Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het is stil hier!

Het gaat gelukkig weer beter met het huilen 's avonds, afgelopen dagen minder. En ik mag de 4e fles gewoon verhogen want ze drinkt de laatste fles niet leeg dan. Maar goed, vreemd genoeg drinkt ze nu weer een stuk minder. De laatste dagen drinkt ze de flessen niet leeg. Zou dat door het warme weer komen?

Volgende week weer naar CB, ben benieuwd!

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier ook een niet zo geweldige drinker op het moment ;) Nu is het hier al weken aan een stuk warm, dus weet niet of het bij haar daaraan ligt, maar bij jouw meisje zou dat wel kunnen. Of een sprongetje? Ik denk dat hier namelijk wel een sprongetje aankomt of dat ze er al midden in zit. Ze is nu rond de 19 weken namelijk.
    Onze muppet slaapt sinds twee nachten op haar eigen kamertje en het gaat gelukkig heel goed! De eerste nacht had ze goed geslapen, maar mama stukken minder, toch wel vreemd en wennen dat ze dan niet meer naast je ligt!

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: hoe zit dat nu met die begeleiding trouwens? Heb je al een doel gesteld? En hoe vaak komen ze eigenlijk langs? Ik zit soms ook wel een beetje met het bepalen van een goede structuur en dagindeling. Op zich kan ons meisje prima zelf spelen en ze huilt ook niet veel, maar ik voel me toch vaak opgejaagd en heb snel het gevoel haar tekort te doen als ik haar wéér in de box leg of in de wipstoel zet. En ik ben ook weer aan het werk (werk thuis als freelancer) en moet dat meestal ergens tussen de bedrijven door doen en dan ook nog het huishouden draaiende houden. Vind het soms ook best een opgave hoor. Ik sta er ook best vaak alleen voor, want mijn man komt 's avonds pas rond 20 uur thuis (en hij gaat 's morgens om 7 uur weg)

Nou, ik was gewoon even benieuwd hoe je het nu gaat aanpakken en als je goede tips krijgt, deel ze maar zou ik zeggen!

4. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ begeleiding: morgen weer! Moet dan een doel bepaald hebben. Dat wordt toch echt dat ik meer rust wil gaan nemen en dan écht rust in de vorm van op bed liggen ofzoiets. En ik moet aan de andere kant gewoon aan de slag gaan met het huishouden en opruimen van mijn kamer, de administratie, de zolder. Niet meer zo veel achter de pc.

Knap hoor JeetjeB: het huishouden, freelancer, een man die lange dagen maakt en een kindje!

Als ik tips heb dan deel ik ze zeker!

Vandaag een flesje met appelsap gekocht voor kleintjes vanaf 4 maanden maar ze drinkt ook geen water dus dat zal ze ook wel niet willen....

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nathalie super dat je hulp heb gezocht!
    Het moet ook wel leuk blijven allemaal en jezelf zeker niet voorbij lopen!

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: goed voornemen hoor om meer rust te nemen. Moet ik ook vaker doen. En ik moet mezelf er ook vaak toe zetten hoor om echt eens dingen in huis aan te pakken, maar als je dat dan eenmaal hebt gedaan, voelt het zo goed. Als mijn dochtertje wakker is zet ik haar vaak bij me in de wipstoel als ik iets moet doen. Vind ze meestal heel leuk!

Mijn meisje drinkt ook geen water, heb afgekoeld gekookt water geprobeerd en warm maar ze wil het echt niet. Ben benieuwd of die van jou de appelsap wil! Misschien wel hoor, is toch een ander smaakje. Water is natuurlijk smaakloos, denk dat ze het daarom niet wilde. Als ik namelijk water geef met een klein schepje melk erin drinkt ze het soms wel op.

7. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Tijdje niet geschreven, wel mee gelezen.

3 weken geleden heeft de huisarts me doorgestuurd naar diëtiste ivm verdenking van allergieën, en ernstig eczeem. Zelf heb ik ook allergieën gehad toen ik jong was. (en nog steeds) En helaas heeft m'n zoontje dat van mij gekregen.
    2 weken geleden bij de diëtiste af gesproken dat ik omdat ik borstvoeding wil blijven geven, omdat het ondanks alles dat het beste is, vind ik, op dieet ga, lactose vrij (dus helemaal geen melk of melk vervangers zoals soja of geiten melk) en geen kippen ei.
    Toen begon het lezen van Ingrediënten lijstjes... pfff wat een gedoe, waar ze allemaal geen melk instoppen, het is echt van de gekken, zelfs in paprika chips zitten melk bestanddelen! :$
    Ook in brood zit broodverbeteraar waar weer wei poeder in zit wat weer van de koemelk komt.
    Dus nu bak ik m'n eigen brood en m'n eigen rozijnen koekjes.
    Gelukkig zien we verbetering in het eczeem van zoon lief. Het is minder, en toen we starten met dieet en hormoon zalf is hij door gaan slapen, meer gaan lachen en minder kriebel. Dus het is het allemaal meer dan waard, maar het is wel ff bikkelen.

Gisteren en vanavond bleef hij maar heel hard huilen, en een oorzaak kon ik niet vinden. Ik baal dat O.livier pas om 22u gaat slapen.

Ik zou zo graag willen dat hij rond 19.30 de nacht begint. Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?
    Hoe laat gaan jullie kinderen naar bed?

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ahgossie wat vervelend en vermoeiend!
    Valt ook niet mee, hij zal er vast last van hebben!

Mijn dochter breng ik rond 20.00 naar haar bed en dan slaapt ze prima en rond 23.00/00.00 maak ik haar nog even wakker voor de laatste fles en evt. een schone luier voor de nacht.
    Dan slaapt ze ook gewoon door tot 06.00 ongeveer.

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier is het verschillend, maar meestal gaat ze tussen 20 en 21 naar bed en slaapt dan door tot een uur of 7. Heel soms wordt ze wat eerder wakker maar dat is meestal alleen als ze overdag te weinig heeft gedronken.

Hoe drinkt hij overdag? Ik zou niet zo goed weten hoe je hem eerder in slaap kunt krijgen als dit zijn ritme is, maar denk dat het vanzelf wel komt waarschijnlijk. Ik hoop het in ieder geval voor je, is wel lekker als ie wat eerder de nacht in gaat.

Wat vervelend van die eczeem en gedoe hoor met uitzoeken waar overal koemelk in zit. Dat het zelfs in paprikachips zit zeg!! Gelukkig dat er wel verbetering is, dan zie je in ieder geval waarvoor je het doet!

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    H. zit nu op 4 flessen 180+6. Als ik haar meer aan zou bieden, begint ze veel te spugen. s'Ochtends krijgt ze ook een fruithapje rond een uurtje of 10. Zo uit de koelkast vind ze dat heerlijk fris. Water wil ze hier ook niet drinken. Ik geef haar een beetje slappe thee wat ze wel wil. Om 19.00u gaat ze op bed en slaapt ze tot 07.30 - 08.00.

11. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Klinkt allemaal zo fijn rond 1900 of 2000 naar bed. Maar we lopen hier gewoon achter wat doorslapen betreft, omdat hij jeuk heeft/had. Eerst wisten we dat niet maar nu we terug kijken is het allemaal wat duidelijker. Helaas kunnen we de tijd niet terug draaien. Soms zou je willen dat je alles van je kindje af kon nemen, kwa jeuk... maar ja. dat gaat niet. Helaas.
    Hij drinkt meestal zo'n 6 keer per dag rond 22u de laatste voeding en dan slaapt hij tot 8 uur door of als hij te weinig heeft gehad wordt hij wakker wanneer het licht wordt zo rond 5.30u.
    Daarna slaapt hij wel weer tot ong. 8uur.

Ik wil niet klagen, maar ik vind het soms best zwaar.
    Ook al wil ik wel BV blijven geven, t is niet altijd makkelijk... maar ja, iedereen heeft wel iets... en wij hebben dit.

12. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @Nathalie: gelukkig gaat t alweer wat beter met dr in de avonden! En denk dat t mindere drinken idd te maken heeft met t warme weer ;)
    Succes vandaag trouwens, ben ook wel benieuwd wat ze je allemaal vertellen hihi

@jeetjeB: Zal idd wel wennen zijn voor jullie als de kleine zo'n tijd bij jullie op de kamer heeft gelegen :) Slaap je denk ik toch n stuk lichter om te horen of je de kleine nog hoort en of er niets mis is.
    Rot trouwens dat je man zo weinig thuis is en daardoor eigenlijk ook niets van de kleine meekrijgt :(

@molenbloempje: Schijnt idd zo te zijn dat als jij of de papa een allergie heeft dat het kindje daar ook grote kans op heeft. Ik had toevallig vorige week een programma op tv gezien voor mensen die absoluut geen dierlijke producten mochten en daar hadden ze t ook over chips, zou je idd niet denken he ;)
    Enne 22h naar bed, das vroeg en netjes hoor als hij dan ook doorslaapt!! Hier gaat hij meestal tussen 19-20h naar bed en maken wij hem ook wakker tussen 23-23:30 voor zn laatste fles en dan slaapt hij door tot ongeveer 07-07:30
    Klagen doe je niet, je wil gewoon ff je ei kwijt en dat kan je hier zonder dat je gelijk van die scheve gezichten krijgt ;):)

@gism0w: geeft jij een fruithapje uit n potje of maak je dat zelf? Ik prureer het zelf en geef t zo aan hem. En knap hoor dat ze al zo vroeg slaapt en doorslaapt!!

@hier gaat t goed, meneertje krijgt sinds een aantal dagen rond 10h fruit. We waren begonnen met banaan en vandaag heeft hij mango op :D Wel gepureerd natuurlijk maar hij vind het lekker, nu een paar dagen mango proberen en daarna wil ik peer een aantal dagen proberen. Ze zeggen dat je elke fruit of groente soort een paar dagen achter elkaar moet proberen om zo te kijken of hij/zij niet allergisch is voor bep. fruit/groente (niet al te grote kans bij ons, maar waarom niet ;)) We geven 4 flesjes a 210/7. Hij heeft gister zelf omgedraaid van buik naar rug tijdens babymassage, we moesten ruggetje masseren en toen draaide hij ineens om en iedereen natuurlijk lachen haha Gaat snel nu ineens :D

13. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hier gaat de kleine om ong. 20u voor een uurtje slapen, meestal wordt ze dan nog even wakker voor de 5e fles en gaat ze rond 22u slapen tot (we zijn nu vrij) 9u, tenzij we haar eerder wakker maken... Soms wil ze de 5e fles wel eens overslaan, maar
    Nu het zo warm is, wil ik haar toch echt voldoende vocht binnen laten krijgen (nu op 4* 150+5 en 1* 180+6)

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik lees dat er al een aantal mensen met fruithapjes bezig zijn, al voor de 4 maanden. Hoe gaat dat? Wij hopen a.s. maandag op groen licht bij het CB.

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Waarom hoop je op groen licht van het CB?

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wij zijn nog niet begonnen en M. is bijna 5 maanden. Ik ben ook benieuwd eigenlijk waarom mensen zo vroeg al met fruit en groentehapjes willen beginnen.
    M. drinkt best wel slecht de laatste tijd en het is hier erg heet (rond de 30 graden iedere dag) dus ik maak me toch wel zorgen of ze wel genoeg vocht binnenkrijgt. Gisteren heeft ze bijvoorbeeld maar 570 cc op tussen 8.45 en 20.00 uur. Daarna is ze gaan slapen tot vanmorgen half 7, toen heb ik haar wakker gemaakt om te eten, want dan hebben we wat meer tijd om aan voldoende voedingen te komen (hoop ik!)
    Maar ik zat dus wel te denken om binnenkort een keer een groentehapje te proberen, alleen zal ze dan niet nog minder willen drinken? Want dan kunnen we beter nog wachten tot de ergste hitte voorbij is en ze 6 maanden is. Wat denken jullie?

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik heb haar gisteravond nog wel geprobeerd wakker te maken trouwens hoor om te drinken, maar ze wilde gewoon echt niet. En je kunt het moeilijk dwingen. Het is wel lastig hoor. Denk ook wel dat het een beetje door de hitte komt. Op haar kamer is het nu 28 graden! En wat ik ook doe, het wordt er niet koeler. Er hangt een rolgordijn, ik zet 's avonds het raam open enz. Nou, nog een paar weekjes volhouden, dan is die ergste hitte weer voorbij. Ik kan er zelf ook heeeeeeeeeeel slecht tegen!

18. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik zou gewoon je gevoel volgen en dan merk je snel genoeg of ze er aan toe is of niet. De 1ne baby is er voor de 4maand al aan toe en de andere pas met 6 maand.
    Ik geeft potjes. Naja... eigenlijk van die bakjes van de kruidvat. Ze vind het eerlijk als het koud is. Groente maak ik wel zelf. Als ze haar fruit op heeft geef ik haar het lepeltje en die stopt ze dan zelf steeds in haar mond. Ze heeft haar eigen stem ook ontdekt en begint nu steeds te gillen en ligt dan dubbel van het lachen. Hihi.

Vandaag 1 jaar geleden dat we er achter kwamen dat ze in mem haar buik zat ;). Mem wou het eerst niet geloven en heeft er nog een aantal testen tegen aan gegooid. Heit was gelijk helemaal hyper de piep!

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Gismow: leuk is dat hè als je zo terugdenkt aan dat moment dat je erachterkwam!
    Grappig van dat lepeltje :) Ben ook wel heel benieuwd hoe dat zal gaan. En hier heeft ze haar stem ook helemaal ontdekt. Er komen steeds meer verschillende geluiden uit!

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Gismow: wat voor fruit zit er in die bakjes? Is dat gemengd? Ik woon niet in NL, maar was gewoon even benieuwd. Hier heb je ook wel potjes maar het viel me dus op dat het meestal gemengd is wat erin zit.

Deel Deze Pagina