Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat rot zeg dat je je weer slechter voelt :( Hoop dat het tijdelijk is en je je snel weer wat beter voelt.

Ik ben deze week ook weer wat meer in het huishouden aan het doen. Heb nu bepaalde vertrekken op bepaalde dagen voor een grote beurt. Maandag en vrijdag de woonkamer en slaapkamer. Dinsdag de badkamer, woensdag en zondag de keuken etc etc. Hoop dat dit beter werkt voor mij.

Ben ook met een soort van slaaptraining met Ezra bezig, want het is echt een ramp, zowel overdag als 's nachts. Ik sliep altijd zijn dutjes mee overdag, maar in de middag wil ik dat gewoon niet meer want ik houd geen tijd meer over. Dus ik moet er even doorheen. Al twee dagen heeft hij overdag bijna niet geslapen :( Ik breng hem naar bed en ga naast hem zitten, houd zijn handje vast. Na een tijdje gaat hij ontzettend huilen en pak ik hem eventje op en leg hem dan weer terug. Maar ja, na een uur is hij over zijn moeheid heen en haal ik hem maar uit bed. Hoop dat het over een paar dagen beter gaat. Hij ligt nu te slapen, sliep al na 30 minuten, dat is echt snel voor zijn doen, maar ja hij was ook heel erg moe.

's Avonds wordt hij dus elk andelhalf uur wakker en normaal, om hem weer snel te laten slapen, gaf ik hem de borst. Maar hij moet dus ook 'afleren' om alleen maar zo weer in slaap te komen. Dus nu voed ik hem 's avonds een keer in de 3 uur. Dus als hij nu wakker wordt, ga ik weer naast hem zitten, geef zijn speentje en probeer hem zo weer in slaap te krijgen. Goed een heel gedoe dus, maar hoop dat het over een tijdje zijn vruchten afwerpt ;)

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja soms is het volhouden geblazen ;)
    Hier slaapt ze ook weinig overdag en vaak leg ik haar in bed als ze al in slaap gevallen is, vaak tijdens de fles. Nu probeer ik haar ook in bed te leggen als ik zie dat ze moe is. Ze moet ook weer leren in slaap te vallen in bed.
    En ze is echt een driftkikker af en toe en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ze pakt elke keer mijn bril en dan zeg ik: NEE dat mag niet of alleen NEE. Maar ze lacht erom en gaat gewoon door. Met meer dingen doet ze dat. Kan je met 7 maanden al aanleren dat iets niet mag? En hoe? Ik heb het idee dat ik dingen verkeerd aanpak/overbreng :(

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier ook zo'n deugniet! Hij knijpt altijd in mijn neus, doet echt pijn. Als ik auw zeg dan gaat hij lachen :p Ik denk niet dat je ze dat al kunt leren, vast nog te jong voor. Je kunt 'auw, dat doet pijn' zeggen en dan afleiden of voor een alternatief zorgen (zoals: auw, dit doet mama pijn, mama een kusje geven is veel liever) maar of ze dat al snappen, waarschijnlijk niet.

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh en hij wil ook altijd pagina's uit boeken scheuren, wat natuurlijk niet mag. Dus dan zeg ik dat dat niet mag en haal ik een oud tijdschrift en zeg dat hij daar wel uit mag scheuren. Dus niet uit boeken, wel uit oude tijdschriften. Hij zal het nu nog niet snappen, maar misschien later wel (hoop ik dan :p )

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: wat balen zeg dat je je weer slechter voelt. Hopelijk is het gauw weer wat beter. Misschien eens navragen anders of je de medicijnen verkeerd doet?

Huishouden, pfff... hier nog steeds weinig regelmaat erin en ook weinig puf ervoor. Misschien moet ik ook een soort schema aanhouden, maandag dit, dinsdag dat. Maar soms lukt het me gewoon niet als ik ook moet werken.

Slapen gaat hier eigenlijk best goed, zowel overdag als 's nachts, alleen valt ze meestal niet in slaap als we haar in haar bedje leggen, we moeten haar eerst op de arm in slaap wiegen. Dat is er zo ingeslopen toen mijn man een week vrij had en dat steeds deed ;) Nu is het heel lastig dat weer terug te draaien. Soms vind ik het zelf ook wel een fijn moment om haar zo te wiegen, maar soms is het ook wel erg zwaar als je 20 minuten of zo moet rondlopen voor ze slaapt.

@Asherah: hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen hoor met het slapen!

Hier trouwens ook een deugniet. Zit ook altijd aan mijn bril! En nee zeggen heeft nog niet echt veel effect. Tijdschriften, kranten en boeken zijn ook helemaal in trek trouwens. Laatst had ze een boekje in de box, gewoon een prentenboekje dus ik zag er weinig kwaad in. Ik was even niet aan het opletten (zat te werken vlak naast haar) en toen ik weer keek, zat ze een stukje papier op te eten! Gelukkig gaf ze het wel gelijk over, maar ik schrok er toch van. Willen jullie kindjes het papier niet in de mond stoppen?

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    T pakt ook alles omin de mond te stoppen zelfs pluisjes haha
    kruipen doet ze achteruit en tandjes heeft ze nog.niet.

7. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Haha, ja als er maar iets dichtbij zijn mondje komt, gaat dat mondje al open, het is net zo'n vogeltje ;) Het is ook echt een alleseter :p

Hier begint hij vooruit te komen in plaats van achteruit. Hij trekt zich ook op tot staan sinds een paar weekjes. Hij wordt helemaal wild van muziek, gaat hij als een gek heen en weer bewegen, zo grappig :D

8. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ezra heeft gisteren voor zijn doen echt heel goed geslapen. Hij kwam om de drie uur (eerst om het anderhalf uur en soms zelfs om het uur). Hoop dat het vanavond weer zo gaat! Hij ligt nu ook net te slapen in zijn eigen bedje, dus heb ik lekker even tijd voor mezelf, de keuken heb ik al gedaan vanochtend :D

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Asherah: wat fijn!! Hopelijk gaat het zo door.

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Asherah: dat is fijn hè? Wat tijd voor jezelf :)

Hier gisteren ook de ramen gedaan toen ze lag te slapen. Vandaag nog niet zo veel gedaan: wel boodschappen, afwas, fruithapje. Haar vanmorgen samen met ML in bad gedaan en zelf gedoucht. Toen ze vanmiddag een uurtje sliep snel wat cadeaus ingepakt voor december. Ik was ook weer aardig aan het chagrijnen. Wilde taartmix halen voor mijn man's verjaardag, niet meer te koop! Morgen nog even voor de zekerheid kijken, misschien heb ik er over heen gekeken. En ik was even bij mijn schoonmoeder langs en toen ik zei dat het de afgelopen week weer minder goed ging zei ze dat het aan mezelf lag! Nou alsof ik het leuk vind dat ik me zo voel, grrrr! Ik wil juist van alles doen maar ik trek het gewoon niet. Ik moet eigenlijk de komende dagen nog wel e.e.a. doen. Zaterdag is ML jarig en zondag komt de visite van ca 30 personen! 21 volwassenen en 8 kinderen geloof ik. Als iedereen komt tenminste. Komende dagen nog caviakooi schoonmaken, 2 bedden verschonen, lakens wassen, opruimen, stoffen, stofzuigen, badkamer+wc, taarten bakken, boodschappen doen. Zo geen zin in!

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Pff Nathalie, ik herken het en ik ben niet eens ziek! Ik kom ook echt energie tekort. Soms vraag ik me af of ik niet toch iets heb, want zo weinig energie als ik heb lijkt me ook niet helemaal normaal.
    Als ik jouw to-do lijstje zie dan word ik al moe ;) Succes!
    En wat een vervelende opmerking zeg van je schoonmoeder!

Vroeg me trouwens af hoe het met Hanneke zou zijn. Die moet nu alweer bijna op de 12 weken zitten of zo? Hoop dat alles goed gaat!

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Jeetje Nathalie wat een lijst, daar zou ik niet doorheen komen :( Hier ook geen energie, misschien normaal voor vrouwen die net moeder geworden zijn? Het is ook nogal wat zo'n kleintje, vergt heel wat.

13. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik wil ook altijd meer dan ik dan blijkbaar kan. Al merk ik dat ik langzaam weer wat meer begin te kunnen. Ben deze week zelfs weer begonnen met sporten op de crosstrainer op zolder... Nu al 3x gedaan en geen extra last van mijn bekken gekregen (dat was in september wel nog...) Volhouden nu...
    En veel mensen snappen ook niet dat het, voor mij iig, op een normale werkdag minder energie kost dan een dag thuis met mijn meisje. Al ben ik veel liever thuis, dat moet ik dan ook wel weer zeggen! Dus die schoonmoeder lekker laten kletsen Nathalie... Misschien zelfs eens overwegen om geen of minder bezoek te laten komen voor de verjaardag van je man...
    En anders moeten ze maar over die vieze ramen heenkijken hoor... Een beetje op het oog schoonmaken zeg maar...

Succes!

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik wou de visite voor de verjaardag ook al splitsen over 2 dagen, maar dat wilde ML niet, liever in 1x dan zijn we er ook weer in 1 dag vanaf. En dit zijn alleen nog maar zijn ouders, oma, zus met dochter en vriend, broer met vrouw en 2 kinderen, 3 vrienden met vrouw en 4 kinderen (2+2). Hij heeft al een paar vrienden niet uitgenodigd zelfs maar die waren nog alleen dus dat scheelt dan niet zo ;) Het zal vooral ook druk zijn met de kinderen. Als alles komt hebben we een meisje van 6, jongen van 5, 2 kindjes van rond de 2 jaar en 3 baby's tussen de 2 en 11 maanden ML dacht er ook nog aan om misschien de buren van ons blok uit te nodigen voor de zaterdagavond (3 stellen). Ben benieuwd...

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hebben jullie kids al tandjes? (misschien dat ik in de pagina's hiervoor even gemist heb). Zo ja, hoe is dat gegaan? Hier hebben we nu al een week moeite om ons meisje 's avonds in slaap te houden... Ik kan niet ontdekken waar het aan ligt, anders dan dat ze misschien last van een tandje heeft. Ze heeft geen koorts, wel al een week vuurrode wangen, kwijlt niet echt, is overdag nog steeds vrolijk. Maar ze huilt wel sneller. Met name als wij even bij haar weglopen en 's nachts dus... als ze wakker is geworden, komen we even bij haar om haar te troosten, maar dan komen we dus vrijwel niet meer weg... Ik heb haar al een paar keer mee naar beneden genomen om op de bank (hele bescherming dan omheen gebouwd) met haar te gaan slapen zodat VL in ieder geval een goede nacht heeft... Maar ja... ik ga eraan onderdoor... Zou dus ook verlatingsangst kunnen zijn, maar weet eigenlijk niet hoe je dat bij zo'n kleintje kunt oplossen...

Iemand ideeën?

16. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik dacht hier dat ze al veel eerder tandjes ging krijgen omdat ze liep te kwijlen als een gek. Niks dus en ineens waren ze er. Geen verhoging, wel wat meer huilen. En ze ging met haar hand in haar mond om op te kauwen.

Verlatingsangst zou kunnen maar hebben ze dat dan niet de hele dag door vraag ik me af. Je kan kiekeboe met haar spelen. Dan leert ze dat als papa of mama wegloopt, niet weg is.

17. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik heb ons dagschema aangepast zonder moeite.
    Smorgens krijgt ze een fles of bord bambix.
    Rond een uurtje of 10 doet ze een slaapje en daarna krijgt ze een half potje fruithap met wat drinken.
    Om 12u krijgt ze een stukje brood zonder korst en wat drinken. Daarna gaat ze op bed. Na haar tukje geef ik haar een koekje met wat drinken. 16.00u krijgt ze 180+6 en ongeveer om 18.00 warm eten en danoontje en dan gaat ze om 19.00 op bed.

H.ielkje is echt een makkelijk kind. Ze slaapt zonder problemen. Ze droomt wel veel en soms hoor ik ook een gil of brul in haar slaap! Tijgeren doet ze achteruit maar ze probeert nu wel op haar knietjes te komen. Nog geen spoor van tandjes. Ze vind de katten en het konijn heel erg interessant en ze volgt ook elke beweging die de diertjes hier doen.

18. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik was ff aan het googelen naar hoe het schema van een baby van ongeveer 8 maand eruit ziet. Nu zag ik dat bijna elk kind voor het slapen gaan nog een flesje krijgt. Bij H. is dit allang niet meer zo. Ze slaapt zoveel waardoor ik er niet meer flessen of eten in kan krijgen. Soms ligt ze voor 19.00u al op bed en slaapt ze tot 8.00 en soms langer.
    Hoe ziet jullie schema er nu uit?

19. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hallo dames,

Ik zal ook maar eens weer reageren.

We hebben de verhuizing gelukkig achter de rug nu.

Heb niet alles bijgelezen, dus excuses als ik belangrijke dingen heb gemist.

Hier gaat het helaas ook nog niet zo lekker, op zich doet f het hardstikke goed, ondanks z'n erge eczeem op het moment. Hij heeft 2 tandjes, hij kruipt/tijgert de hele kamer al rond. Maar is wel een huilertje helaas, we denken door de jeuk van de eczeem, meestal savonds en s'nachts.

De huisarts en ikzelf denken dat ik toch een soort van depressie heb gehad na de bevalling, niet zo erg dat ik niet weet wat ik met f aanmoet, maar meer met mezelf. Hoop dat het snel beter gaat, anders misschien toch lichte medicijnen?? Ik heb wel gelezen dat het met anderen ook niet zo lekker ging soms? Zou het een hormonen kwestie kunnen zijn?

Ons schema is nu

Meestal 06.30 wakker
    07.30 papfles 210
    9.00 slapen
    10.30 fruithapje
    12.00 broodje met 180 fles na
    14.00 slapen
    15.30 tussendoortje
    17.00 warm hapje en toetje
    19.00 210 papfles

Ik krijg er helemaal nog geen ander drinken in!! Hij wil het gewoon niet drinken. Zou dat erg zijn? Of is dat nog bijzaak?

Fijne avond nog

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn meid heeft nog geen tandjes maar wel in werking haha

Deel Deze Pagina