Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Spelen is ook een groot woord hoor, ik ga bij hem zitten als hij aan het spelen is en praat/zing met hem. Het is meer aandacht geven, niet echt spelen, ik weet ook niet goed wat ik dan zou moeten doen. Ik wil eigenlijk niet dat hij al tv kijkt, maar om 6 uur 's avonds gaat baby tv aan omdat ik dan moet beginnen met koken en hij dan vaak niet alleen meer wil spelen, alleen de tv kan hem dan nog boeien.... Verder wil ik weer elke dag gaan wandelen, dat is ook echt voor hem dan, dan laten ik dingen zien en voelen, katten aaien etc etc. En verder, we zijn al zoveel bezig met andere dingen zoals voeden, verschonen enzo, dan is het toch logisch dat er niet zoveel tijd voor andere dingen is. Vooral dat eten, lijkt wel of de dag alleen bestaat uit het verzorgen van eten...

Ik herken je gevoel wel hoor, ik voel me soms ook echt een slechte moeder. En ik vind het ook nog steeds moeilijk om te horen als anderen een vaginale bevalling hebben gehad. Maar ja, het is niet dat we zelf voor die keizersnede gekozen hebben, het was in dit geval het beste voor ons kindje.

Ohh en dat mensen altijd iets moeten zeggen over het gewicht van het kindje snap ik ook niet. Man van mijn schoonzus zegt altijd dat hij vet is, eh wtf.... Hij is echt niet vet, hij is gewoon een baby, hoort toch wat aan te zitten of ben ik nou gek?

Hier op het moment trouwens een zielig ventje, hij heeft echt ontzettend last van zijn doorkomende tandjes.. Zijn wangetjes zijn rood, hij wrijft de hele tijd over zijn mondje en niemand mag in de buurt van zijn mondje komen (tanden poetsen lukt dus op het moment echt niet). Hij huilt ook vaak, ook 's nachts, zo zielig, ik hoop dat ze snel door zijn.

2. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ohh...Gelukkig ben ik niet de enige die dat heeft. Ik vind het ook nog enorm zwaar vallen hoor! en het idee dat ik waarschijnlijk naar een vaginale bevalling zal mee maken, maakt het er niet echt makkelijker op:(

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Bij mij zal het nog de vraag zijn of ik een vaginale bevalling kan hebben bij de volgende. Ik heb een hartvormige baarmoeder en ik heb 50% kans dat de baby in een stuit ligt. Ze doen hier niet aan vaginale stuitbevallingen, nu lag meneer dan ook wel met de voetjes naar beneden dus dan doen ze dat in Nederland geloof ik ook niet. Ik zal de hele zwangerschap zenuwachtig zijn denk ik. Hij lag hier ook met 26 weken helemaal goed, met de 30 weken controle lag hij opeens in een stuit :( Ik denk wel dat hij geprobeerd heeft om te draaien want die laatste paar weken leek het alsof ik uit elkaar getrokken werd aan de kant waar zijn hoofdje lag, maar ja er was niet genoeg ruimte om te draaien, het is een wonder dat ik geen rib gebroken heb :p

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik heb net een afspraak gemaakt voor een draagconsult als ik in Nederland ben!!! Zo blij, ga ik eindelijk eens leren hoe te knopen met een geweven doek :D Ik heb hem nu altijd in de Mei Tai, maar dat vind ik niet zo handig voor op mijn rug en hij wordt voor lange wandelingen toch wel zwaar voor op mijn buik!

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Draag je hem nog steeds? Wauw dat zou ik echt niet kunnen. E is al 8,5 kg en ik ben al moe als ik haar even heb vastgehouden! In een draagzak is natuurlijk wel anders maar toch.

Morgen voor controle naar het ziekenhuis, voor mijn longen. Ben benieuwd wat de arts zegt. Ben nog erg moe, heb het idee dat ik winterslaap kan gaan houden ;)

6. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik vind het heerlijk om hem te dragen! Hij is nu 9,5 kilo en gaat nog steeds goed, omdat het over beide schouders verdeeld is voelt het niet zo zwaar dan dat je hem op je arm zou dragen. Zeker op je rug voelt het licht, daarom wil ik dat leren knopen. Kinderwagen hier is geen doen, stoepen zijn hier niet breed genoeg vaak dus loop je al gauw midden op straat en de mensen hier rijden als gekken, dus dat doe ik liever niet ;)

Succes in het ziekenhuis!

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ben er nog meer van in de war geraakt, van de zkh controle. Nu zei de longarts dat ze dachten aan sarcoïdose, een zeldzame aandoening. Er is nog weinig over bekend, ook qua oorzaken. Symptomen lijken op de symptomen van astma: hoesten en ontstekingen in de longen. Alleen komen lusteloosheid en vermoeidheid hier ook bij voor. Dus dat zou de vermoeidheid verklaren. Maar goed we wachten het eerst wel af want het ging van longfybrose naar astma en nu sarcoïdose. Er wordt nogal makkelijk met termen gegooid misschien. Die vermoeidheid is echt slopend, toch maar proberen om meer te slapen denk ik.

Na het ziekenhuis even de stad in geweest en nog een paar decembercadeaus gekocht. Voor E een lief jurkje dat ze nu aankan maar ook wel feestelijk is voor de Kerst en Oud en nieuw. Ik had ook een goedkoper jurkje gezien echt voor de feestdagen maar ik dacht die paar euro verschil, dan kan ik beter het iets duurdere jurkje nemen wat ze vaker aan kan. Want dan zal je net zien, vlek in het jurkje op eerste Kerstdag, 2e Kerstdag toch maar weer gewone kleertjes aan en vervolgens het jurkje in de kast en niet meer aan omdat het te feestelijk is.
    Voor mezelf nog 2 zakjes losse thee meegenomen bij een koffie en theewinkel. Ik ben veel thuis en dan is kruidenthee wel lekker :)

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    #1208 JeetjeB, 22 nov 2013
    Laatst bewerkt: 22 nov 2013
    @Nathalie: jeetje zeg dar wordt je ook niet veel wijzer van dan. Hoop dat ze er snel achter zijn wat het nu precies is en dat je weer opknapt. Inderdaad vermoeidheid is echt slopend. Proberen meer rust te nemen (makkelijk gezegd, ik weet het)
    Enne heel herkenbaar wat je schrijft over de keizersnee, de borstvoeding enz. Ik heb er ook nog moeite mee hoor dat het allemaal zo is gegaan. Ik hoop heel erg dat ik nog wel ooit een normale bevalling kan hebben. Wat was bij jou ook weer de reden voor de ks? je bent echt geen slechte moeder hoor, als ik zo lees wat je allemaal doet en dat met die vermoeidheid dan doe je dat toch maar! En inderdaad, voeden, verschonen, op bedje leggen enz is ook al een hoop interactie vind ik. Ik speel ook niet echt met M. Ik zit er ook meer bij. Ik doe wel vaak kiekeboe of laat dingen zien of we lezen een boekje, dat soort dingen. En 's avonds gaat hier ook de tv aan, want dan ben ik ook wel bekaf. Eigenlijk voel ik me soms net een alleenstaande moeder zoveel doe ik alleen. Niet echt leuk, maar ja, het is niet anders.

@Asherah: oh wat handig zo'n draagconsult!! Waar is dat precies? Ik vind het nog steeds jammer dat het mij niet lukt om M. te dragen. Ze wil het nu gewoon echt niet meer heb ik het idee. Of misschien moet ik nog eens een andere doek/zak proberen? Wat denk jij? Op zich gaat het hier wel best goed met de wandelwagen. Ik loop dus ook vaak op straat maar vind het niet zo eng eigenlijk. Ik liep altijd al op straat omdat die stoepen zo hoog of klein enz zijn.

Nog maar 8 dagen en dan gaan we naar NL! Echt heel veel zin in!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met vliegen deze keer. Vorige keer sliep ze bijna de hele weg maar toen was ze pas 3 maanden. Nu is ze zo beweeglijk! Maar mijn man gaat ook mee deze keer, dus kunnen we afwisselen.

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Inderdaad Nathalie wat rot, hoop dat ze er snel uit zijn wat het nu is... Ik las wel dat sarcoïdose een goede prognose heeft, zo'n 80 procent groeit er in 1 a 2 jaar overheen!

@JeetjeB: het draagconsult is in Rotterdam, maar je hebt ze overal. Dit was voor mij het dichtst bij waar mijn moeder woont. Als het goed is krijgt ik met oud en nieuw een doek, dan zal ik eens flink gaan oefenen en als ik het dan onder de knie heb zal ik in januari eens langskomen, kunnen we samen eens kijken of het lukt of niet (als je dat leuk vindt natuurlijk!). Nu moet ik zeggen dat ze het vaak niet fijn vinden om stil te staan, dus ik ga altijd meteen wandelen :p Heel veel plezier in Nederland!!! Ik kan ook niet wachten (ik ga over een maand)!! Ben ook zo nieuwsgierig hoe hij het gaat doen in het vliegtuig :)

10. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    IK heb een storchenwiege draagzak, dat is ook een aanrader... Is een combinatie tussen een echte zak en een doek.. Je moet dus wel nog wat binden, maar ze zitten er wel al goed in... Ik moet wel nog even gaan kijken hoe ik dat ga doen als ze op de rug mag hangen... Ik heb de draagzak altijd in de auto liggen. Het was op vakantie bijvoorbeeld heel makkelijk omdat je bij het bezichtigen van een kasteel niet echt een wagen mee naar binnen kunt nemen...

11. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Het is stil hier ;) Hier is de kleine man het hele huis onveilig aan het maken, hij kan nu ook 'echt' kruipen op handjes en knieen! Hij heeft ook zijn eerste echte blauwe oog, hij stond aan het tv meubel en viel, zo met zijn gezicht op de rand. En om eerlijk te zijn, moeten we nog steeds het huis babyproofen :( Echt slecht... Ik zeg het al zo lang tegen mijn vriend, maar hij lijdt aan ernstig uitstelgedrag. Als ik in Nederland of Engeland was geweest had ik zelf de spullen wel gehaald, maar hier kan ik dat gewoon niet, zucht... Ik heb wel gisteren kabels en stekkerdozen, waar mogelijk, in een doos gestopt. Maar bij de tv hebben we heeeeeeel veel kabels (vriend heeft een dolbisurround en weet ik niet wat systeem) en daar moet echt een kast omheen ofzo en ja daar is even geen geld voor.. Dus heb ik een barricade van stoelen gemaakt daar :p Volgende maand zitten we ook weer krap omdat we wel wat geld voor in Nederland nodig hebben. Maar een goed ding is dat we gisteren eindelijk bericht hebben gekregen van zijn nieuwe werk. We dachten even dat het niet meer door ging omdat we maar niks hoorden, maar gisteren belden ze dus en hij kan als het goed is over twee weken daar beginnen :D Geeft ook meer mogelijkheden voor als we naar Engeland verhuizen omdat het een internationaal bedrijf is (Ericsson).

Ik heb sinds gisteren sinterklaasliedjes opstaan haha, heerlijk om me eens niet te verzetten tegen commerciele feestdagen zoals ik gewoonlijk altijd deed :p Zoveel rustiger, het is gewoon leuk voor kinderen, dat vond ik vroeger zelf ook, dus heb ik dat verzet maar even laten varen ;)

Hoe gaat het met jullie en de kindjes? En hoe voel jij je Nathalie?

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Eindeloos lang geleden, ik lees soms wel, maar reageer maar weinig. Maar las Nathalie net terug: je bent helemaal geen slechte moeder hoor meid! Het zet je hele wereld op zijn kop en bij mij denkt iedereen dat het allemaal geweldig goed gaat, maar ik heb ook een hoofd vol chaos en kom nergens toe. Ik ben bang dat iemand eens goed in m'n huis kijkt en ontdekt hoe onwijs veel achterstallig werk er is ;)
    En ondanks dat ik op mijn vrije dagen vaak kies voor spelen kroelen en leuke dingen doen met B, ben ik steeds bang dat hij oma leuker vindt omdat zij twee hele dagen de tijd heeft en dan niks hoeft te doen behalve leuks met hem.. En ja als moeder heb je nou eenmaal meer te doen.
    En ik bedenk dan altijd: mijn moeder zat nooit, was altijd hard aan het werk, huis was altijd brandschoon en ze had het altijd druk en het is de liefste mama die ik me kan wensen! Jij bent er altijd voor je kleine en dat is het veilige thuis wat je ze kunt geven en het allerbelangrijkst. Dat is wat je je zelf (hopelijk) ook herinnert en het meest waard is!

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties. Ben even te moe om verder te reageren en ik wil zo even naar het dorp wandelen. Even een korte vraag: maken jullie iets speciaals voor jullie kindjes met bijv. Kerst? Wij zijn dan met 13 volwassenen, 2 kinderen van 5 en 6 en 1 kindje van een jaar en onze dochter, die is dan 9 maanden. Het lijkt me leuk om iets speciaals te maken voor die 2 kleintjes, voor zover ze dat mag. Hebben jullie ideeën? Eventueel ook voor de babycook?

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het wisselt heel erg met hoe het gaat met mij. Nu bijvoorbeeld voel ik me erg moe. Heb echt de puf niet om iets te doen in het huishouden. Vanmorgen op de fiets naar mijn schoonzusje (10 minuten fietsen) en ik voelde verzuring in mijn benen en kwam bijna niet vooruit. Op de heenweg dacht ik al dat ik het niet ging redden. Pff hoe moet dat met mijn dochter op de fiets in het fietsstoeltje? Ik zie dat echt niet zitten. Daar word ik wel verdrietig van. En ik wil zo graag weer dat het beter wordt!

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @nathalie Het gaat echt wel beter, maar heel langzaam... Een paar weken geleden kon ik nog geen 10 minuten op de crosstrainer staan, zonder 's avonds al niet meer te kunnen lopen. Ik ben het nu langzaam aan het opbouwen en momenteel zit ik al op 25 minuten (ik ben dan wel bekaf, maar geen last van mijn bekken daarna). De wandeling van afgelopen zondag van ong. 5 kilometer, was dan wel weer te ver...

Ik ga zaterdag wel een fietsstoeltje op mijn fiets laten zetten... lastig is dan natuurlijk wel dat je op je bestenmming altijd nog iets moet hebben om de kleine in te zetten... Dus voorlopig nog maar korte ritjes naar de winkel hier verderop denk ik...

En voor kerst: Niet iets speciaals, maar ze vindt couscous, pompoen met zalm heel lekker. Ook erwten, courgette, munt en couscous met wat kip gaat er altijd goed in. Laatst had ik bij uitzondering een potje met bloemkoolrisotto met kaas. Dat wil ik zelf ook nog een keertje maken. En ze heeft laatst Lasagne op (groentelasagne van Hipp). Dat staat hier ook nog op het to do lijstje... Misschien eens door het boek Opperdepop bladeren? Staan best leuke ideetjes in!

16. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het fietsstoeltje dat wij te leen hebben gekregen van mijn schoonzus past helaas niet op deze fiets omdat hier zo'n "nieuw" stuur op zit, dat is anders van vorm. Ook kan ik niet goed bij de grond als ik op het zadel zit (alleen met mijn tenen als ik een beetje schuin hang) en naar voren kan ik ook niet omdat daar het stoeltje zit. We moeten dus misschien toch maar kijken of ik deze fiets samen met mijn andere (grootste model kinderfiets) kan inruilen voor een andere en een fietsstoeltje kopen. De kinderfiets zit prima maar daar kan vast geen fietsstoeltje op. Ook zitten er geen versnellingen op en dat lijkt me wel handig met een kleintje op de fiets en het is hier in het dorp een beetje heuvelachtig. Dus toch maar eens op zoek.

Vanmorgen de versnelling gebruikt en dat ging toch een stuk beter met fietsen. Ik merk ook dat ik in de middag een dip heb en dan ben ik in de avond weer een stuk wakkerder en actiever. En dan zit ik dus 's middags achter de pc en 's avonds ga ik nog van alles doen. Dat zorgt niet echt goed voor ontspanning. Daar moet ik dus ook wat aan doen.

17. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Afgelopen zaterdag even bij de andere fietsenwinkel in het dorp geweest. Mijn maat fiets is op zich goed, maar ik heb gewoon te weinig ruimte voor een fietsstoeltje voorop zegt hij. Ik heb framemaat 48 want ik ben klein en ook de ruimte tussen stuur en zadel is daardoor kleiner dan bij een grotere fiets. Hij adviseerde dus toch om na te denken over een andere fiets, een mamafiets, omdat dit niet echt veilig is. Bij plotseling hard remmen heb ik een probleem, want ik kan niet naar voren afstappen. En ik moet als een man opstappen dat is ook niet echt handig ;) Helaas kan er ook op de achter bagagedrager geen fietsstoeltje, of nu ja het kan wel maar met aanpassingen. Lastig, veiligheid komt wel voorop bij mij. Maar een nieuwe mamafiets kost wel weer wat. Hoe is dat bij jullie?

Gisteren Sinterklaas gevierd. Was erg leuk maar ook vermoeiend. Onze dochter heeft de hele middag niet geslapen, ze wilde niet. We hebben leuke dingen gehad voor haar. Alleen toch ook wel hele andere dingen dan we gevraagd hadden. We hadden heel specifiek een bepaald telefoontje gevraagd, omdat die op de onze lijkt. We kregen dus een andere. En we hebben ook dingen gekregen die we niet hebben gevraagd. Wel jammer, want nu hebben we bijvoorbeeld nog geen vormenstoof. En ik vraag me af of we nu zelf bepaalde dingen nog moeten kopen of dat ze zo voldoende heeft om zich te ontwikkelen. We hebben straks overigens wel heel veel Duplo, ze heeft nu 3 doosjes gekregen en we willen voor haar verjaardag de grote dierentuin doen. Er is zoveel speelgoed te koop!

18. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier iets fietsen eigenlijk onmogelijk tenzij je naar bepaalde plekken gaat waar ze ook fietsen verhuren, je ziet ze hier ook vrij weinig. Ik mis dat wel moet ik zeggen! Dus geen idee hoe dat zit met fietsstoeltjes. Wat is een mamafiets? Nooit van gehoord!

Ja cadeautjes is altijd lastig, mensen geven vaak toch net iets anders :p Hier geven ze vaak kleding, maar de stijl die ze hier hebben, ligt mij dus helemaal niet... Maar ze weten hier nu al wel dat ik nogal kritisch ben haha, dus vaak wordt er wel gevraagd wat we willen of er zit een kaartje bij dat we het kunnen ruilen mochten we het niet leuk vinden ;) Ben dan ook benieuwd wat we met oud & nieuw krijgen (ze vieren hier oud & nieuw ipv kerst).

Volgende week vrijdag gaan we naar Nederland, ik ben gewoon zenuwachtig, het is al twee jaar geleden dat ik er geweest ben! Ben wel nieuwsgierig hoe het zal gaan in het vliegtuig, hij is zo beweeglijk, hij wil gewoon niet stilzitten. Hij wil alleen maar staan en lopen (langs het meubilair). Hoe ging dat bij jou JeetjeB? Moet me maar eens bedenken wat ik mee ga nemen om hem te entertainen. En misschien (ik hoop het) is hij zo onder de indruk van alles dat hij stil zit :p

19. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Een mamafiets is een fiets met een lage instap en extra ruimte tussen zadel en stuur zodat er genoeg ruimte is voor een stoeltje. Er zit een verlengd stuur op zodat je er toch bij kunt. Ik zit me nog af te vragen of ik niet meteen een stoeltje achter kan nemen, al is mijn bagagedrager ook daar niet heel erg voor geschikt zei die man....

Cadeaus zijn inderdaad lastig. Mijn man vond het ook niet leuk dat we nu andere dingen kregen voor onze dochter dan gevraagd, hij vraagt niet voor niks heel specifiek dingen ivm kwaliteit enzo. Ik heb ook heel veel tijd aan het lijstje zitten besteden met prijzen, artikelnummers, etc , terwijl ik gewoon had kunnen opschrijven: telefoontje, vormenstoof, etc want als men zich er toch niet aan houdt...
    Mijn schoonzus vroeg een zwarte broodtrommel dus ik daar voor op pad geweest. Was niet heel simpel, moest er echt voor op pad. Ik had ook bij de eerste de beste winkel een roze kunnen kopen, maar dat vraagt ze toch niet? Ik heb heel precies hun lijstjes afgewerkt, maar ik heb heel veel dingen gekregen die ik niet heb gevraagd. Erg leuk, eigen inbreng en verrassingen, maar ook wel jammer want nu moet ik het alsnog zelf kopen als ik het nodig heb of laten staan tot volgend jaar. En we hebben net een nieuw huis, met alle kosten van dien dus we zitten momenteel niet heel ruim zeg maar dus ik had juist praktische dingen gevraagd. Ik weet wel dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar we doen al zoveel cadeaus voor elkaar en als mensen andere dingen gaan kopen is dat niet fijn. Erg moeilijk, ik raak er gewoon van in de war. Nou weet ik ook niet wat ik voor volgende keer moet gaan vragen....
    Nou genoeg hierover! We moeten het maar eens bespreekbaar maken.

Onze dochter is erg verkouden, zo sneu! Het is de 2e keer in haar leven, de eerste keer toen ze een maand oud was. Slapen ging redelijk vannacht, wel wakker om half 10 en half 2. Maar ze is wel vrolijk en rolt momenteel over de keukenvloer...ik moet elke dag stofzuigen zie ik aan haar broek!

Spannend he met het vliegtuig met zo'n kleintje! Zou niks voor mij zijn. Wij gaan de komende tijd alleen maar met de auto.

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Welke maat heeft jullie kindje nu? Hier toch echt maat 80 al!
    Klopt trouwens ook wel, ze is ook al weer bijna 9 maanden!

Deel Deze Pagina