Happy half birthday Ik geef nog maar 2 keer per dag iets (op aanraden van de dokter hier), 's ochtends om een uur of 10 geef ik brood en 's middags om een uur of 3 wat groente. Dat is dus nog heel goed te doen Bij mij het bedje ook nog niet omlaag, hij trekt zich ook nog niet op! Hij rolt wel van zij naar rug van rug naar de andere zij en dat heel vaak achter elkaar haha. Hij kucht ook de hele tijd, vindt hij grappig, als we hem dan nadoen gaat hij keihard lachen Ik had zo'n nare droom vannacht, Ezra kreeg heel zwart tandvlees uit het niets en ik kon mijn vriend niet bereiken en toen las ik op het internet dat hij dat niet zou overleven... Pfffff....
Hier is hij na 2 uurtjes ook alweer moe hoor, hij slaapt alleen niet zo lang en ik slaap nog steeds met hem mee. Vind ik overigens niet heel erg, ik ga 's avonds veel te laat naar bed, dus ik kan die dutjes wel gebruiken
Hier gaan alle flessen altijd helemaal schoon leeg. Gefeliciteerd! Hier nog 2 slaapjes per dag, rond etenstijd altijd drama omdat meneer moe is en vertikt om dan nog even te slapen. Hier krijgt f alleen maar potjes, vind het zo makkelijk Lange vingers is hij gek op, ik weet het,zitten veel suikers in,soepstengels vind ik zelf nog een beetje eng omdat dat zo hard is. Zijn er mensen die een groeps whats app misschien leuk vinden? Of word dat te privé met telefoon nummers? je kunt instellingen aanpassen, dus je hoeft echt niet altijd te reageren enzo, vind het wel leuk om dan wat foto's te zien af en toe, doe dat liever niet op het internet. En anders gewoon via deze site hoor
Hè bah wat een nare droom! Dan wordt je zo rot wakker. Wat ik wel herken in die droom is de angst dat mocht er iets met Mila gebeuren ik mijn man niet kan bereiken en ik er echt alleen voor sta hier en dat met mijn belabberde Turks. Misschien zit bij jou ook een beetje die angst? Maar ja, toch maar proberen snel te vergeten die droom! Ik heb trouwens gestemd op jullie mooie mannetje! O, ja, onze kinderarts heeft ons een schema gegeven met wat ze mag eten en wat niet en ze zou nu dus ook al yoghurt mogen. Vond het zo raar. Ik heb het nog niet gegeven maar zou dat wel al kunnen?
@Melle: ik heb geen whatsup helaas. Ik had laatst ook soepstengels, wilde bijna een stukje geven maar toen bedacht ik me ook ineens dat die dingen zo hard zijn. Ik vind het zo jammer dat er in veel dingen, zoals lange vingers, liga koekjes, allemaal toegevoegde suikers zitten. Daarom wil ik die niet geven.
We moeten zaterdag weer naar de kinderarts om te wegen en meten en voor prikjes. Vorige keer vond hij dat ze wat aan de lichte kant was. Ze was toen 6830 gram en 66 cm. Nou, ik vond het zelf heel erg netjes, zeker als je bedenkt dat ze maar 2300 gram en 46 cm was bij haar geboorte. Maar nu ben ik dus bang dat ze niet genoeg is aangekomen en dat die arts er dan weer wat van zal zeggen en dat hij gaat zeggen dat ik haar meer te eten moet geven. Vorige keer begon hij ook al over muhallebi, dat is een Turks toetje gemaakt van melk, rijstebloem en suiker. Maar ja, die suiker, daar ben ik het dus niet zo mee eens. Ik vind ook niet dat ik mijn kind daar vol mee moet stoppen om er zo voor te zorgen dat ze meer aankomt. Hoe zien jullie dat? En hoeveel 'moeten' ze eigenlijk aankomen nu? Dat gaat toch steeds langzamer neem ik aan? In het begin kwam ze echt heel veel aan iedere maand, soms wel meer dan een kilo! Vorige keer was het dus een halve kilo. Ik wil me er eigenlijk niet zo druk om maken, maar ik vind het zo vervelend, die reactie van die arts. Ik denk dan, het ene kindje is gewoon wat lichter en fijner, zolang ze maar aankomt en niet stilstaat of afvalt. Toch?
Ik had laatst ook een nare droom. Het broertje van Elvira (die nog niet bestaat in werkelijkheid) moest geopereerd en toen kwam er zo'n begrafenisondernemer naar me toe in het zkh om te vertellen dat hij is overleden. Ik heb geen whats app helaas. Dat dagmenu is waar we naartoe willen werken, nu krijgt ze nog 4 flessen van 180+6 om 7:30-11:30-15:30 en 19:00 uur en om 9:30 en 17:30 fruit en groente. Vandaag het fruit opgewarmd, nu heeft ze heerlijk zitten smullen zonder te huilen! Zou het zo simpel zijn?! Soepstengels zijn hard maar worden toch zacht als ze er op gaan sabbelen? Andere tussendoortjes zijn er toch bijna niet? Op de site van het voedingscentrum staat dat ze dingen mogen als rijstwafel, volkorenbiscuit, soepstengel, wat fruit. Maar dat is pas als je echt 3 maaltijden hebt en niet meer de fles van rond half 4. En ik denk dat de fruithap straks ook vervalt en dan een tussendoor moment wordt. E is hier nog niet aan toe denk ik.
Jeetjeb. Poetse Ik heb gelukkig geen nare dromen. Maar dat is wel erg naar zeg! Volgens mij mag Griekse yoghurt al wel. Wij hebben ook een yoghurt toetje vanaf 6 maanden. Tja, die suikers, ik weet het, maar af en toe een lange vinger vind ik prima. @gewicht. Ik denk dat jij dat wel aanvoelt of het goed is of niet. Er zijn echt wel meer kindjes die niet zo zwaar zijn. Ik weet eindelijk verder ook niet veel andere tussendoortjes. Geeft niks dames, whats app was een suggestie Vind dit af en toe erg lastig om te reageren
Ons neefje van 9 maanden is ook nog geen 7 kg en ook rond die lengte. Hij zit aan de onderkant van de groeicurve, maar daar is niks mis mee. Je hebt zeg maar een gemiddelde lijn en een standaardafwijking/gebied waar zo'n 70% van alle kinderen invallen. Als zij er buiten zou vallen is ze toch nog 1 van de 30%. Ze moeten er niet meteen een probleem van maken, tenzij ze echt slecht/mager uitziet.
Ik heb niet eens een eigen telefoon meer sinds ik in Turkije woon haha. Dankje JeetjeB Ja die angst zal het ook wel zijn, ik ken nog helemaal geen Turks. Yoghurt zei hij hier dus ook, maar dat geef ik ook nog niet. En suiker, ja daar zijn die Turken goed in haha. Ik wilde hier een keer een soort van Brinta voor mezelf, zit er overal suiker of honing in grrrrr, word er soms niet goed van, alles moet hier altijd zo zoet. Ik ben ook altijd bang dat de dokter gaat klagen over zijn gewicht (hij is natuurlijk ook veel afgevallen), maar hij heeft het tot nu toe niet gedaan, hij zei zelfs dat het wel weer goed komt met regelmatig aanleggen Ik vind het gewicht van je meisje heel mooi, zeker met hoe klein ze was bij de geboorte! Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer zo snel. In die eerste maanden kwam Ezra gemiddeld zo'n 1,5 kilo aan, nou dat staat nu al een tijd stil. Hij komt nu eindelijk weer wat aan, langzaam maar zeker!
Wat een gevogel he met voeding nu deze tijd. Dit is toch echt een periode dat er veel gaat veranderen qua voeding. OF gewoon nog niet Ik merk dat T zn flessen niet allemaal meer hoeft (4x 200 cc), begint hard te huilen maar wil per see de fles leegdrinken) Ik vond het ook heel lastig met wat ga je dan wel en niet geven. Zijn dagschema ziet er nu de laatste dagen zo uit, en dat gaat goed: 7.30 papfles 200cc+3 scheppen bambix fijne granen 9.00-10.00/10.30 slapen 10.30 100 gr fruit 11.45 kwart broodje (gesopt in thee, dit is meer om te rekken dan dat het wat vult) 12.30 200 cc 13.00- 14.00/14.30 slapen 15.00 vandaag toevallig een soepstengel gegeven om weer wat te rekken maar dat is inderdaad keihard en dan is er niets aan! Hij heeft er dus niets van op. 15.30 165 cc 16.30/17.00 heel soms 3 kwartier slapen maar vaak wil hij dit niet meer. 18.30 100 gr groente en 30 gr aardappel 19.00 200cc 19.30 slapen Ik denk dat je op gegeven moment de 3e fles kan laten vervallen (wij maken hem nu kleiner dan normaal) en dan tussendoortje geven met wat drinken en de warme maaltijd aanvullen met vlees en evt toetje. wat je ook kan geven als tussendoortje waar geen suikers inzitten en niet hard is is een rijstwafel. Die dromen, ik heb ze de laatste dagen ook. Dat k m dood in zn bedje vind enz.. echt niet leuk! Raar he dat we dat nu hebben? Zal wel aan deze periode liggen ofzo Sommig kinderen zijn wat dunner en sommige wat dikker. T is dinsdag met precies 6 maand bij CB geweest. 9,4 kilo en 74 cm. Een grote jongen dus
Ik zag ook op de site van het voedingscentrum staan dat ze als tussendoortje een rijstwafeltje, soepstengel of volkorenbiscuitje mogen. Ik vandaag gekeken voor speciale kinderkoekjes/rijstwafel en daar staat op vanaf 8 maanden?!
Ja klopt, ik kon nergens de bambix rijstwafeltjes vinden maar heb bij de kruidvat gehaald van eigen merk. Maar die zijn pas vanaf 9 maand. Dit komt denk ik omdat ze het uit de hand eten en de liga en koekjes (die ze mogen hebben vanaf 6 maand) mag je eigenlijk ook alleen nog maar verkruimelen en dan vanaf 9 maand ofzo ook in de hand geven. Als je er bij blijft kun je het wel uit de hand geven hoor vind ik. Gewoon goed opletten. Ik last trouwens dat een kindje ging kuchen, T doet dat ook steeds, waarschijnlijk hebben we er heel grappig op gereageerd toen hij dat voor het eerst deed en nu vraagt hij dus aandacht door te gaan kuchen
Hier gaat het overdag best heel goed met eten, maar de nachten blijven rampzalig. 2-6x wakker en alleen voeden helpt om hem weer in slaap te krijgen. Daar word je, naast 32 uur werken en een groot oud huis, best heeeeeel moe van.. Hier gaat het als volgt: 6.00/6.30 bv 9.00/10.00 twee stuks fruit met halve liga 12.00 halve boterham met bv 15.30 soms wat bv of water 16.30/17.00 groentenhap 18.30 bv 20.00 fles 200cc En dan 's nachts nog 2-6x bv... Veelvraatje! En soepstengel is niet eng hoor, hij is helemaal zacht gesopt voor ze er een stukje af krijgen. Gaat hier prima. En soms 1 of 2 rozijntjes.
@Jolie: pff inderdaad vermoeiend. Maar hij eet wel goed zeg!! Ik heb laatst een soepstengel gegeven ze beet er dus meteen een stukje af! Vandaar dat ik het toen eng vond. Ik heb het stukje meteen uit haar mondje gepeuterd en de soepstengel maar niet meer gegeven. Sinds gisteravond heeft ze een beetje koorts. Ik vraag me af waar het door komt. Ze lijkt verder niet echt ziek. Nu voelde ik net in haar mondje en ik voel bovenin wel een harde bobbel. Heb dus het idee dat er ook al een boventandje doorkomt! Maar bij de ondertandjes had ze nergens last van, dus weet ook niet zeker of dat het is. Net wilde ze ook niet drinken. Hopelijk dalijk weer wel. Vanmorgen heeft ze wel gewoon goed gedronken, maar fruit wilde ze ook niet. Ik vind haar zelf niet heel dun, alleen haar bovenlijfje is wel smal, maar haar beentjes zijn best een beetje mollig. Ben toch wel benieuwd hoeveel ze is aangekomen. Af en toe probeer ik haar te wegen maar da's natuurlijk niet zo nauwkeurig, maar dan is ze wel meer dan 7 kilo.
@JeetjeB, waar voel je de bobbel? In het midden of bij de hoektanden? Ze schijnen veel last te kunnen hebben als de hoektanden doorkomen. Soepstengel wordt voor T te langzaam zacht en dan bijt ie als het lukt er ook gewoon een stuk af, heb ook een stuk uit zn mond gepeuterd gister. Hij is er ook snel klaar mee als hij niet snel vooruitgang boekt Ik heb trouwens vandaag kinderkoekjes (van de kruidvat, vanaf 6 mnd) in dikssap gesopt en op lepeltje gegeven, vond ie wel lekker, en wat diksap erna wat er voor zorgde dat hij maar een half flesje heeft opgedronken. Dus die 3e gaat er vast als eerste af. @Jolie, dat is inderdaad vermoeiend. Hij sliep in het begin juist al wel snel door toch?
Ja, vanaf 2 weken oud tot 16 weken oud. Hij sliep toen echt van 22.00 tot 8.00 en opeens was het over. En nu dus al 3,5 maand nachtbraken...
Ik voel het in het midden. Net toch maar dentinox erop gedaan want ze wilde ook helemaal niet meer drinken en daarna wel dus heb toch het idee dat het door de tandjes komt. Zo zielig!
Hier ook een mannetje dat heel slecht slaapt op het moment. Hij wordt meestal elke 2 uur wakker, maar gisteren was het echt heel erg, elk half uur... Zijn regeldagen heeft hij al gehad, dus geen idee wat het kan zijn. Misschien krampjes van het bijvoeden? Gisteren bij opa en oma gegeten en heeft hij verschillende dingetjes op (wortel, aardappel, komkommer en brood), misschien overkill? Ik zit er aan te denken om een paar dagen niks te geven, kijken of het dan beter gaat. Overdag is hij echt supervrolijk. Gisteren hebben we zijn kinderstoel gehad van mijn schoonzus, hij vindt het helemaal leuk! Oma gaat er ook nog een kopen voor daar, aangezien we er elke week uitgebreid gaan eten. Hij zat normaal gesproken altijd op mijn schoot, maar met die grijpgrage handjes is dat echt moeilijk eten