Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Bibi: hier komen ook al meer tandjes aan heb ik het idee. Ze voelt heel veel in haar mondje en is ook sneller huilerig en slaapt wat slechter. Ben benieuwd! Het ene ondertandje is nu echt goed zichtbaar. Zo schattig.

We zijn nog steeds rustig aan het opbouwen met hapjes. Je kunt al wel echt goed merken wat lekker vindt. Appel, perzik en maïs zijn tot nu toe favoriet! Brood heb ik één keer geprobeerd, maar dat vond ze nog niks, dus dat laat ik nog even voor wat het is en probeer het gewoon over een tijdje weer.

Verder wil ze heel graag staan! Het gaat allemaal zo snel.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij zijn vandaag teruggekomen uit het Heijderbos. Hadden ook een vip-huisje maar sauna niet gebruikt door het mooie weer. Wij hadden ook 50% korting door de babybox maar geen babyzwemmen (?!)

Was erg leuk om een weekje daar te zijn! Meisje vond zwembad erg leuk. Zo mooi om te zien hoe ze reageert! Ook het bubbelbad vond ze erg leuk. Ze gaat nu ook echt bewust kijken naar dingen!
    Alleen werd ze er wel erg moe van door alle indrukken. Paar keer zwembad (niet eens elke dag) en af toe wat wandelen. Ook 2x gewoon lekker in het huisje geweest. Was prima te doen op ons eigen terras.

Ik vind het wel een heel gedoe met dat omkleden hoor. Moet je zo'n kleintje eerst uitkleden en zwemluier aan. Dan een half uur-uur spetteren in het zwembad en dan vervolgens weer afdrogen en aankleden. Ze was dan meestal zo moe dat ze het op een brullen zette. Ook een keer al op de arm bij mijn man in slaap gevallen voordat we de kleedruimte uit waren. Eerste keer zijn we 's morgens gegaan maar het zwembad is pas om 10 uur open. Dan is het snel snel want na de fles van half 12 gaat ze slapen. En dan is ze kapot moe want ze is dan al vanaf half 8 wakker. Dus de keer erna maar na haar slaapje gegaan en in het zwembad de fles en dan naar het huisje. Dat ging beter. Je bent zo'n weekje nog alles aan het plannen en alles draait om haar. Uit eten was ook niet alles en we hebben maar 2x uit eten gedaan.

Tandjes zijn hier ook in ontwikkeling. Ze bijt en sabbelt op alles. Ook onze vingers zijn favoriet. Ze is wat onrustiger en huilerig dan anders maar niet extreem. Helaas nog geen tandjes te zien of voelen.

Ze is nu bijna 6 maanden dus we zullen qua hapjes binnenkort ook wel met granen beginnen denk ik. Al zijn we met fruit gestopt omdat ze daar niet goed op reageerde. Binnenkort weer eens proberen. Groente gaat goed (wortel, bloemkool, boontjes) en dat ga ik uitbreiden met nieuwe smaken. Ze eet nu een half potje. Flessen drinkt ze ook weer leeg.

3. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Floortje's 1ste tandje komt nu door, merk vandaag eigenlijk dat ze er erg hangerig van is en veel meer slaapt dan normaal. Floortje krijgt 3 of 4 flesjes van 210+7 en eet een potje fruit in de middag en 's avonds een potje groenten. Ze eet eigenlijk alles.
    Ik ben flessen van 210 gaan geven omdat ze door de fruit en groenten soms maar om 3 of 4 flessen vraagt en anders kreeg ze wel erg weinig melk binnen.

Wij gaan in januari naar Les Trois Forêts van Centerparcs, ook met de 50% van de babydoos.

Verder wilt ze ook al erg veel, het liefste staan enzo. Sinds een paar weken draait ze een slag in de rondte op de grond, leuk om te zien!

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Met Ezra gaat het eindelijk weer beter, die paracetamolkuur heeft zijn werk gedaan :D Die 4 weken ziek zijn heeft hem 1 kilo gekost, van 8,5 naar 7,5 gegaan :( Hij is nu gelukkig weer al een paar honderd gram aangekomen nadat hij zijn regeldagen had.

Tandjes voel ik hier ook zitten, maar ze zijn niet nog helemaal door, maar dat zal dan wel binnenkort gebeuren! We zijn hier gestart met brood geven elke dag, hij is helemaal fan ;) Niet dat hij veel binnenkrijgt, het meeste belandt, doorweekt en al, op de grond. Vandaag krijgt hij zijn rotavirus vaccinatie en zullen we het ook hebben over bijvoeden en dan zullen we vanaf morgen (dan is hij precies 6 maanden) echt beginnen met bijvoeden.

Hoeveel en wanneer geven jullie wat? Ontbijt, lunch en avondeten? Of ook tussendoortjes? Dat lijkt me dan opeens ook zo veel.

Ik denk dat hij, met die weken ziek zijn, een beetje stilgestaan heeft qua ontwikkeling. 2 maanden terug kon hij zich omdraaien, maar dat is nu nog steeds een hele uitdaging voor hem omdat hij toen hij ziek was eigenlijk niet zoveel heeft gedaan. Hij vindt het wel helemaal geweldig om te staan (met hulp natuurlijk). Slapen is nog steeds niet geweldig al heeft hij zondag 9 uren aan een stuk geslapen, dat mag hij vaker doen :p

Ik zag dat Mila al kan staan, dat is best wel snel toch met 6,5 maand?

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
  6. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hij vindt er nog helemaal niks aan ander eten. Heb stukken geprobeerd en daarna gepureerd, maar hij laat het gewoon zijn mond uitvallen, denk niet dat hij al klaar is voor bijvoeding! Ben geneigd weer een weekje te wachten, wat denken jullie?

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik zou denk ik toch voorzichtig blijven proberen, maar vooral niet te veel aandringen. Hier gaat het ook nog niet heel goed, op appel, perzik en wortel na. Ze houdt blijkbaar van zoet! Verder wordt er nog regelmatig iets uitgespuugd.
    Maar brood wil hij wel, dus da's toch ook iets van bijvoeding. Hoe geef je dat eigenlijk? Doop je dat eerst ergens in? Ik wil eigenlijk ook brood proberen te geven maar ik durf niet goed!

Leuk die foto van gisteren!

Ja, Mila wil echt alleen maar staan de hele tijd. Ze staat al een hele tijd echt stevig. Vind het ook vroeg!

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja en hier komt het tweede tandje ook al door! Pff, wat gaat dat toch hard allemaal!

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Nou ja, hij eet het brood niet echt, ik geef een groot stuk zodat hij het zelf kan beethouden. Hij sabbelt er op en dan wordt het lekker soppig, maar het meeste zit op zijn gezicht, handjes en kleertjes, vanochtend zat het zelfs in zijn luier :p Komkommer vindt hij ook lekker om op te sabbelen, maar bij de rest trekt hij een zuur gezicht haha!

Op die foto van gisteren was het brood in sneetjes, maar dat vond ik dus helemaal niet makkelijk.

Hier zijn eerste tandje eindelijk voel- en zichtbaar, scherp dingetje joh!!

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook weer een ontwikkeling gaande: zitten! Ze gaat nu rechtop zitten/vooroverleunen in de wipstoel, op schoot en kan ook aardig goed zitten op de bank tegen de leuning aan (met kussens eromheen en iemand ernaast natuurlijk). Ze vindt het echt geweldig!

@ eten: heb het idee dat ze weer meer trek krijgt, alle flessen gaan leeg. Ik ben van plan om binnenkort rijstebloem in een bordje te geven als ontbijt. Misschien mag ze binnenkort ook wel granenpap. Ze vond broccoli uit potje (wij eten het zelf nooit) ook erg lekker. Meteen bijna half potje op! Zit ook appelsap in zag ik maar volgens mij reageerde ze daar goed op. Hoe doen jullie dat met dingen/groente die jullie nooit eten? Toch vers maken? Ik heb ook geen idee wat ze allemaal aan groente mag hebben, ik geef nu alleen bloemkool, boontjes en wortel en nu dus broccoli voor het eerst.

@ vermoeidheid: schiet nog niet erg op. Weekje CP heeft niet echt geholpen met warme synthetische dekbedden en de muggen. Ik probeer wel wat te doen, maar kom vaak niet veel verder dan (boodschappen), vaatwasser, kleine meid schone luier en voeden, de was (elke dag 1 was ongeveer), afwas en elke dag een huishoudelijk klusje (stofzuigen/stoffen/sanitair/caviakooi).

11. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh zo is Ezra bij mij uit zijn stoeltje gevallen deze week. Ik had hem eventjes in zijn stoeltje gezet zonder hem vast te maken, ik draai me even om en hup daar ligt hij op de grond, met zijn hoofd op de tegels, ouch...

Ik gebruik deze lijst om te zien welke groente hij mag en welke niet.

Ja dat huishouden dat is voor mij ook een moeilijk punt. Ik voel me op het moment zo ongelukkig in dit land, dat er niks uit mijn handen komt. Ik mis het zo om lekker eventjes naar de kruidvat of de albert heijn te gaan (ja dat klinkt stom, maar hier kom ik dus helemaal mijn huis niet uit). En ik voel me zo schuldig tegenover de kleine dat hij nooit buiten komt, hij zit ook alleen maar binnen, wat leert hij daar nu van? Vind het knap dat jij al elke dag wat doet, kan ik niet zeggen. Ik heb toevallig maandag de badkamer een grote beurt gegeven, maar dat was echt nodig. De rest is echt een zooi :(

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je kan die kleintjes nu maar beter niet meer los laten zitten in de wipstoel. Ik vind het nu al een beetje eng en ben bang dat ze met stoel en al voorover valt. Ik zal haar nu niet meer onbeheerd in de wipstoel laten zitten, terwijl ik eerder nog wel eens naar boven liep. Een tijdje terug hing ze al voorover en kon ze niet meer terug, dat kan ze nu gelukkig wel. En trots dat ze is, zat helemaal glunderend te kijken toen wij zaten te eten met haar erbij in de wipstoel.

Kan me voorstellen dat als je je ongelukkig voelt er ook niks uit je handen komt. Heb dat ook wel een tijd gehad. Voor de verhuizing bijvoorbeeld. Toen kon ik geen kant op met de spullen en ik baalde van dat huis. De motivatie was ver te zoeken. Naar buiten gaan doe ik ook te weinig hoor, ben nu gewoon te moe. Maar ik probeer elke dag even naar buiten te gaan, al lukt dat niet altijd. En het huishouden probeer ik weer op te bouwen maar dat lukt nog niet hoor. Ik hoop dat je snel weer gelukkig bent, in Nederland?!

Pfoe net weer even ten einde raad. Ik gaf mijn dochter de fles en ze zat niet helemaal goed. Dus ik fles eruit en goed op schoot gezet. Begon ze te brullen, maar ook toen ik de fles weer wilde geven. Helemaal overstuur! Nou kwam ik erachter dat de fles verstopt zat (dacht ik) dus ik speen omgespoeld, nieuwe poging maar nee hoor: elke keer als ik met de fles kwam weer helemaal panisch/overstuur. Ik elke keer troosten en lopen maar zodra ik ging zitten weer huilen. Ik wist het ook niet meer. Uiteindelijk nieuw flesje gemaakt en op een andere plek gaan zitten, toen ging het goed. Na het flesje in bed gelegd en ze sliep bijna meteen alleen net weer huilend wakker. Heb haar even getroost en weer in bed gelegd met haar tutdoekje daar is ze nu mee aan het spelen ;)

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dat ze wil zitten laat ze wel merken! Net hele tijd lopen wiebelen: ze wilde niet slapen, niet in de box, etc. Tot ik haar op het aankleedkussen had zitten en toen was ze stil. Ik haar in de wipstoel bij me in de keuken gezet, heeft ze heerlijk zitten spelen en kijken en was het weer goed....

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Jaja! Ik ben weer zwanger 4 weken nu.

15. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Zooo dat is snel!! Gefeliciteerd!! Lijkt me wel zwaar zo snel. Hoe voel je je?

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wow, Hanneke, wat leuk! Gefeliciteerd!!
    Wel snel inderdaad, had je dat verwacht?
    Hoop dat je een goede zwangerschap zult hebben! Denk dat je de eerste bent die weer zwanger is van de maart mama's :)

17. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Dank jullie wel.. Ik voel me heel misselijk. Het is snel en we hadden het zeker niet verwacht omdat we over de eerste bijna 5 jaar hebben gedaan.

18. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Gefeliciteerd Hanneke, super leuk zeg!!

Ook maar eens weer een berichtje achterlaten!
    We hebben net een huis gekocht, dus aardig druk de laatste tijd!

Hoe gaat het met jullie kindjes?
    Finn heeft al 2 tandjes, zijn allebei in 1 x doorgekomen:$
    Verder is hij druk met rollen draaien,keren om z'n as. En wil het liefst de hele dag aandacht, vind het best een lastige leeftijd:p.
    Eten gaat goed hier en slapen ook.

Alleen helaas erg veel last van zijn eczeem:(

Ik las al dat 1 kindje uit het wipstoeltje was gevallen, gelukkig niks ernstigs, hier is Finn van de bank gerold:$ gelukkig meteen hard huilen en dat we een heel dik vloerkleed hebben.

Denken er al meer aan een volgend kindje? Ik vind het heel erg dubbel qua gevoel, begin nu pas weer een beetje op te krabbelen, wil niet weer zo'n lange nasleep:( en dat ik al 2 kindjes heb,maar mijn vriend niet. Ik vind het lastig,haha.

Fijne avond nog dames

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja Hanneke, ik dacht al zoiets, maar wist het niet meer precies. Wat een verrassing dan dat het nu zo snel is gegaan!

Mila heeft ook al 2 tandjes en rolt veel, begint te kruipen maar wil het liefst de hele dag staan en stapjes zetten. Ook best vermoeiend soms! Verder begint ze steeds meer te eten van groenten en fruit en hebben we haar afgelopen weekend voor het eerst een stukje brood gegeven wat ze heerlijk vond!

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wij zijn nog niet bezig met een tweede kindje, hoewel we gezien onze leeftijden (ik ben 37 en mijn man 40) eigenlijk ook niet al te lang zullen moeten wachten als we een tweede willen. Maar we weten het nog niet zeker en ik ben er nu nog niet aan toe, zeker lichamelijk niet. Ik voel me soms echt uitgeput (misschien ook nog een nasleep van twee operaties kort na elkaar?) en ik zal eerst nog een keer aan mijn oog moeten worden geopereerd helaas...

Deel Deze Pagina