Ik wil liever niet te veel schuiven met de tijden, omdat hij straks natuurlijk ook mee aan tafel gaat eten rond zn fles van 18h. Als hij straks een beetje kan gaat zitten vind ik het wel gezellig, goed dat hij weet dat het dan etenstijd is dus ook beetje voor zn ritme..maarja dat zit ik idd alsnog met zn laatste fles Doorslapen heeft denk geen zin...nog niet geprobeerd ook, maar dan krijgt hij ook te weinig binnen en hij drinkt zn laatste fles echt helemaal leeg ook! Hij wordt de laatste week wel steeds rond 6h al wakker terwijl hij al doorsliep in de nacht vanaf 1 maand Maar dan laten we hem gewoon liggen en valt hij na 30/45min brabbelen weer in slaap en wordt hij tussen 08:00/08:30 weer wakker. Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand zomaar zonder te vragen een aai gaf of hem zelfs pakte! Ik had 1x iets meegemaakt. Ik stond te wachten op me vriend en toen liep er een vrouw voorbij, stopte om in de wagen te kijken en liep weer weg!! Kijk als je mij aankijkt en lacht bijvoorbeeld of zegt ow wat een liever oid dan vind ik t niet zo heel erg... Maar ze negeerde mij gewoon!
Andermans baby oppakken omdat het huilt?! Moet niet gekker worden! In de wagen kijken en mij negeren is mij ook wel overkomen. Oh en wat ik ook irritant vind: als mijn dochter aan het huilen is en ik loop over straat met de wagen dat ze je echt zo aankijken alsof ik niet goed voor haar zorg of haar mishandel ofzo...ik heb toch liever ook dat ze niet huilt, wordt er zelf heel onrustig van als ze huilt en wil dan ook het liefste naar huis omdat ik me niet meer kan concentreren! Dat schuiven met flessen/etenstijden valt op zich wel mee. Ze drinkt nu de laatste fles om 19 uur en straks eet ze met ons mee rond 18 uur. Maar klopt wel, eerst kreeg ze de 4e fles om 18 uur en de laatste om half 10. Voordeel met de fles om 18 uur geven is dat ze blij is daarna en wij rustig kunnen eten. Nu hebben we weer dat ze onrustig is vanaf half 7 soms al.
zooo heb t er net met me vriend over gehad, wat we gaan doen hihi In de ochtend gewoon fles 08:00/08:30, daarna weer fles om 12h, dan fles rond 16:00 en om 19:00 pap en dan kijken of hij doorslaapt!!!! Gaan het morgen uitproberen, hopelijk lukt het want ik heb wel maandagochtend met de kleine baby zwemmen van 10:30 tot 11:15 en als hij niet doorslaapt of in de ochtend hangerig wordt.... Naja we proberen t gewoon haha
@Nenaten; Ja, je kunt altijd proberen! Zou gewoon even aankijken hoe het gaat en als het een dagje anders loopt, is ook niet zo erg toch? @Nathalie: ja ik stond er ook heel raar van te kijken!! Sowieso krijg ik hier in Turkije echt de raarste opmerkingen vaak en zijn mensen echt heel aanrakerig met andermans kinderen. Ik hou daar helemaal niet van! En dat huilen op straat en dat mensen op die manier kijken, heeeeel herkenbaar! Ik voel me er ook opgelaten door. Maar ja, eigenlijk moet je gewoon denken, nou en, een baby huilt nou eenmaal af en toe. Zo stond ook een keer de buurvrouw aan de deur, omdat 'ze de baby had horen huilen en zich afvroeg of er iets aan de hand was'. Nou, toen stond ik helemaal verbaasd te kijken en ik was echt best wel beledigd! Alsof ik mijn kind niet aan kan of zo! En sowieso, ze heeft zelf drie kinderen, dus lijkt me dat ze wel weet dat ze soms gewoon huilen! Pff, even mijn frustraties kwijt hoor
jaa we gaan t wel zien Jeetje zelfs aan je deur beeeeetje overdreven..... Ik vond t van mijn buurvrouw al beetje....tjsa... Ik kwam daar en toen lachte de kleine, wat hij overgens veel doet, en toen zei ze oow ben je nu weer zoet. Dus ik zei jah hoezo?! Omdat ze hem gisteren hoorde huilen...Naja hij huilt amper en rond het tijdstip dat ze het hoorde sliep hij al, dus ik zei waarschijnlijk de andere buren naast mij want die hebben een tweeling en hun hoor ik ook heel vaak...zegt ze nee die slapen dan al.... Moet ik me een beetje verantwoorden ofzo voor wat mijn kleine niet doet?!? (moet er wel ff bij zeggen mijn beide buren hebben een vrijstaand huis en tussen onze huizen 15 aan de ene kant en 30 meter aan de andere kant) Maar woon jij ook niet in NL JeetjeB?
Ik herken het wel dat huilen, tja een baby huilt toch wel. Men zegt vaak "Ah ze heeft vast honger" dan zeg ik nou nee hoor ze heeft net gehad, ze is gewoon moe en kan de slaap niet vatten. "Ohja dat kan ook nog" zeggen ze dan hahaha En mensen die ongevraagd mijn baby oppakken? Ja dag! Echt niet! Ik heb dat in t winkelcentrum gezien, een vrouwtje dat steeds de beentjes van T aait....in het gezicht wil ik het echt niet!
@nenaten: nee woon in Turkije, in Istanbul. Woon je ook in het buitenland? Ik vind het ook echt vreselijk, dat gepluk aan je kind! En al die goedbedoelde opmerkingen! Inderdaad alsof je je moet verantwoorden. Nou, maar nu hou ik er maar écht over op
Oh wat leuk! (beter dan Turkije!) Hoe kom je daar dan terecht? (als ik mag vragen hoor...) Ik hier vanwege mijn man. Hij komt her vandaan en het was makkelijker voor mij om hierheen te gaan omdat ik als freelancer werk en sowieso is het voor hem natuurlijk niet eenvoudig om zomaar naar NL te komen. Ik zou wel heel graag terug willen naar NL, zeker nu we een kindje hebben. Ik wil liever niet dat ze opgroeit in zo'n grote, drukke stad als dit. Ik hou zelf helemaal niet van de grote stad. Ik kom in NL namelijk uit een dorp. Dus hoe ik het hier volhoud? Maar ja, liefde hè!
Mijn vriend is ook gewoon Nederlander, maar we hebben allebei voordat we elkaar leerde kennen in het buitenland gewoond en wilde niet in nederland blijven om verschillende redenen Maar ik mis wel heel erg me vrienden/familie, zeker jullie t ff niet zo lekker gaat tussen mij en me vriend Ik kan alleen via whatsapp met me vriendinnen praten, niet zomaar ff langsgaan om te kletsen ofzo... We hebben ook nog geen eigen huis, we huren en ik wil iets echt van ons zodat we iets op kunnen bouwen Maar daarintegen heb ik hier wel 20maanden verlof haha Ik ben nog nooit in istanbul geweest dus kan daar niet over oordelen...maar als je uit n dorp komt en dan ineens in de grote stad zal dat zeker wel n omschakeling zijn!!
Hey allemaal, had een paar weken terug gevraagd om ook mee te kletsen, maar er was eigenlijk lang geen activiteit hier Nou ja, hoop dat het het okay is! Dit heb ik dus ook gehad. Mijn zoontje was aan het huilen en de buurvrouw belde aan met de vraag of de au pair wel goed voor mijn zoontje zorgde... Uh, ten eerste hebben we geen au pair (misschien dacht ze dat ik de au pair was??), ten tweede huilt hij echt niet vaak... Baby's huilen nu eenmaal wel eens! Wat een bemoeizucht.. Ook een keer op straat, mijn vriend had mijn zoontje vast omdat ik even wat uit de auto moest pakken, er komt een parkeerwachter aangelopen en pakt zo mijn zoontje uit zijn handen :O Heel verhaal dat hij zijn vrouw zwanger was enzo, uh ja hallo! Ik was te verbaasd om te reageren!
@Asherah: welkom, tuurlijk mag je meekletsen! Oh jij woont ook in Istanbul zie ik! Ik word hier echt gek van de 'goedbedoelde' opmerkingen en blikken en het willen aanraken/oppakken van je kindje! In het begin droeg ik mijn dochtertje in een draagdoek en toen heb ik helemaal veel rare blikken en opmerkingen gehad. Ik kwam op een gegeven moment amper nog buiten omdat ik bang was dat de buurvrouw uit het raam zou hangen en bang voor alle bemoeienissen. Gelukkig heb ik dat nu niet meer zo erg, maar dat heeft er wel ingehakt.
@ JeetjeB: Dankje Ik draag hem dus ook vaak, kinderwagen hier vind ik dus echt een ramp, heb jij dat niet? Meeste stoepen zijn te smal, te hoog, er zitten gaten in, of in het midden staan bomen/auto's/electriciteitskastjes, dus ben je gedoemd om de straat op de gaan en met die automobilisten hier vind ik dat ook niet veilig met een kinderwagen Rare blikken krijg ik ook wel. Opmerkingen, geen idee, ik spreek nog geen Turks (slecht, slecht, slecht, ik weet het). In het begin droeg ik hem in een ringsling en lag hij vaak heel schattig te slapen, dat vonden ze dan wel weer heel leuk Wel vroegen ze mijn vriend of het niet gevaarlijk is... Maar het is wel wennen ja, dat iedereen zich met alles bemoeit hier..
Nu draag ik haar eigenlijk haast nooit meer, mede door die rottige opmerkingen enz. in het begin maar ook doordat ik haar een keer heel lang heb gedragen (in de bus en metro, moesten naar het consulaat) en daar bijna een hernia aan had overgehouden (echt zo'n rugpijn, kon bijna niet normaal ademhalen) en toen was ze nog geen 3 maanden! Nu is ze bijna 6 maanden en ruim 6 kilo. Ik vind dragen met deze hitte ook niet zo fijn. Ik heb ook een ringsling maar weet niet precies hoe ik die nu moet gebruiken. Moet er nog meer mee oefenen. Daarnaast heb ik een Bondolino draagzak en een tricot slen draagdoek. Ik hoop eigenlijk dat ik de draagzak vooral nog wel zal kunnen gebruiken als het wat afkoelt. Maar ik heb geen idee of ze er dan nog wel in zal willen? Ik gebruik dus wel vaak mijn kinderwagen maar inderdaad, ik moet niet van mijn standaardroute afwijken want dan stapelen de frustraties zich op met hoge stoepen enz. enz. In het openbaar vervoer is het helemaal een ramp, vandaar dat ik eigenlijk ook bijna nergens kom helaas. Woon je in het Europese deel of Aziatische? Wij in het Aziatische. Ik woon hier nu ruim 5 jaar, dus verstaan gaat me goed af, zelf spreken ook nog steeds niet heel goed hoor (en daar schaam ik me ook wel voor!)
Wat jammer zeg dat ze haar niet meer draagt vanwege de opmerkingen, mensen weten soms echt niet wat ze teweeg kunnen brengen met stomme opmerkingen Welke draagzak had jij dan, dat je daar zo'n ontzettende rugpijn van kreeg? Ik heb de ringsling alleen gebruikt de eerste 2 maanden, echt heel oncomfortabel als je kindje groter wordt. Toen heb ik dus een mei tai van Girasol gekocht, ben ik echt heel blij mee Het is inderdaad erg warm om te dragen op het moment, ik maak vaak een wandeling rond een uur 6 's avonds met hem in de draagzak, dan is het best te doen, ik kleed hem wel heel luchtig, alleen een rompertje. Ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit uit huis ga, alleen voor een wandelingetje 's avonds en in het weekend samen met mijn vriend. Ik probeer elke avond dan wel even te wandelen, maar het is een complete workout met 8,5 kilo op je buik en die heuvels Ik ga binnenkort proberen of hij op mijn rug wil, toch weer iets minder zwaar! In januari woon ik hier 2 jaar. Het eerste half jaar zelfs bij zijn ouders gewoond, wat een ramp was dat! We wonen nu een jaar in het Aziatische deel. Ik wilde niet het gevoel hebben dat ik in een drukke stad woonde, dus heb ik vanuit de woonkamer utzicht op een bos
Oh wat lekker zo'n uitzicht! Ons uitzicht bestaat vooral uit flats en nog eens flats. İk zou echt heel graag willen verhuizen, ook omdat mijn man in het europese deel werkt en dus veel te lang moet reizen. Hij ziet onze dochter daardoor amper door de week. İk ga ook meestal pas na 6 uur naar buiten om te wandelen. Ik heb een tricot slen draagdoek, die heb ik toen dus gebruikt. İk vind het best lastig om hem goed aan te doen en als je kindje er eenmaal uit is gewwest moet je hem eigenlijk weer opnieuw knopen anders zit hij snel te los. De bondolıno is wel fijn maar in het begin was mijn dochter daar te klein voor (ze zakte er in weg) Vind je zoontje het fijn om gedragen te worden? Hij is het natuurlijk gewend, dat scheelt. Misschien ga ik toch weer eeens ermee oefenen. Het is gewoon zo veel handiger als je echt ergens heen gaat. De bondolino kan ook op de rug. Ben wel benieuwd hoe dat zal zijn. Weet alleen even niet vanaf wanneer je dat kunt doen? İk heb in het begin ook bij mijn schoonouders gewoond en was zo blij toen we zelf een huisje hadden!
Hij is het inderdaad gewend, maar hij vindt het niet leuk als ik lang stil blijf staan Maar als we aan het wandelen zijn, valt hij standaard in slaap De kinderwagen vindt hij niks aan, na 5 minuten begint hij te huilen. Hoe is dat bij jouw dochter? Vind ze het niet leuk in de draagzak? Ik vind het echt een uitvinding de draagzak, ik zou niet meer zonder kunnen! Je kunt je baby op de rug dragen vanaf dat ze hun hoofdje goed zelf rechtop kunnen houden dacht ik. Ik zie dat jij ook een keizersnede heb gehad, had jij ook zo'n raar dieet in het ziekenhuis? Bij mij in het ziekenhuis hadden ze een speciaal keizersnede dieet, het enige wat ik te eten kreeg waren biscuitjes... Ik stond echt versteld de eerste keer dat ik eten kreeg, ik opende dat ding en ik zag maarliefst 5 biscuitjes op een bordje liggen :O Mijn vriend ging gelukkig elke keer ergens anders wat te eten voor me halen Ik denk niet dat dat slechte dieet erg geholpen heeft met de borstvoeding, het kwam daar ook helemaal niet goed op gang! Gelukkig wel volgehouden en het is dan ook helemaal goed gekomen.
Haha, ja inderdaad hier ook biscuitjes! Maar daarna kreeg ik ook nog wel gewoon eten hoor, wel zoutloos, want ik had hoge bloeddruk. Dat is ook een van de redenen dat ik een keizersnede kreeg. Bij mij kwam de borstvoeding ook niet op gang en is niet meer goed gekomen jammer genoeg. Ben jij ook onder narcose geweest voor je ks of met een ruggenprik? Ik zou het echt nooit meer zo willen. Heb echt het gevoel dat ik die dag dat ze is geboren niet bewust heb meegemaakt. Ik weet er ook weinig meer van. Ik was wel net 2 weken daarvoor ook geopereerd aan mijn oog. Dus 2 keer narcose in korte tijd. Mijn dochtertje vindt het wel fijn in de kinderwagen meestal. In de draagzak gaat ze meteen heel erg draaien en zich eruit wurmen zo lijkt het wel. Nu dan. In het begin vond ze het wel fijn, toen sliep ze er ook in. Maar ik vond het dus eng, omdat ze erin wegzakte en ik was bang dat ze dan geen lucht meer kreeg. Dus echt ontspannen was het niet.
Zo, toch eens weer even meeschrijven. Is al een poosje geleden Ben weer begonnen met werken en was allemaal even erg druk maar nu merk ik dat ik het toch wel weer leuk vind om ervaringen te delen. Leuk he al die ontwikkelingen! Sommigen zijn al begonnen met fruit/groentehapjes of rijstebloem lees ik. Met T zijn we met 4 maanden begonnen met een paar hapjes groente rond 17.00 uur. Nu net een weekje ook een paar hapjes fruit in de ochtend aan het geven. Het gaat wisselend maar hij snapt de werking Doet z'n mond wagenwijd open, hapt lekker, kijkt heel vies en hapt sowieso door ookal vind hij niet lekker. Hij gaat dan gewoon huilend dooreten... heel bijzonder. Dan is het natuurlijk gewoon klaar. Hoe slapen jullie kindjes 's nachts? T wordt meestal rond 4.30 voor het eerste wakker. Speentje en weer een uurtje slapen, speentje en weer een uurtje slapen. Hopelijk slaapt hij uiteindelijk gewoon een keer tot 6 Ik heb een paar eer rijstebloem geprobeerd in de avondfles maar dan wordt hij eerder wakker, meestal vanaf 2 uur. Slaapt wel weer verder hoor met speentje maar dan wel weer een uurtje, speentje en uurtje slapen enz.. Dus daar maar mee gestopt. Hij wordt ook niet wakker door de honger. Nu 2 schepjes door de ochtendfles. JeetjeB, ik dacht maar zo dat jij in Nieuw Zeeland woonde? Was dan vast iemand anders