Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh ik vond dit: the acidity of tomatoes may prove harsh for an immature tummy. Tomatoes are actually fruits and they contain a high level of acidity that may cause tummy upsets or even rashes around the mouth and/or bottom. Raw tomatoes are most likely to cause this type of a reaction as opposed to cooked tomatoes

Dus niet rauw geven totdat ze tussen de 10-12 maanden zijn, gekookt mag wel.

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ah ok! Dan ga ik dat eens proberen met pasta! Wat voor soort pasta geef je dan, ik bedoel, macaroni, penne... of maakt dat niet veel uit? Ik voel me soms echt schuldig dat ze nog maar zo weinig verschillende dingen heeft geproefd! Ik moet echt beter mijn best gaan doen.

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik heb fusili gebruikt, leek me het handigst beet te pakken, maar denk niet dat het veel uitmaakt. Ik zou ook beter mijn best moeten doen, maar blijf het nu nog even bij proeven houden, als hij 8 maanden is zal ik wat meer echt avondeten geven. Vind dat wel moeilijk, omdat wij laat eten dus moet ik het voor hem apart doen en ik eet liever samen met hem, dan heeft hij ook het gevoel dat hij 'meedoet'. Daarom is groente er ook vaak bij ingeschoten. Maar misschien over een maand gaat dat makkelijker, mijn vriend heeft dan waarschijnlijk een nieuwe baan waarbij hij om 17:00 al klaar is, dus als het verkeer dan meezit, kan hij best wel eens optijd thuis zijn.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh dat zou fijn zijn zeg dat hij dan zo lekker op tijd thuis is! Wij eten ook altijd laat. Mijn man is nooit eerder thuis dan 20 uur dus geef ik Mila ook apart groenten maar ja echt leuk vind ik dat ook niet. Deze week moet mijn man iedere avond overwerken dus dan eet ik wel samen met Mila. Ze is al 8 maanden geweest maar ik maak dus nog steeds niet echt hele maaltijden, meestal alleen groenten of soep met aardappel erdoor. Zou dat heel erg zijn?

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik denk het niet hoor, met borstvoeding is het tot een jaar alleen maar bijvoeding, weet natuurlijk niet of dat met flesvoeding zo is, maar ik denk het wel. Melk is nog steeds het allerbelangrijkste. Denk ook dat je moet kijken naar Mila zelf, als ze goed groeit, vrolijk is etc. dan gaat het helemaal goed.

Dat overwerken hier bah, dat had mijn vriend 2 weken geleden en ze maken de meest rare tijden :( Nu is hij nogal van tot hier en niet later, maar sommige collega's waren tot in de nacht bezig :O

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hmm, wou dat mijn man ook meer zo was! Die blijft gerust tot 12 uur 's nachts. En het is iets wat iedere maand terugkomt, dus ik zit iedere maand minstens een week alleen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat :( Dan ziet hij Mila dus gewoon echt helemaal niet. Gisteren heb ik hem maar even gebeld op skype voor ze naar bed ging zodat hij haar nog even kon zien! (toch niet normaal eigenlijk!)

Ze groeit echt als kool nu heb ik het idee! En ze is heel actief en vrolijk dus ik denk dat het wel goed gaat. Soms lees ik wat anderen allemaal al geven en dan voel ik me gewoon zo'n slechte moeder. Maar ja, ik doe wat ik kan, moet ik dan misschien maar denken.

Ik ga even proberen mijn deadline nog te halen (over een kwartiertje!)

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat dat betreft heeft mijn vriend nog de Engelse mentaliteit, daarom vindt hij het ook moeilijk wennen hier. Daar werkte hij vrijwel nooit over en als het dan een keer voorkwam werd hij extra betaald, wat hier nog niet eens het geval is... Maar elke maand, jeetje :(

En voel je geen slechte moeder hoor!! Ik vind dat sommige mensen echt veel geven, weet niet of dat nu zo normaal is. De darmen van die kleintjes die moeten echt wel even wennen aan dat vaste voedsel, ik zie dat maar aan zijn ontlasting (sorry), maar de helft wordt nog niet verteerd. Ik denk dat het beter is om rustig aan te doen.

Succes met het halen van je deadline!

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb net Penne gegeven met een sausje van wortel, tomaat en courgette. Ik had de wortel beter van te voren wat kunnen koken, nu heb ik toen de rest klaar was en de wortels nog vrij hard het gewoon 2 minuten in de magnetron gezet... Daarna pureren met 50 gram penne (+ong. 120 gram groentepuree). Ze vond het erg lekker! Ook nog een penne gewoon uit de hand opgegeten...

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Dat klinkt lekker MWB :) Ik vraag me af hoe ik dat over een maand ga doen (ik pureer niet), zal wel een ontzettende zooi worden haha ;) Hij zit nu heerlijk van een pruik te genieten, zo lief om te zien! Morgen krijgt hij weer een heel feestmaal, zoals altijd bij opa en oma :p Hij heeft vannacht lekker een tijdje in zijn eigen bed geslapen toen ik ook al op bed lag, heerlijk, ik kon me eindelijk weer eens vrijelijk omdraaien (nou ja vrijelijk, het bed kraakt als een gek dus moet het wel uiterst voorzichtig)! Hij wilde nog wel even mijn hand vasthouden om in slaap te komen.

Mijn vriend heeft vanaf morgen vier dagen vrij, lekker! Maandag gaan we Ezra's Nederlandse paspoort aanvragen voor onze vakantie naar Nederland! Zaterdag een pasfoto maken, ik ben benieuwd hoe dat gaat lukken haha ;)

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @MWB: klinkt lekker inderdaad! Ga ik vanavond ook eens proberen maar dan met fusilli maar ik ga het ook pureren dus eigenlijk maakt de soort pasta dan niet echt uit denk ik. Ben heel benieuwd wat ze ervan vindt!

@Asherah: ik moest wel lachen, een pruik! Maar je bedoelt denk ik pruim (neem ik aan :) ) Die heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, ook raar. Ik dacht altijd dat die te zuur zouden zijn en nu zie ik ze niet meer hier bij ons in de buurt. O ja spruitjes heb je hier wel! Bruksel lahanasi heten ze. Die hebben ze soms zelfs hier bij de buurtsuper. Ik mis wel die winterse groenten hoor, zuurkool, boerenkool, andijvie. Maar voor andijvie pak ik wel eens die krulsla (kivircik) die smaakt bijna hetzelfde als je die door de aardappelen doet.

Fijn dat je toch even lekker wat meer ruimte in bed had. Lijkt me ook niet heel ontspannen slapen met zo'n kleintje naast je eigenlijk. Mijn man heeft ook vier dagen 'vrij' - niet echt dus zoals gewoonlijk. Morgen moet hij waarschijnlijk naar zijn werk omdat ze nog dingen moeten afmaken en dan is het maar afwachten of hij maandag niet alsnog ook moet. Ik word er echt wel eens moe van ;)

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja een pasfoto, pffff! Hopelijk lukt het een beetje! Maar het geluk is dat hij wel al zijn hoodje goed overeind kan houden, dat kon Mila niet toen we voor haar een pasfoto moesten laten maken. Het is echt een lachwekkende foto geworden :)

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Haha inderdaad hij at een pruim :D Niet van die viezen zure groene dingen die ze hier in de zomer eten hoor, maar van die donkerpaarse, die zijn nu overal te krijgen dacht ik. Ik zal eens kijken of ik spruitjes zie morgen. Ja he, die stamppotten mis ik ook wel, al worden ze ietsjes minder lekker als je vegetarisch bent haha, die unox rookworst maakte het toch wel helemaal af :p

Wat rot zeg dat ze zo met die vrije dagen omgaan bah, zou je moedeloos van worden :(

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Heb net pruimen gevonden, dus die gaan we morgen eens proberen!

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook nog niet hele maaltijden hoor. We zijn er echt nog mee aan het stoeien. Ze krijgt nog 4 flessen van 180+6, 's morgens om half 10 een fruithapje en 's middags een avondprakje met groente, aardappel/pasta/rijst en wat vlees. Soms een beetje yoghurt of kwark. Hangt er een beetje vanaf hoe goed ze heeft gegeten. Ook overdag. Als ze de fles niet leegdrinkt geef ik soms een soepstengel, broodkorstje of een koekje.

Van het CB moest ik ook al over naar ontbijt met pap, fruithapje, lunch van brood met fles, tussendoortje om half 4, warme maaltijd om half 6 en dan fles als toetje voor het slapen. Nou dat lukt echt nog niet hoor! Pap als ontbijt doen we soms de helft van de fles. Drinkt ze eerst de halve fles leeg, de rest doen we dan in een bordje met 2 scheppen granen. Maar soms drinkt ze fles in 1x leeg en lukt dat niet. Fruit gaat nu eigenlijk altijd goed, wel iets verwarmd in de magnetron. Brood lukt nog niet, warme maaltijd wisselt hoeveel ze eet. Soms geef ik dan een beetje yoghurt als ze weinig op heeft.

Dus voor degenen bij wie het niet lukt, schaam je niet, de kindjes moeten gewoon wennen. En de mama's ook ;)
    Bij mij lukt het ook niet echt om te proberen, ben gewoon te moe. Ik heb nu medicijnen trouwens en ik voel me al een stuk beter binnen een paar dagen, alleen nog wel erg moe.

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hier wisselt het ook hoor.. Als ze heel moe is, ga ik tussen de middag niet stoeien (of knoeien :) ) met brood. Dan krijgt ze gewoon een fles en hup het bed in... Fruit probeer ik iedere ochtend en middag, wil ze een van beide keren niet (of niet voldoende) dan krijgt ze ook nog wat bij het avondeten, lekker met wat yoghurt... Vandaag viel ze bij het avondeten bijvoorbeeld zowat in slaap (toch wennen die wintertijd) en heb ik haar gewoon een fles nog gegeven en in bed gelegd... Hopelijk slaapt ze nu tot morgenochtend vroeg... Wordt ze dan iets vroeger dan normaal wakker, vind ik het ook geen probleem... ga ik gewoon wat vroeger werken...

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat fijn dat je medicijnen aanslaan nathalie!

Hier problemen met slapen, nog steeds. Hij wordt ook hyperactief wanneer hij moe is en valt dan moeilijk in slaap. 's Ochtends gaat het slapen goed, maar naarmate de dag vordert gaat het steeds moeizamer en wordt hij hyper, waardoor hij helemaal moeilijk in slaap komt. Ik breng hem naar bed wanneer hij signalen geeft, zoals geeuwen, in zijn oogjes wrijven etc, maar dan wil hij niet altijd slapen, waardoor hij waarschijnlijk oververmoeid raakt en dus hyper wordt. Moeilijk.

Vanmiddag heeft hij wel drie uren geslapen, gelukkig, want die konden we wel gebruiken. We hebben gisterenavond 2 uur in het ziekenhuis gezeten voor mijn vriend. Die had opeens extreme maagpijn, die lag te kronkelen op de bank, zag echt lijkbleek en was heel koud. Dus Ezra uit bed gehaald en naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig alles weer goed, maar heel moe, omdat we thuis nog een paar uur op moesten blijven om te zien of het niet weer slechter ging.

Eten gaat nog steeds goed, vanavond heeft hij bulgur en aubergine op. Mango heeft hij gisteren voor het eerst op. Hij kon het zelf niet goed beetpakken omdat het zo glibberig is, dus mijn vriend hield het vast, Ezra at mijn vriend z'n vingers er bij op haha, zo grappig. Dat was dus een groot succes :p

Ezra is nu eindelijk in slaap, ik ga zo de deur dicht doen en dan gaan wij lekker wat series kijken! Fijne avond allemaal :)

17. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oei Asherah, konden ze er achter komen wat je vriend had?

18. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ja hij had acute voedselvergiftiging. Waarschijnlijk van een paar worstjes :( Ze stonken vreselijk, nu zeur ik altijd over de stank van van zijn worstjes, maar nu vond hij ze zelfs stinken, snap dan ook niet helemaal waarom hij ze opgegeten heeft :p Hij voelt zich al heel wat beter nu, hij heeft er medicijnen voor gehad. Morgen gaat hij weer aan het werk!

19. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oei voedselvergiftiging! Hopelijk is hij weer opgeknapt. Wel stom idd dat hij ze dan toch opeet ;)

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Iemand nog iets te vertellen, het is zo stil hier!

Met mij ging het een week heel erg goed, ik had weer meer energie en het hoesten was een stuk minder. Nu sinds het weekend ofzo gaat het weer slechter, meer hoesten, benauwd en ook weer moe. Snap er niks van. Of ik doe iets verkeerd met het inhaleren van het medicijn. Hoop dat het snel beter gaat. Ik probeer wel dingen in huis te doen. Ben het een beetje zat om maar een beetje op de bank te hangen. Hopelijk voel ik me beter en rustiger als ik wat heb kunnen doen. Ik heb een to do list van rond de 75 dingen naast het gewone huishouden! Allemaal achterstallige dingen. Net de binnenkant van de ramen van 2 slaapkamers gedaan. Kan ik weer 2 dingen afstrepen :)

Deel Deze Pagina