Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier is ML ook ontzettend mee levend en ook blij dat ik heb afgezien van bv. Gisteravond met mijn migraine aanval mocht ik al van hem naar bed zodat hij de laatste voeding ging doen terwijl zijn wekker weer ging om 02.45. Heb tegen hem gezegd dat hij zijn rust ook nodig heeft en dat ie zelf maar lekker moest gaan slapen.
    Hier opzich wel weer een goede nacht gehad. Helaas heeft H. vandaag veel last van krampjes en drinkt nu dus heel weinig. Vandaag ben ik dan ook zo onzeker als het maar kan nu ik alleen met haar ben.

2. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames, gefeliciteerd allemaal met jullie mooie kindjes!
    Hier gaat alles zo z'n gangetje; ons meisje eet nu om de 3-4 uur 120+4, maar het komt ook wel eens voor dat ze wat langer slaapt en dan maken we haar niet wakker om te eten. 's Nachts heeft ze trouwens minder trek dus dan geven we 90+3. We hebben hier wel erg in moeten zoeken, maar het gaat steeds beter. Gelukkig zijn ze hier op het consultatiebureau ook niet zo moeilijk; "het is geen robot" aldus de wijkverpleegkundige dus dat er de ene keer meer tijd tussen de voedingen zit dan de andere keer is geen probleem.
    Eerst gebruikten we de Chicco Step Up flesjes, maar ze verslikte zich steeds en nu gebruiken we de Dr. Brown's flesjes. Ze verslikt zich nog steeds wel eens maar stukken minder en ze heeft vrijwel geen last van krampjes en ze laat ook minder boertjes.
    Slapen doet ze ook goed, na het eten valt ze meestal meteen weer in slaap, behalve in de middag tot na het avondeten, dan is ze meestal wat aan het mopperen en wil ze graag bij ons zitten. Ze slaapt 's nachts nog niet door, soms wordt ze na 3 uur wakker maar ze heeft ook wel eens 6 uur achter elkaar geslapen.
    Het is wel lastig plannen zo ;), hoe doen jullie dat? Stel je hebt om 10 uur een afspraak bij het CB, maar dan moet je kindje ook weer eten; voeden jullie dan eerder of neem je wat mee (in geval van flesvoeding)?

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De kraamhulp is weer weg. Snik. Nu moeten we het zelf doen. En ik weet dat we het kunnen, want we hebben er al 1 van 19 maanden rond rennen. Maar wat ga ik haar hulp en bevestiging missen zeg. Zeker omdat ik nog niets mag doen door die rot ks.

Step80: ik zou voor de afspraak voeden. Omdat je dan niet 1 met een huilerig kind zit wat eten wil, en 2 je weet niet of je het daar op kan warmen.

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik probeer dan net voor ik weg ga te voeden (bv) maar is idd lastig. Nu hij langer slaapt snachts, komt hij smorgens sneller dan om de 3 uur en savonds ook. Dan is het helemaal lastig plannen.
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik sociaal gezien nog niet veel onderneem, ben met die bv echt nog volledig in dienst van..
    Maar nu hij het flesje goed pakt, kan ik deze week eindelijk eens de kapper afspreken bijvoorbeeld, dan komt mijn moeder even oppassen en indien nodig kan ze dan zelfs flesje geven :)

Met flesvoeding zou ik gewoon spullen mee nemen voor indien nodig.

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow en..
    HOEZO ZEGT IEDEREEN DAT JE JE KILO'S ZO MAKKELIJK KWIJT RAAKT MET BV?!?!?
    Grrr, sta al 5 weken helemaal stil :(

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hallo, dat heb ik nooit gezegd!
    Helaas hier (ook) iemand die echt niet afvalt met de borstvoeding helaas.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jolie: bij de 1ste bv gegeven 6 weken lang, en dat schoot totaal niet op met de kilo's. En met het slinken van mijn buik ook niet.

Nu dan volledig kv en gaan de kilo's veel vlotter, en de slinking van mijn buik ook. (terwijl die slinking na een ks juist langzamer zou moeten gaan)

8. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Jammer he? Ik had er zo op gehoopt.. Komt ook omdat ik zoveel voorbeelden zag en hoorde in de omgeving. Maar helaas :(

9. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik merk dat ik heerlijk relaxed ben.
    De nachten doe ik volledig, ik laat manlief lekker slapen, een voordeel voor hem dankzij de bv. Ik hoe overdag toch niets, hij moet hard werken.
    Hij heeft regelmatig Sarah tijd. Dan leg ik bv 's avonds de andere meiden op bed en kan hij lekker voor de tv chillen met ons jongste meidje. Daarentegen kook hij elke avond (ik heb echt een hekel aan koken)

Qua voeden voor, na of ijdens een cb afspraak. Daar ben ik als bv moeder erg makkelijk in. Er zit toch geen vast schema in bij ons, dus ik sjouw kind overal mee naar toe. Wil ze drinken, dan krijgt ze het. Ik heb echt 0,0 problemen met voeden in het openbaar.

Meiden, maak je vooral niet te druk. De situatie accepteren zoals ie is geeft veel meer rust, ook al kom je dgwn nergens andrs aan toe dan aan kind, dan altijd maar denken dat je anders had gewild.

Ons meisje had/heeft overdag moeite met slapen. Dus al dagen haar in de doek gehad, dan kun je wel wat huishouden, maar niet alles wat je zou willen. Vandaag haar een op haar buik gelegd en zowaar, bijna drie uur geslapen. Misschien is dit onze oplossing.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Gespannen: Jasper was ook een echte buikslaper. Nu nog trouwens. Zo lang ik er bij was en hem kon zien, lag hij ook vaak op zijn buik. Dat vond hij heerlijk, en ik ook :p

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Qua voeding dat neem ik mee.
    Ik doe dan goed heet gekookt water in de fles, voor ik daar ben is het al op prima temperatuur.
    En thuis vul ik met kraanwater, maar T. krijgt natuurlijk ook nog de borst.
    Dat is wel irritant, op het CB, eerst 2 borsten en daarna nog een fles haha

12. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ voeden, ik geef van tevoren al wat voeding en maak het erna eventueel af, als ik wegga neem ik oof een warm flesje mee of als we langer gaan, een termos kan met warm water en eenflesje met koud water

@ jolie, hier ook nog 5-7 kilo en flubberbuik. ik was ook nog niet helemaal terug geveerd van de vorige zw. ik zeg daaaaaaag zomer, geen bikini, ik hou me kleren aan. heb te horen gekregen dat ik over een half jaar pas mag sporten i.v.m. mijn bekken.
    En loop ook bij psych i.v.m onvreden over mijn lichaam, loop ik ook al wat langer mee dan na deze zwangerschappen. Hoop dat ik in de toekomst aan me buik en binnenkant van me benen geopereerd kan worden.

@ cb, ik mag volgende week dan weet ik hoeveel K weegt en hij krijgt zn eerste prikjes.

@buikslapen, de oudste slaapt altijd op zn buik.

@ ml/vl, hier soms wel ff irritaties maar komt meer door slaap tekort. Hij helpt er veel, zeker omdat ik de oudste niet teveel mag tillen. en s'avonds is het voor K lekker kroel tijd bij papa.

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb echt moeite om dingen te ondernemen, kom gewoon tot weinig nu de kleine meid er is. Ik moet natuurlijk ook nog herstellen van de ks, maar vind het zo lastig dingen op te pakken in het huishouden. Ben vooral de hele dag druk met de kleine meid te voeden, verschonen en knuffelen. Als ik wat anders wil doen, begint ze vaak te huilen en ze wil niet slapen in haar bedje.

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    120cc is wel veel per keer. CB heeft ons dat gezegd. 90cc drinkt ze bij ons meestal ook leeg. Wij zijn ook aan het stunten met voeden, de ene keer slaapt ze gewoon door, het andere moment moeten we haar wakker maken. Soms krijg ik haar zelfs niet wakker! 10 uur/half 11 laatste fles, dan komt ze rond 3 uur 's nachts en om 7 uur moet ik haar echt wakker maken. Ben af en toe dan echt een hele tijd bezig, vaak 3 kwartier tot een uur. Dat is toch gekkenwerk? Ze moet van CB om de 3-4 uur een voeding overdag. Maar hoe ver moet je daarin gaan als ze niet wakker wil worden?

Komt ze echt elke 2 uur of alleen op bepaalde delen van de dag?

15. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig lees ik hier dat er meer baby's zo onrustig zijn 's avonds. Nouja gelukki ;) Het is natuurlijk helemaal niet leuk! Het is nu bij T al een aantal avonden raak. Heel onrustig, steeds willen drinken en de afgelopen dagen begint dat 's middags al. Heel vermoeiend en maakt me onzeker over de bv. Je weet gewoon niet hoeveel hij binnenkrijgt. Gisteravond om 22.00 flesje kv gegeven, hij was gelijk helemaal onder zeil en heeft tot 6.15 geslapen. Alleen moest hij vannacht enorm spugen. Hij sliep zelf gewoon door maar dan heeft hij dus weer teveel gehad. Ik wil graag doorzetten met de bv maar het kost deze dagen erg veel energie. Op aanraden van lactatiedeskundige leg ik hem nu maar aan als hij wil ookal betekent dit dat ik elk uur aan het voeden ben. Hopelijk helpt dit en gaat er na een paar dagen dan wat meer tijd tussen zitten. T slaapt gewoon ook niet echt tussen de voedingen door. Het blijft lastig!
    Die kilo's vliegen er hier ook niet echt af :) Er zijn er al 13 af maar er zijn er nog 7 te gaan en daar zal ik toch voor moeten gaan lijnen vrees ik, en sporten maar dat gaat met mn bekken ook nog niet. En lijnen mag natuurlijk niet met de bv maar probeer wel gezond te eten en niet te snoepen. Ach, we zijn net bevallen. Heel normaal dat er nog een flubberbuik hangt ;) Maar ik vind het zelf ook wel vervelend, voel me misvormd. Heb 1 grote en 1 kleine tiet en volgens mij is het daar beneden ook niet echt aan elkaar gegroeid.
    Zijn er dames waar de knip is gehecht? Ik heb gewoon een gespleten lip, de rest van de knip is wel goed aan elkaar gegroeid maar het lijkt me dat de lip zelf ook aan elkaar hoort?

16. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Daar zit eigenlijk geen regelmaat in maar is wel vaak dat ze dan al komt. Op het moment dat ik haar 120+4 aanbied, drinkt ze de hele fles niet leeg maar komt ze dus 1,5 - 2 uur later weer!

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja idd en de nacht erna zelfs van 22u tot 5u30 geslapen :$
    Helaas deze nacht had ze heel veel last van krampjes dus was ze er terug elke 2-3u maar is natuurlijk normaal hé ze is morgen pas 3 weken :)

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Heb ik ook! Emmylou kan ook heel onrustig zijn maar ik heb dus ook heel erg veel melk en ze gaat zich dan ook verslikken en opnieuw aanhappen en gulzig drinken. Ze drinkt ook maar 5min (aan elke borst) en is dan voldaan wss krijgt ze gewoon ineens veel te veel naar binnen. De druk eraf kolven helpt hier niet want vanaf ik opnieuw een toeschietreflex heb gaat het er opnieuw zo aan toe...
    Nu heeft ze er ook echt heel erg veel krampjes door, zo zielig!

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nu even reageren :)

@Vriend/hulp: Oh ik krijg hier soms ook de kriebels van mijn vriend! Hij heeft me echt al heel erg goed geholpen de eerste week maar vooral met de zorg voor ons oudste zoontje. Maar nu hij terug gaat werken vind hij het blijkbaar niet meer nodig om na of voor het werk ook nog even bij te springen..
    En alsof dat nog niet genoeg is gaat hij ook nog eens zeuren als het huishouden eens blijft staan..
    Deze nacht een heel vermoeiende nacht gehad en dan loopt meneertje nog eens te zeuren tegen me dat ik vandaag wel eens de was kan wegleggen enz. Zou je hem dan niet schieten ;)
    Wat ik wel heel vervelend vind is dat hij echt helemaal nooit Emmylou verluierd of haar in badje stopt. Zelfs haar 's avonds wat op de arm houden vind hij niet leuk, hij heeft echt helemaal niks met pasgeboren baby's. Voor hem word het pas leuker en gaat hij pas meer helpen als ze wat ouder en steviger worden...

@Vloeien: Hier ook bijna niks meer, morgen word ons meisje 3 weken en begin het vloeien nu al zat te worden :D

@All: Emmylou heeft sinds gisteren echt enorm last van krampjes en laat de hele tijd heel sterk ruikende windjes.. Zo zielig!
    Verder doet ze het wel super goed, drinkt overdag om de 2-3u en heeft zelfs al eens 2 nachten doorgeslapen! Afgelopen nacht wel een moeilijke nacht vanwege de krampjes.
    Alleen doordat ze reflux heeft zijn we erg lang in de weer na de voeding en moet ik haar minstens een half uur nog rechtop houden en zelfs dan gaat ze nog spugen :(
    Gelukkig lijkt de medicatie wel aan te slaan, deze week nog eens op controle bij de ka.

Oh wij gaan trouwens donderdag naar Plopsaland, ons eerste uitje sinds de geboorte van Emmylou :)
    Ben benieuwd hoe het ons bevalt, zoonlief zal zich wss rot amuseren :)

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Knap dat je al naar buiten bent geweest, ik gisteren pas en meisje is alweer bijna 3 weken!

Deel Deze Pagina