Huishouden is hier niet zo moeilijk met een slaapmutsje Zijn jullie bijna dreumesjes al ziek geweest? Hier zijn we begonnen aan de zesde ziekte
Ah wat zielig Gismow, zo rot om je kleintje zo te zien Ik hoop dat ze snel beter is! Hier heeft hij de waterpokken gehad een maand geleden, ik vond het vreselijk om hem zo te zien, zo machteloos en dat is nog eens een van de mildste ziektes...
Abby is nu voor de zoveelste keer weer ziek, weer 2 nachten niet geslapen, hoesten, koorts, ongezellig, en slecht eten.. ben kapot op.. en er lijkt zn zelfde nacht aan te komen terwijl ik nu al zit te rillen op mn werk.. en morgen nog moet over werken ook.. trek dit niet lang meer.. zij heeft ookal de waterpokken van haar broer gehad en al zeker 2x de buikgriep. welke ziekte het ook is, het blijft hart verscheurend he, vooral omdat je ze niks uit kan leggen. alleen kunt proberen te troosten.. huishouden probeer ik ook te doen als ze slaapt idd, dan kan ik even door het huis racen en zet boven de spullen daarna klaar om de boven verdieping te doen zodra ze wakker is. ff snel gaat dat nog redelijk terwijl ze achter de stopzuiger aan kruipt en er op probeert te gaan zitten. bij dweilen zet ik der ff in der kinderstoel ook. vaatwasser doe ik juist als ze wakker is, die vind ze ook geweldig, ik haal wel eerst het bestekbakje eruit, en laat haar dan de plastic bordjes aangeven terwijl ik ondertussen haar steeds van de klep af pluk en meld dat ze niet in de vaatwasser mag hahaha ook met was ophangen geef ze steeds knijpers aan, heel lief. vaak helpen beide kids avonds even mee, of ik doe het net na hun bedtijd. helaas blijft er dan wel weinig relax tijd over maar ja.. vind wel dat er te weinig uren in de dag zitten om alles helemaal goed te doen, maar hoop ook dat het ooit beter wordt. en tijd voor sex.. tja, meestal ben ik savonds echt te moe, gelukkig weet mn man me vaak nog te overtuigen om even "samen" te zijn blijft toch belangrijk in een relatie vind ik. die smart trike hebben wij ook, ideaal ding! vind ze echt leuk. ons poppenhuis is bijna af, mn vader heeft er echt een meesterwerk van gemaakt, zondag af maken en een week later eindelijk geven nathalie: die duplo dierentuin is super leuk hoor! heeft ze jaren plezier van!! vooral leuk in combi met jullie dagje uit bamjolan, idd verdunde thee, evt een soort met weinig theine of caffeine. wij hebben zelf speciale poeder om baby thee mee te maken, met venkel. trouwens wel knap dat ze uit een pakje kan drinken! ideaal voor onderweg. zelf ben ik niet zo tegen suiker, ze hebben wel wat nodig zou haar dus af en toe lekker mee laten genieten oh abby heeft eindelijk een lievelings knuffel gekozen! (hoe blij kun je zijn) ze heeft nooit een speen gewild dus heb een jaar lang geprobeerd om haar een favo knuffel te geven, iets dat haar vertrouwd is en troost bied, maar ze vond ze nooit leuk. tot ze ineens de knuffel uit de luiertas koos, nu zijn ze onafscheidelijk en krijgt de knuffel honderden kusjes, ze slaapt er boven op. zooooo lief!! (nu op jacht naar een reserve dus!)
ideaal, op marktplaats heeft iemand 5x die knuffel in de aanbieding de roze hema lang poot muis. dan kunnen we er nog eens eentje kwijt raken zonder drama
Hihi hier nog niet echt een lievelingsknuffel. We hebben in het begin de Bambino lieveheersbeest rammelaar extra gekocht omdat ze die geweldig vond maar nu toch niet meer. Ze knuffelt wel haar tutdoekjes helemaal dood, van het konijn heb ik maar een reserve gehaald! Ik weet niet zo goed of er een favoriet is. Wat zielig trouwens dat ze ziek is Marieken en Gismow, beterschap! Hier hebben we alleen 2x een verkoudheid gehad, de 2e keer heel erg. Maar verder gelukkig nog niet. Misschien moet ik E ook meer betrekken met het huishouden. Dat ze dingen aan kan geven enzo. Niet aan gedacht en geen idee of ze dat al kan. Ik doe ook veel in de avonduren, vooral als ML dan werkt. Anders eigenlijk niet. Maar ik heb wel het idee dat ML en ik beter met elkaar moeten afstemmen hoe en wat. Er gaat een hoop tijd verloren door niet goed af te stemmen denk ik. En ik ga het maar gewoon loslaten en zie wel wanneer iets lukt. Niet meer zo streng voor mezelf zijn. En misschien beter bijhouden en meteen doen als ik iets zie. Gisterenmiddag en vanmorgen toen ze sliep ben ik maar eens met mijn kledingkast aan de gang gegaan en heb er heel wat broeken uit kunnen halen die niet meer passen, oeps ik moet echt afvallen! En langzaamaan vult zich een doos met spullen voor de kringloop/rommelmarkt.
nathalie, ik vind het ook moeilijk om het huishouden los te laten en te zeggen: als het niet lukt, dan hoeft het niet perfect te zijn. zolang de kinderen maar goed verzorgd worden. (heb zelf 2 honden, dus ik word panisch als ik niet 2x per dag kan stofzuigen ) maar manlief stofzuigt nooit, en daar gaan zo ook niet dood van Denk trouwens dat jou kleine idd ook meer kan dan je denkt hoor, met helpen. probeer maar eens, zodra ze het door hebben vinden ze het helpen en aangeven geweldig! hier gisteravond nog ff op de huisartsenpost gezeten, madam had 40.2 koorts terwijl ze al 24u zetpillen kreeg. gelukkig konden ze bij de algemene controle niks vinden dus nog ff in de gaten houden en uitzieken. vanochtend at ze wat pannekoek dus dat is al mooi. weer zn moment dat ik blij ben dat ik nog draag, gisteravond heerlijk de hele tijd op mn rug gebonden en zo alsnog het avond ritueel kunnen doen en kunnen "knuffelen".
een van jullie ervaring met een osteopaat? ik zit er al bijna een jaar aan te denken maar het is nogal duur.. maar ik ben er zo klaar mee, ze is altijd zo onrustig, vooral snachts, dat ik toch verder wil kijken. dus ik had mn vader gevraagd of hij kon kijken of het werd vergoed (hij regelt dat nog, heb ik geen verstand van ) dus even er over gepraat, waarom ed, dus ik uitgelegd wat hij voor dl zou kunnen doen, vraagt mn pa waarom ik daar zolang mee gewacht heb! hij wil mee betalen als het niet wordt vergoed! dus gauw afspraak maken en hopen dat het effect heeft! ik hoop zo dat ze dan haar innerlijke rust vind.
Ikzelf heb bij een osteopaat gelopen en dat werd niet vergoed jammergenoeg. Maar dat is alweer een aantal jaren geleden dus misschien wordt het nu wel vergoed. Wordt ze vaak wakker? Hier ook, nog niet eens aan gedacht om naar een osteopaat te gaan, zal eens kijken of ze die hier ook hebben en wat dat kost. Hoe gaat het nu met de kleine? Is de koorts al wat gezakt?
vanochtend 39,6 koorts en nu is ze thuis bij mn man, totaal gaat het wel geloof ik. wat betekend dat ze weer gewoon lekker samen op de bank met een dekentje tv kijken en zij bepaald wat ze eet (bescuitjes hahaha) asherah: ik dacht ook gelijk aan jou, jou kleine is nog vaker wakker dan de mijne. maar ze heeft wel elke 2u oid een slaaphuiltje. gelukkig wordt ze er dus niet elke keer wakker van maar zou gek worden als ze bij me in bed zou "moeten" slapen, ben jij er al aan gewend? dan lig je toch anders lijkt me? vergoedingen zijn enkel vanuit aanvullend pakket.. hier dus helaas niet zo.
Ja ik ben er inderdaad aan gewend en mijn vriend slaapt in de logeerkamer, dus we hebben een groot bed voor ons alleen. Ezra neemt de meeste ruimte in haha, ik slaap nog op het uiterste randje. Het is nogal een draaikont Ik slaap nu zelfs ook met mijn rug naar hem toe als hij in slaap gevallen is, we zijn er nu zo aan gewend. Jammer dat het niet vergoed wordt Ik heb het net tegen mijn vriend gezegd en we gaan ook een afspraak maken, misschien helpt het, bedankt voor het idee
valt Ezra er niet uit dan? ik durf het echt niet aan om abby aan de buitenkant te hebben, die duikt er zo uit. en tussen ons in ben ik weer bang dat mn man op der gaat liggen, die is zo groot en lomp en merkt niks als hij slaapt. missen jullie elkaar niet heel erg in bed dan?? gewoon knuffelen en sex uiteraard.. ga je dan ook met ezra om 20u naar bed dan?
Aan de kant waar Ezra ligt staat zijn bedje, dus hij kan er daar niet uitrollen. Tegenwoordig gaat hij ook 's avonds al in mijn bed, eerst in zijn eigen bedje, maar hij wordt gewoon altijd wakker als ik hem weer terug wil leggen en kan ik weer van vooraf aan beginnen. Dus nu ligt hij ook alleen in het grote bed, gaat heel goed. Soms komt hij er wel afkruipen als hij wakker wordt Ik heb daarom ook mijn matras op de grond gelegd. Tja mijn vriend, eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg, hij snurkt en daar werd ik soms niet goed van In het weekend komt hij vaak wel een nachtje bij ons, dan schuift hij aan met zijn matras anders wordt Ezra boos als hij niet kan draaien Het knuffelen doen we 's avonds op de bank
E is gisteren voor het eerst zelf gaan staan! Trots! Ze eet nu ook al goed stukjes fruit en avondeten. Ik zit te denken om eventueel voor de taart en anders om zelf koekjes te maken van die koek uitstekers te kopen. Maar ik kan niet kiezen welke! Nu is het nog helemaal Nijntje wat ze leuk vindt maar hoe lang blijft dat zo? Ze hebben ook uitstekers van Hello Kitty en Poeh. Star wars hebben ze ook (lijkt me leuk voor ML zijn taart te versieren). Maar ja om ze nou allemaal te nemen is ook weer zo wat! Wat vinden die kleintjes leuk? Ze zijn niet duur maar ja misschien beter nog eens wat voor mijn verjaardag/Sinterklaas vragen? Lastig!
Wat goed Nathalie!!! Gaaf he om ze zo te zien ontwikkelen!! Ik zou voor Nijntje gaan, maar ik ben een groot fan van Nijntje, jammergenoeg hebben ze er hier helemaal geen spullen van Ik denk dat Ezra slaapwandelt... Elke nacht gaat hij een paar keer op zijn handjes en knietjes of rechtop zitten, dan brabbelt hij wat en meestal ploft hij daarna weer neer en slaapt hij weer verder. Zijn ogen zijn dan open, maar hij lijkt geen enkele notie van me te hebben. Ik heb zelf vals kind ook geslaapwandelt, dus het zou kunnen. Als hij gekkere dingen gaat doen, zal ik hem toch in zijn eigen bedje moeten gaan laten slapen. Zo zaterdag Ezra´s feestje, gisteren de laatste versieringen gehaald. In die winkel waren ze ballonnen aan het opblazen met zo´n pompje, maakt echt heel veel lawaai, Ezra begon me daar te huilen, zo zielig, ben maar gauw de winkel uit gegaan. Zaterdag hebben we zijn fietsje in elkaar gezet, doen we er een strik om ofzo en dan is dat ook klaar
nathalie, voor onze zoon heb ik de eerste 2 jaar vooral poeh gedaan, ben daar zelf zot op,maar gek genoeg bij onze dame helemaal niet. hier nu hello kitty, maar nijntje heeft ook zeker iets schattigs.. lastig he! en wat heerlijk dat E weer een stap gemaakt heeft in haar ontwikkeling, ze gaat nu zeker constant staan? als ze het eenmaal door hebben... Abby hier vind stronken brocolli trouwens heerlijk, ze eet ze net als haar broer, gewoon zonder poespas met der handjes zo in der snuit,en maar vragen om meer hahaha Heerlijk om te zien hoe ze smullen he Asherah, wow wat eng! slaapwandelen kan ook flink fout gaan zeg, stel dat hij op de rand van het bed gaat zitten en zich dan naar achter weer laat vallen, bah bah, idd desnoods eigen bedje. lijkt me ook heel eng om te zien of niet? hier hoor ik haar snachts ook nog wel eens heel kort kletsen maar ligt nog altijd lekker onder de deken sochtends. Helaas zijn wij begonnen aan een 2de antibiotica kuur.. nu waarschijnlijk oor en bijholte ontsteking. ze had een week niet gegeten maar nu gelukkig wel weer. al was het vanacht weer 2uur lang huilen.. voel me dan zo machteloos.. ik weet echt niet wat er is! hopelijk kan de osteopaat ons helpen volgende week, hij is echt mn laatste hoop.. ik ben me mentaal vast aan het voorbereidden op aankomend weekend, ik weet van mezelf dat ik te veel wil, te perfect en dat het dan te veel stress wordt en ik flip... gelukkig is het over een week weer allemaal over hoop dat ze dan niet meer ziek is en er zelf ook van kan genieten.
Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar dochter! Ik ben het kwijt wanneer ze jarig zijn (geweest) dus bij deze Hier nog 12 dagen te gaan Ik las in een boekje dat er ouders zijn die voor de eerste verjaardag van hun zoon/dochter 30-40 man uitnodigen Dat is echt veel! Vrienden van ons doen dat ook met de verjaardagen van hun kids, daar komen voornamelijk vrienden. Nu zijn er daar ook geen opa's en oma's meer, maar dat huis zit dan zoooo vol dat ik me afvraag of die kinderen dat nog wel leuk vinden. Zijn er hier ook mensen die de verjaardag zo groots vieren? En ook met alle toeters en bellen van versiering, taart, etc. Hier vieren we het met 13 personen, 9 volwassenen en 4 kids. Alleen familie. Dat vind ik prima. Moet er niet aan denken om ook nog alle vrienden uit te nodigen, dan ben ik meer aan het rennen dan dat ik er van kan genieten. En we doen qua aankleding niet heel overdreven, niks geen thema's qua versiering, alleen Nijntje op de taart is het plan en ik wil nog kaartjes versturen met Nijntje erop. Verder gewone versiering.
ik ken die verjaardagen idd, nou gelukkig hebben mn man en ik amper vrienden buiten de familie om dus dat scheeld een end. hier zn 25 man en 7 kinderen. heb nou eenmaal 6 broers en zussen,met partners en kinderen. en ook alle toeters en bellen met slingers, versiering, ballonnen ed, thema euh prinsessen, cupcake, en hello kitty hahaha lekker druk. gelukkig word het mooi weer zondag,dus morgen de tuin vast zomer klaar maken en alle kids naar buiten gooien hahaha nu druk in de weer met de taart en bananen cupcakejes maken. de boodschappen zijn al binnen gelukkig. god,ik ben zo moe. ook namens mij iedereen vast en nog gefeliciteerd! asherah, jij morgen een hele fijne verjaardag van je grote vent!!
Ik heb geen grote familie haha dus hier komen er max 20 mensen incl kinderen denk ik! Is al druk genoeg voor zo'n kleintje! Wij vieren het de 15e, gezamenlijk want T.hyrza is 18 maart jarig en K.yano is 27 maart jarig, dus gelijk maar samen vieren hihi Haar 3e tandje is inmiddels door! Afgelopen di heeft ze prikjes gehad, ze heeft alleen last van het prikken zelf gehad maar geen koorts dit keer! Nu pas met 14 maanden weer de prikjes, BMR en Men.c.
Dankje Marieken, jij ook veel plezier!! Wij hadden gerekend op ongeveer 14 personen, maar een aantal kunnen niet. Nu hebben we vanavond nog wat mensen gebeld, als die komen dan zullen het er 11 zijn. Druk genoeg voor hem eigenlijk, hij is op het moment heel verlegen met mensen die hij niet vaak ziet, dus heeft hij ook tijd nodig om te ontdooien! Mijn schoonouders halen de taart op, ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet!! Verder hebben we wat ballonnen en versiersels, maar geen speciaal thema. Ezra heeft 2 ondertandjes en 4 boventanden. En er komt een kies door, waardoor hij zich al twee dagen niet helemaal lekker voelt. Hij heeft trouwens wel zijn eerste losse stapjes gezet!! Hij doet het nog niet vaak en ook maar een paar stapjes als hij een klein afstandje wil overbruggen, maar het begin is er!!! Ik vind het met de dag leuker worden!! Fijn weekend allemaal!!