@Asherah: denk inderdaad dat hij eraan moet wennen waarschijnlijk. Waar heb je de schoentjes gekocht? Ik wil ook een keer kijken naar schoentjes, al is het hier nog niet zo hard nodig. Mila lijkt echt niet veel interesse te hebben in lopen. Ze zet alleen maar wat stapjes aan de bank en verder is kruipen blijkbaar nog veel effectiever en makkelijker Als ik haar neerzet en zeg doe maar stappen dan begint ze gelijk te huilen. Dus ik laat het maar even. Heerlijk he lekker in het gras zitten? Dus er is bij jullie in de buurt wel een park? Hoe komt het dat je zo energieloos bent? Ik ben niet meer terug geweest naar de internist. Had ik misschien toch moeten doen, maar als het echt niet beter gaat over een tijdje laat ik denk ik eerst mijn bloed maar eens nakijken op vitaminetekorten. Het is wel apart. Ik ben nu in een paar dagen ineens weer wat aangekomen. Maar eens zien of dat eraan blijft. Denk ook wel dat eenzaamheid, heimwee en me niet gelukkig voelen een grote rol spelen bij hoe het met me gaat. Ik heb al zo lang als ik hier woon (6 jaar inmiddels!!) regelmatig last van dit soort dips maar nooit dat ik daarbij zoveel afviel. Maar dit is wel een nieuwe situatie natuurlijk weer, met een kind erbij. Ik zou eens kunnen kijken of ik zoiets kan vinden, therapie online met gesprekken via skype. Is best een idee. Maar ja, als het dan weer ietsje beter gaat, denk ik gelijk weer, nee ik red het wel zonder hulp. Hoezo eigenwijs O, ja, Mila kan weer iets nieuws: op de bank klimmen en er zelf vanaf gaan! (zonder duikvlucht dus )
Mila trekt schoenen trouwens ook meteen uit. Ze heeft er echt een gruwelijke hekel aan, dus dat wordt nog wat
Oh wat goed dat je wat aangekomen bent, hopen dat het zo blijft. Anders inderdaad wat dingen na laten kijken. Als dan alles uitgesloten is opzoek naar een (online) psycholoog misschien. Bij Nubebe in Cevahir, niet echt bij jullie in de buurt Maar helemaal niet mijn smaak, gelukkig hoeft hij hier maar een maandje mee te doen en dan moeten we waarschijnlijk toch open schoentjes gaan halen. Ik weet gewoon niet waar ik dingen van mijn smaak moet halen hier, en zoeken wordt moeilijk aangezien ik geen Turks spreek. Cenk die weet gewoon ook niks in dat opzicht, alles ik ook zo veranderd in die 11 jaar dat hij weg was. En online schoenen kopen gaat gewoon niet, jammer. Ook zit hij weer net op zo'n rotmaat, 21-22, waar 22 al geen eerste-stap-schoentjes meer zijn en dus de zool niet meer flexibel is. We hadden wat leukere, sportieve schoentjes gezien, maar daar had hij dus 22 voor en dat ging niet vanwege die zool. We hebben geen park hier, in ieder geval niet op loopafstand. Maar we hebben hier wel een soort van gemeenschappelijke tuin, nou ja, in ieder geval is er gras waar je kan gaan zitten. Nog nooit iemand zien doen (wel een keer de tuinman een dutje zien doen), maar ik neem aan dat het wel gewoon kan en mag.
Oh wat betreft geen energie hebben is waarschijnlijk omdat ik ongesteld ben Maar ik heb dit jaar ook opeens last van hooikoorts, echt gek, word ook echt niet goed van die verstopte neus en branderige ogen.. Gisteren begonnen met een of andere siroop die ik heel toevallig in huis had staan en daar kun je ook moe van zijn. Hoop het niet anders haal ik wel wat anders. Ik heb gewoon vanochtend zelfs de tv voor Ezra aangezet en zelf een uurtje op de bank liggen slapen, ik kon echt niks, zo moe Nu wordt hij de laatste tijd gewoon ook weer vaker wakker 's nachts en ligt dan ook te huilen en te draaien, dus dat helpt ook niet echt Slaapt Mila al wat vroeger of nog steeds laat?
Hoe is jullie "Paasweekend"? Het is alweer maandag, de dagen vliegen zo snel! Vrijdag niet naar Ikea geweest, maar boodschappen in het dorp gedaan. Ik miste de paassfeer dus nog maar eens even gekeken voor paasdingen. Ik wilde een paastak om te versieren maar was lastig te vinden. Uiteindelijk gelukt maar door de drukte ligt die nog te liggen.... We hebben vrijdag een tuinset gekocht: tafel met stoelen bij het tuincentrum. Zijn er erg blij mee. Zaterdag heeft ML die s morgens vroeg opgehaald. Druk geweest verder om alles klaar te maken voor zondag en vrijdagavond snel het jurkje voor Elvira afgemaakt. Zaterdagavond even een paar uurtjes naar een bruiloftsfeest geweest en zondag de hele dag op pad naar de Elffantasyfair. Konden we onze trouwkleren weer aan (zijn in Victoriaanse stijl getrouwd). Voelde weer echt zo alsof we gingen trouwen. Het was heerlijk weer zondag en we hadden veel bekijks met onze dochter. Ze heeft het ook heel goed gedaan: hele dag vrolijk geweest tot 3 uur. In de auto geslapen, fantastisch! Vandaag een off-day, bijkomen van gisteren. Vandaag ook even geen medicijnen voor mijn astma genomen, heb het idee dat ik er allergisch op reageer. Morgen even met de ha bespreken. Mijn schoonmoeder is geweldig. Toen ze hoorde dat wij onze dochter naar kdv wilden doen, heeft ze aangeboden om op haar te passen. Zal om de week zijn maar dat wilde ik eigenlijk ook en dat kan niet bij kdv. En mijn schoonouders doen het voor niks
Wat gaaf Nathalie, helemaal mijn stijl, zo zo ik ook graag willen trouwen alleen denk ik niet dat mijn vriend zo'n pak aan wil (zo'n jurk zou hij wel gaaf vinden denk ik)!!! En wat fijn dat je schoonmoeder op wil passen!! Hier vieren ze geen pasen, dus ook gewoon helemaal niks aan gedaan. Mijn schoonmoeder had wat eieren gekookt en geprobeerd ze natuurlijk (met ui) te kleuren, maar nu leken ze op gewone lichtbruine eieren in plaats van witte, hehe. Maar toch lief dat ze er aan dacht
@Asherah: oooh ik wil ook zo'n tuin!! Ik zou er zeker gewoon gebruik van maken hoor. En wat lief van je schoonmoeder! Mijn schoonmoeder houdt zich totaal niet bezig met dat soort dingen. Sowieso heb ik weinig contact met haar. Maar jouw schoonmoeder woont toch ook niet zo heel dichtbij? Wat gek van die hooikoorts! Dat is geen pretje. Hopelijk wordt het snel wat beter. En hier ook energielozer (nog meer) door aankomende menstruatie. Ik heb er nu gewoon al een week vantevoren last van, echt pms, terwijl ik dat eerst nooit zo erg had. Ben dan echt niet te genieten soms Mila slaapt nog steeds laat, al is het wel ietsje vroeger geworden af en toe. Soms slaapt ze om 22 uur en dat vinden we dan al 'vroeg'! Maar mijn streven is toch wel 21 uur of vroeger. We zullen zien. @Nathalie: wauw mooie foto's van jullie!! En wat een prachtig jurkje ook van je dochter. Heb jij die zelf gemaakt?
Het is een bestaand jurkje wat we vermaakt hebben: mijn schoonzusje en ik. Een zwart stuk er tussen gezet en ook aan de onderkant een strook zwart. Mijn man was al helemaal fan van dit soort kleding en ik twijfelde ook of ik wel in deze kledij moest trouwen. Toen zei iemand: is het erg om hém een plezier te doen en deze kleding te kiezen voor de bruiloft? Nee eigenlijk niet. En uiteindelijk heb ik er zelf ook van genoten. Voordeel is dat we ze voor dit soort dagen weer gewoon uit de kast kunnen trekken, dat kan met een gewone trouwjurk niet....
Met mijn schoonfamilie heb ik het ook al getroffen, mensen waar ik me echt op mijn gemak voel en dat komt niet vaak voor! Ze wonen best dichtbij, met de auto dan, stukje over de brug, als er geen verkeerproblemen zijn is het 15 minuten ofzo. We gaan er dan ook elke week heen. Zijn ook helemaal gek op Ezra, wordt behandeld als de koning Maar toen ik zwanger was kon ik mijn schoonmoeder niet uitstaan, arm mens Toen was ik niet altijd even aardig, ze vraagt nu dan ook alles aan me (zal ik dit doen, mag ik dat doen), best erg eigenlijk, lijkt soms wel alsof ze bang is voor mijn reactie, maar ja dat kwam toen gewoon door de hormonen. Ze vraagt ook altijd (als ze aan het experimenteren is met eten) aan mij of iets lekker is, omdat ze weet dat ik eerlijk antwoord geef (mensen hier zijn vaak te (over)beleefd om eerlijk te antwoorden heb ik gemerkt). Dat vond ik trouwens wel eens moeilijk hier, dat niet helemaal eerlijk zijn of er om heen draaien, ik vraag me altijd af of mensen het nu echt iets menen of niet, dat maakt me best onzeker. Mijn menstruatie is ook veranderd eigenlijk, het is korter en minder (thank god, ik had echt altijd een menstruatie van 10 dagen en superzwaar), maar ik voel nu mijn ovulatie en het lijkt ook dat ik minder energie heb en ook humeuriger ben. Gek is dat. Fijn dat ze al wat vroeger naar bed gaat!! Hier gaat hij nog altijd rond half 8, maar hij wordt zo ontzettend vroeg wakker, bah Om half 7 vaak al grrrrr. Terwijl ik hiervoor een fervent langslaper was, ik ben echt een avondmens (zeg maar gerust nachtmens). Ik ben er nog steeds niet aan gewend. Misschien is dit wel wat gezonder hoor, want ik lag vaak tot een uur of 3 's middags in mijn bed haha
asherah whahahaha ja als je gewend bent om tot 3u te slapen dan is 7u idd heel erg vroeg. maar voor een kind is dat een hele normale tijd. ik zou er blij mee zijn! abby slaapt nu regelmatig door gelukkig maar is dan rond half 6-6 u wakker, krijgt een papfles en gaat weer in bed maar meestal slaapt ze dan niet meer en wil een half uurtje later eruit. dus de ochtenden beginnen hier nog vroeger. al is het haar wel direct vergeven wanneer ze dol blij bovenop je duikt om je dan helemaal plat te kussen en onder te lebberen. knuffelkont. gelukkig ben ik geen avond mens en ga optijd naar bed, maar slaap uiteindelijk nog te weinig uur per nacht. gaaaaap! verder heeft madam momenteel een hele slechte bui verder, veel driftbuien en begint al echt haar broer te etteren en weigert iets van haar te delen terwijl broer ALLES met haar deelt. klein krengetje nathalie, hoewel ik het ook prachtige foto's vind en mooie kleding is dat absoluut niet onze style hihi ik vind het prachtig bij een ander maar zelf.. nee. het is wel echt een mooie foto voor het fotoboek. stralend gezinnetje. jeetjeb, wel fijn dat ze nu kunnen klimmen maar er ook weer veilig af he. dan hoef je iets minder op ze te letten. al moet ik zeggen dat abby ook nog wel eens uit lompheid van de bank of het bed lazerd. maar ja, eigen schuld vind ik dan, zij weet ook dondersgoed hoe het moet. zijn er al meer lopers of alleen nog ezra? abby staat nu wel steeds vaker los. ook express maar ze lijkt een aversie tegen het lopen te krijgen.. ik "dwing" haar te veel ben ik bang, maar ik kan er zo boos om worden dat ze het vertikt. de wereld zou zo veel mooier en makkelijker zijn als ze loopt! dan kon ze met koningsdag in de stad ook even haar benen strekken ipv enkel in de draagzak. want ik laat haar niet op straat kruipen oid. sowieso was koningsdag geen succes, madam kan nog niet lopen, wou niet de hele tijd in de draagzak, en word daarin ook veel te zwaar voor mijn rug en schouders, doet echt zeer, wil nooit in de wandelwagen dus die hadden we ook niet mee, wilt dan bij papa en dan direct weer bij mama. zo irritant!! en maar gillen om niks. grrrr was blij dat we weer thuis waren terwijl we bijna niks hebben gezien. zonde. zo, klaar met klagen. en hoe is het met jullie?
Hier gaat het aardig. Afgelopen vrijdag een "heerlijk" ochtendje gehad. Elvira bij opa en oma en ik kon "lekker" schoonmaken. Schoonmaken op zo'n ochtendje zonder kind is natuurlijk niet mijn hobby, maar goed nu kón het wel dus dat was wel fijn. Oma wilde zelfs wel elke week gaan oppassen zei ze (als het kan)! Dat zou wel heerlijk zijn. Kan ik mooi even wat achterstallige dingen aanpakken. En misschien wel af en toe gewoon even lekker niks doen dan of juist als de kleine meid er is. Vrijdag en zaterdag op de oranjemark nog heel wat leuke dingen gescoord voor de kleine meid. 2 tuinbroeken, 2 blouses, 4 jurkjes en 2 speelgoeddingen. Erg leuk allemaal. De kleertjes voor echt weinig. Mooi voor straks op vakantie. Over die markt lopen met haar was ook niet een succes. Ze wilde niet in de wandelwagen dus ML is maar een beetje gaan rondstappen met haar. Echt rustig kijken was er niet bij helaas. Maar goed ik voelde me ook niet fit dus maar even geweest. (heb antibiotica voor mijn longen) Gister verjaardag gehad bij mijn schoonzus. E geprobeerd te laten drinken uit een gewone beker na tip schoonmoeder. Dat wilde ze! Hèhè. En ik maar proberen met een rietjesbeker, zucht. Vandaag ook uit beker gedronken, nog wel een knoeiboel hoor. Helaas ging het niet zo goed met mij daar, ze heeft een hond en ik ben bang dat ik daar dus nu ook op reageer. Zou niet handig zijn, schoonouders en schoonzus hebben allebei een hond en ML wil er ook 1. Maar even afwachten op de onderzoeken. Had er eerder nog niet last van volgens mij....
@Asherah: hihi herkenbaar dat van je schoonmoeder. De mijne lijkt ook een beetje 'bang' sinds ik zwanger ben geweest en veel meer opkwam voor mezelf ineens. Ze vraagt nu ook eerst bijna alles. Eigenlijk wel fijn vind ik! En ik heb ook wel moeite met de mentaliteit hier hoor. Volgens mij vinden mensen mij veeeeel te direct, maar ik vind dat mensen hier echt overal omheen draaien en inderdaad niet zeggen wat ze echt vinden. Heel vermoeiend en onzeker makend. Nou, gisteren sliep Mila pas weer om half 1, pfff. Ik weet echt niet wat ik fijner vind. Vroeg op of je kind zo laat naar bed. Voordeel is wel dat ik bijna altijd kan uitslapen (zou het ook echt niet fijn vinden om iedere dag om 6.30 al naast mijn bed te moeten staan, of nog eerder) Maar ja, een beetje een avond voor jezelf hebben zou wel weer eens lekker zijn. Ach ja, waarschijnlijk komt dat wel weer. @Marieken: oh vervelend dat ze niet in de wandelwagen wil. Hoe komt dat? Is ze zo gewend aan het dragen? Lijkt me echt heel vermoeiend op die manier ergens heen te gaan. Lopen doet Mila ook nog niet. Ze ging wel ineens dit weekend achter haar loopwagentje staan voor het eerst en er een stukje mee lopen (en toen kon ze niet verder en viel ze achterover ahhh) Maar ik was wel megatrots al dat ze dit deed. Ik probeer het verder niet te forceren want dat werkt alleen maar averechts volgens mij. Ze doen die dingen toch in hun eigen tempo merk ik. Je kunt wel van alles willen en fijner vinden, maar ja, als ze er niet klaar voor zijn.... Oh heerlijk dat Abby zo'n knuffelkont is! @Nathalie: o jee hoop niet dat je allergisch bent voor honden dan! Wat fijn dat je schoonmoeder wil oppassen. Is echt wel even lekker om dan ongestoord je gang te kunnen gaan in huis. Ik was gisteren weer even alleen erop uit geweest. Lekker even koffie gedronken en wat kleren gekocht voor Mila en mezelf. Was hoognodig! Even wat zomer dingen. Ik moest me echt inhouden Nu aan het werk want Mila slaapt.
nathalie, oh heerlijk dat je nu een beetje van "mama" tijd kunt gaan genieten! dan ben je vast ook een leukerdere moeder wanneer ze wel thuis is. heerlijk he zulke rommelmarkten! ik kijk ook altijd naar kinderkleding. fijn dat je geslaagd bent. en ik wens je succes met je longen ed dan, lijkt me heel vermoeiend als je slecht lucht krijgt. en idd, hondenharen irriteren dan snel.. bah. jeetjeB, nou abby heeft NOOIT in de wandelwagen gewild, welke variant dan ook. als baby wou ze al niet liggen, maar ook het zit gedeelte is geen hit. dus ik ben haar al snel fulltime gaan dragen, eerst draagdoek voorop en daarna draagzak achterop. dat werkte ook verlichtend bij de krampen het eerste jaar. ook thuis had ik haar steeds bij me omdat ze ook nooit in de box of wipper wou.. dus ja, ze is er aangewend en vind dat vaak heel fijn. alleen deze zaterdag dus niet, en dan gaat ze etteren, hangen, zich afzetten, aan mn haar trekken ed. dat maakt het extra zwaar.. dus nu zit ik een beetje met het dillema, wat nu?!
Half 1, omg, dat is echt laat JeetjeB, nee dan heb ik inderdaad liever vroeg opstaan, zo hebben jij en je man helemaal geen tijd voor elkaar Lijkt me ook heel moeilijk om terug te draaien, ze heeft haar hele ritme omgedraaid. Hoe laat wordt ze wakker? Misschien geen dutje meer laten doen of heb je dat al geprobeerd? Ik denk niet dat je dit nog kan oplossen met een kwartiertje elke week, dan ben je nog wel even bezig. Succes. Hier is het trouwens op het moment ook een ramp om met hem te gaan winkelen ofzo. Lopen is niet gegarandeerd succes. Hij wil hier niet in de wagen (nooit een fan van geweest), niet in de winkelwagen, niet in de draagdoek. Hij wil alleen maar lopen. Maar niet aan de hand. Gisteren liet ik hem maar even, toen we aan het wachten waren op de winkebediende die onze luiers zou brengen, en gelijk gooit hij een paar potjes babyvoeding van de schappen... Gelukkig niet gebroken. Hij wil gewoon alles aanraken en op de grond gooien, tja dat gaat gewoon niet en dan is het huilen. Als we een handje geven dan wordt hij boos want hij wil het helemaal zelf doen natuurlijk. Mijn ervaring was trouwens ook dat pushen geen zin had met leren lopen. Toen hij zijn eerste stapje los had gezet was ik natuurlijk wild enthousiast en wilde met hem oefenen, maar toen deed hij voor een week niks meer haha. Ik heb het maar zo gelaten en lanzamerhand ging hij zelf weer oefenen en 4 weken na zijn eerste losse stapje kon hij goed lopen. Nog wel regelmatig (en vooral met schoenen) valpartijen. Dit weekend buiten op zijn neusje gevallen, grote schaafplek, zijn hele neusje rood.
Oh lastig lijkt me dat ja als hij dan niet aan je hand wil lopen. Neeee, alles zelluf doen op het moment, ik ken het Ah zielig dat hij was gevallen. Ze wordt 's morgens meestal tussen 9 en 10 uur wakker, ook als ze om half 1 op bed ligt. En dan is ze 's middags echt wel weer moe, dus helemaal geen dutje meer laten doen zit er denk ik niet in. Soms gaat ze al om 2 uur 's middags een dutje doen en dan kan ze er 's avonds ook wel eens voor 22 uur in liggen maar dat begint toch wel zeldzaam te worden. Meestal als ze om 10 uur wakker is, wil ze rond 3 uur, half vier wel weer naar bed en dan slaapt ze ook vaak 2 uur en daarna kan ze dus wel weer 5 uur wakker blijven (vindt ze zelf en is onze ervaring) dus dan zit je zo op 22, 23 uur. Heel erg lastig terug te draaien inderdaad. En ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ze 's middags een dutje doet want dan kan ik zelf ook even rustig zitten of even werken of zo. Maar ja, denk dat we toch echt iets moeten proberen te veranderen want mijn man en ik hebben echt bijna geen tijd meer met zijn tweeen.
Dat is wel laat ja, wel lekker om uit te slapen Hier wordt hij dus tussen 6 en half 7 wakker en gaat terug voor een dutje rond 10 uur. Als ik geluk heb slaapt hij twee uurtjes, maar dat is ook vaak wel wat minder. Hij is zo'n slechte slaper, wordt bij het kleinste dingetje wakker, zoals vandaag door 2 honden... Dat is echt lastig hier, altijd lawaai in deze stad. Ook altijd wanneer hij net ligt te slapen gaat die man voor het gebed weer gillen, grrrrrrrrrrrr. Anyways, daarna gaat hij vaak niet meer slapen tot een uur of 7 's avonds, maar dan is hij ook echt wel moe. Lijkt me echt lastig zeg
jeetjeB, en wat als je nu regelreus te werk gaat? je maakt haar wakker om 8u sochtends. begint dan de dag zoals altijd, stopt haar om 12u weer in bed, laat slapen tot 2u, en savonds weer om 8u/half 9 naar bed. dan bepaal jij de tijden en met een beetje geluk zal zij zich er na een paar dagen in kunnen vinden.. ze kunnen zelf toch nog geen klok kijken.. abby slaapt meestal tot 6/6.30u (bij een goede nacht) weer naar bed om 11u, tot een uurtje of half 2/2u , en om 7/7.30u weer naar bed. en dan is ze ook echt moe ook meestal. en.. ze liep gister ineens naar me toe!! waren maar 3 of 4 passen maar das al heel wat meer. volgens mij deed ze het per ongeluk maar was super trots toen ze merkte dat ik er heel blij om was. dus probeerde ze het nog tig keer maar doordat ze nu zo blij was viel ze door enthousiastme steeds om hahaha maar ze bleef het proberen, echt leuk. hoop dat ze vandaag bij papa het ook laat zien. ppfffttt oppas kids hebben vakantie en zijn NIET te genieten deze week! echte monsters!! grrrr en dan bedenk ik steeds leuke dingen om te doen, maar dat weten ze dan steeds te verpesten. zucht. wil naar huis, naar mn eigen kids
Hier stond ze vandaag ook heel even los En ze klapt sinds gister ineens in haar handjes! Ik was net even aan het kijken maar wat zijn die schoentjes allemaal duur! 25 euro zit je zo aan! En dan heb je nog maar iets simpels. En ze groeien er zo weer uit.... je zou bijna 2e hands nemen maar ze zeggen dat de schoenen zich naar de voet vormen dus dat dat niet zo'n goed idee is...waar kopen jullie schoenen?
2de hands, zeeman, wibra, markplaats staan ook nog wel eens zgan, van vriendinnen. uitverkoop en dan op de groei kopen, tenminste voor mn zoon, die draagt ongeacht het weer altijd gympen dus die passen altijd.
Tja goedkoop zijn de schoentjes inderdaad niet. Ik heb ze gewoon nieuw gekocht en waren omgerekend ongeveer 28 euro. Ik heb zelf nogal een hekel aan tweedehands gekregen, ik liep er vroeger altijd in omdat mijn ouders nieuwe kleren vaak niet konden betalen. Dus dat is gewoon iets wat ik niet wil. Ook zou het schoentje gevormd zijn naar het voetje van het andere kindje. Maar ik zou ook nog helemaal geen schoentjes kopen als ze nog niet echt buiten loopt en misschien begint ze met lopen als er net uitverkoop is Bij Ezra duurde het ongeveer 4 weken voordat hij echt liep na zijn eerste losse stapje.