Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Dat zal best lastig zijn dan als je zo misselijk bent en dan ook nog de zorg voor de kleine hebt. Hoop dat de misselijkheid snel over is :)

Ik vind het ook best een lastige leeftijd Melle. Hij wil ook altijd aandacht en kan zich nog niet goed alleen vermaken. Maar hij is ook superactief. Dan heb ik hem dus beet en wil hij overal heen en wil ook alles pakken :p Hij moet wel altijd heel lief schaterlachen als ik Old MacDonald had a farm zing inclusief dierengeluiden, dan smelt je hart :D

Ezra heeft ook 2 tandjes in een keer, ik voel ze beide zitten en scherp dat ze zijn, maar ze zijn dus nog niet helemaal door. Eerst leek het alleen eentje te zijn, maar 2 dagen later kwam de andere ook ;)

Met bijvoeding zijn we net begonnen. Brood vindt hij heerlijk, fruit vindt hij helemaal niks, dus ben nu met groenten begonnen en dat gaat iets beter. Hij zuigt en kauwt er wel op, maar daarna gooit hij het er weer uit.

Slapen is een ramp de laatste tijd. Hij wordt bijna elke 2 uur wakker. Terwijl hij vanaf dat hij 3 maanden was van 8 uur 's avonds tot een uur of 4 's nachts sliep. Maar dat stopte zo'n 2/3 weken terug. Nou ja, dat zal ook wel weer een fase zijn ;)

Voor een volgend kindje wachten we nog even, zeker 2 jaar omdat ik echt graag een natuurlijke bevalling wil en dan de wond toch wel heel goed genezen moet zijn van de keizersnede. Ik ben ook nog helemaal niet ongesteld, dus dat is makkelijk! Ik zou het nu ook nog niet kunnen hoor, ik vind het moeder zijn helemaal geweldig, maar wel zwaar soms. Die liefde ook die je voelt, jeetje, dat is echt overweldigend.

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Asherah: ah dat lijkt me echt super schattig als hij zo moet schateren om jouw zangkunsten :)

Ik wil inderdaad ook dat de wond van de ks eerst goed genezen is want ik zou ook erg graag natuurlijk willen bevallen de volgende keer. En ik vind het moeder zijn ook best zwaar af en toe, maar misschien komt dat deels ook wel doordat ik op een plek woon waar ik me niet echt gelukkig voel en waar ik weinig hulp heb van familie.

Maar inderdaad, echt overweldigend het gevoel dat je voor je kleintje hebt, dat wel!

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    #1063 nathalie2012, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
    Wauw Hanneke, gefeliciteerd! Dat is erg snel!

Ik ben zelf nog aan het herstellen van deze zwangerschap en ben erg vermoeid. IVM keizersnede mag ik nog niet zwanger worden voorlopig, ze adviseerden een jaar wachten. En ik wil een volgende bevalling graag natuurlijk, want ik heb ks als erg zwaar ervaren, ook wel traumatisch omdat het zo plots was.

We willen ook zeker nog een tijdje wachten en misschien komt er nog geen tweede, mijn man denkt dat dat financieel niet haalbaar is maar ik denk dat dat wel mee zal vallen, we zijn er nog niet uit ;)

Maar we hebben het er dus al zeker over gehad maar ik ben op dit moment sowieso nog erg druk om de dingen weer op te pakken zeg maar dat we nog wel een tijdje wachten, minimaal een jaar.

4. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier een meisje dat zich heel goed zelf kan vermaken. Ze vindt alles nu heel interessant ook en wil alles pakken. De gekste dingen ook. En ze wil graag zitten. Ze is ook hard gegroeid volgens mij.

Zondag mijn verjaardag gevierd en een hoop centjes gekregen. Ik had wat grotere dingen en dan is het handig om het geld bij elkaar te leggen. Ik had ook al een nieuwe keukentrap gekocht (nieuwbouw is alles hoog) en een handmixer. Was erg gezellig. Mijn neefje ook nog even vastgehouden. Die is 3 maanden ouder maar lichter dan onze dochter, wat een verschil!

Manlief was door de drukte van het nieuwe huis (we wonen er al een half jaar maar nog een hoop te doen) en de kleine vergeten/er niet toe gekomen mij nog te verrassen met iets. Dat was wel jammer. Trouwdag ook al niks gedaan (toen was de kleine net een maand). Moet hij nog wel een keer goedmaken hoor! Want ik "moest" van hem taart bakken voor mijn verjaardag. We woonden nu in een nieuw huis met nieuwe oven dus werd er wel verwacht door iedereen dat ik ging bakken. En dat terwijl mijn schoonmoeder zei dat ik maar gewoon wat moest halen ivm mijn vermoeidheid. Maar ik heb me niet laten kennen en heb 2 chocoladetaarten, een kruidcake en cupcakes gebakken....

Op mijn verjaardag waren er ook de ouders van de vriend van mijn zus. Die wilden nog graag op kraambezoek komen. Ik hoorde dat zij nooit opa en oma zullen worden omdat hun dochter geen kinderen kan krijgen en mijn zus wil geen kinderen nu ze weet dat ze MS heeft. Mijn ouders leven niet meer dus ik kwam ineens op het idee om hun te vragen een soort van opa en oma voor onze dochter te worden/zijn. Is dat raar? Dat ze een soort van adoptie opa en oma worden of hoe noem je dat?

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: nog gefeliciteerd!
    Nee, helemaal niet raar om hen te vragen als adoptie opa en oma, juist heel erg leuk!! Ook voor jullie meisje denk ik.

6. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Helemaal niet raar inderdaad, ik zou me vereerd voelen :D Wat goed dat ze zoveel heb kunnen bakken, zeker als je al niet zoveel energie hebt!! En nog gefeliciteerd :)

Ik wandel sinds zondag weer elke dag, voelde me zo schuldig tegenover Ezra dat hij altijd maar binnen zit. Het weer hier is eindelijk weer te doen, heerlijk bewolkt, lekker windje, helemaal blij! Ezra kijkt zijn ogen uit, maandje terug viel hij eigenlijk altijd in slaap, maar nu bij elke boom kijkt hij omhoog naar de blaadjes en wil bloemen aanraken, echt leuk ;) Dieren snapt hij nog niet zo denk ik, er lopen hier veel straathonden en -katten. Gisteren zag ik 3 kittens, ze kwamen niet helemaal naar me toe, maar ze stonden wel te kijken en te miauwen, Ezra besteedde er niet veel aandacht aan. Vind het wel altijd zielig hoor die dieren hier op straat. Vorige zomer liep ik altijd met een zak kattenbrokken in mijn tas, maar op het moment hebben we het niet zo breed, dus kan ik me dat niet permiteren :(

JeetjeB: ja dat we hier niet gelukkig zijn zal inderdaad een grote rol spelen in dat we het moederschap best als zwaar ervaren. Je hebt hier ook je eigen familie al niet, dat is ook moeilijk. Ik heb een hele lieve schoonfamilie, maar dat is toch anders.

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Heb Ezra net aubergine gegeven, hij is helemaal fan :) Ik doe nu half rapley, half geprakt (niet echt puree) omdat met rapley het meeste toch op mijn computerscherm of op de grond belandt. Na een stukje geef ik hem dan wat op een lepeltje, hij houdt het lepeltje zelf ook vast, ik voorkom alleen dat het in mijn gezicht of in zijn navel terecht komt (ik heb nog geen kinderstoel, dus zit hij op mijn schoot) :p Zo heeft hij aardig wat binnengekregen!

Aankomend weekend krijg ik een kinderstoel van mijn schoonzus, die wilde een cadeau kopen van haar eerste salaris ;) Kan niet wachten, want zo is het echt een zooitje!

8. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Hanneke!

Ik voelde me afgelopen week niet zo. Dacht misschien wel zwanger te zijn. De test wees uit dat het niet zo was. Maar toch vreemd aan de ene kant opgelucht, andere kant was het welkom geweest! Maar nu het niet zo is wil ik nog een paar maandjes wachten, maar wil niet aan de pil.
    Welkom hoor dat wel. Tja, financieel wordt t misschien lastig, maar dat vind ik nu soms al, wat zijn de prijzen oa in supermarkt omhoog gegaan, alles is duur vind ik.

9. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb een overzichtje gemaakt van uitgaven en inkomsten nou dan schrik ik wel even wat het allemaal kost! Ik ga toch maar mooi eens kijken of ik nog kan besparen op de dagelijkse boodschappen en andere dingen. Boodschappen zijn duur en komen steeds terug.

10. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier ook al weer een test gedaan paar weken geleden, Jeeh, wat was dat spannend zeg, maar was negatief ook.

Pff, zware dagen hier met f, hij slaapt snachts en overdag heel slecht, hij zit volgens mij ook echt niet lekker in zn velletje:( en mama dan ook niet.
    Misschien maar weer eens een x naar de chiropractor.

Zo eerst naar de huisarts, kijken wat ze nu gaan doen met z'n eczeem, en meteen maar weer oortjes laten nakijken.

Zijn er toch nog wel wat die een lange nasleep hebben hè?

Hebben jullie trouwens het bedje al omlaag?

Vind het lastig om overal op te reageren, kan het niet allemaal onthouden wat iedereen typt, sorry dames.
    Is er een makkelijke manier om zoiets te kunnen quoten van verschillende personen?

11. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Bedje nog niet omlaag, ze kan nog niet zelf zitten en zich omhoogtrekken ook niet. Kan F al zitten?

Net op cb geweest: E is 7520 gram en 64.2 cm. Ik maakte me zorgen over het gewicht maar ze zit netjes op de middellijn. Wel bizar dat ze al kleertjes maat 74 aan heeft, qua lengte zou je zeggen 68 zou ook nog goed moeten zitten. Maar 62/68 zit natuurlijk tussen de maten in.
    We mogen qua voeding over naar 3 maaltijden op een dag: pap, brood, avondeten. En tussendoor fruit en als toetje na de warme hap een fles. Heb nu alleen wel een gat tussen brood en warme hap in. Mag ze dan een tussendoortje? Weet ook even niet hoe dat dan zit met de 2e fles van 11:30 uur. Die van 15:30 uur kon ik er in laten zolang ze nog niet over is naar de pap, brood en warme hap.

Heeft er hier iemand verstand van pompoen. Zijn die altijd zo duur? Laatst 1 gekocht, die was 2,70 euro!

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Zat nog even te denken over bedje omlaag, ik hoop dat dat gaat werken voor mij! Met het campingbedje heb ik ook al problemen om haar er in te leggen, ik ben 1m57. Heb ik helemaal niet bij stil gestaan toen we de spullen gingen kopen. ML heeft wisselende diensten dus ik moet haar ook regelmatig 's avonds goed instoppen voor de nacht.

Het is nu allemaal duidelijk wat de 3 maaltijden betreft voor mijn dochter (gister CB nog gesproken) maar wat een uitdaging! Het wordt er voorlopig nog niet makkelijker op. Ik heb nu als tijden bedacht:
    7:30 uur fles 200cc
    09:30/10:00 uur fruithap
    12:00 uur paar stukjes brood/fles 200cc en later boterham
    15:00 uur fles 200cc/tussendoortje met drinken
    17:30 uur warme hap
    19:00 uur fles 200cc

Eerst was het echt fijn met 4 voedingen om de 4 uur, maar nu dus om de 2 uur iets te eten geven! Moet even kijken of dit gaat werken zo en het is ook er naar toe werken, maar zo kom je helemaal nergens aan toe! Hoe moet ik nou boodschappen doen? Er zit elke keer maar zo weinig tijd tussen. Hooguit anderhalf uur. Dat wordt nog een uitdaging om naar de winkel te lopen met de wagen en weer terug. Ik wil niet hoeven haasten maar dat lijkt nu wel te moeten. En ik denk dat we maar 1x per week de grote boodschappen moeten doen en dat ik alleen kleine dingen haal. En tussen 12 en 3 zit mooi 3 uur maar dan moet ze slapen en dan kan ik ook niet de deur uit.

Hoe doen jullie dat?

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: ik vind het ook nog lastig, ben ook nog aan het kijken hoe het allemaal gaat. Het ligt namelijk ook heel erg aan wanneer ze slaapt hoe het loopt. Soms slaapt ze ineens lang en zit je al bijna aan de volgende fles zonder dat ze dan een fruithapje op heeft. Jouw schema ziet er wel goed uit. En soms een beetje ervan afwijken moet kunnen toch.
    Ik ben wel van plan om eens wat hapjes te gaan maken om in te vriezen, lijkt me een stuk handiger.

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ jeetje B hapjes invriezen is handig. Want soms eten wij dingen die ze nog niet mag, bijvoorbeeld boerenkool. Dan is een hapje in de vriezer erg handig. Al raakt de vriezer wel snel vol met al die verschillende bakjes ;)

Een potje achter de hand houden is ook handig. Gisteren kreeg ze boontjes en ze vond het maar niks (toch al een aantal keer gegeten). Toen maar een potje aardappel/wortel gepakt dat ik nog had staan. En daar heeft ze heerlijk van zitten smullen...

15. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    F kan nog niet zelf zitten, maar het zit eraan te komen.

Hier doen we het bedje al wel omlaag, hij rollebolt me teveel rond in bed.

Gelukkig vannacht een goede nacht, denk dat hij onrustig word door ons ivm nieuwe woning, qua stress en drukte, gister dus een lekker relaxed dagje gehad en niet naar het nieuwe huis geweest, en f heeft weer heerlijk geslapen vannacht.

Van de huisarts wel hormonen zalf gekregen helaas. Maar hopen dat het snel werkt.

@eten. Het is echt wel een ding van plannen vind ik. Je kunt toch ook wel eens een tussendoortje meenemen? Ik zit vaak met rekken omdat ik mijn dochter van school moet halen en f mee gaat, dus meestal wel iets mee om te rekken.

Ons schema wisselt nog wel eens, maar dit is het schema wat we meestal hebben.

7.30 fles 200 met 1 schepje pap.
    9-9.30 fruit hapje of tussendoortje als we weg gaan.
    Soms tegen half 12 al broodkorstje,als ik dus moet rekken.
    12.00 paar stukjes brood en fles 200
    14.30 tussendoortje of fruithapje.
    16.00 fles 180
    17.30 warm hapje en toetje
    19.00-19.30 240 fles, 2 schepjes pap.

De fles van 4 uur krijgen we er ook nog niet af

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Gaat jouw meisje trouwens al om 19 uur slapen? En kan ze die grote fles ook helemaal op nadat ze al groenten/warm eten op heeft?

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier zitten we nog steeds op flessen van 180 maar soms heb ik wel het idee dat ze iets meer op zou kunnen. Gisteren heeft ze maar 3 flessen op en fruit en groenten, maar dus 3 flessen van 180. Vond het zo weinig maar ze werd niet wakker vannacht dus ze zal er toch wel genoeg aan hebben gehad.
    Wat geven jullie nog meer aan tussendoortjes behalve brood? Ik heb pas 1 keer een stukje brood gegeven. Ga vandaag weer proberen.

Ik geef ook soms wel een potje hoor, maar alleen groenten, want ik kan hier soms niet alles vinden vers. Of sperziebonen bijvoorbeeld, die zijn hier heel anders, veel grover dus die krijg ik niet zo lekker glad gepureerd. Sperziebonen vindt ze echt heel erg lekker. Dan zit ze allerlei mjam-mjam geluidjes te maken als ze die eet :)

@Melle: succes met verhuizen! Brengt ook altijd stress met zich mee en dat zal zo'n kleintje inderdaad wel merken.

Hier het bed nog niet omlaag want ze rolt wel maar gaat nog niet zelf zitten of zich optrekken, dus het kan nog wel denk ik.

18. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Vandaag is ze trouwens een half jaar :-D

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Als ik jullie schema's zo zie dan is het hier best wel anders. Mijn meisje lijkt niet zo snel alweer honger te hebben. Ik kan haar echt niet zo snel nadat ze iets heeft gegeten alweer een fles geven want dan laat ze er echt veel van staan.

Hier is het schema nu ongeveer:

8.00 fles 180
    10/11 fruit
    slapen
    12/13 fles 180
    16 fles 180
    slapen
    18.30/19 groenten
    20/21 fles 180

En ik wil dus rond 12 uur dus ook brood gaan geven.

Soms wil ze zelfs nog wel 3 keer slapen overdag! Het is echt wel een slaapkoppie. Twee uur nadat ze wakker is geworden, wordt ze vaak al een beetje moe. Hoe is dat bij jullie?

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Gefeliciteerd Nathalie! Wat is dat hard gegaan hè? M. was gisteren al 7 maanden! Ongelooflijk.

Deel Deze Pagina