Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Pff ik ben zo'n slechte moeder! Ik kan gewoon helemaal niks hebben, ben zo prikkelbaar. Ik dacht ik zet haar voor het raam in de box, kan ze naar ML kijken die even in de tuin bezig is. Kan ik mooi even de was aan zetten en wat andere dingen doen. Maar nee hoor mevrouw gaat de hele tijd zitten krijsen! Ik word dan zo boos en ga dan tegen haar schreeuwen dat ze moet ophouden en heb zin om dingen op de grond te gooien. Ik voel me dan zo geïrriteerd en machteloos. Ik weet ook dat ik dat niet op haar moet/mag afreageren, maar het gaat vanzelf. Zo slecht! Twijfel of ik naar de huisarts zal gaan, vorige keer kreeg ik thuisbegeleiding en dat heeft niks geholpen. En ik wil ook geen stempel of dat ze denken dat ik haar mishandel. Want dat doe ik niet. Lastig! Herkennen jullie die prikkelbaarheid? En het boos worden op jullie kleintje?

Seks komt er niet meer van. Ik ben niet iemand die er heel erg behoefte aan heeft, maar ik ga het nu zelfs missen! Het is bij ons een beetje onhandig met ML zijn werk. Na de vroege dienst (6-14 uur) is hij moe en dan liggen we er voor 10 uur in. Hij slaapt dan soms ook nog een uur als hij thuiskomt. Er is dan amper tijd voor want eten maken doen we om 5 uur. En de late dienst (14-22 uur) dan gaan we bijna meteen slapen want E wordt om 7 uur wakker. Dan zou het alleen kunnen bij haar ochtendslaapje van 10-12 uur, maar dan is ML nog even druk of ik ben boodschappen doen. En in het weekend zijn we ook vaak druk. We moeten het echt gaan plannen! :$

2. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh Gismow, wat zielig voor je meisje, moet frustrerend zijn dat ze zo slecht kan zien voor haar, maar ook voor jou eng om te zien dat het zo snel achteruit gaat :(

Wat een mooie taart Nathalie, heb je die helemaal zelf gemaakt??? De duplo wordt hier ook door de kamer gesmeten en soms zet ik per ongeluk een stoel erop, de duplo blijft heel, maar er zit wel al een scheur in de vloer daardoor :O (het is wel nep-duplo wat we hebben, dat vind ik wel jammer, we hebben het gekregen) Wat voor spel speel je trouwens?? Ik heb ook het spel wat ik speelde op moeten geven voor nu, vind ik best jammer eigenlijk, ik hoop dat ik het weer op kan pakken als Ezra 's nachts niet meer wakker wordt (in de avond gingen we altijd met een groep mensen spelen, wat dus nu niet meer gaat).

Marieken: ik slaap in de ochtend ook wanneer hij een dutje doet, maar dat is de laatste tijd maar maximaal een uurtje, eerst was dit wat langer. Ik zou ook gewoon wat vroeger naar bed moeten, maar ik wil gewoon ook wat tijd voor mezelf en voor mijn vriend. Ezra gaat ongeveer om 8 uur slapen, daarna moet ik dan nog douchen (mijn vriend doet dat meestal als ik Ezra naar bed breng) en dan is het al weer half 9 voordat we op de bank neerploffen om wat series te kijken, spel te spelen of wat te lezen en dan heb ik echt geen zin om om 10 uur alweer naar bed te gaan :p Het wordt meestal toch wel een uur of 12, soms zelfs iets later. Ik ben ook op zich niet chagrijnig alleen maar heel erg vergeetachtig ;) Ik hoop dat je meisje ook snel beter gaat slapen! Krijg je in het weekend weleens een ochtendje om uit te slapen? Ik toevallig afgelopen zondag, was echt weleens lekker na al die maanden :) Hier heeft hij afgelopen nacht bijzonder goed geslapen, van 8 uur 's avonds tot half 4 's ochtends aan een stuk :O Dat heeft hij voor het laatst gedaan toen hij net 5 maanden was!! Ik hoop dat het een doorzettende trend is, we zullen zien wat hij vanavond doet.

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik schreeuw eigenlijk nooit tegen Ezra, ik ben ook niet prikkelbaar die zin, ik vergeet gewoon alles. Moeilijk, misschien ben je overspannen/depressief? Misschien eens kijken of antidepressiva helpt? Ik weet dat veel mensen tegen medicijnen zijn, maar ik heb voor zeker 10 jaar medicijnen geslikt voor mijn depressie/angststoornis en als het helpt waarom niet? Beter dan dat je straks helemaal instort. Dus een bezoekje aan de huisarts en misschien ooki een verwijzing voor een psycholoog lijkt me een goed idee!

Seks is hier ook erg weinig. Vooral omdat ik een erge hekel aan mijn lichaam heb op het moment, ik ben zoveel aangekomen... Ik ben wel aan het afvallen nu, maar nog steeds veel te zwaar. Tijd hebben wel wel 's avonds, dus het ligt op het moment geheel aan mij. Je moet er waarschijnlijk echt tijd voor vrij gaan maken, hoe raar dat misschien ook voelt, maar spanningen tussen jou en je man kunnen hierdoor ook oplopen, intimiteit is gewoon ook belangrijk in je relatie.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nathalie, ik zou zeggen, praat er over met een psych.
    Ik vind je geen slechte moeder, maar andere mensen kunnen daar anders over denken in je omgeving als ze het horen bijv je buren.
    Ik heb dat probleem hier ook, mijn 4 kinderen maken geluid en het is heel gehorig dus mijn buren horen altijd wat, ook als ik even mijn stem verhef!
    Hier slaan ze momenteel door want afgelopen zaterdag had ik ineen politie aan de deur, zoonlief was aan het jammeren en was er gemeld dat hij opgesloten zat!!
    Ik wil je alleen waarschuwen, doe er iets aan meis.
    Knuff, het is niet altijd makkelijk!

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh Bamjolan, zijn die buren nu nog steeds bezig, wat rot zeg :(
    Hier hebben ze een meeting gehad met de mensen die in dit appartementsgebouw wonen en daar kwam uit dat er teveel herrie was, nu ben ik bang dat mensen last van me hebben. Zeker 's ochtends als Ezra met zijn loopkarretje overal tegenop botst. Hij raakt dan gefrustreerd en rijdt het een paar keer achter elkaar keihard tegen de muur/deur/of waar hij dit keer weer tegenaan zit, en dat maakt echt ontzettend veel herrie. Ik heb zijn karretje vanochtend maar eventjes in een andere kamer gezet waar hij hem niet ziet. Wat moet het heerlijk zijn om in een losstaand huis te wonen :p

Nou met slapen was het weer als vanouds, die ene nacht was denk ik gewoon een uitzondering :p Nou ja, hij zal vanzelf wel een keer doorslapen ;)

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Asherah: ik speel Bigfarm, een boerderij spel waarbij je bouwt. Ik heb World of Warcraft gespeeld maar dat is alweer een aantal jaar geleden.

@ Bamjolan: Lastig idd wat te doen. Ik heb al zoveel begeleiding gehad in het verleden: eerst 1 op 1 gesprekken in 2004. Toen in 2009 gesprekken ook 1 op 1 vooral omdat mijn ouders vonden dat ik niet spoorde. Toen liep ik vast op allerlei gebieden dus ze hadden wel gelijk dat het niet goed ging. Heb toen een jaar deeltijdtherapie gehad, 3 dagen in de week. Toen overgegaan naar 1 daagse groep. Ik ging verhuizen en vond het niet meer aansluiten bij mijn wensen en ben toen weer 1 op 1 gesprekken gaan doen. Dat laatste heeft me wel veel inzicht gegeven. En goed toen dus die thuisbegeleiding voor het huishouden. Ben wel klaar met die hulpverlening nu! Ben er al zo lang mee bezig geweest dat ik er geen zin meer in heb en het nut er ook niet zo van inzie.

@ prikkelbaarheid: ik ben gisterochtend even lekker in mn eentje naar de stad geweest. Het waren maar een paar uurtjes. Maar wat heerlijk zeg! Ik voelde me vrij en onbezorgd! Dat moet ik vaker doen. De kleine naar oppas of ML oppassen en ik even er tussenuit. Ik was weer blij toen ik thuis kwam! Vond het heerlijk om onze dochter te zien. Het is natuurlijk zo dat ik 24 uur per dag onze dochter te verzorgen heb, ML komt thuis na het werk en ziet haar dan. Dat is een groot verschil merk ik nu. En ik ga kijken of ik dingen creatiever en efficiënter kan doen. En met ML betere afspraken maken wanneer we wat gaan doen. Ik denk dat dat me al veel zal helpen.

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oh en over herrie door mijn dochter voor de buren, ach dat was geen probleem zei de buurman. Hij heeft zelf ook kinderen, die wonen af en toe bij hem (gescheiden). Dus hij weet hoe dat gaat.

En ja ik stoor me ook ontzettend aan hun! Ik blijk astmatisch te zijn en dan vooral intrinsiek astma volgens mij. Ik reageer namelijk op sigarettenrook. En helaas voor ons: de buren roken allebei als kettingrokers. Grrr. De wind staat onze kant op meestal dus lekker op het terras zitten in de sigarettenrook, not! Echt heel irritant.

Wat moet ik daar mee? Ik kan ze niet vragen om te stoppen met roken en het is ook zo wat als ik ze moet vragen ergens anders te gaan roken, het is HUN tuin. Maar ja IK heb er niet om gevraagd dat ze roken. Ik bedoel ik zit in de stank en wordt er benauwd door! Je mag geen commentaar geven maar wel de "lasten" er van dragen. Nu ben ik dus geneigd maar binnen te gaan zitten. Iemand tips. Zit er serieus over te denken om er met ze over te gaan praten om een oplossing te bedenken maar ik wil ook geen ruzie...

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    #1368 Marieken, 31 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2014
    nathalie, klinkt toch wel heftig hoor meis.. alleen schreeuwen is geen echte mishandeling maar er is vaak maar een druppel nodig of je haalt wel "per ongeluk" uit naar haar.. en er zullen periodes zijn dat ze nog veel vervelender is.. ik raad je dus ook aan om wel optijd hulp te zoeken,al snap ik heel goed dat je geen zin heb in die bemoeienis. maar een goede band met je dochter kun je maar 1x maken.

en ik schreeuw ook wel eens naar haar, niet heel veel, mn man heeft een korter lontje en hardere stem, en ik negeer toch meer. maar vanochtend gaf ik een korte brul terug en ze keek me gelijk aan van: wat doe jij nou, en was gelijk klaar met aanstellen.
    trouwens wel geinig stiekem, als ML onze dochter corrigeert met een ferme "NEE!" dan gaat ze altijd huilen hahaha ookal zegt hij het niet eens zo hard. terwijl ik kan schreeuwen en dan luistert ze gewoon.

we verliezen allemaal ons geduld wel eens :) we zijn ook maar mensen.
    en ff een mama momentje hebben we ook allemaal wel nodig.
    hoe doe jij dat bamjolan, zonder partner en met 4 kids.. die doe je niet zo ff uit logeren..

qua buren hebben wij het geweldig goed getroffen, wonen in een rijtjes huis en beide buren zijn alleenstaand en veel weg. daarbij zeggen ze beide niks te horen van de herrie en huilbuien snachts, dus ik maak me nergens zorgen om wanneer ze herrie maken :D maar kan heel goed begrijpen dat het voor jullie erg lastig is, om de kleine zn gang te laten gaan maar toch altijd belet blijven op het geluid..
    en die van jou bamjolan slaan alles, mijn hemel! wat vond de politie er zelf van? kon je "bewijzen" dat het onzin was?

asherah, aangezien mn man nog ziek is is hij vaak de gene die mag uitslapen in het weekend.. hoe graag ik ook zou willen..
    afgelopen weekend zijn ze uit logeren geweest bij mn ouders, zoooooo heerlijk geslapen. echt goddelijk. maar na thuiskomst weer een pittige nacht met dochter gehad.. dus alsnog dood op..
    wij hebben wel ong het zelfde ritme savonds als jullie, rond half9 op de bank serie of film kijken samen, maar daarna ga ik wel gelijk naar bed. rond 10-10.30. alleen slaap ik pas echt wanneer mn man ook komt, die komt vaak wel later.

en sex, tja.. de kids waren een weekend weg he hahahaha ineens hadden we daar alle tijd voor en ook uitgebreid de tijd voor genomen, heel fijn samen. normaal ben ik ook te moe savonds en de kids te vroeg wakker sochtends, maar onze relatie gaat echt kapot zonder sex dus wanneer het kan passen we het er wel in, al is het maar een vluggertje.:D

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: het is wel herkenbaar voor mij hoor die prikkelbaarheid en ook ik schreeuw helaas af en toe tegen onze dochter al wil ik dat helemaal niet en voel ik me super schuldig als het wel gebeurt. Ik ben ook van 's morgens tot 's avonds laat eigenlijk vaak alleen met haar en het wordt me soms te veel. Ze slaapt nu ook vaak pas laat 's avonds (haar ritme is nogal omgegooid) vaak pas rond 11 uur dus dan zit er nog maar weinig tijd in om iets voor mezelf te doen. Dus soms zeg ik op een zondag tegen mijn man: vandaag is het papadag, ik ben weg! Dan ga ik even alleen ergens koffie drinken of zo en wat winkelen en daarna zie ik het allemaal weer veel zonniger in. Heel herkenbaar dus.
    Maar ik weet wel van mezelf dat ik ook echt niet goed in mijn vel zit, eigenlijk wel al sinds Mila is geboren. Soms denk ik wel eens aan een postnatale depressie. Ik ben sowieso gevoelig voor depressie. Ik heb best lang antidepressiva geslikt. Maar nu ik hier in Turkije woon wil ik daar niet mee beginnen want ik zou er dan wel gesprekken naast willen voeren en dat gaat hier niet lukken. Ik zat een paar jaar geleden ook op een ontzettend dieptepunt en heb toen gezocht naar hulp maar een Engels sprekende therapeut kon ik echt niet betalen en mijn Turks is wel redelijk maar echt niet goed genoeg voor dit soort gesprekken helaas.
    Snap wel dat je het een beetje gehad hebt met hulpverlening na wat je allemaal al hebt gedaan. Wel aan jezelf denken hoor en op tijd wat tijd voor jezelf nemen!

@de rest: ik lees wel mee maar het lukt me vaak niet om te reageren. Nu ook even snel snel omdat ik hierop wilde reageren.

Iedereen nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine ukkies!!!

Met Mila gaat het heel goed, ze eet ineens als een bouwvakker sinds ze geen melk meer wil drinken. Ik maak me er wel een beetje zorgen om dat ze nu te weinig zuivel binnen krijgt, maar ze weigert gewoon bijna alles wat ook maar op melk lijkt ;)

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O ja, Asherah: over die geluidsoverlast. Hebben ze dat ook gezegd dan dat ze daar last van hebben? Ik zou me er niet al te druk om maken hoor als hij overdag met zijn karretje ergens tegenaan rijdt. De huizen hier zijn zooo gehorig! Bij ons zou er zogenaamd geluidsisolatie zijn (ons gebouw is pas 5 jaar oud) maarre... ik kan de buren soms letterlijk verstaan! Je hoort echt alles van iedereen hier. Ik weet niet hoe oud jullie gebouw is maar het lijkt me moeilijk op te lossen. Natuurlijk wel goed om rekening met elkaar te houden.

@Bamjolan: bij jou is het helemaal drama begrijp ik met je buren. Wat lijkt me dat een vreselijke situatie. Heel veel sterkte daarmee. En ik vroeg me ook af hoe je dat toch doet met 4 kids. Heb je veel hulp of ben je gewoon superwoman? :))

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    JeetjeB, wil ze ook geen kwark/yoghurt/smootie's/mama yogi (yoghurt,limonade,water)/pap/oid? ze is nu 1, dan kun je het gaan vervangen. er van uitgaande dat de zuivel in turkey ook gewoon goed is.. :S
    maar ach, als ze verder goed eet en drinkt zou ik me niet zo zorgen maken hoor!
    (trouwens, heerlijk als ze eten als een bootwerker he!!! daar geniet ik zo van :) )

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Nee, ze wil helaas echt zo goed als niks. Ik heb echt al zoveel geprobeerd.... Maar ik blijf het gewoon proberen. Het enige wat ze nu nog wil is danoontje en kaas op brood, maar dan ook alleen in een tosti en anders pakt ze het brood en laat de kaas liggen ;) Verder maak ik wel vaak aardappelpuree met melk erin en ik ga straks weer proberen yoghurt te geven met abrikozen geweld in sinaasappelsap (recept uit opperdepop) Dat vond ze altijd lekker maar dat wilde ze ineens ook niet meer.

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja wel echt heerlijk dat ze verder goed eet, kan ik ook van genieten! En ze drinkt gelukkig verder redelijk goed, voornamelijk vruchtenthee dat wel, maar ze krijgt zo toch best wat vocht binnen. En ze is gek op komkommer en sinaasappels en soep. Ook allemaal vocht, alleen maak ik me dus zorgen dat ze zo weinig calcium binnen krijgt zo.

14. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Heb je ayran of kefir geprobeerd JeetjeB? Hier vindt hij melk echt heel vies, maar ayran en kefir gaan er wel in!

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Nee, nog niet geprobeerd. Ik heb ayran wel al in huis, maar ze weigert echt te drinken als ze het niet vertrouwt zeg maar ;) (als ze dus al denkt of ziet dat het op melk lijkt, zo lijkt het) Maar ik ga het straks toch eens proberen! O ja jullie paarse beker ligt trouwens nog bij ons. Komen we binnenkort wel een keer brengen, samen met het cadeautje :)

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Aww haha, wij kopen altijd zo'n plastic bekertje ayran en prikken er dan een gaatje in voor het rietje, werkt goed, misschien dat het dan werkt :p Lijkt me leuk als jullie langskomen!!

17. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Lijkt me trouwens heel moeilijk JeetjeB dat ze pas om 11 slaapt. De avond moet er zijn om een beetje bij te komen en samen tijd met je man door te brengen. Hoe zit het met haar dutjes overdag? Of slaapt ze dan gewoon heel lang niet? Hebben jullie iemand die weleens kan oppassen, zodat jullie samen eens wat kunnen gaan doen?

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Het is eigenlijk ontregeld geraakt toen ze ongeveer 10, 11 maanden was, nadat wij terugkwamen van onze vakantie in NL. Toen werd ze vaak wakker 's nachts en werd 's morgens pas later wakker dan. s Middags ging ze ook steeds later naar bed met als gevolg dat ze dan 's avonds ook pas later moe werd enz. Zo is dat steeds later geworden. Eerst ging ze altijd tussen 20 en 21 naar bed. Ze wordt nu 's morgens pas wakker rond 10 uur en gaat dan meestal rond 15 uur of 16 uur weer naar bed tot 17 of 18 uur, soms wel wat vroeger maar soms nog wat later en dan is ze dus om 20, 21 uur nog niet moe. Echt heel lastig om dat weer te verschuiven! Ze slaapt wel weer door meestal gelukkig. Meestal doet ze dus nog maar 1 dutje op een dag maar misschien moet ik gewoon proberen zelf het ritme te verschuiven door haar eerder wakker te maken 's morgens?

Mijn schoonmoeder en zwager en schoonzus passen heel soms wel eens op, maar alleen als ik bijvoorbeeld naar de oogarts of tandarts moet. We hebben ze eigenlijk nog nooit gevraagd om op te passen zodat wij een keer samen weg kunnen. Ik vind ze toch al niet zo happig om op te passen, dus ik vind het wel lastig om te vragen. Ze wonen een uurtje bij ons vandaan en ze hebben geen auto dus ook altijd of lastig met bussen of ze moeten een taxi nemen. Eigenlijk is het wel heeeeel hard nodig om eens wat meer tijd met zijn tweetjes door te brengen want het komt onze relatie allemaal niet ten goede zo...

19. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Anders passen wij een keer op, al vindt ze dat misschien wel eng, aangezien ze ons niet zo goed kent. Denk er maar eens over na :)

Wat betreft slapen, ik geloof dat ze aanraden om het slaappatroon in kleine stapjes te veranderen, dus bijvoorbeeld een kwartiertje eerder uit bed en naar bed, paar dagen later weer een kwartiertje eraf totdat je de tijd bereikt heb die je goed vindt. Misschien eens proberen.

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    JeetjeB, uitslapen tot 10u klinkt mij ook wel goed hahaha maar ik zou mn avonden er niet voor op willen geven ;)

het was me al wel opgevallen dat jullie beide in turkije wonen maar dus ook nog redelijk bij elkaar in de buurt?? en dus al leuk afgesproken, fijn joh!!

bij ons moeten we ook echt af en toe een weekendje voor ons zelf hebben om onze relatie goed te houden, de behoefte aan elkaar blijft ook natuurlijk. dus voel je nooit beschaamd om daar iemand voor in te schakelen ;D al snap ik het heel goed wanneer je geen familie wil vragen enz. hier gaan ze ook eigenlijk alleen naar mijn ouders toe, en komt mn schoonmoeder doordeweeks overdag heel soms ff oppassen.

ons dametje heeft van 3.30-5.30u gejammerd vannacht. zelfs na een flesje kon ze gewoon niet meer in slaap komen, terwijl ze dat wel graag wil. dus ik ben weer eens totallos waardoor de ochtend planning helemaal mis liep en ik me nu kei schuldig voel, mn man is namelijk jarig, ik moet werken en hij heeft zn papa dag. dus ik had gepland dat ik voor mn werk met de kids nog even zou zingen, cadeautjes geven enz. maar dat liep helemaal mis doordat ik nog zo moe was. dus manlief heeft niet echt een verjaardag start gehad, en daarna mocht hij van zoonlief de cadeautjes niet omdat ik niet uitgebreid genoeg had versiert.. zucht.. waarom moeten altijd de moeders alles regelen?!

Deel Deze Pagina