Hier niet echt een strak schema, gaat ook niet echt met borstvoeding op verzoek. Ik vind het ook echt moeilijk om me aan een schema te houden, altijd al gehad. Hoop niet dat het heel erg is voor Ezra om met een chaoot als moeder te leven. Maar goed er is wel enige regelmaat te bekennen: 06.30/07.00: opstaan en ontbijt, ik geef hem een boterham of wat yoghurt. 08.00/08.30: terug naar bed 10.00/10.30: opstaan en wat fruit 12.00/13.00: slapen (dat wil dus niet altijd lukken nu ik niet meer met hem mee slaap in de middag) 13.30/14.30: opstaan en een crackertje of een stukje komkommer eten 16.30/17.00: slapen 17.30/18.00: opstaan en soms wat groenten eten (groenten schieten er bij mij nog vaak bij in omdat wij vaak nogal laat eten, ik zou eigenlijk voor hem al wat eerder wat moeten koken, vanaf 8 maanden heb ik mezelf voorgenomen) 19.00/19.30: bedritueel starten, als ik geluk heb slaapt hij in 30 minuten 22.30/23.00: wakker en voeding (de laatste paar dagen wordt hij om de 2,5 a 3 uur wakker, al een hele verbetering dus) 01.30/02.00: wakker en voeding, dan ga ik ook naar bed en weet ik de tijden niet zo goed, hij slaapt naast me dus dat gaat heel makkelijk als hij wakker wordt en dorst heeft
Hihi komt vast goed!! Hier kwam T gister heel vaak voor een fles, pffffff en zelfs vannacht en vanmorgen vroeg weer. Ze eet wel fruit maar heel weinig, brood en groenten eet ze ook maar blijkbaar toch niet genoeg of een groeispeurtje?
Onze dochter is inmiddels 8460 gram en 67.5cm. We moeten nu echt de middagfles eraf gaan halen. Heb ook wat dingen geleerd over voeding. Ze mag geen vruchtenyoghurt met suiker, wel gewone yoghurt. Ze mag ook kruidenthee of diksap als drinken. En geen groente uit pot omdat daar zout/suiker in zit. Het is nog best even uitzoeken hoor! Wij eten regelmatig groenten uit pot dus dat moeten we misschien even aan gaan passen...
Wij kregen ook regelmatig groente uit pot. Nu nooit meer om die suikers/zout. Wij krijgen nu diepvries groenten of verse groente die in de aanbieding zijn. Het is lekkerder en gezonder ook nog . Is jouw meisje dan klein of is mijn meisje dan groot? H was met 6mnd 67cm en 8460kg. Wij mogen ons 10 dec pas weer melden op het cb. Volgens mij duurt het nu niet lang meer met H. haar tandjes. vanmorgen zag ik een klein bultje op haar kaakje. Ver merk ik weinig veranderingen in haar gedrag. Ze kauwt wel vaak met haar kaakjes. @Bamjolan: Balen dat T niet zo lekker in haar vel zit. Misschien voelt ze haar niet zo lekker en zoekt ze troost in de fles. Misschien heeft ze last van tandjes? @Mellle: Ik zou het gewoon wat later proberen. Misschien vindt hij dat hij er nog niet aan toe is? Hier wou het brood eten ook met geen mogelijkheid. Toen heb ik een paar weekjes gewacht en nu gaat het er zonder moeite in en heeft H. het in no-time naar binnen gewerkt.
Ik kook voor de kleine altijd een beetje apart in een klein pannetje. Ik kook hier wel bijna altijd vers, ze hebben hier vrijwel geen groenten uit pot, dus ik heb hier echt ook moeten leren koken Vandaag heeft hij genoten van groene linzen en bulgur Hij wil de laatste tijd ook altijd mijn water drinken dus laat ik hem bij de maaltijden uit een plastic beker drinken, vindt hij ook helemaal gaaf hehe. Zo leuk he om te zien hoe die kleintjes kunnen genieten van de simpelste dingen Hij is hier ook helemaal geobsedeerd door de kachel, zal nog wat worden als de kachel vol aan staat... Ezra is nu 9,5 kilo en 3 weken terug was hij 70 cm.
Wat geven jullie je kindje te drinken naast FV/BV? Ik ben in de winkel en op internet aan het zoeken naar thee voor baby's. Want ze mogen eigenlijk geen gewone thee vanwege de theïne. Ik heb van Hipp vruchtenthee voor baby's en Piramide babythee gekocht maar ik wil wat variëren en dingen uitproberen. Net heeft ze nog amper gedronken. Geen idee of ze het niet lekker vindt.
Ik geef diksap of verdunde appelsap. Die 'babythee' heb ik ook geprobeerd maar dat hoeft ze niet. Water wil ze ook niet maar dat probeer ik wel steeds. Gister had H.ielkje een tand door der lip terwijl ze nog geen gebit heeft. Ze zat in haar loopstoeltje en oma ging haar gedag knuffelen en door haar drukke diedelkont klapte ze met haad kaakjes op het stuurtje. Gevolg: stukje wat bovenkaak en lip verbinden open. Was zo zielig!!! Ze was ook heel erg moe want ze had haar slaapje niet gedaan want oma had opgepast. Mem heeft haar toen even flink geknuffeld en haar een klein flesje gegeven en tijdens de fles is ze in slaap gevallen en heeft ze 3uur geslapen! Ze is ook zo'n druk maar vrolijke baby dus het zal vast niet bij die 1ne keer blijven. Opzich is ze niet kleinzerig. Vorige week had ze een blauw wang. Ze had haar rammelaar met zuignap van het tafelblad getrokken en die botste zo tegen haar wang aan. Toen heb ik haar niet gehoord.
Haha hier ook zo'n hyperactief kind dat overal zijn hoofd stoot en zichzelf slaat met speelgoed etc Hij kan ook echt niet stilzitten en komt nu dus ook vooruit, hij tijgert de hele woonkamer door Hoeveel slaapjes hebben jullie nog overdag? Hij is door zijn slechte slapen terug gegaan naar 2 slaapjes op een dag. En soms is zijn tweede slaapje zelfs maar een half uur ofzo. Hij is dan aan het einde van de middag echt wel moe, maar slapen, ho maar En 's avonds is slapen nog steeds moeilijk. Aan het begin slaapt hij zo'n twee uur, daarna wordt hij steeds vaker wakker. Wat kijk ik uit naar de dag dat hij doorslaapt!!
Hoeveel slaapjes hangt hier van de ochtend af. Als ze na 9 van bedje komt ( jah die wonderen hebben we hier ook tussen) Dan slaat ze het ochtend slaapje over. Als ze rond een uur of 8 van bedje komt dan slaapt ze om 11uur, 13.30 en om 16.30 nog een uurtje. Soms gebeurt het ook dat ze bijna de hele middag slaapt en dan slaat ze natuurlijk het laatste slaapje over.
Hier wordt ergens op de ochtend nog 1x een half uurtje geslapen... Tijdstip varieert heel erg... Maar ligt er ook aan hoe laat ze op was... Daarna gaat ze na het eten van de boterham slapen en dat is meestal zo'n 2-2,5 uur... soms valt ze dan nog voor het avondeten ergens een half uurtje in slaap, andere keer erna... En rond 20-20.30 brengen we haar naar bed voor de nacht... Tot 2 weken geleden ging dat prima, maar de laatste tijd is ze dus steeds weer wakker... Hoop dat het snel weer beter gaat...
Mila slaapt meestal nog twee keer overdag, vaak van 11 tot 13 ongeveer (ligt ook aan hoe laat ze wakker is inderdaad) en vaak 's middags van 16 tot 18 en dan rond 20-21 naar bed maar de laatste tijd wordt dat steeds vaker 22 of later! En ze wordt nu ook 's nachts vaker wakker. Misschien komt het door tandjes (denk ik) of gewoon een beetje onrust omdat ze nu zoveel nieuwe dingen leert. Ze tijgert sinds kort ook vooruit in plaats van alleen achteruit en gaat ook vaker op haar knietjes zitten en probeert te gaan zitten. Ze heeft trouwens al 6 tanden!! Vandaag weer gewogen en gemeten en ze is nu 70 cm en 7660 gram! Dat is meer dan 5 kilo erbij sinds haar geboorte en 24 cm!
Kan ze niet wat aan H.ielkje kwijt? Die heeft nog steeds geen. Is nog wel lekker genieten van dat tandloze lachje. *smelt smelt*
Hier ook meer dan 5 kg zwaarder na haar geboorte Ik ben een beetje zoekende nu wat betreft drinken. Ze krijgt nu een fles minder maar drinkt bijna niks in plaats daarvan. Ik biedt het wel aan maar ze neemt er weinig van. Ben nog zoekende naar wat ze lekker vindt, maar er is weinig keus: water, thee of diksap. Ik maak me wel een beetje zorgen of ze zo voldoende vocht binnen krijgt. Ik zie op een site staan dat baby's per kg lichaamsgewicht 100ml vocht per 24 uur binnen moet krijgen. Dat zou voor E betekenen 850 ml. Ze krijgt nu met 3 flessen ongeveer 600 cc binnen. Dat zou dus te weinig zijn! Iemand een idee hoe dit zit en wat te doen? Ze wordt de laatste week ook vaak 's avonds wakker rond een uur of half 12. Ze wil dan niet meer slapen. Na een flesje van 150 valt ze dan in slaap. Zou ze dan toch honger/dorst hebben? Ze eet meer warm eten en brood tussen de middag.
Wat slapen die kleindjes van jullie allemaal goed zeg, ben zo jaloers! Overdag ook zo heerlijk lang! Ik zal hem wel teveel aangewend hebben om samen met hem dutjes te doen. Ik had dat ook echt voor maanden nog nodig en onze bank slaapt voor geen meter Nou ja volhouden maar om hem 's middags alleen in zijn bedje te laten slapen! 6 tandjes al Jeetje :O Ze gaat echt snel zeg!!! Hier nog steeds maar 2 tandjes, ziet er wel zo schattig uit Dat ze vaker wakker worden kan zijn door de 8 maanden sprong misschien. Ook als ze veel leren en doen kan dat gebeuren, ze moeten dan zoveel verwerken. Ezra klapt sinds gisteren echt in zijn handjes hihi zo grappig.
T komt ook heel vaak in de avond/nacht, ze zal vast weinig binnen krijgen dan, maar ik krijg het er niet in verder! Ze neemt van dr 4 maanden groentenpotje maar 5 hapjes ofzo, dan begint mevrouw te kokhalzen haha Zelfde met fruit! Brood gaat wel goed zonder korst. Ze doet het verder wel goed, ze kruipt, draait om haar as heen, heeft ook nog geen tanden, is vrolijk etc. Morgen precies 8 maanden! Pfff over 4 maanden alweer de eerste verjaardag!
Ja het gaat zo snel!! Hij gaat nu ook als een speer! Ik zal ook eens nadenken over een verjaardagscadeau. Maar eerst hebben we hier nog oud en nieuw. Hier doen ze dan cadeautjes, dus niet met kerst. Ik zat er aan te denken om zo'n loopwagen/activity centre te kopen, wilde dat eerst met zijn verjaardag doen, maar nu zag ik een topic daarover en dat is misschien dan toch een beetje laat, ze hebben er juist al veel plezier van als ze net gaan oefenen met staan. Maar ja het is zo'n groot cadeau voor oud en nieuw. Voor sinterklaas zet ik een keer zijn schoen op 4 december en doe er gewoon een kleinigheidje in, een knuffeltje ofzo. Er wordt hier de 30ste sinterklaas gevierd bij het Nederlands consulaat, daar gaan we ook eventjes heen Hij zal er toch nog niks van snappen, maar cadeaupapier scheuren zal hij wel leuk vinden
Hoelang laten jullie je kindjes alleen spelen trouwens? Ezra kan zichzelf de laatste tijd echt heel goed vermaken, hij kan zo een half uur bezig zijn. Ik doe dan gewoon wat dingetjes voor mezelf, maar voel me soms wel eens schuldig, want dit gebeurd elke dag wel een paar keer. Maar het is ook gewoon lekker om weer eens wat tijd voor jezelf te hebben, zeker omdat hij 's avonds ook nog vaak wakker wordt. Ik ben wel van mening dat een baby alleen kan en moet spelen, maar misschien is dit wel te veel en te lang. Hoe doen jullie dat?
E speelt ook gerust een hele tijd alleen. Ik zit vaak achter de pc, ben in de keuken bezig, etc. En dan speelt ze gewoon alleen. Eerlijk gezegd wij spelen eigenlijk bijna nooit samen Manlief speelt meer met haar dan ik en hij werkt nog 8 uur. Ik ben natuurlijk wel vaak met haar bezig: flesjes, verschonen, eten geven. En wandelen naar de winkel om boodschappen te doen. Ik denk dat ik te weinig aandacht voor haar heb, maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Soms lezen we een boekje samen of kijken een filmpje. En regelmatig een cd aan met kinderliedjes. Wat doen jullie als jullie met je kleintje spelen? Gisteren naar de tandarts geweest met ML en toen was ze mee. Ze heeft natuurlijk alleen nog maar op schoot gezeten bij de een terwijl de ander in de stoel lag. Maar ze deed het goed, niet gehuild. De assistente zei: "Hollands welvaren" omdat E een stevig meisje is (al zit ze maar op de middellijn van de curve). Ik word daar wel moe van al die mensen die dat roepen, alsof ze te dik is! En ik voel me verantwoordelijk! Er komen af en toe toch nog wel een hoop emoties los. Vrienden van ons hebben afgelopen vrijdag een dochtertje en ik zag een foto op FB van haar met papa. Ik werd er gewoon verdrietig van! Ik heb helemaal niet van die leuke foto's van onze dochter met ons vlak na de geboorte. Wij waren een week in het zkh, gewoon niet aan gedacht om veel foto's te maken. Van mezelf heb ik wel foto's van mij met mijn ouders na de geboorte in het zkh. En hij noemde zijn vrouw een "superwijf". Nou daar werd ik ook heel verdrietig van. Ik voel me allesbehalve een supervrouw! Ik heb mijn dochter niet zelf op de wereld gezet (ks), bv is niet gelukt en ook nu kan ik het nog steeds niet aan en ben ik een slechte moeder omdat ik te weinig aandacht voor mijn dochter heb. Ik word hier gewoon zo ongelukkig van!