@Gism0w: Heb jij dan echt een sportkinderwagen? Ik heb een 3wieler Quiny met handrem...maar toch nog angst met remmen, ga aankomende week langszaam proberen hihi Afgelopen week beetje regen gehad en 1 band was lek Wel laat dat je pas 1,5week later weer terecht kan voor de prikjes...Is ze alweer wat beter?? @Nathalie: Jeetje hadden jullie nog zoveel nodig dan? Heel stom miss maar dan hebben wij echt best veel eigenlijk haha Ik wilde laatst zo'n houten kinder picknick tafel kopen en/of die kinder plastic stoeltjes maar niet gedaan Ik heb laatst al een riddertent gekocht voor in de tuin...vanaf 3 jaar staat op whaaaahaa Ga jij niet veel weg met de kleine? Ik ga veel op stap, miss te veel en ik probeer nu echt n ritme te maken dat hij in iedergeval 1 slaapje en het liefst t middag slaapje thuis in bed doet. Maar hij is zo zoet als we weggaan, stil, niet huilen, makkelijk en slaapt dan veel En ik snap je, ik vind t ook moeilijk als hij huilt om hem dan te laten...!! Gaat t met jou al wat beter? Ik weet nog niet of ik Aaron ook wat anders laat eten/drinken naast zn fles... Ik had vandeweek n ijsje (zo'n staafje in plastic) en dat vond hij lekker haha steeds zn mond open en tong uit steken hihi Ook bij me vriend vandeweek met fruityoghurt wilde hij ook meer... Maar alleen geproefd, was niet een hele lepel ofzo! Weet je op de potjes staat ook vanaf 4 maanden, maar das denk alleen maar om te verkopen en geld te verdienen Eigenlijk is melkvoeding tot 6maanden voldoende toch?!
Nenaten inderdaad, inprincipe is het tot 6 maanden voldoende, tenzij een kindje te weinig binnen krijgt of niet goed groeit. Dat zei het CB hier tegen mij. Ze komt goed aan per maand nu, en dat is voor haar nu voldoende 5,5Maand/6maand vind ik zelf een mooie leeftijd, mits het kind er echt aan toe is medisch gezien (gewicht etc).
Die prikjes hadden wel eerder gekunt maar vrijdag tussen 13.00 en 14.00 hebben ze inloop en dan kon ik ze ook halen. Dan was de kans ook groter dat ze fitter was. Gelukkig is ze weer wat opgeknapt. Arts bij CB zei dat ze waarschijnlijk tegen een virus aanliep wat niet door wou zetten. Volgens mij hebben wij dezelfde kinderwagen. Zal wel ff spammen
Haha ziet er vet cool uit en jaa wij hebben precies dezelfde ook die kleur!! We gaan morgen als me vriend uit zn werk komt uitproberen
Hoi meiden, Ik kom even doei zeggen. Mogelijk kom ik nog eens buurten, maar ik merk dat ik geen tijd neem om mee te lezen en te schrijven. Bedankt voor jullie updates en meeleven van de afgelopen periode, zwanger en net bevallen. Hier gaat alles erg goed. Bijna weer op mijn oude gewicht en dat met 20+ na de bevalling. Sarah is een heerlijke meid, echt genieten. Ik ben alweer een maand aan het werk en met ruim 20 uur in de week, huishouden, hobby en 4 kids blijft er minder tijd over om te forumen, ik merk ook dat ik er minder behoefte aan heb. Bekken functioneert weer bijna normaal, dus ik kan lekker de deur uit ed. Het ga jullie goed!
@ Gespannen: Jij ook het allerbeste! Knap dat je dat allemaal kan: werken, huishouden, hobby en 4 kinderen! Ik heb al moeite om het huishouden te doen zonder werk en met maar 1 kind! Petje af hoor! En knap ook weer terug op het oude gewicht! Succes met alles!
Jammer Gespannen maar wel begrijpelijk hoor! Je privé leven gaat tenslotte voor! Hier alles goed, over ruim 2wk is T. alweer 4 maanden! Waar blijft de tijd! Pfff haha
@gespannen: Jammer dat je weggaat, maar idd priveleven gaat voor en je heb t er daar maar al te druk mee als ik t zo lees! Respect!! @bamjolan: Jaaa gaat echt snel he! Hier is de kleine ookalweer ruim 3 maanden Morgen voor de 2e keer naar de kinderarts voor zn prikjes, ben benieuwd hoe t zal gaan! Vorige keer geen last gehad, dus hoop nu natuurlijk ook niet
Spannend! Succes morgen! Hier druk aan het solliciteren en vandaag met dochterlief wezen shoppen haha 3 van de 4 waren mee, middelste had een dansproject op school dus zij kon sowieso al niet mee ivm de tijd. Ben wel gesloopt nu haha
Ja tnx! Lijkt me wel lastig hoor, shoppen met 3 kids hihi Je bent dan neem ik aan voor hun wezen shoppen? Alhoewel de oudste is ookal 10jr
Viel gelukkig wel mee haha! Oudste dochter had echt kleding nodig, Zoonlief van 4 liep wel steeds overal heen maar zolang hij in de winkel bleef en overal af bleef vond ik het wel best haha Gelukkig kan hij niet zonder zn moedertje haha De kleinste lag in de wagen, later heb ik haar in de draagzak genomen (neem ik altijd mee hihi) want ze begon wat te huilen. Dus de tassen en al in de wagen gezet en T op de borst. En zo de bus in naar huis met 1x overstap haha!
We zijn sinds het weekend aan het overstappen van Nutrilon naar eigen merk van Etos. Steeds een schep meer van de 1 en een schep minder van de andere. Nu heb ik sinds vanavond het idee dat ze honger heeft 's avonds. Ik maak nu grotere flessen aan dat vorige week: 180+6 ipv 150+5, en al drinkt ze ze niet helemaal leeg, ze drinkt wel meer dan eerst. En gisteren en vandaag was ze 's avonds aan het huilen. Ik heb de fles eerder gegeven dan normaal en daarna valt ze (gelukkig) als een blok in slaap. Zou het toeval zijn dat ze meer honger heeft? Ze heeft om 9 uur nog extra water gekregen 90 cc, heeft ze helemaal op en om half 10 dus maar de fles omdat ze maar bleef huilen. Is dit toeval of heeft het te maken met de andere voeding? Of zou het gewoon de overgang zijn naar flessen van 180+6? En eventueel extra honger? Want baby's mogen soms toch rijstebloem vanaf 4 maanden?
Ook al drinkt ze het niet leeg, de voedingswaarde met meer schepjes en water is natuurlijk wel hoger dan wat je gaf. Zou best kunnen dat ze honger heeft. Je kunt idd starten met rijstebloem vanaf 4 maanden maar weet zelf nog niet of ik daarmee ga beginnen want T slaapt eigenlijk ook heel goed. Ze oogt nog heel tevreden met haar voedingen hihi
Hallo dames, Ook even een update hier, F krijgt vrijdag prikjes op inloopuur, was afgelopen weekend ziek vandaar, weegt inmiddels al 7 kilo. Zo trots. Verder gaat het goed, was begonnen met fruithapje, maar meneer heeft al 3 dagen niet gepoept, dus dat eerst maar even afwachten, hij heeft er altijd al moeite mee gehad. En we wilden rijstebloem door de laatste fles doen, maar dat kan stoppend werken dus dat doen we ook maar even niet. We mochten naar 4 flessen gaan, maar hij drinkt ze alle 5 meestal lekker leeg, dus daar wachten we ook maar mee, ik denk dat hij dan de nacht niet gaat redden. Hoe zitten jullie nu qua ritme? Vind het nu een beetje lastig worden. Weet iemand eventueel een vervanging van rijstebloem? Hij is namelijk weer aan het spoken s'nachts. Bij de cardioloog kwam een lekkende hartklep naar voren, vandaar Die ruis,maar doen ze niks aan. Nu wachten op verwijsbrief van de internist. Respect voor bamjolan en gespannen!
Nathalie: Hoeveel flessen geef jij per dag dan? Ik geef Aaron nu denk zo'n 2 weken al 4 flessen per dag de eerste en laatste 210+7 en de 2 ertussen 180+6. Hij zit boven de gemiddelde lijn en slaapt in de nacht door omdat we de laatste fles om 23/23:30 geven en hem daarvoor wakker maken Maar doe je steeds per keer dat je de fles geeft een schepje van de een meer en van de ander minder? Dat is namelijk ook te snel met overstappen.. Weet niet of ik zelf ook rijstebloem zal gaan gebruiken..? Oo mannetje roept me, is wakker schrijf later weer verder
@ Nenaten: van CB mocht ik in 1x overstappen; ene pak op en dan met de nieuwe beginnen. Ik doe nu zelf mengen omdat me dat beter leek. Ze krijgt per dag steeds een schep meer van de 1 en een schep minder van de andere. Dan ben je dus in 6 dagen over zeg maar. Is dat te snel? Ik weet het ook niet meer hoor, iedereen zegt weer wat anders! Ik mocht 1 fles ophogen naar 210+7 en de rest 180+6 doen. Ik geef nog 5 flessen op een dag. Ze lijkt vandaag iets minder te huilen maar ze is toch nog wel onrustig. Doorslapen doet ze wel gewoon, ik moet haar om 7 uur echt wakker maken. Lastig hoor. Hopelijk vinden we snel een oplossing. Ik moet over 1,5 week weer naar CB. Rijstebloem zorgt voor een vastere ontlasting? Dat zou hier wel prettig zijn Vandaag iemand van Gezinsondersteuning op bezoek gehad. Op de een of andere manier krijg ik geen regelmaat qua huishouden en baby erbij. Daarnaast de achterstallige dingen van de verhuizing en andere klusjes die ik aan het eind van de zwangerschap en na de bevalling niet kon/niet aan toe kwam, maakt een hele berg werk waar ik niet doorheen lijk te komen. Dat maakt me erg onrustig en niet blij. Ze gaf aan dat ik goed voor mezelf moest zorgen door voldoende rust te nemen. Ik had na de bevalling waarschijnlijk meer rust moeten nemen. Daarom ben ik denk ik nog zo moe. En dan nog een onrustig kind die mijn leven bepaalt ipv ikzelf maakt het feest compleet. Genoeg werk aan de winkel!
Ik denk dat je er goed aan heb gedaan om niet in een keer over te stappen! Het is voor de kleine een hele verandering hoor en daardoor kan de kleine ook weer buikpijn/krampjes of gewoon last van krijgen. De darmpjes moeten ook weer wennen.. Wat vond je van de gezinsondersteuning? Heb je bepaalde opdrachten gekregen of te horen gekregen wat je fout of beter kan doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Wij gaan vanaf morgen ook maar gewoon alle 4 de flessen met 210+7 geven, Aaron heeft toch nog trek als zn flesje op is En er is n soort van ezelsbruggetje wat de kleine nodig heeft: 150 x gewicht en dat is wat de kleine ongeveer nodig heeft. Aaron weegt 6,5kg x 150 = 975ml Als we 4x210 geven komen we nog niet eraan maar mr is boven de lijn en als hij straks 4 maanden is, kunnen we miss om 10:00 een fruithapje ofzo erbij doen
Ik heb nog niet echt tips gekregen, was nu kennismaking. Ze zijn gelukkig heel breed qua werkzaamheden: dus structuur qua huishouden, financiën, gezin. We gaan nu eerst een doel opstellen, wat wil ik de komende weken bereiken. Ze gaf wel als opmerking dat het de vraag is of je kinderen kunt verwennen. Want als je je baby elke keer oppakt als het huilt krijgen ze dat waarschijnlijk wel in de gaten. Het is natuurlijk wel belangrijk om in de gaten te houden wat voor huiltje het is. Maar ze moeten ook leren dat mama of papa ook af en toe even wat anders moet doen. Ik heb ook het idee dat ze soms huilt terwijl er niks aan de hand is. Ze kan natuurlijk niet praten! Maar na het spelen met mama moet ze gewoon weer even in de wipstoel, box, bed. En nu begint ze vaak te huilen (wil ze waarschijnlijk nog verder spelen ) En het is sinds een paar dagen 's avonds weer raak, huilt ze van 7 tot 9 en wil ze niks behalve rondgedragen worden....niks geen ontspanning voor mama, daar word ik niet blij van