijk, maar hij slaapt ook bijna niet overdag. Af en toe een tukje van een kwartier maar verder is hij wakker. En maar kletsen..

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Rohan's lege maag maakt hem wakker :D

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha, zo gaat het hier ook ;)

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hihi dat kletsen, leuk is dat hè?!
    Hier ook af en toe.
    E slaapt ook weinig overdag maar soms net als ze toe is aan een fles en soms ook wel eens van 12 tot 15 uur!

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Vandaag CB: Ze is nu 5650 gram en 57 cm (maar 1 cm gegroeid tov de vorige keer ?! Voor mijn gevoel meer!)

Gaat eigenlijk allemaal goed alleen moet het buikliggen meer oefenen. Want het buikliggen/hoofdje optillen vindt ze niet echt leuk. Omdat ze graag wil zitten zat ik er aan te denken om een Bumbo seat te kopen, daar kan je ze vanaf 3 maanden al in laten zitten, maar CB arts raadde het af omdat ze dan lui zou worden en het kruipen over zou slaan. Maar ja wat moet ik dan? Ze wordt driftig als ze niet mag zitten zo af en toe en ik kan niet de hele dag met haar gaan zitten toch?

Ze ligt nu lekker te slapen na de fles, was weer een spannende dag ;)

6. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    @nathalie. Mooi dat alles goed was. F vond op de buik ook nooit niks aan, maar nu dus wel erg leuk, en hij hoeft nog niet zo nodig te zitten, is een aardig relaxed manneke! Maar je kunt idd niet de hele dag zitten met je beeb,lastig. En als je haar nou rechtop zet in de box tegen een voedingskussen aan ofzo?

Hmm aardig rustig hier thuis, f slaapt al vanaf 12 uur:) en dochter is aan het spelen, begin me een beetje te vervelen:p

Volgens mij begint het schedeltje van f al bij te trekken:):) zijn haartjes aan de linkerkant beginnen nu ook wat weg te trekken. Jeeh erg blij om.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nathalie super dat alles goed was!
    Zelf ben ik geen fan van de Bumbo, omdat het mij slecht lijkt voor het ruggetje?

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik kom ook weer even gluren.

Leuk om vanalles over jullie kids te lezen.

Onze dame doet het onwijs goed. Heerlijke meid.
    Dinsdag bij cb geweest. 5959 gram en al 62,5 cm.
    Onze meid slaapt overdag op haar buik, heeft dus veel buiklig ervaring, vindt het ook niet vervelend, dus hoofd optillen is echt geen probleem, ze duwt zich echt met d'r armen omhoog. Ook al een paar keer van buik naar rug gedraaid.
    Ze vind het ook onwijs leuk om in de wipper te zitten en mee te kijken bij vanalles en nog wat.
    Verder kletst ze de oren van ons hoofd, met hele hoge gillen ertussendoor.

Wakker maken voor een voeding doe ik nooit. Zelfs niet voor de van 22:30 ofzo. Onze meid gaat rond 20:00 uur haar bed in voor de nacht en dan zie ik wel wanneer ze wakker wordt, vaak is dat rond 3:30 uur en slaapt ze daarna tot ergens tussen 6:30 en 8:30.
    Overdag slaapt ze meestal best goed, maar er zit nog geen regelmaat in. Vaak wel 1 slaapje van ruim 2 uur, de rest korter.

Ondertussen ben ik ook weer aan het werk. Motivatie is nog ver te zoeken, maar het lukt allemaal wel.

9. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Melle Hoe heb je het aangepakt bij F. Om hem niet op z'n voorkeurskant maar andere kant te laten liggen?
    Ik probeer O. op een Delta baby sleep (driehoekig kussens) te laten slapen op zijn niet voorkeurskant, maar hij draait, zelfs in baby sleep, terug naar zijn rug.

We zijn een midweek weggeweest, leuk om er ff lekker uit te zijn!
    Maar wat een verschil met in en uitpakken. Veel spulletjes mee dacht ik, maar daar kwam ik erachter dat ik toch nog wat miste. De wipstoel mee was een groot succes!
    O. heeft het naar z'n zin gehad. Alle aandacht van papa en mama!
    Nu weer lekker thuis, is ook weer heerlijk!

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    T.hyrza heeft een lichte voorkeurshouding en heb van het cb een soort van infobladen meegekregen hoe ik het kan oplossen.
    Het is gelukkig niet erg ofzo, maar in dr bedje draait ze wel naar 1 kant, met voeden doe ik om en om.

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Laat ik hier ook weer eens meekletsen ipv alleen op facebook.

Ons meisje gaat prima. Heeft geen problemen met op haar buik liggen, ze draait meestal meteen weer om naar haar rug! Duurt ook niet lang meer voordat ze van rug naar buik gaat draaien; ze komt al een heel eind op haar zij en volgens de osteopaat zat ze er tegenaan. Van mij mag het nog wel even duren, gaat toch al zo snel.

Voorkeurshouding hebben we hier niet (meer), mede door de osteopaat.

Wij maken haar wel wakker voor de fles na 4 uur (of geven soms eerder als we weg willen ofzo). 's Avonds is ze meestal veel wakker en dan krijgt ze haar laatste fles als wij naar bed gaan. Meestal rond 22.30. 's Nachts slaapt ze lekker door, al wil ze meestal rond een uur of 4 een speentje. Hoe laat ze 's ochtends wakker wordt, verschilt. Meestal rond uurtje of 7.

Het slapen overdag verschilt erg. Ze slaapt best veel, maar nog niet echt in een ritme. Zo kan ze na een fles even spelen, uurtje slapen en dan weer in slaap vallen en dan weer wakker worden voor de fles. Wordt vanzelf wel een keer logisch. Al is het voor de oma's wel makkelijker als ze een schema heeft, maar helaas.

Afgelopen donderdag naar het cb geweest; ze was toen 14 weken en woog 6300 gram en 61,5 cm.

@Molenbloempje: lekker hoor er even tussenuit. Wij zijn aan het einde van mijn verlof nog een midweekje weggeweest. Auto vol met twee kids!

12. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    @ molenbloempje. Wij zijn met mede daarvoor ook bij de chiropractor geweest, dat heeft wel de ergste spanning uit z'n bekje gehaald. En verder stimuleren met speeltjes,zodat hij die kan op gaat kijken, en nachtslot hoofdje goed draaien. Nu doet f het vaak al uit zichzelf,dus gaat de goede kant op.

@maria. Dat is erg vlot zeg, nu al bijna omrollen, netjes!

Hier heeft f z'n grijpreflex door:) hij kan rammelen met een rammelaar(trots)
    Verder begint hij te smakken en een beetje te kwijlen, en hij keuvelt ook lekker de hele dag door. Verder een heerlijk relaxed mannetje, heeft nergens geen haast mee, heerlijk.

Hebben jullie een leuke vaderdag gehad? Hier wel, ontbijtje gemaakt, helaas komt morgen de Canvas bestelling binnen, dus morgen weer beetje een vaderdag.

13. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @nathalie: fijn dat t weer goed was allemaal bij CB! Heb je een voedkussen? Als je dat heb, kan je haar daarin leggen/half zitten en kan ze ook alles zien en bekijken, wat Melle idd ook al zei ;)

@Gespannen: Slaapt je kleine meid al lang op dr buik? Vet goed dat ze al om kan draaien!!
    Haha en moeilijk om weer aan t werk te gaan? Ik ben echt zoo blij soms dat ik maar 20maanden verlof heb :p Vind je t dan trouwens niet vervelend om er in de nacht uit te moeten als ze dan dr flesje wilt? Wij geven express tussen 23:15/23:45 voordat me vriend naar bed gaat de fles zodat hij evt niet in de nacht eruit komt ;)

@Molenbloempje: Lekker hoor een midweekje weg, lkkr met zn 3tjes!! Waar waren jullie heen geweest?

@Maria: Jeetje bij jou ook al zo snel met omdraaien! Maarja de mijne is nog geen 3maanden en slaapt in zn Pacco inbakerdoek...

@Melle: Leuk als hij als zelf kan grijpen! Scheelt echt al heel veel denk ik ;) Hier in At was het vorige week vaderdag en toen waren we voor t eerst wezen zwemmen met de kleine man en had ik een sleutelhanger met Beste Papa erop gekocht

@hier: Morgen de eerste prikjes, ben echt heeel benieuwd!
    Het is hier nu tegen de 30graden en vandeweek wordt t zelfs tegen de 37graden zeiden ze net op de radio....maar ik vind t zo zielig om Aaron dan in te bakeren. Doe dat maar 2x per dag, rond 19/20h als hij naar bed gaat en als hij in de middag slaapt zoals nu. Als ik dat niet doe, dan slaapt hij in de middag echt hooguit 20min in zn bedje :( Hij zweet zo snel, ik doe wel zn raam open als hij er niet is, maar toch ...

14. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Sorry dames dat ik jullie wat verwaarloos maar zit momenteel weinig achter de pc.
    H.ielkje slaapt hier inmiddels klokje rond! :O
    Ben ook begonnen met groente hapje. Dat vindt ze heerlijk en ze heeft er verder ook geen last van. Ze vind alles prima.

Inmiddels ben ik zelf intensief begonnen om de zwangerschaps kilo's er weer af te trainen. Heb van het weekend de crosstrainer thuis gekregen en ga ook regelmatig even een stukje met H. te rolschaatsen! hihi

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    het scheelt denk ik dat ik borstvoeding geef. Ze ligt naast me in de wieg, ik pak haar eruit, leg haar aan en klaar. Soms vallen we samen in slaap, vaak ben ik wel nog wakker als ze los laat en dan legbik haar terug, slaapt ze gelijk door.

16. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Nu al fruithapje? Dat mag toch pas vanaf 4 maanden? En eigenlijk liever vanaf 6 maanden?

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef nog geen fruit of groenten, ik vind ze nog te jong.
    Kwijlen doen ze allemaal en kijken wat je aan het doen bent ook hihi

Als ik T liggend vast heb, dan komt ze met haar hoofdje naar voren tot "zit" zeg maar.
    Ook als ze plat ligt gaat dat koppie omhoog om te kijken wat er gebeurd haha

Ze is vandaag precies 3 maanden!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hihi Bamjolan, hier precies hetzelfde met dat koppie!

M. is alweer vier maanden! Ze rolt ook al van rug naar buik, van buik naar rug lukt nog niet echt. En ze wil het liefste 'stappen'. Zitten vindt ze wel ook steeds leuker, dus de wipstoel gebruiken we nu steeds meer.

Fruithapje en groentehapje geef ik ook nog niet. Misschien probeer ik het als ze vijf maanden is (maar niet iedere dag), maar ik heb nog niet het idee dat ze er heel erg aan toe is.

Vanmorgen prikjes gehad en net had ze 37,8. Beetje verhoging dus. Hoop dat het daarbij blijft!

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier ook nog geen vast voedsel, mamamelk is voorlopig voldoende :)

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ons meisje is vandaag 3 maanden :)
    Ze komt ook omhoog als ze een beetje schuin op mijn benen ligt en ze rolt een beetje en de beentje gaan regelmatig in de lucht. Ook veel trappelen in de wipstoel, in bad of op de bank. En er komen nieuwe geluidjes ;)

Deel Deze Pagina