Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier ook een heel actief mannetje, ik kan hem soms niet bijhouden :p Als we even op de bank zitten wil hij overal heen, afstandsbediening pakken, de bank likken, zijn schaduw grijpen of mijn boek opeten! Ik had hem een paar dagen geleden op zijn speelkleed gezet, ik hoor wat geluidjes en gebrabbel, even later kijk ik om, ligt hij opeens naast me :D Hij verplaatst zich dus al, maar wel achteruit, vooruit is nog moelijk ;)

Ik wandel elke dag ongeveer een uur met hem en oh wat vindt hij het allemaal interessant. Ik laat hem ook blaadjes voelen en bloemen zien, echt leuk is dat. Moet wel oppassen dat hij het niet in zijn mond stopt.

De nachten gaan sinds een paar dagen heel wat beter, hij wordt niet elk uur meer wakker, als ik geluk heb laat hij er weer 3 uurtjes tussen :) Nu ben ik alleen bang. Ik zag net dat ik waarschijnlijk ongesteld ga worden voor de eerste keer en dan gaat je productie omlaag, straks dan moet hij dus weer regelen en zal hij waarschijnlijk ook weer vaker wakker worden. Nou ja, het is niet anders. Wel jammer, vond het net zo lekker zonder dat maandelijkse gedoe ;)

Tja Sinterklaas, geen idee of ik er wat aan gaan doen. Ik wil wel graag, maar heb hier niet de dingen die ik ervoor hebben wil. Zoals pepernoten, zwarte pieten/sinterklaas kostuum. Bestellen zit er even niet in. Komende maanden zitten we nog even krap (mijn vriend werd ontslagen toen ik drie maanden zwanger was, sinds maart werkt hij drie dagen, maar dat was natuurlijk te weinig en zo zijn we dus wat achter met betalingen. Nu sinds vorige maand werkt hij weer 5 dagen gelukkig, dus over een paar maanden zitten we weer goed).

Het weer is hier gelukkig weer wat omhoog gegaan, dus ik kan nog even uit de voeten met zijn long sleeves. Ik heb ook wel een paar vestjes gevonden die hij nog aan kan :) De 20ste gaan we lekker op kledingjacht en gaan we tickets naar Nederland bestellen. Ik ben er echt aan toe, ben al bijna 2 jaar niet in Nederland geweest. Ik weet het is niet handig met onze geldsituatie, maar ik houd het hier anders echt niet meer uit!

Fijne dag allemaal!

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hihi hier precies hetzelfde, ze kan niet stilzitten en wil alles pakken! Ze kruipt ook nog allen achteruit eigenlijk. Hoe heb jne dat volgehouden zeg, 2 jaar niet naar NL! Ik word al gek als ik meer dan een half jaar niet ben geweest :) Fijn dat je nu wel kunt gaan binnenkort.
    Vind het ook wel fijn dat het weer iets warmer is hoor, vond het ook best lastig wat ik Mila aan moest trekken.
    Sint ga ik niks aan doen denk ik. Lijkt me lastig om dat helemaal zelf levend te maken zeg maar omdat het hier verder niet leeft natuurlijk en ik weet ook niet of we ieder jaar met sinterklaas in nederland zullen zijn. Dit jaar toevallig wel, maar ja nu is ze nog te klein.
    Afgelopen zaterdag weer gewogen en gemeten en ze was 68 cm en ruim 7100 gram. Vond het wel netjes.
    Pff nee dat maandelijkse gedoe had ik ook niet gemist! Ik ben alweer heel wat keren ongesteld geweest en mijn cyclus is echt super regelmatig, nog regelmatiger dan voor ik zwanger raakte. Da's wel fijn op zich.

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Sorry voor de korte reactie en typefouten. Zit op de ipad want mijn laptop heeft het begeven...

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat rot dat je laptop kapot is :( Ik zou niet zonder mijn pc kunnen, telefoon is allemaal zo klein en onhandig! Ja 2 jaar was inderdaad veel te lang, maar ja, het was niet anders :p Lekker dat jij ook naar Nederland gaat in december, geniet er van :D

Trouwens, de Nederlandse vereniging Istanbul, organiseert altijd Sinterklaas op Taksim bij het Nederlands consulaat. Het is dit jaar op 30 november geloof ik, ik ga dit jaar denk ik maar eens een kijkje nemen. Hij ziet dan iig Sinterklaas en zwarte piet, een beetje nederlandse cultuur kan geen kwaad :p

En nu ga ik een wandeling maken, fijne avond!

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier komt het eerste tandje door :)

En ze zit nu ook trots bij papa en mama op de bank :)

Weer is helemaal omgeslagen, blegh echt herfstweer :(

6. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft het mannetje zo'n last van doorkomende tandjes, dat ik net een pcm zetpil gegeven heb. Echt zielig!
    De onderste 2 waren al door, eergisteren is de voortand rechts voor door en nu komt de linker voortand door. Ook is hij snot verkouden. echt zielig, slaapt maar een half uurtje ipv een uur.
    Kan nu ook niet ff een middeltje kopen dat tandvlees verdoofd (dentinox). Echt zielig vind ik het, ook de afgelopen nacht verliep moeilijk, veel wakker en veel huilen.
    Nu begin ik ook gaar te worden...
    Maar verder is alles goed hoor. :) Hoe is het bij jullie?

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oei Molenbloempje: dat gaat hard al bijna 4 tandjes! En zo zielig he als ze pijn hebben! Snel ook de ene en de andere zo vlak op elkaar.

Ik dacht dat ze ook al eerder tandjes kreeg omdat ze zo liep te kwijlen en overal op aan het bijten was. Ook was ze toen huilerig. Maar er kwam niks. Dit was eigenlijk 'onverwacht'. Ik had toevallig mijn vinger in haar mond (die pakte ze) en ik voelde iets scherps. Ze is eigenlijk de hele tijd vrolijk geweest de afgelopen dagen. Alleen gisteravond huilen toen ze in bed lag. Een paar druppels Chamodent gegeven en ze is gaan slapen en heeft heerlijk doorgeslapen. Wel had ze de afgelopen dagen een beetje rode wangetjes dat ik me afvroeg of ze geen verhoging had maar ze voelde niet warm dus ik heb me verder geen zorgen gemaakt.

8. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hooooiii dames!
    Sorry dat ik niet meer zoveel hier typ. Waarom weet ik zelf eigenlijk niet! Wat leuk om te lezen dat bij jullie kleintjes al tandjes te zien zijn. Hier is nog helemaal niks te zien. Zelfs niet eens een bobbeltje. Wij zitten op 3 flessen daags. Smorgens Bambix, rond half1, 1uur en om 4uur krijgt ze 180+6. Na het warm eten gaat ze gelijk om 7u op bed en slaapt door tot half 9. Lekker! Ben eigenlijk niet anders gewend. Ik probeer ook elke keer weer om brood te geven maar dat gaat er gewoon echt niet in! Een korstje, met boter, zonder boter, jam, appelstroop, helemaal niets!!! Los zitten doet ze ook al een tijdje en als ze de kans krijgt om te gaan staan (met hulp) dan doet ze dat. Af en toe heb ik haar ook eens in een loopstoeltje. Vind ze prachtig! Ze scheurt dan door de hele kamer heen!

9. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Heerlijk 3 flessen!

Hier ook nog echte brood eetster maar ook geen pap hoor! We proberen het langzaam uit te breiden maar door mijn vermoeidheid kost het veel moeite en heb ik niet altijd de energie om te proberen.

Vandaag een muziekboek gekocht, alvast het eerste december cadeau :)

10. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Leuk om te lezen hoe jullie kindjes vorderen!! Baby K is bijna 8mnden en tijgert rond en heeft zonder veel last 2 onder tanden.
    @ Natalie, ik heb ook een babycook. Ik vind hem wel erg prettig. Maak er er fruithapjes in voor een week, dan wel in 2 fase en het zelfde geld voor de groentjehapjes.
    @ Sinterklaas, wij gaan er nu wel aan doen, maar niet teveel. De oudste is namelijk en baby K dan 10 mnden. Vind de kadootjes best lastig, omdat ze niet veel schelen.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi T heeft nog geen tandjes, ze zitten er al wel maar nog niet door!
    Ze wilt wel graag zitten en staan, al kan ze heel kort eventjes zitten!
    Bijvoeding wil nog niet echt, ze vind er niets aan, liever een fles denkt ze haha

Feestdagen, ik geef T wel een klein dingetje, omdat de rest ook iets krijgt en momenteel 1 kind die er nog in geloofd (4,5 jaar), oudste 2 geloven niet meer en de jongste is nog te klein haha

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier zijn z'n boventandjes aan het doorkomen denk ik, ik zie ze nog niet, maar hij heeft weer koorts gehad en diarree, dingen die hij vorige keer ook had :( Ben wel een beetje bang voor bijten. Hij heeft me nu een aantal keren gebeten in mijn tepel de afgelopen dagen, misschien ook omdat hij pijn heeft van de boventandjes? En als ik 'au' zeg gaat hij alleen maar lachen, de deugniet ;)

Wat bijvoeding betreft at hij hier ook niet zo veel, ik geef het hem en sommige dagen eet hij wel, sommige dagen weer minder. Pruim en komkommer vindt hij wel helemaal lekker! Ik probeer sinds gisteren ook wat meer aan te bieden. Eerst gaf ik hem maar 1 of 2 keer, nu 3 of 4 keer. Maar zijn main course is toch nog steeds melk! Hij drink nog steeds heel vaak bij me, soms schaam ik me een beetje als ik jullie zie met 3 flessen op een dag. Ik weet wel het is niet echt te vergelijken met flesvoeding maar ja. Hij komt echt nog wel zo'n 10 keer :O Het geeft voor mij niet, ik werk niet dus ik heb alle tijd. Al lijkt het me wel heerlijk als hij niet meer zo vaak wakker wordt. Met vier maanden sliep hij van 8 tot een uur of drie 's nachts, nu wordt hij standaard elk 1,5 uur wakker... Vraag me af wat dat toch is. Ik dacht gisteren dat hij het misschien koud had dus heb ik de verwarming aangezet, maar dat maakte niks uit. Hij slaapt wel goed vanaf een uur of 1 - 2 als ik ga slapen. Hij ligt dan naast me.

Overdag slaapt hij sinds een paar dagen echt heel veel, elke 1,5 uur. Misschien omdat hij zo hard gaat nu met oefenen van kruipen, staan en praten. Kost vast heel veel energie :) Hij is hele dagen aan het brabbelen, zo lief! Sinds gisteren heel veel 'dada', papa helemaal blij (we spreken engels tegen hem vandaar) :p Over het algemeen is hij dus supervrolijk, hij lacht heel veel :D

Deze foto is van een paar dagen terug, zo een lieve lach :D

Bekijk bijlage 356479

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hihi als je au zegt dan begint ze hier ook te lachen hoor ;)

Hier komen beide ondertandjes nu door zo te zien, zag het net ineens dat de rechtervoortand ook door gaat komen. 2 tandjes tegelijk! Ze is erg vrolijk, heb niks gemerkt van koorts of diarree. Maar ik heb ook niet getemperatuurd.

Het is trouwens wel een deugniet hoor! Zeg je dat iets niet mag, doet ze het toch (weet niet of ze het woord nee al snapt)! En een driftkikker is het ook, als ze haar zin niet krijgt zet ze het op een brullen. Gisteren pakte ze een reclamefolder van mijn schoot (ze zat naast me op de bank, vindt ze trouwens geweldig) en toen ik die terug wilde pakken was het brullen tot ze m weer kreeg. Vervolgens als een gek de folder in stukken scheuren hihi.

Ik had vorige keer pasta gemaakt maar vond het zo droog. En ik dacht sausjes mag niet, maar zelf tomaten koken mag natuurlijk wel! Iemand nog meer ideeën? Ook voor de rijst?

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Vandaag longfunctietest gehad en uitslagen. Longfunctie was oké en er was gelukkig geen littekenweefsel gevonden. Wel wat ontstekingen in de longen, daar krijg ik nu medicijnen voor. Moeten even kijken hoe dat gaat. Misschien worden de ontstekingen veroorzaakt door astma maar dat is nog niet zeker. Afwachten maar. Ben in ieder geval weer een beetje opgelucht, want ik was toch wel bang dat het iets ernstigs was. Alleen de vermoeidheid is nog lastig. Hopelijk wordt die minder met de medicijnen.

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: gelukkig dat het meevalt op zich. Hopelijk helpen de medicijnen snel en wordt je wat minder moe!

@Asherah: ik geef dan wel geen bv maar wij zitten nog steeds op 4 flessen van 180 cc elke dag dus melk is hier ook nog wel de main course zeg maar. Ze eet wel goed fruit en groenten en ook brood sinds kort maar toch wil ze die flessen ook nog steeds, vooral 's avonds voor ze gaat slapen. Als we dan geen flesje geven (ook al heeft ze net groenten op) wil ze niet gaan slapen! Ach ja, ik maak me er op zich niet zo druk om, komt vast wel goed!
    Super schattige foto!!

Ik wil eigenlijk ook gaan beginnen met rijst en pasta geven maar ik weet ook niet goed hoe ik dat zal aanpakken. Sowieso vind ik rijst hier een crime om te maken, wordt altijd te plakkerig!
    Ik vraag me ook af hoe ik pasta zal geven, welke soort en hoe dan? Tomaten is volgens mij beter om die niet te geven voor ze een jaar zijn... Hoewel het hier wel in een potje zit, sperziebonen met tomaat voor baby's vanaf 4 maanden! Toch wel vreemd...

Ik ga in NL denk ik het boek Opperdepop kopen van Albert Heijn. Heeft iemand van jullie dat toevallig en is het fijn?

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Haha JeetjeB, ik moet wel lachen om die rijst ;) Is hier inderdaad heel lastig, ik had dat dus ook altijd! Ik doe het hier nu ook anders dan in Nederland. In nederland deed ik dat gewoon in een pan met water, afgieten en klaar. Hier doe ik wat olie in de pan, 2 glazen rijst (die ik eerst een tijdje in gekookt water laat wellen), een beetje roeren en dan 3 glazen water erbij. Als het water kookt het vuur laag zetten, deksel erop en dan wachten totdat er 'gaten' in de rijst vallen en het water dus weg is. Zo heeft mijn vriend het me geleerd en dat lukt nu dus aardig ;)

Pasta heb ik hem gisteren gegeven, maar dan gewoon kaal (volkoren pasta). Ik heb inderdaad vandaag gehoord dat tomaat niet mag, wist ik helemaal niet, heb het hem gelukkig nog niet gegeven. Je zou er wat jonge kaas of yoghurt op kunnen doen (of geef je dat nog niet?). Ik ben vandaag bij de kinderarts geweest en die vertelde me dat vanaf de 8ste maand hij gewoon mee kan eten met ons, maar dan wel zoutloos. Maar geen tomatensoep zei hij. Rotte is dat al die Turkse gerechten tomaten als basis ingredient hebben... Maar tomatenpasta mocht dan weer wel, ik snap er niks meer van!

Ik zal ook eens kijken voor zo'n boek als ik in Nederland ben, lijkt me ook best wel handig.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ooh goede tip voor de rijst! Ik ga het zo eens proberen. Ik modder altijd maar wat aan en soms lukt het en vaak niet hahaha. Maar het is meestal toch nog wel te eten. Ik ben alleen niet zo gek op rijst dus ik maak het niet vaak. En ik hou al helemaaaal niet van die tomatenpasta die hier overal doorheen gaat. Alles krijgt zo dezelfde smaak vind ik.

Het is wel typisch dat tomatensoep niet mag maar die tomatenpasta dan weer wel! Ik volg maar gewoon mijn eigen gevoel daarin en geef nog helemaal geen tomaat (behalve dan af en toe van dat potje, waar ze trouwens gek op is! Ik kan zelf die sperziebonen hier niet echt fijn krijgen, ze zijn zo draderig met van die grote erwten erin, brrr)

Ik probeer nu af en toe stukjes te geven maar ik vind het soms een beetje eng nog. Laatst had ze een stuk appel en ze beet er een stukje af en dat ging toch niet echt makkelijk naar binnen. Maar pasta is natuurlijk zacht dus dat is denk ik niet zo'n punt. Wat voor pasta geef je dan?
    Yoghurt erover is wel een goede tip! Ik geef af en toe wel yoghurt maar echt lekker vindt ze het nog niet geloof ik.
    Soms heb ik het gevoel dat ik haar te weinig nieuwe dingen geef. Ik vind het best lastig wat ik moet geven. Het komt altijd op hetzelfde uit (maar da's voor onszelf ook vaak zo ;) )
    Bloemkool en broccoli vindt ze niet lekker helaas... Hoewel ik bloemkool laatst in een soepje had verwerkt en dat at ze wel op. Had ik aardappel, wortel, knolselderij en bloemkool met water in zitten.
    Gisteren had ik broccoli-courgettesoep gemaakt maar dat vond ze maar zo-zo. Ik vind het toch wel lastig hoor en wat we zelf eten is niet altijd zo geschikt. Vandaag had ik bijvoorbeeld rode kool en kofte. Die kofte kan dan al niet want die kwam uit de diepvries, was veel te zout. En rode kool, geen idee of dat al mag?
    Dus tja, ik hou het nog maar even zo denk ik, maar ik wil wel echt wat meer gaan varieren!

Nou, ik ga zo eens naar bed. Zat nog te werken maar het is al 1 uur zie ik!

18. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik ben ook helemaal geen keukenprinses, heb ook best wel een hekel aan koken eerlijk gezegd. Eten hier ook niet super gevarieerd. Courgette of aubergine op zijn Turks en brocolli, bloemkool of rode kool op zijn Nederlands haha :p Ik gebruik ook altijd tomaten, geen tomatenpasta, ben er ook geen fan van. Voor Ezra kook ik ook wortels. Ik wil hem ook wel dingen gaan geven die ik bijvoorbeeld zelf niet lust, zoals spruitjes, maar kun je die hier wel krijgen? Soep is ook wel een idee, maar op een of andere manier ben ik echt heel slecht in soep maken. Ik ben nogal van het ik-gooi-alle-kruiden-die-ik-kan-vinden-in-mijn-soep-type en dat werkt dus niet echt!

In het schema wat ik gebruik staat rode kool pas bij 1,5 jaar! Pasta bij 8 maanden, maar ik heb het toch al wel gegeven hmm. Ik heb hem trouwens volkoren pasta gegeven.

Het is ook gewoon lastig in een ander land waar de gerechten zo anders zijn. Ik kan ook vaak dingen niet vinden. Lekkere sperzieboontjes zou ik ook een moord voor doen, maar die heb ik hier nog nooit gezien :( Ik zal mijn vriend eens vragen naar die hele grote carrefour vlak bij zijn werk te gaan, misschien dat ze daar zijn. Het personeel heeft daar rolschaatsen aan om sneller bij de andere kant van de winkel te zijn, echt grappig :p

Anyways, ik zal ook eens naar bed gaan ;)

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Waarom mag tomaat niet? Zelfs op borstvoeding.com staat het er al tussen va 6 maanden...

20. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ja geen idee, gisteren zei de dokter dat tomatensoep niet mocht. En inderdaad die lijst van borstvoeding.com houd ik dus normaal gesproken ook aan.

Deel Deze Pagina