Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heel veel kindjes hebben een eet dipje rondom het eerste jaar.
    Hier eet ze wel goed overigens, maar nu is ze ziek, arm ding.
    Spuugt al de gehele dag :(
    Andere dochter is ook ziek thuis, die begon vannacht.
    Hopelijk is het gauw achter de rug brrr.

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    heel veel sterkte bamjolan, helemaal drama als er 2 ziek zijn!! vooral als ze spugen, bah bah!

ineens schiet het me te binnen dat madam waarschijnlijk last heeft van de volgende lading tandjes nu, iemand tips voor de nacht?? alleen een zetpil werkt niet afdoende. vannacht en vanochtend was er geen land met haar te bezeilen!

hier ff een flinke schrik gehad. gister eind vd middag met mn oppas kids en wat vriendinnetjes van hun naar het speeltuintje geweest. allemaal heel gezellig tot 1 van mn 5 jarige meiden een ongelukkige val maakt, niet hard en niet van hoog maar ze raakt een paal met haar (spekloze) buik. ze blijft jammeren van de pijn dus toch maar snel naar huis terug, en ook daar blijft ze huilen. haar moeder gebeld, de hap gebeld, moeder met haar naar de hap, ik met de rest vd kids gewacht tot papa thuis kwam. laat op de avond belde papa op om te vertellen dat ze naar het zkh moest voor een echo en later moest ze zelfs de nacht blijven voor observatie. in mijn 10 jaar als oppas heb ik nog nooit een ongeluk van een van mn kinderen gehad dus was best ff over de zeik. gelukkig blijkt er achteraf niks te zijn, alleen wat gekneusde buikspieren. ppffftttt zucht!

3. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Who Marieken, das schrikken! Gelukkig 'viel' het mee.

Leuk dat jullie hier nog zo lekker kletsen met elkaar, ik lees zo af en toe even mee. Zou graag mee willen kletsen maar gun me niet altijd de tijd om veel mee te lezen.

Hier is t lieve 1 jarige mannetje een beetje ziekjes, spugen in bed, diarree gisteren avond. en omdat m'n man 2 mdn geleden zonder werk thuis kwam te zitten, werk ik extra veel. van 2 dgn in de week werk ik deze week 5 dgn, mn huis kan wel wat opgeschoond worden. ook al doet m'n man z'n best, ik merk toch dat er overal iets ligt etc.

Als m'n zoontje dan zo ziekig is wil ik het liefst bij hem blijven en niet gaan werken. maar ja...
    vandaag trouwt een collega en gaan we met de andere collega's eerst even eten en dan naar t feestje! wel zin in!

Onze zoon was vroeg met zijn eerste tandje rond 4 mnd of nog eerder nu heeft hij al een tijd 8 tandjes. maar sinds weken kwijlt hij meer.
    Zou hij daarom niet lekker zijn, komen er misschien kiezen?
    Heeft iemand van jullie al ervaring met kiezen?

Groetjes!

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    Mn oppaszoon van 2 krijgt ook net zn kiezen denken wij.. Kunnen ze ook niet lekker van zijn natuurlijk, dat denk ik hier ook nog ookal komt het nog steeds niet door.. Jou O was wel vroeg idd!

Moet je nu elke week zo veel werken dan. Lijkt me heel vermoeiend met het hh erbij! Soms moet je accepteren dat het niet perfect hoeft te zijn, moeilijk he. Meer dan 3 lange lange dagen zou ik ook niet bij mn kids weg kunnen zijn hoor, auw aan je moederhart dus sterkte daarmee!

Hier blijft het met de kids 50/50 ze wisselen super lief af met super stout/mopperen/ongehoorzaam ed. Af en toe best ff lastig, maar uiteindelijk maken ze het altijd weer goed door gewoon heerlijk hun zelf te zijn.

En dame moet nu echt ff gaan los lopen, wordt soms gewoon boos op der, aangezien ze overal in de winkels ed zelf rond wil kruipen ipv gedragen worden maar dat mag van mij niet, dat vind ik echt niet fris, en soms gevaarlijk, zn kruipend ding zien mensen over het hoofd. Dus steeds een strijd, maar als ze dan aan de hand mag lopen is het ook weer niet goed.. Zucht! Loop dan zelf muts! ;P
    Buiten spelen zou dan zo veel leuker ook zijn.. Kan ze eindelijk hasr broer bij houden.

Hoe goed loopt de rest al? Er was er al eentje begonnen toch?

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ezra die loopt nu, wil ook de hele dag niets anders. Nog wel wat instabiel, maar volgende week loopt hij waarschijnlijk alsof hij nooit anders heeft gedaan :) Volgende week gaan we dan ook op schoenenjacht! Hier liet ik hem ook niet overal rondkruipen hoor, niet echt fris inderdaad!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    aaahh ezra is de eerste! super joh! jaloers!

7. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja idd Marieken!

Leuk dat Ezra al loopt!

Olivier houd het nog even bij kruipen. Hoewel volgens m'n schoonmoeder hij vandaag voor het eerste los stond?
    Nou dat kan best, gisteren avond stond hij ook los bij mij maar dan wel toen ik hem op zijn voetjes neerzette.
    (schoonmoeder weet het vaak beter, hij doet alles het eerste bij haar... pff zucht...)

Ja idd, zo veel werken vind ik ook niet helemaal leuk. Ik heb respect voor de vrouwen die fulltime werken en moeder zijn. maar ik denk dat ze dan een nanny moeten hebben anders kan het volgens mij niet goed gaan en werk en privé alles perfect gaat echt niet lukken, denk ik.
    Normaal werk ik 2 dgn in de week van 8 1,5 uur (1 uur reistijd). Dat vind ik wel lekker, prima. (o ja en ik pas nog een volle middag per week, op 2 kids van een ander) Per mei 2014 zal dat gelukkig ook weer zo zijn.

Hoeveel werken jullie?
    Kennen jullie moeders die 3/5 dagen werken? Hoe kijken jullie daar tegen aan?

8. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Lijkt me inderdaad moeilijk om zoveel te moeten werken. Ik werk zelf niet, in Nederland ben ik arbeidsongeschikt verklaard. In Turkije betekend dat natuurlijk niks, maar goed, mijn vriend verdiend gelukkig genoeg om rond te komen. Ik ben dus altijd thuis en neem de volledige zorg van Ezra voor mijn rekening :) Ik ken wel iemand die heel veel werkt en dat was best wel eens sneu voor het meisje, zeker als ze verdrietig of gevallen was, dan wilde ze mama, maar die was er meestal niet en dat is soms moeilijk te begrijpen voor zo'n kleintje. Ze is nu wel 6 jaar en is ze er aan gewend, maar ze vraagt wel vaak waar ze nu weer is de volgende dag. Maar als je niet anders kunt, dan moet je wel. Zij had de keuze, maar ze kan niet stil zitten en vindt het vreselijk om thuis te zitten.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik werk dus 3 dagen van ruim 10u per dag excl reistijd. dus 2 dagen per week zijn mijn kinderen de eerste die binnen komen op het kdv/bso en de laatste die worden opgehaald.. vaak heeft dl het het laatste uurtje wel gezien en blijft dan mopperen. dus tegenwoordig sturen ze zl dan vast naar zn zusje toe, dat vind ze heel fijn en dan kan papa ze op 1 plek oppikken :) toch vind ik het wel vervelend hoor, maar daar in tegen kunnen we de andere 3 werkdagen gelukkig zelf op ze passen. papa 1 dag en ik 2.
    ik zou er heel wat voor over hebben om thuis moeder te kunnen zijn maar we hebben mijn loon helaas gewoon echt nodig.

maar als je idd als beide ouders de hele week werkt, dan zijn de kinderen alleen voor het weekend.. dan moet je geen kinderen nemen vind ik.

asherah, altijd maar "thuis zitten" kan ook gaan vervelen natuurlijk, maar je zult er vast ook wel erg van genieten dat je alles in zn ontwikkeling zelf mee maakt :) mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je arbeidsongeschikt bent? gewoon nieuwsgierig :S

hier verder alles zn gangetje :D
    enige verandering is dat ik bij het laatste pak speciale KV ben aan gekomen dus nu rustig ga overstappen naar Soya melk (KMA) dus savonds soya melk met pap en sochtends/snachts nog een flesje KV. tot nu toe vind ze het prima. geven jullie nog veel kv/bv?

10. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij geven KV gemengd met gewone melk. Ongeveer half/half. Laatst was ze ziek en toen gaven we weer even volledig KV en ook weer flessen van 180+6. Nu krijgt ze 3 flessen, 2x 130cc+4 en 1x 180cc+6.

Ik ben ook fulltime moeder en ik zou best wel erbij willen gaan werken. Ik merk dat daar wel behoefte aan heb, de hele dag alleen met de kleine gaat vervelen. Zo lekker om af en toe even te gaan shoppen of weg te zijn. En het is dan ook weer fijn om thuis te komen. Ook op stap met de kleine kan leuk zijn merk ik. Maar werken zie ik ook niet zitten aangezien het me nu al niet lukt om de dingen af te krijgen....

Mijn schoonzusje werkt 4 dagen in de week omdat ze alleenstaande moeder is. Haar dochter is 4 dagen in de week bij opa en oma die ook nog een winkel hebben. Het meisje is ondertussen 6 en moet elke dag door oma van en naar school gebracht en ze is na schooltijd bij opa en oma. Een heel gedoe en het lijkt me ook niet leuk voor het meisje, maar er is geen andere oplossing. Liever naar oma dan naar het kdv of nso is mijn idee.

En hier ook nog geen losloper. Ze kan wel een beetje lopen als je haar vasthoudt.

11. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat fijn dat broer en zus elkaar zo lief vinden :D Dat moet ook geweldig zijn om te zien, hoop dat wij over een paar jaar ons ook gelukkig mogen prijzen met een tweede kindje!!

Ik was arbeidsongeschikt vanwege een angststoornis (ontwijkende persoonlijkheidsstoornis/sociale fobie) en depressie. Ik heb mezelf jaren lang opgesloten (ik kwam misschien 1 keer per week buiten om de noodzakelijke boodschappen te doen). Ik heb ook mijn opleiding niet af kunnen maken omdat ze na mijn eerste jaar het onderwijssysteem veranderd hebben. Er werd een aanwezigheidsplicht ingesteld voor werkgroepen en sommige colleges. Waar ik daarvoor misschien 1 keer per 2 weken naar school moest (en voor tentamens natuurlijk) moest ik nu elke week wel een paar keer en dat kon ik gewoon niet aan. Elke dag dat ik naar school ging had ik tenminste een dag nodig om bij te komen, ik had gewoon geen energie over, want om constant paniekaanvallen weg te vechten is gewoon slopend. Daardoor ook verslaafd geraakt aan slaappillen die ik dus ook overdag slikte, die gaven me moed om naar buiten te gaan, contacten aan te gaan, dingen te doen etc. (het enige positieve daaraan is dat ik zo, na elkaar jaren online te hebben gesproken, mijn huidige vriend eindelijk in het echt heb durven ontmoeten ;) ). Ik heb ook altijd antidepressiva geslikt maar heb daar mee moeten stoppen tijdens de zwangerschap en wonder boven wonder gaat het nu heel goed. Angst is er nog steeds, maar hier komt hij niet echt tot uiting omdat ik vaak thuis ben. Ik kan hier niet veel omdat ik nogal buiten het centrum woon en er bijna geen openbaar vervoer is (wel bussen, maar daar durf ik niet mee). De supermarkt is niet op loopafstand, dus doet mijn vriend dat altijd en samen ook in het weekend). Ik ga wel iedere dag een wandeling maken, om af te vallen, maar ook zeker om te blijven 'oefenen'. Ik vind dat weleens lastig, want wat krijgt Ezra hier van mee? Ik probeer echt wel zoveel mogelijk te doen en te verbergen dat ik dingen eng vind. Maar goed, mijn vriend daarentegen is heel erg zelfverzekerd en dat krijgt hij ook mee :)

Oh dat was een heel verhaal, sorry!

Ezra krijgt nog steeds borstvoeding, vooral 's nachts is dat nog veel, overdag niet zo heel vaak meer. Maar inderdaad vanaf een jaar kun je gaan overstappen op gewone melk/soja in plaats van kv!

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    We proberen de KV/melk overigens af te bouwen maar dat wil nog niet erg. Ze heeft op dit moment ook juist meer honger dan anders lijkt wel.

Hoe doen jullie dat met kleertjes? E zit nu in maat 80/86 en ik ben zoetjes aan kleren in grotere maten aan het kopen. Ik heb al wel wat basisdingen voor meerdere seizoenen maar de echte zomerse dingen is lastig. Helemaal als je er aan denkt dat het weer hier nogal wisselvallig is. Vorig jaar zomer hadden we ook ineens een aantal mooie dagen en gelukkig had ik nog een schattig luierpakje in maat 56 (kraamcadeau) wat ze paste. En in juli toen ze precies 4 maanden was had ze gewoon een lange mouw romper aan toen het zo heet was maar op de camping (kon op dat moment niet naar de winkel want het was weekend) dat is nu gewoon niet leuk meer.

Ik kom nu echt structureel broekjes tekort omdat ze allemaal kapot gaan door het kruipen. Soms voel ik me weleens stom omdat ze dan kleren aanheeft die niet bij elkaar staan ofzo. Ik heb ook een paar 2e hands broeken gekocht en 1 daarvan is niet echt mooi, maar het is een sterke broek en dat is handig voor dit moment maar leuk is anders. Ik zie bij andere mensen altijd die kindjes in van die leuke kleertjes, dat ik me wel eens schaam. Ik heb ook weinig kleertjes dus ze heeft steeds hetzelfde aan en het is krap aan soms. Wat ik wel jammer vind is dat we dingen hebben gekocht/gekregen die ze nooit aan heeft gehad omdat het niet praktisch was in onze ogen. Ik zie zo vaak meisjes in schattige jurkjes maar E vind het niks om aan en uitgekleed te worden, dus doen we meestal maar makkelijk. Ik mis dat wel eens, dat ze zo'n meisje meisje is met een jurkje aan.

Hoeveel "setjes" kopen jullie in deze maten? En hoe doen jullie dat met zomerkleertjes? Ze zit nu in 80/86 dus het zal er om hangen of ze met de zomer al 92 zal gaan dragen of nog 86 zal hebben....

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Herkenbaar dat sociale gebeuren, ik heb daar ook erg moeite mee! Mijn man is juist heel sociaal en dat komt mij ten goede. Maar ik heb nog erg moeite om bij mensen op bezoek te gaan enzo. Ik weet nu dat we over een aantal weken een etentje hebben van mijn man's werk met zijn collega's en hun partners, dat ga ik ook weer heel spannend vinden, dat zei ik nu al ;)

Ook familie aangelegenheden vind ik spannend, vooral grotere dingen zoals Sinterklaas waarbij gedichten voorgelezen moeten worden en alle ogen op mij gericht zijn.

Gelukkig heb ik nooit medicijnen gehad, wel een inslaper toen ik in therapie zat en ik heel onrustig sliep. Mijn vader was toen net overleden en daar was ik helemaal kapot van. Maar het hielp niet erg helaas...

Ondanks dat ik sociale dingen erg spannend vind (heb er zelfs pds klachten van) mis ik het ook. Ik voel me nu erg eenzaam ook al is mijn dochter er. Ik wil juist graag dingen opbouwen met meiden, maar vind het ook super spannend. Dat werkt niet mee!

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    Nathalie, zullen we binnekort naar de kinderboerderij in renkum?? ons konijn woont daar :D en dan ben je niet ver van huis :)
    ik pb je ff.

Asherah, dat klinkt best heel eenzaam.. vooral omdat je daar zo afgesloten zit. gelukkig heb je ezra en je man daarin. zoals ik het hoor doe je erg hard je best om hem zo goed mogelijk te stimuleren, en niet in jou angst mee te gaan dus ik denk dat het best goed komt :) kinderen zijn heel flexibel. dat wandelingetje en boodschappen doen in het weekend zijn al heel wat. juist als je te ver in jou angst door gaat drukken zal hij de spanning voelen. je hebt nog een paar jaar voor ze zich echt gaan vervelen thuis.

nathalie, hier madam ook in maat 80/86. maar koop niet te veel grote kleding hoor, zodra ze gaan lopen gaat er heel wat spek af, de kans is groot dat ze maat 86 tot de herfst zal blijven houden. :) jurkjes van maat 92, vallen dan vaak te lang, dat is niet handig met spelen. als je nieuw spul koopt zou ik zeggen,hou het simpel zodat alles matcht. nu bij de zeeman bijvoorbeeld, 3 capri legginkjes voor 3 euro nog wat, dat met een paar tshirtjes en jurkjes en je kunt weer ff voorruit.
    ik moet heel eerlijk zeggen dat ik koop verslaafd ben.. (ik lever mijn pinpas in bij mijn man wanneer mn loon net is gestort) mijn beide kinderen hebben veel te veel kleding.. en beide hebben een grote hoeveelheid kleding in grotere maten klaar liggen al,en dan nog koop ik regelmatig iets.. maar.. ik koop geen merk spul,ik koop geen dure kleding, schoenen kopen we vaak via marktplaats, kleding bij zeeman, wibra of de 2de handskleding zaak op de hoek. ook bestel ik veel uit china, het duurt ff voor het hier is maar het kost vaak geen drol hahaha
    dus wanneer er hier een legging of broek kapot is dan boeit dat niet zo. daarin tegen ben ik wel heel precies in wat wel en niet bij elkaar staat.. ik kleed haar rustig 3x om als het me niet bevalt.. gelukkig staat ze dat ook toe.. en is madam net zo makkelijk een stoere bink in jeans en capuchon trui als een dame in mooie jurk.
    oh en ze heeft zelf een schoenen tik!! nooit verwacht dat dat al zo vroeg kon,maar ze pakt gelijk een paar schoenen als ze uit bed komt en probeert ze al aan te trekken voor der pyjama uit is. juist de mooie schoentjes die vast niet lekker lopen vind zij het leukste hahaha dat wordt nog wat later!

oh btw,ik heb ook een vriendin die eerst een dochter en daarna een zoon kreeg,en ik dus andersom, dus ruilen wij de kleertjes van onze oudste. zo draagt mijn dochter heel veel van haar dochter, en van haar 2 nichtjes, wiens broertjes op hun beurt weer de kleding van onze zoon krijgen. zo gaat alles rond en heb ik altijd kleertjes genoeg.

en over die angsten en spanningen, daar heb ik dus geen last van hahaha ik kan juist niet thuis zitten.. nou ja een dagje is wel lekker, en zoals nu als madam slaapt is het heerlijk ff op de bank te ploffen maar verder. vooral als de zon schijnt moet ik er uit. op bezoek gaan, feesten, gebeurtenissen, nieuwe mensen.. voor mij geen probleem. al ben ik wel uitgebreid bekend met antidepressiva en slaapmiddelen. slaapmiddelen nu nog, ik slaap gewoon te licht en ben te druk in mn hoofd, maar antid gelukkig al jaren niet meer.
    goed van jou asherah, dat het zonder nog zo goed gaat!
    (en bravo voor je borstvoeding, ik mis het nog steeds!!)

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    vandaag is driftbuien dag!!! dit heb ik nog nooit met haar mee gemaakt. driftbui na driftbui om niks! vanochtend zelfs in het zwembad terwijl het juist zo goed ging. en nu om het fruit terwijl ze dat heerlijk vind.. :S zelfs snachts nu, als ze wakker wordt krijgt ze een driftbui..

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier altijd driftbuien als ik lunch aan het maken ben of tijdens het koken. Hij wil dan opgetild worden en meekijken, maar ja dat gaat niet. In de kinderstoel zetten werkt niet en op mijn rug in de sling, dan moet ik blijven bewegen en als ik dingen aan het snijden ben is dat niet handig. Ook driftbuien als hij niet op onze schoot mag bij de computers. Zal vast wel weer een keer overgaan, maar wel vervelend soms, vooral omdat ik het soms moeilijk vind wat te doen. Hem altijd troosten en zijn zin geven is denk ik ook niet goed, dus als hij me nu bij de pc ziet en hij komt naar me toe, loop ik van de pc vandaan. Bij lunch maken of koken zet ik hem of in de kinderstoel met een aardbeitje ofzo (soort van compromis, werkt vaak maar voor eventje) of ik laat hem maar. Ik zing dan wel of praat tegen hem, leg dan wel uit waarom ik hem dan niet kan optillen. Wat doen jullie met driftbuien?

Wat betreft kleding heb ik ook niet veel voor Ezra, heeft ook vaak hetzelfde aan. Ik vind dat wel eens jammer, maar mijn vriend ziet het probleem niet en hij werkt voor het geld, dus ik laat het maar zo! Ik heb vandaag wel wat nieuwe t-shirts binnen gekregen van nextdirect, eindelijk eens daar besteld, want de Turkse mode voor jongetjes is niet helemaal mijn smaak :p Ze worden hier al zo ouwelijk aangekleed, het zijn geen kindjes meer in mijn ogen, maar ja iedereen zo zijn ding :p

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Herkenbaar hier ook die driftbuien vooral ook als ik ga koken, dan wil ze ook dat ik haar optil en wil ze alles zien. Meestal zet ik haar dan steeds weer in de kamer en doe de tv aan en na een paar keer terugzetten blijft ze vaak wel even weg :) Of ik geef haar alvast wat te eten, dat werkt soms ook. Verder is ze niet zo heel driftig aangelegd gelukkig (heeft ze duidelijk van papa, die is ook de rust zelve!)
    Ik denk nu soms ook wel hoe kan ik iets het beste aanpakken. Haar zin geven of juist niet. Bijvoorbeeld met brood eten. Het liefst zou ze op iedere boterham nutella willen, maar ja, dat vind ik dus echt niet goed. Dus nu zet ik meestal eerst de nutella niet op tafel en maak eerst een boterham met boter en kaas soms (al haalt ze die eraf) en daarna pas een met nutella.
    Ik ben een beetje inspiratieloos wat ik haar nog meer op brood kan geven nu ze geen kaas wil (ook geen smeerkaas) Vleeswaren hebben we eigenlijk nooit in huis en vind ik ook niet zo gezond (hier dan in Turkije) en verder is het allemaal zoet. Soms doe ik wel avocadodip, maar dat is meteen zoveel en dan blijft de helft weer over. Wat eten jullie kleintjes allemaal op brood? Aardbeien heb ik trouwens nog niet gegeven. Zal ik binnenkort eens doen. Hoop niet dat ze daar allergisch op reageert.

Dat sociale gebeuren is voor mij ook herkenbaar, net als angsten. Gelukkig heb ik de angsten nu wel voor een groot deel onder controle maar ik blijf wel heel onzeker. Ik ben ook heel veel alleen thuis met Mila, deels omdat ik dat wel prettig vind, maar deels omdat ik moeite heb om contact te maken met mensen en deels omdat de afstanden hier gewoon veeeeeeeel te groot zijn.

Weet even niet meer wie dat zei (Marieken?) maar inderdaad Asherah en ik wonen in dezelfde stad maar de afstand is nog steeds groot en jammer genoeg is even bij elkaar langs gaan meteen een behoorlijke onderneming (zeker als je geen auto hebt zoals wij) We hebben elkaar nu twee keer gezien en dat vond ik wel erg leuk. Hopelijk kunnen we binnenkort afspreken!

Wij hebben ook niet heel veel kleertjes voor Mila. Ze draagt thuis meestal gewoon iets makkelijks, broekje met romper lange mouw of zoiets en heel soms een jurkje maar dan wel een die lekker zit. Dat vind ik toch belangrijker. Ze moet zich wel lekker kunnen bewegen. Ze is de afgelopen tijd wel veel gegroeid in de lengte, dus maat 74 begint nu vooral bij de beentjes een beetje kort te worden. Ongelooflijk vind ik het soms! Ons kleine poppetje dat nu gewoon 75 cm is en ruim 8 kilo! (al lijkt dat voor anderen misschien nog een heel erg lichtgewichtje!)

Werken... Ik werk niet zo heel veel meer sinds Mila er is. Ik ben freelancer dus kan het zelf bepalen, maar soms mis ik het wel hoor om lekker even ongestoord een paar uurtjes te kunnen werken. Dat lukt dus meestal alleen 's avonds (en soms overdag als ze wat langer slaapt) Vandaag had ik een deadline dus gisteravond zat ik nog laat te werken (lag er om 3 uur in!!) Maar ik vind het wel heel fijn dat ik zoveel bij Mila kan zijn. Ik denk dat alles zo twee kanten heeft. Soms benijd ik mijn man wel eens dat hij naar zijn werk gaat en daar ongestoord zich alleen op zijn werk kan richten en dan tussen de middag ongestoord een uur heeft om te lunchen enz. Maar ja, ik zou voor geen goud een baan willen hebben hier in Turkije.

Nou, een heel verhaal... :) Mila slaapt de laatste tijd 's middags wat langer. Meestal zo'n 2 uurtjes. Ze doet dan maar 1 slaapje per dag. En ze gaat gelukkig alweer iets vroeger naar bed, hoewel 22 uur, 22.30 nog steeds wel erg laat is...

O, ja, over kunstvoeding..... Ze wil het gewoon ECHT niet meer. Net nog geprobeerd een flesje te geven en ze zegt er gewoon bah tegen! Ik heb nu wel zo'n beetje echt alles geprobeerd ;)

Zeggen jullie kleintjes trouwens allemaal al papa en mama? En komen ze ook uit zichzelf kusjes/knuffels geven? Mila zegt alleen vaak 'baba' (papa in het Turks) maar of dat gericht is...? Mama zegt ze nooit helaas. En kusjes/knuffels geven doet ze ook nog niet. Vind ik wel heel jammer eigenlijk.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Asherah: ah wat leuk!!! Ik vind de kleertjes hier ook inderdaad niet allemaal even super. Maar voor meisjes zie ik toch wel leukere dingen dan voor jongens, al is het soms ook weer te popperig en met te veel ruches enz. Daar hou ik niet zo van.

19. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook driftbuien de laatste dagen. Vandaag ook elke keer als ze haar zin niet krijgt, iets niet mag en als de deur dichtgaat van iets (ze komt afstormen op een deur die openstaat van een kast, de gang, etc). Ze wordt nu ook zo driftig dat ze haar lichaam strekt. Ze valt dan zo achterover op de vloer. Pfft het valt niet mee om daar mee om te gaan en haar rustig te krijgen.

Ik had haar net om kwart over 1 in bed gelegd en om 2 uur was ze aan het huilen, echt krijsen! Niet stil te krijgen wat ik probeerde. Ze werd heel driftig! En viel achterover op haar hoofdje. Zo sneu. Uiteindelijk maar Nijntje aangezet. Nu is ze gelukkig weer rustig. Ik hoop niet dat dat de komende tijd blijft, dat driftige...

Ik heb trouwens gemerkt dat Nijntje kalmerend/afleidend werkt. Maar ik wil haar eigenlijk ook niet te veel achter de tv hebben....

Kinderboerderij is leuk, was daar al een keer. Wij wilden onze 2 cavia's daar naartoe doen maar uiteindelijk toch iemand anders gevonden. Lijkt me gezellig.

Ik ben ook koopverslaafd maar koop vaak de verkeerde dingen zoals snoep. En hobbyspullen. Qua kleertjes heb ik ook het e.e.a. al vooruit gekocht maar nu vind ik het heel lastig i.v.m. de zomer. Ik heb al wel een paar jurkjes in 92 gekocht, hopelijk komen die van pas met de feestdagen ofzo. Jurkjes draagt ze nu niet want dat is niet handig met kruipen. Straks hopelijk wel. Ik koop ook veel bij de goedkopere winkels en vooral als er speciale acties zijn. En soms bestel/koop ik in de uitverkoop. Die jurkjes die ik had gekocht had ik voor weinig.

Deel Deze Pagina