Vloeien,hier nog steeds,pff van mij mag het over zijn hoor. Borstvoeding invriezen doe ik zowel in de avent potjes als in de zakjes. Ik denk eraan om zon ijsblok bakje te gebruiken voor daar de kleine hoeveelheden in te vriezen. Loïc is soms zo onrustig aan de borst,vlug drinken,verslikken,aanhappen boos zijn. Ik weet zeker dat ik genoeg melk heb deze ochtend 260 ml uit 2 borsten gekolft en hij had al wat gehad dus...zou het zijn omdat ik teveel melk heb?
stephanie het kan zijn dat er in het begin te veel druk/kracht op staat en hij zich dus verslikt. Even een beetje de druk eraf halen wil wel helpen dan.
Dat is veel toch wat je kolft? Ik red ongeveer 100cc per keer.. Of os dat heel weinig? Bram vraagt de afgelopen dagen heel erg veel (elke 2 uur). Slaapt wel 's nachts heel goed maar overdag veel huilen hij is wel dinsdag 6 weken, zou dit de beruchte 6wk sprong zijn? Hij heeft wel sinds deze week traantjes, echte lachjes en ziet opeens z'n speeltjes. Smetplekjes: ik smeer er een klein beetje purelan op (lanoline) en dan zijn ze de volgende dag weg. Ideaal.
Tis toch niet te geloven! Geheel de zwangerschap geen last gehad van migraine en nu wil ik wel weer onder een steen kruipen! Gezellig! Loop je in de avond rond met een zonnebril op je neus omdat je het licht niet kan goed meer kan verdragen.... :'(
Rohan heeft vannacht 3 uur achter elkaar geslapen (nadat ik 2.5 uur bezig was geweest om hem in slaap t krijgen... Stomme verstopte neus!) Biedt toch hoop voor demtoekomst
Dat hebben we geprobeerd maar dan is het helemaal krijsen, dat was dus geen succes. Net zijn papa, die kan ook niet tegen beperkte ruimte Ze hebben allebei bewegingsvrijheid nodig. Maar ik heb ontdekt vanmiddag dat af en toe een paar minuutjes wachten beter gaat, dan drinkt hij daarna rustiger door. Ook tussendoor even laten boeren helpt. Dus we proberen het maar zo Morgen ga ik mijn oudste weer zelf naar de psz brengen, voor het eerst in een paar maanden. En over max. 2 weken mag ik dat dagelijks gaan doen, dan gaat hij naar de kleuterschool. We krijgen ineens een heel ander ritme dadelijk, zal wennen worden maar vind het wel fijn. Maar voor nu is het bedtijd voor ons, slaap lekker
Chikai, hoor vaak dat bij bv dr tommie tippee erg fijn is. Wij gebruiken met de fv Difrax flessen. Las iets over vloeien..heeft bij mij 5 dagen geduurd en als ik het goed gevoel heb is mijn eisprong ook alweer geweest. Bij mijn eerste zoontje ook maar 5 dagen gevloeid en direct een eisprong en uiteindelijk een cyclus van 21 dagen gehad.
Ik vloeide na 2 weken niet meer, wel nog een beetje rommelig, maar inlegkruisje was voldoende. Qua fles: ik had bij de kolf de medela calma fles dus dacht dat dat ideaal zou zijn, maar hij drinkt veel beter uit het avent flesje uit de blije doos. Dus die gebruiken we nu. En ons slaapkopje wordt nu pas wakker na z'n voeding van 22.00 uur... Wat een nacht! Zo is 6.00 echt uitslapen
Goeiemorgen of nou ja Goeiemorgen kon wel janken vannacht T word wakker voor zijn flesje ik hem verschonen en vraag aan vl of hij een flesje wilt maken "mag ik ook nog een keer slapen ?" Vraagt hij ........ik denk g#@&@#$e ik maak je al bijna niet wakker als het 2 keer op een week is is het veel krijg ik zoiets naar mijn hoofd :x ben zo ontzettend boos , zegt hij ik heb gisteravond ook al lopen rennen .... ja en? ik ben ook de hele tijd bezig geweest afgezien van die paar uur dat ik met T heb liggen slapen , dus ik ben benieuwd of hin er straks nog over begint heb hem nog geen appje gestuurd grrrrrrrrr!!!!! @ vloeien hier ook nog steeds maar wel heel lich vandaag met de pil beginnen voel me net een puber @flesjes Tdrinkt super uit de avent naturel dus daar houd ik het maar bij
Oew dat zou ik ook helemaal niet leuk vinden claudje! Ben ik blij dat mijn Lief zoveel meehelpt. Al moet hij elke dag rond 5 uur opstaan om naar zijn werk te gaan, hij doet altijd de nachtvoedingen, ook al wil dat zeggen dat hij daarna nog maar een uurtje kan slapen. We hebben het verdeeld zodat we allebei de zorg kunnen doen en het hoort er gewoon bij in het begin, die gebroken nachten. Vloeien is hier nagenoeg gestopt maar verlies toch dagelijks nog wat druppeltjes bloed. Ben benieuwd wanneer ik weer echt ongesteld zal worden, heb nog niks gevoeld wat erop kan wijzen. Daarnet voor het eerst sinds maanden mijn oudste weer zelf naar school gebracht, ging best goed. Maar hij vond het wel jammer dat hij vandaag nog niet naar de kleuterschool ging, hij was gisteren gaan kijken in zijn nieuwe klasje (open dag) en hij vond het geweldig. Dus volgende week zal hij voor het eerst gaan, hij is er echt aan toe. Maar eerst nog afscheid nemen op de psz, moet nog een leuke traktatie bedenken...
@claudje: heel irritant! Ik explodeerde afgelopen week toen ik de hele dag met huilende baby op m'n arm had rondgelopen vanaf 6.00 uur, om 19.00 uur al 10x had gevoed en zelf niet eens had gegeten en meneer zei: "ja je zou toch m'n schoenen ophalen bij de schoenmaker?" Alsof ik daar wel tijd voor had gehad. En toen: "ja nou dan stappen we over op flesvoeding hoor, ik wil ook wel eens een flesje geven" Soms kom je van verschillende planeten.. Hoewel er bij ons na een flinke discussie wel eea is opgelost
hier ook af en toe van die irritaties maar ik denk dat t vooral aan de vermoeidheid ligt... V is sinds gister wat onrustig aan de borst, waar zou dat aan kunnen liggen? Gisteren avond was t echt krijsen, zo zielig! Verder krijgt ze af en toe n flesje met afgekolfde melk en dat gaat ook goed met dat flesje uit de blije doos.. Misschien ook iets voor jullie? Afkolven en dan kan vl ook n flesje geven..
Bleh, ik ben alweer ongesteld geworden..... Hoopte dat dat toch wel wat langer weg zou blijven, maar nee......Vloeien was bij mij na een week of 2 zo goed als over. Ik zal eens kijken of ik een 1-2-3 speen kan vinden, en ook de medela calme speen heb ik, die kunnen we ook wel eens uitproberen. Bedankt voor de tips meiden! En we hadden drie nachten, waarin Bart goed geslapen had... maar de afgelopen 2 nachten bedacht hij weer dat gewoon wakker blijven tussen 2 voedingen, ook wel erg leuk was vonden wij iets minder leuk Dus het dag-nacht ritme zit er nog niet helemaal in. Zometeen naar het bureau.
Vriendlief helpt hier goed mee, mag niet klagen! Helemaal nu ik bijna niks meer kan door trombose. Ben dan ook blij dat ie lekker vrij is!
Maar dat is ook heerlijk! Man hier is lange dagen (7 tot 19 uur) weg en in de weekends druk aan het trainen voor Alpe d'HuZes. Komend weekend is hij zelfs 3 dagen naar de Ardennen Voor hem ook frustrerend dat hij B zo weinig kan knuffelen, dus soms loopt het wel eens op ;-(