Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou ik vind zelf dat ik wel genoeg ME-TIME heb, al is het letterlijk van 20.30-22.30. dan kijken we meestal samen een film of serie en dan slapen. en overdag als ik vrij ben, oudste op school, jongste in bed dan heb ik na het schoonmaken vaak nog wel een uurtje om even tv te kijken. maar verveel me dan ook heel snel.. hihi
    merk wel dat ik vooral in mn hoofd weinig tijd heb om aan andere buiten mn gezin te denken.
    ben nu zo dom geweest om de babyshower van mn zus nog even snel te regelen, anders deed niemand het. maar omdat het zo kort dag is is het nog al een geregel en gestress en dan krijg ik echt een black out. voel me nu al schuldig omdat ik weet dat het niet zn mooi top feest wordt als ik zou willen maar heb ff geen puf..
    (iemand een leuk en goedkoop idee als spelletje tijdens de babyshower? we gaan al rompertjes versieren, wedstrijd fles drinken, en foto memory doen maar zoek nog iets..)
    maar kaartjes sturen, verjaardagen, cadeautjes kopen, moederdag cadeautjes voor onze moeders, iets groots voor een ander doen dat schiet er echt bij in.. pas zelfs een cadeau dat ik voor abby voor de zomer gekocht had weer ingepakt en aan nichtje gegeven omdat ik iets was vergeten te halen! was wel iets leuks maar toch.. schaam me diep..

2. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Overdag vrijwel geen me-time. Meestal slaapt hij maar een uurtje en dan doe ik vaak iets van het huishouden. 's Avonds hebben mijn vriend en ik wel lekker samen wat tijd, Ezra wordt meestal wel een keertje wakker, maar dat is even 5 minuutjes naast hem liggen en hij is weer in slaap.

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier me-time als ze 's avonds in bed ligt. We kijken dan meestal film of tv. Dat is dan zeg maar tussen 8 en 10. Dan zijn we ook wel kapot en gaan we slapen, soms al voor 10 uur! En soms als ze haar middagslaapje doet, maar dan doe ik meestal een huishoudelijk klusje, dus dat is maar af en toe. En wat verstaan jullie onder me-time: ik zit af en toe naaiklusjes te doen, soms vrije tijd dingen maar ook dingen repareren. Dat is dan ook niet 100% vrije tijd vind ik...

Het wisselt ook qua diensten wanneer ik iets voor mezelf doe./kan doen. Als ML avonddienst heeft ben ik 's avonds vaak wat huishoudelijks aan het doen, omdat de ochtenden dan anders zijn en soms vol met afspraken/boodschappen. Volgende week hebben we gewoon van de 5 ochtenden op 3 ochtenden afspraken en 1 dag net na de middag een spannende afspraak (zkh). Een drukke week want zaterdag hebben we ook al wat en wie weet zondag ook. Ik zie wel op tegen zulke weken. En het blijft ook nog wel even doorgaan met de drukte want we moeten nog een hoop dingen regelen. ML vindt dat soort dingen doen het handigste in die weken omdat hij dan nog wakker is. Als hij vroege dienst heeft is hij moe als hij thuiskomt dus dan plannen we meestal niks....

4. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Nee, uurtjes met klusjes noem ik geen me-time! Me-time is lekker een boekje lezen, world of warcraft spelen, dat soort dingen ;) Maar dat komt er dus bijna nooit van, want ja, 's avonds kijken we samen vaak naar series (we volgen er nogal veel). Dat is dus we-time :p Ook spelen we soms WoW samen, maar ja, op het moment kunnen we daar gewoon niet veel doen en dat is best jammer, want we speelden op een hoog niveau voordat we Ezra kregen.

Hier wordt er ook altijd van alles gepland als mijn vriend een vrije dag/dagen heeft, want ja normaal kun je gewoon vaak niks doen. Jammer wel! Vorige week maandag bijvoorbeeld had hij een dag vrij, zijn we de hele dag bezig geweest voor mijn verblijfsvergunning....

Ezra heeft een nieuw spelletje. Best vermoeiend, maar wel grappig! Hij kijkt me aan en rent dan naar de slaapkamer, ik moet hem dan natuurlijk volgen. Hij springt op het bed en ik spring hem achterna en doe alsof ik hem gevangen heb. Volop lachen natuurlijk en dan ontsnapt hij en rent hij naar de badkamer. Dan kijkt hij of ik wel gevolgd ben, doet hij de deur dicht en een paar seconden later doet hij hem open en zeg ik boooeee of zoiets :p Dan rent hij naar zijn eigen kamer en verstopt hij zich achter de kast waar ik hem dan moet vinden. Als laatst rent hij naar de logeerkamer waar ik hem dan oppak en op de yogabal leg en dan alle kanten op beweeg (ik heb hem dan natuurlijk wel vast). Dan begint het weer overnieuw met naar de slaapkamer te rennen, haha, zo grappig :) Hij doet dit wel altijd net als ik aan het koken ben, dus tussendoor moet ik ook weleens naar de keuken rennen haha.

De laatste paar dagen gaan we 's ochtends naar het speeltuintje vlakbij. Hij sliep erg slecht overdag en was gewoon altijd zo moe. Hierdoor wordt hij extra moe en hij vindt het natuurlijk helemaal leuk ;) Hij slaapt nu ook al iets beter, vaak 1,5 tot 2 uur.

Hoe reageren jullie kleintjes op het vertrek van papa naar werk? Hier is dat echt heel sneu. Hij wil dan echt naar papa en grijpt hem stevig vast en legt zijn hoofd op papa's schouder. Als hij de deur uitgaat dan steekt hij nog zijn armpjes naar papa uit. Mijn vriend vindt dit best wel moeilijk, hij vindt het al niks op zijn werk en dit maakt het er niet makkelijker op. Op maandag is hij vaak een soort van boos, dan duwt hij mijn vriend weg als hij thuis komt, maar dat is alleen op maandag, alsof hij er weer aan moet wennen dat mijn vriend moet werken. Herkenbaar?

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    mijn tip voor het opzien tegen een volle week: jezelf zeggen dat je het moet nemen per dag, iets wat overmorgen op de planning staat kun je toch niks aan doen vandaag, dus kijk er dan ook niet naar. focus je enkel op de dingen binnen 24uur. dan red ik het beter in mn hoofd.

vandaag leuk voortgangsgesprek op kdv gehad, met abbys favo leidster. erg leuke meid (was ook de leidster van zl dus ken haar al lang) en abby is dol op haar. zij is echt de enige die ons kan vervangen zeg maar, dus hebben ze een heerlijke band samen. en ziet zij ook echt hoe en wie abby is. en dat ze zich nu zo rap ontwikkeld. "zij is de eerste die ik zie van 1 jaar die al echt speelt, fantasie spelletjes speelt, echt boekjes gaat zitten "lezen", en mee doet met andere kindjes. ze gedraagd zich als 2". leuk om te horen.

bizar, ze speelde gister met mijn sleutels als afleiding bij de osteopaat, zegt ze gewoon: "sleutels." heel duidelijk, en een paar minuten later weer. osteopaat keek me aan van, wtf! later herhaalde ze nog meer woorden, echt zo leuk!!
    ook gaat ze nu uit het niks rechtop staan en doet dan wat stapjes. nog heeeeel even en zo loopt echt los, nu nog maar een paar stapjes per keer maar ze blijft het proberen en vind het gelukkig weer leuk.

klinkt als een heel leuk en idd zeer vermoeiend spelletje asherah!! heerlijk dat rond rennen, en schaterlachen he.

en afscheid.. tja op kdv is het soms krijsend en soms met een lach. thuis weet ze ons wel altijd terug te lokken voor nog een kus of knuffel maar totaal laat ze je wel gaan. hier zijn papa en mama er ook even veel dus minder extreem in favoriet.

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Asherah: wij speelden vroeger ook WoW! Eerst ML en hij heeft mij aangestoken met het virus haha. Wij speelden ook op hoog niveau en is wel leuk we speelden op een gegeven moment samen met zijn zus en dan deden we met z'n drieën een instance of hoe dat heet. Heel leuk om zo samen te levellen.

@ weggaan papa: herkenbaar wel. Ze begint dan te huilen. Zelfs als de buurvrouw weer naar huis gaat! Nu scheelt het: ML is met vroege dienst al weg als ze wakker wordt en met late dienst gaat hij precies tijdens haar middagslaapje weg (eerder sliep ze van 11-12 en 16-17).

Papa is wel favoriet, maar die ziet ze dan ook minder en die maakt haar aan het lachen met z'n kriebelbaard haha

Knap hoor Marieken, dat praten!

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier me-time 's middags als ze een dutje doet. Meestal slaapt ze dan 2 uur en ik zorg dat ik dan wel minstens een uur wat voor mezelf kan doen. 's Avonds is het nog steeds laaaaaat naar bed dus tja, dan heel weinig me- en we-time helaas.

Papa gaat hier al weg voor wij wakker zijn dus dat is hier niet lastig maar vaak zegt ze wel meteen baba zodra ze wakker wordt. Ik weet niet altijd of ze hem dan mist en of ze hem wel echt bedoelt, want ze zegt nog steeds weinig mama, dus volgens mij ben ik soms ook baba :) Ik ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan als wij naar NL gaan en hij hier blijft.

Hihi zo leuk dat spelletje van Ezra! En nog goed voor de lijn ook al dat rennen :) Als Mila kon lopen deed ze dat ook denk ik. Ze gaat zich wel altijd een beetje verstoppen op de bank of onder het tafelkleed enz en dan moet ik haar zoeken en pakken en begint ze heel hard te lachen.

Marieken, wat knap dat ze zoiets al kan zeggen. Soms zegt Mila ook ineens woordjes waarvan ik dan denk, neeee dat kan ze toch nog niet zeggen? Maar dus toch wel! Grappig is dat he en zo leuk dat ze steeds wijzer worden en meer gaan communiceren met je.

8. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat goed zeg dat ze al zo pienter is!! Wat zal jij trots zijn Marieken!! Hier nog niets qua praten naast zijn eigen taaltje :p

Mijn vriend gaat ook best wel vroeg de deur uit, half 7, maar meestal zijn wij al wakker of we worden wakker van mijn vriend, ik wil namelijk niet dat hij weg gaat zonder mij een kus te geven :p

@ Nathalie: ik heb mijn vriend leren kennen in WoW :) Later zelf een guild begonnen die toen ik zwanger werd nummer 1 van de server was. Veel heroic raidinstances gedaan. Maar toen Ezra geboren was moest ik stoppen en mijn vriend is een maand later ook gestopt en zo is de guild eigenlijk uit elkaar gevallen (eerst nog wel heel wat bereikt met een vervangend guildmaster, maar later ging het toch de mist in). Ik mis het echt en ik hoop dat Ezra, wanneer de nieuwe expension uitkomt, doorslaapt, zodat we weer wat kunnen spelen ;)

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    whahaha die computer taal van jullie is echt eeuuhh, bij gebrek aan een beter woord, turks voor mij! hahaha
    ML speelt Evony en nog zo iets dus die begint ook nog wel eens zn verhaal tegen me waarvan hij gewoon verwacht dat ik snap wat er in hemelsnaam in zijn spel gebeurt maar ik hoor enkel: bla bla bla bla.. hihi, ja knikken en aandachtig kijken dan houd hij vanzelf weer op :p
    Hij heeft dan ook nog meer dan genoeg tijd voor zn verslaving (lees: speelt te pas en te onpas uren op de pc en moet worden geroepen voor het eten of om me te helpen met de kids ipv ook echt alles samen te doen... )

En ja ben super trots!! :D vind het heeeeerlijk dat we nu kunnen communiceren :D dat haalt veel frustratie bij haar weg.

oh btw, ik heet 90% van de tijd ook papa hoor. ben alleen mamama als ze eten wil hihi

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook nog geen woordjes hoor! Eerst leek het alsof ze eten zei maar dat zegt ze nu niet meer. Soms ook papapa en dat is ook weg. Nu zegt ze heel vaak kè en volgens mij bedoelt ze daar ja mee. Laatst zat ze bij oma op de bank en vertelde oma wat er op de schilderijtjes stond en toen zei ze het warempel na: hert! Maar verder is het nog steeds haar eigen taaltje. Wel jammer!

Lopen doet ze ook nog niet, ze vindt het erg spannend om los te staan. Zou lekker zijn als ze kan lopen, hoeft ze niet elke keer gedragen te worden.

En ja die pc termen! Ik leerde ML kennen en als ik dan op een verjaardag kwam ging het over WoW. Al die termen, snapte er niks van tot ik het zelf speelde en kon toen mee praten hihi!

Asherah: heb je nog geen verblijfsvergunning?

11. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
  12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Verblijfsvergunning is vaak maar voor een jaar of soms twee. Nu is deze zelfs maar tot december geldig. Nou ja, ik hoop dat we hier dan al weg zijn :)

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    thanks nathalie, niet eens er aan gedacht om te google! meeste van de ideetjes hadden we al maar heb er wel nieuwe ideeën van gekregen.

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben er echt helemaal klaar mee!
    Het lukt me zo niet om dingen te doen en ik heb besloten om E toch maar gewoon het hele huis door te slepen en dingen te doen. Overal wat te spelen neerzetten en dan zelf even de handen vrij hoop ik. Ik moet het toch op de een of andere manier doen. En dan meteen de plekken kindvriendelijk maken. Er ligt nog zoveel los spul en er staan nog dozen. Moet nog een hoop opruimen.

ML is met de schuur bezig geweest en ik ben zo jaloers op hem wat hij heeft bereikt! Het ziet er nu zo netjes uit. Er is ook een hoop opgeruimd hoor, moeten langs de stort. Ik sta meestal maar een beetje en weet het dan niet hoe ik het zal indelen en of ik iets weg zal doen. Gewoon doen zegt hij. Dat zal ik dan toch maar eens moeten opvolgen!

Lukt het bij jullie om dingen te doen met de kleine erbij?

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Stofzuigen en afstoffen en de was in de wasmachine doen lukt allemaal wel. De stofzuiger vindt ze heel leuk, dus daar kruipt ze achteraan :) De was in de wasmachine vindt ze ook mooi en ik laat haar vaak een beetje helpen. Dingen aangeven en zo. Niet dat ze dat altijd doet, maar toch.
    Gewoon proberen joh hoe het gaat! Misschien valt het wel mee. Kan me je onrust goed voorstellen hoor als voor je gevoel overal nog rommel ligt.

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Asherah: er zijn ineens allemaal nieuwe regels ivm de verblijfsvergunning heb ik begrepen vandaar dat ie nu maar zo kort geldig is ineens denk ik. Ik ben benieuwd. Ik moet die van mij ook verlengen binnenkort. Zie altijd zo tegen zulke dingen op!! Ik ben altijd bang dat er weer iets niet goed is en je weer terug kunt.

17. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    JeetjeB: Ohhh ik dacht dat jij wel een paspoort had omdat je getrouwd bent, maar dat is dus niet zo!

Wat betreft het huishouden, dat doe ik gewoon met Ezra erbij. Zeker stofzuigen vindt hij leuk. Hij heeft zo'n loopstok die hij gebruikt als stofzuiger, hij helpt me dus als het ware haha. Heel grappig!

Bekijk bijlage 395987

Vaatwasser is soms lastig want daar wil hij in en hij pakt alles er uit en gooit dat op de grond. Ik haal dus altijd heeeel snel alle breekbare dingen uit zodat hij daarna even met de plastic dingen aan de slag kan :p

Met dweilen gaat hij even de kinderstoel in. Ik zet hem dan eventjes voor de tv met wat fruit ofzo :p

Verder loopt hij gewoon het hele huis rond (alles is gelijkvloers) als ik andere dingen doe zoals de was ophangen/vouwen. Maar ja hier loop hij natuurlijk al dus dat is misschien wat makkelijker. Ik ben hem ook niet altijd aan het entertainen ofzo, ik zorg dat hij nergens bij kan waar hij niet bij mag komen en hij rent gewoon lekker rond. Soms vergeet ik wel eens het deksel van de wc dicht te doen en dan hoor je opeens water klotsen en dan zit hij daar heerlijk met zijn handjes in lol. Of als het opeens heeeeel stil is dan is hij wat aan het doen wat niet mag (alles uit de vuilniszak aan het halen, wc-rollen aan het uitpluizen, op de tafel klimmen :p Is dat bij jullie ook zo?

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hier ook totaal geen probleem met dingen doen met abby erbij. soms heeft zn slechte dag waarbij ze vooral gedragen wilt worden, dan krijg ik niks gedaan maar op gewone dagen vind ze het prima om idd achter me aan te banjeren en zowel boven als beneden is speelgoed genoeg dus dan kruipt ze van ruimte naar ruimte en haalt alles weer lekker overhoop wat ik net heb opgeruimd :p
    en dweilen doe ik als ze op bed ligt.
    het scheelt wellicht dat dit onze 2de is, dus het huis is al baby/peuter proof en ik ben het gewend om een setje extra helpende handjes te hebben.

denk ook dat veel kindjes rustiger zijn en het makkelijker vinden om achter mama aan te kunnen lopen dan te moeten kruipen. dan gaat mama veel sneller.

het enige dat ik echt lastig vind is als ik bij verschillende winkels boodschapjes moet doen, madam houd niet van shoppen dus steeds auto in, auto uit, wagen in, kinderwagen, winkelwagen, op de arm, dan zet ze het flink op een driften. daarbij voel ik me schuldig omdat dat ook gewoon niet leuk is..

trouwens nathalie, mijn man heeft dat juist andersom, die kan met grote ogen kijken hoe ik in 10 minuten de toko weer netjes heb terwijl het voor hem een berg werk lijkt. gewoon een kwestie van beginnen en nergens te lang bij stil staan.
    jaar niet gebruikt? dan kan het weg. de rest opruimen of opslaan.
    (had ik al wel eens gezegd dat ik een opruim feeks ben?? :p ik kan niet tegen zooi hahaha dus dan is het makkelijk gezegd. al lijkt mn huis nooit echt netjes te zijn, er mag wel gewoon worden geleefd)

gister de babyshower van mn zus gehad, ze had echt niks door dus was een fijne verrassing!! en een meer dan geslaagde dag! ik had me dus veel stress op de nek gehaald voor niks hahaha ben toch blij dat het voorbij is en alles perfect verlopen. alleen abby vond het vreselijk in de warmte tuin gister dus die is halverwege naar mn vader gegaan en heeft daar heerlijk binnen gespeeld.
    @ Turkije, het is hier rond de 25 graden!! heerlijk!!

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    asherah, trouwens super leuk die foto van Ezra, en wat leuk dat hij "mee"stofzuigt! wat een grote jongen lijkt hij al als hij zo loopt!

abby doet elke dag meer stappen achter elkaar los, gaat zelf staan en is er helemaal blij en druk mee. trots trots trots!!

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik denk ook dat ikzelf het probleem veroorzaakt qua huishouden. Misschien meer een spelletje ervan maken en gewoon doen. Daarnaast ook wat meer met haar doen. Vanmorgen even wezen stappen buiten met haar loopkarretje, wordt ze lekker moe van en vervolgens slaapt ze 3 uur!

Het is hier nu heerlijk weer, maar zo moeilijk wat je zo'n kleintje aantrekt! Net buiten in de box werd ze veel te warm. Ze heeft nu een lange broek, korte mouw romper en t-shirt korte mouw aan. Denk dat minder ook genoeg is.

Gisteren had ik weer echt een slechte bui. Ik deed heel chagrijnig terwijl ML juist 3 dagen goed bezig is geweest met de schuur opruimen. Ik heb gisteren ook een beetje opgeruimd maar is niet echt gelukt. Maar goed steeds een klein beetje geeft uiteindelijk ook het gewenste eindresultaat. Ik kwam nog allemaal borduurspullen tegen van mijn moeder, heb al haar naaispullen meegenomen. Maar ja wat moet ik met half afgemaakte pakketten?! Ik denk niet dat ik die ooit af ga maken. Maar wegdoen voelt ook zo raar. Al ruimt dat wel weer lekker op! En de andere naaispullen zou ik daar nog wat mee doen? Ik ben nu wel aan het knutselen geslagen: broekjes repareren, theemuts gemaakt en hopelijk volgt er nog meer.

Gelukkig kon ik mezelf weer oppeppen maar toen was ML verdrietig en hebben we gepraat en was het weer goed. 's Middags heerlijk gebarbecued met de familie. We gaan de week vol goede moed tegemoet!

Deel Deze Pagina