Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ja groot is hij al he?!! Echt geen baby meer zo ;)

Hier ook zo rond de 25 graden gok ik. Ik vind het ook moeilijk wat ik hem aan moet trekken. Het is hier ook zo anders, die Turken hebben het hier altijd koud, sommige mensen lopen met dit weer nog met lange mouwen. Was zo grappig een paar weken geleden was het even best wel warm, ik liep lekker met een tshirt buiten, Ezra ook, liep er een vrouw langs met winterjas (met zo'n bontje eraan) haha. Ik Nederland zou men met dit weer al massaal op het strand liggen. Ezra ook een lange broek met tshirt aan gedaan. Ik moet wel snel om korte broeken voor hem, heb er eigenlijk maar 1 op het moment en die heb ik ook een beetje klein gekocht :( Maar ik zie dat het weer hier weer een beetje omlaag gaat gelukkig (moeten namelijk wachten tot de 28ste totdat we salaris binnen hebben)

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Pff hier is het nog heel benauwd, het schijnt wel geonweerd te hebben vannacht.

Qua broeken is echt een gedoe op het moment! Ze kruipt nog steeds en ze had 5 broeken kapot. Ik eindelijk na veel moeite 1 gerepareerd met van die leuke strijkplaatjes. Nu nog geen dag later is die alweer kapot. Waar doe ik al die moeite voor?! Misschien grotere stukken erop maken en duimen dat ze snel gaat lopen :)

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha ja dat buiten kruipen met dit weer...
    ik doe haar nu redelijk snel een jumpsuit of jurkje aan maar dan heeft ze blote knieën en wordt ze echt boos buiten. dan kan ze niet kruipen omdat het zeer doet aan der knieën, ze kan nog niet goed genoeg lopen om de tuin te overbruggen en lopen op handen en voeten als een aap is best zwaar.. dus toch maar proberen om haar langere pijpen aan te doen als ze buiten wil spelen :S
    Abby heeft het niet snel koud maar wel snel warm dus probeer haar luchtiger aan te kleden dan mezelf want ik ben echt een koud kleum.

nathalie, enig idee waarom je zo chagerijnig bent de laatste tijd dan? omdat het opruimen niet lukt? lijkt me idd niet zo fijn voor je man maar wel fijn dat jullie hebben kunnen praten. en een bbq met familie doet altijd goed he, heerlijk!!
    neem alles een dag tegelijk, kijk niet te ver voorruit.
    en het opruimen.. tja, je kan ergens gevoel of herinneringen aan hebben maar als je het zelf niet kunt gebruiken (en het in de weg ligt) kun je er vast iemand anders wel blij mee maken ipv weggooien.

oh en mijn tip voor de kapotte knieën: strijk er eerst een stukje strijkstof achter, dan zit het gat goed dicht en dan een plaatje voorop voor de mooi. dan laat die niet zo snel los (al werkt naaien altijd beter dan strijken met die plaatjes). strijkstof kun je op de markt op bij een naaiwinkeltje oid halen. meestal is het wit.

4. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben sinds de geboorte van onze dochter al zo prikkelbaar. Misschien heeft het ook met mijn gezondheid te maken, dat ik snel moe ben en daardoor prikkelbaar. Ik kan me nu eenmaal ook snel druk maken om iets. ML zegt ook steeds 1 doe ding tegelijk en doe vooral i.p.v. denken. En bekijk het van dag tot dag. Deze week gaat me tot nu toe goed af ondanks de drukte. Het valt ook eigenlijk erg mee. Dinsdag tandarts, woensdag kwam de schilder en iemand van het kadaster, vandaag naar het ziekenhuis geweest. Morgen CB en zaterdag naar de rommelmarkt en zondag naar mijn zus. Cadeau voor mijn zus is ook al gelukt hier in het dorp. Maak me druk om niets ;)

Ziekenhuis was wel een hele onderneming: dochter wandelend naar opa en oma brengen, daar haar een broodje en fles gegeven en toen nam oma het over. Ik naar de bushalte lopen en met de bus naar het ziekenhuis. Daar wachten, onderzoekje, wachten, gesprek met de arts, bloedprikken, naar bushalte en weer naar opa en oma om dl op te halen en naar huis te lopen. Ben wel moe nu. Arts denkt dat astma het is voor mij. Ik mag nog wel een keer proberen af te bouwen. Verder gaan de controles over naar de huisarts. Ze gaan nog wel bloed onderzoeken op allergieën. Ik denk namelijk dat ik last heb van katten en honden.

CB ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij is E flink gegroeid!
    Ze krijgt morgen BMR, hoop dat ze daar niet al te veel last van heeft. Hoe reageerden jullie kleintjes daar op?

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Weer terug van CB. Eigenlijk niks bijzonders. Ze groeit goed.
    Lengte is nu 75,2 cm en ze is 10kg.
    Ze is tov de vorige keer "maar" 3 cm gegroeid en 800 gram aangekomen. Voor mijn gevoel was ze wel 10 cm gegroeid hihi.

Wel sneu ze moest elke keer huilen, wilde niet gewogen en gemeten. Op het kussen bij de kinderarts wilde ze niet, ze mocht niet bekeken worden en toen kreeg ze ook nog BMR! Die is pijnlijk begreep ik en ze moest ook langer huilen dan de vorige keren. Hopelijk wordt ze er niet al te ziek van.

Deze week goed doorgekomen ondanks het er tegen opzien. Helaas te weinig gedaan qua huishouden, komt wel weer. Morgen en zondag leuke dingen doen :) iedereen fijn weekend!

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het is rustig hier!

Bij onze dochter is volgens mij weer wat gaande qua tanden en kiezen. Ze heeft een hele bult onderin. Ik denk dat er een kies door gaat komen. Al zou het officieel nu de onderste andere 2 snijtanden moeten zijn. Ze heeft ook hele flinke poepluiers! Echte kledder en helemaal vol. En dat terwijl ze nu altijd hele vaste ontlasting heeft.

De eerste woordjes lijken nu te komen. Al is het nog niet goed uitgesproken. Haar nichtje heet Lily en die noemt ze ily. Als ik vraag of ze naar oma wil zegt ze steeds ily (die is daar vaak).
    En qua lopen gaat ze ook vooruit. Maar ze kan nog niet los lopen, maar wel aan 1 hand nu en ze doet af en toe bijna een stap los.

Afgelopen zaterdag even leuk geshopt. Op de braderie bij ons van alles leuks gevonden voor onze kleine meid voor weinig geld: winterjasje, zomerjasje voor volgend jaar, vest, korte broek, romper, 3 houten puzzels, cds, dvds, boekjes, schoentjes en voor mij een legging, blouse en vest.

Heb nog met ML gepraat en hij denkt dat ik er gewoon een (te groot) probleem van maak terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik moest gewoon dingen gaan doen in huis en E meenemen. Is toch niet erg als ze achter de stofzuiger aankruipt zegt hij? En gisteravond viel het inderdaad mee toen ik moest stofzuigen van ML, ze deed niks verkeerds.

Je hebt gelijk Marieken, ik kan leuk half afgemaakte borduurpakketten in de kast laten liggen van mijn moeder, maar als ik ze zelf niet af ga maken en ik vind ze ook niet mooi, kan ik ze beter aan iemand geven die er wel interesse voor heeft. Kan ik beter iets anders bewaren als aandenken aan mijn moeder ;)

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    idd, rustig hier ;) zal wel door het mooie weer komen.
    op mn werk ben ik nu ook drukker dan normaal met speeltuintjes ed dus dan minder pc tijd. en thuis helemaal geen tijd/zin er in. pc is meer tegen verveling hahaha thuis geen last van :p

zo te horen ben je op de goede weg nathalie, en als je weer gaat trippen. ogen dicht, 10x diep in en uit ademen en bedenken wat het aller belangrijkste is op dat moment en dat gaan doen.
    oh en wat ik doe als ik in mn hoofd trip vanwege alle drukte in mn agenda? bij mn man op schoot kruipen, die vertrouwde geur op snuiven, op een of andere manier geeft hij me zo veel rust dat ik soms wel eens de tranen in mn ogen heb omdat ik eindelijk even kan ontspannen en alles los laten.

super leuk he, rommelmarkten!! ik ben er ook zot op! en je bent goed geslaagd lees is, fijn joh!
    wist trouwens niet dat er een braderie was, mn schoonmoeder heeft het zelf zeker ook niet gezien anders had ze me wel gebeld :p

en cb: bij ons al weer even geleden maar toen geloof ik 70cm en ook bijna 10 kilo. de rest werkte madam wel goed mee daar maar ja de prikjes blijven vervelend. geen reactie er van gehad erna trouwens, tenminste niet dat ik weet.
    abby heeft ook regelmatig een paar dagen van die zure dunne luiers dat ik zeg: ze moet nu wel een tandje erbij krijgen!. maar die tandjes komen nooit. zit nog steeds op 4, 2 boven 2 onder..
    maar een kiesje kan best hoor, zoals alles gaan ook tandjes niet altijd volgens schema.

hier verder weinig bijzonders, madam is madam, met goede en slechte dagen. dagje Slagharen was een slechte dag voor haar, veel gillen en boos doen. ze is vooral nu vaak pistoff dat ze niet overal nu zelf mag lopen en kruipen. nu ze "officieel" los loopt wil ze dat overal en dat kan nu eenmaal niet.

zit zelf ook ff niet lekker in mn vel laatste dagen, geen idee waarvan. denk stiekem ook de agenda druk van aankomende weken. ik kan het gelukkig wel per dag nemen maar het blijft wel een blokkade in je hoofd he.. heel vervelend.
    als mn man me dan tegen zich aan trekt en vraagt of ik het niet gezellig vind ik slagharen dan bedenk ik me ineens wat een chaggie bek ik had terwijl ik juist zo van ze genoot.
    need 2 sleep

thats life, get over it.
    het is goed om af en toe even te bedenken dat we het hier helemaal niet slecht hebben, ookal hebben we altijd iets te klagen.

8. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier heeft ze de eerste stapjes los gezet :D

Eergister stond ze een paar keer los, gister de eerste 2 stapjes los en vandaag weer 2x! Op naar helemaal los lopen :)

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh wat heerlijk Marieken dat ze nu officieel los loopt :D En Nathalie wat zul jij trots zijn!! Hier duurde het ongeveer 3,5 week voordat hij echt liep na dat eerste losse stapje.

Wij zijn gisteren naar het Istanbul Aquarium geweest voor mijn verjaardag, was erg leuk, al merk je wel dat Ezra eigenlijk nog iets te klein is voor dat soort dingen. Hij wilde eigenlijk alleen maar overal heen rennen haha. We hebben hem ook wel lekker laten gaan hoor, zelf dan ook eigenlijk niet zo opgelet wat alle vissen waren en waar ze vandaan kwamen. Aan het einde was hij wel heel erg moe en hebben ik hem het laatste stukje op mijn rug gehad. Eerst waren we van plan om uit eten te gaan, mijn vriend en ik. Maar ik wil eigenlijk dat mijn verjaardag ook leuk is voor Ezra :p In Nederland vierde ik mijn verjaardag al jaren niet meer, maar ja sinds ik in Turkije woon worden er opeens wel weer caedautjes gegeven omdat ze dat graag willden lol. Maar goed, ik vind het dan leuker om ergens heen te gaan dan thuis te blijven, vandaar :)

Hoop dat jullie je allemaal al wat beter voelen!!

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    het is idd doods hier ;) lekker weer buiten he dames!
    iedereen zo druk? :D vooral druk met achter de kids aan rennen denk ik he! hahaha heerlijk dat ze nu loopt he nathalie!
    abby had idd ook een week of 3 nodig om goed rond te kunnen rennen. nu loopt ze alleen nog maar, amper kruipen. heerlijk. geniet er nog van als ik haar blij naar me toe zie "rennen", mama mama mama mama roepend. *genieten*
    verder hier gewoon rustig, beetje moe, zoals altijd, zijn weer onrustige nachten helaas... maar verder..
    wij bijna op vakantie, volgende wk vrijdag dus begin nu ook een beetje vakantie stress op te bouwen. en vlak ervoor zijn we 2 jaar getrouwd. dus leuke week volgende week :D

en asherah, verjaardag vieren we hier ook amper. op de dag zelf komen onze ouders meestal eten en ik vier het dan samen met onze oudste voor mn broers en zussen. maar dan draait alles om hem en ben ik ook op de achtergrond jarig hahaha goed excuus om ook 2x zo veel uit te geven voor die dag.
    maar jou tripje naar het aquarium vind ik ook een uitstekend idee voor een verjaardag! en ik snap helemaal hoe het werkt met een los loper, zelf heb je dan nergens tijd voor.
    waren pas op weg terug van een restaurant toen ik me bedacht dat ik zelf amper wat had gegeten hahaha

wordt er bij jullie nu ook veeeel meer gegeten nu ze lopen?
    merk duidelijk dat madam wel slanker word nu, maar ze vreet als een bouwvakker. met nog een pap fles snachts ;) haar zien eten gaat me ook nooit vervelen :D

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh en er komt eindelijk een tandje bij boven.. benieuwd of de andere kant dan ook binnenkort komt. meestal komen ze per 2 toch..

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ lopen: ze loopt nog niet los gelukkig, maar het zal niet lang meer duren denk ik. Nu steeds nog maar een paar stapjes los. Lijkt me ook wel lekker als ze los kan lopen, maar aan de andere kant is het dan nog meer opletten ;)

@ weer: is hier weer helemaal omgeslagen: gisteren en vandaag regen! Dus nu weer binnen dingen doen.

@ eten: ze eet aardig wat idd: 2 boterhammen 's morgens + 120cc melk, fruithap met drinken uit tuitbeker, 2 boterhammen tussen de middag met drinken uit tuitbeker, koekje en drinken om ca 3 uur, groot bord avondeten met yoghurt toe en voor het slapen 180cc melk. Ben blij dat de middagfles er af is, ze dronk te veel melk. Drinken uit tuitbeker gaat nu super! Las ergens dat ze dat alweer afgeleerd moeten hebben voor 1 jaar maar hier drinkt ze er pas een paar weken uit! Drinken jullie kleintjes nog uit de fles of alles nu (tuit)beker?

@ druk: gaat gewoon door hier. Vandaag paspoort (ML) en rijbewijs (ik) verlengd. Morgen auto voor onderhoud. Vrijdag afspraak. Zaterdag etentje van ML zijn werk. Tussendoor boodschappen en andere dingen regelen. Begin nu langzaam te wennen geloof ik en me er aan over te geven. Ben ook dingen van mijn to do lijstje aan het doen. En probeer weer orde te scheppen in de chaos. Ik ben er echt klaar mee dat steeds alles misgaat. Pff en al dat gedoe met bv ziektekostennota's etc. Er is zoveel waar je achteraan moet.

@ vakantie: ben ik ook al volop mee bezig. Eten en drinken halen (in de aanbieding), zonnebril voor E, andere spulletjes, etc. Ik moet ook oude gordijnen vermaken om een slaapplek voor E te maken. ML gaat bedje maken in de caravan. Dus daar is hij mee bezig. Wij gaan over 5,5 week pas :)

@ verjaardag: Met E zijn we voor haar verjaardag naar de dierentuin geweest. Onze verjaardag vieren we normaal met vrienden en directe familie maar ik denk dat we dit jaar de vrienden maar niet allemaal doen. Wordt me een beetje te druk. En klopt idd: nu E er is, vergt dat een hoop aandacht. Als je op bezoek gaat ben je de hele tijd aan het opletten. Restaurant laatst was ook een "missie": vroeg gaan, snel bestellen en eten want de kleine meid moet weer naar bed en wordt vervelend als ze moe is.

@ BMR: volgens mij weinig last van gehad. Wel een beetje verhoging laatst, maar kan ook door tandjes komen. Wel elke dag nu een enorme zachte poepluier.

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    #1493 nathalie2012, 4 jun 2014
    Laatst bewerkt: 4 jun 2014
    Ik wil een uitvergroting voor deze foto doen voor vaderdag. 15x20. Nu moeten de zijkanten bijgesneden. Wat zouden jullie doen?
    1. beide zijkanten evenveel
    2. rechts strook eraf
    3. links strook eraf

Oh zie dat ie op de kant komt....

Bijgevoegde bestanden:

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    alleen rechts wat af en desnoods een klein randje van links maar niet te veel. mooie foto trouwens!! trotse kleine meid met haar poppenwagen :D heel leuk.

jou madam eet wel wat meer dan de mijne zelfs, maar vooral qua brood dan. ik ben streng op korstjes hahaha als ze die niet op eet krijgt ze geen nieuwe boterham, en laat zij nou niet van korstjes houden :p zonder korstjes eet ze er wel 2. en dan ook nog een papfles sochtends heeel vroeg en bij het naar bed gaan. dus totaal wel ongeveer het zelfde trouwens hahaha
    heerlijk he :-D
    op haar slaapkamer krijgt ze een fles (ochtend, middag en avond) en de rest van de dag tuit beker of rietjes beker. soms open beker tijdens het eten om te oefenen. maar ik ben absoluut niet tegen tuit bekers hoor, als ze op der 3de ook uit een open beker kan drinken dan vind ik het best. en een flesje bij het naar bed gaan is een heerlijk rust moment. die hou ik er ook nog een tijdje in hoor.

oh ja, ik moet ook mn ID nog verlengen.. zucht.. geen zin in :S zal ook wel weer een smak geld kosten, oplichters.

15. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Voor paspoort en rijbewijs samen waren we 105 euro kwijt. Maar paspoort/id zijn tegenwoordig wel 10 jaar geldig. Paspoort is 67 euro, ID 53 euro. Wij hadden overigens ook ID kunnen nemen, gaan eigenlijk nooit buiten Europa. Maar goed voor de zekerheid toch maar gedaan.

Korstjes snij ik eraf, ze ging anders zo lopen klooien en dan belandde de helft op de grond.

Pff ben nu ook een fotolijstje aan het zoeken maat 10*7cm. Ik had bij mijn pasfoto's een leuke zitten van die maat (doen ze als extraatje). Ik dacht dan krijgt ML die van mij voor Vaderdag ;)

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat een schattige foto Nathalie!! Ik zou inderdaad aan de rechterkant een groter stuk afhalen, misschien een beetje aan de linkerkant.

Het is hier op het moment niet zulk mooi weer, veel regen gehad. Maar goed, ik ben ziek en Ezra is ook een beetje verkouden.

Hij eet niet zoveel als die kleine van jouw, Nathalie ;) Maar hij krijgt dan ook nog best vaak borstvoeding en dat vult natuurlijk ook. Zeker nu hij ziek is vraagt hij er weer meer om. Ezra is opzich niet afgevallen nu hij loopt, maar zijn benen zijn wel heel wat slanker dan ze waren, krijgt echte mensen beentjes nu :p
    Ezra heeft altijd uit een gewone plastic bekertje gedronken eigenlijk, nooit de moeite genomen om een speciale beker te kopen hehe :p

Hier ook geen last van de BMR gehad. Hij heeft hem wel al bij 12 maanden gehad, vanwege de syrische vluchtelingen hier moest hij vroeger dan normaal.

17. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze eet hier zoveel sinds ze is gaan kruipen volgens mij. Ik hoop niet dat het nog meer wordt als ze gaat lopen :$

Nu toch wel koorts 39.3 graden sinds de laatste keer dat ik hier schreef. Ik weet niet of het door de tandjes komt of door de BMR prik. Door die poepluiers denk ik aan de tandjes maar misschien is het wel allebei.

Vandaag op pad geweest voor een fotolijstje 10x7 cm maar hier niet te vinden. Heb nu uiteindelijk maar een bestaand fotolijstje van 9x13 genomen en de foto op een mooi achtergrondje geplakt. Dan kijken we t.z.t. nog wel een keer. Heb ik in ieder geval wat voor Vaderdag van mezelf en nu nog een foto van de kleine meid ;)

18. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik bedenk me ineens dat ze al een paar dagen koorts heeft! Nu las ik ergens dat je na 3 dagen naar de huisarts moet. Nu is dit de 3e of 4e dag (voor zover wij weten). Helemaal niet aan gedacht, maar ze komt ook verder niet ziek over. Ze eet en drinkt goed, slaapt goed, is (meeste tijd) vrolijk. Moet ik evengoed contact opnemen als de koorts blijft? Of het weekend maar even afwachten (is helaas wel een dag extra door Pinksteren)?

19. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hmmm ik dacht dat als ze verder normaal lijken je niet hoeft te gaan, maar dat weet ik niet zeker. Misschien even bellen en vragen aan de assistente wat die ervan denkt?

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik moet dan in het weekend de huisartsenpost bellen, dat leek me zo'n gedoe. Bovendien kennen ze je kind niet (alhoewel ze is daar geboren ;)). Vandaag had ze gelukkig geen koorts meer, 37.1 vanmiddag. Was wel even spannend, want om nu helemaal naar het ziekenhuis te moeten rijden vond ik ook zo wat.

We zitten nu even lekker samen in de tuin, luchtige kleren aan.
    Vanavond hebben ML en ik etentje van het werk en dan past oma op :)

Deel Deze Pagina