Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Gelukkig is de temperatuur gezakt!!! Geniet van je avondje uit!!

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Was heel gezellig gisteravond :)

3. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Vandaag goed bezig: E in de fietskar en naar de 2 supermarkten hier in het dorp gefietst. Ik kwam volgeladen weer thuis: 2 zakken aardappelen, frituurolie, melk, vla, potten groente, 2 broden en nog veel meer! Paste net ;)

Net was opgehangen en opgevouwen en het is half 11 :)

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    dat is een zeer productief ochtendje nathalie. lekker joh! heerlijk he,zn fietskar. dan kun je tenminste nog eens wat mee nemen.
    en fijn dat jullie avondje uit leuk was, toch wel goed om af en toe eens samen te zijn (al zijn er dan nog collegas)

zweten jullie kindjes ook zo veel?
    bah, abby is nu gewoon 24/7 zeiknat. vooral der haren enz. in bed draagt ze enkel een romper zonder mouwen en dunste slaapzak die ik heb (100% katoen) en nog is ze kletsnat. vind het gewoon naar voor haar. vanavond eens alleen een lakketje proberen (alle slaapzakjes in de was met dit zweten), dan kan ze er onder uit kruipen als het te warm word.

wij gaan vrijdag op vakantie!! zo zin in!! heb de meeste spullen al gepakt. vrijdag ochtend de rest en bijna geen stress nog hahaha heerlijk! nog ff 1,5 dag werken nu.

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ezra zweet ook heel veel. Hij heeft ook een vreselijke hekel aan lakentjes. Hij slaapt nu alleen in een dun pyjamabroekje en een shirtje met korte mouwen. Ik heb een paar keer een dekentje over hem gedaan, maar dan werd hij boos wakker, dus ik laat hem maar gewoon zo liggen. Vond het niet nodig om een zomerslaapzak te kopen eigenlijk, merendeel van de zomer hier is toch rond de 30 of meer graden, veel te warm!

Lekker zeg, op vakantie, ik ben jaloers :p Heel veel plezier :D Waar gaan jullie heen?

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Zo'n fietskar is inderdaad erg fijn.
    Je hebt toch aardig wat boodschappen nu met zo'n kleintje erbij en zo kan ik lekker veel meenemen. Regelmatig gebruik ik de fietskar als extra bagagekar voor de boodschappen ;)

Zweten doet ze wel, maar ze is niet zeiknat. Ze slaapt sinds gister in een zomerslaapzak met een romper korte mouw. Daarvoor nog de ietwat dikkere, daar slaapt ze het hele jaar in. Het is hier altijd 18+ in huis.

Wel vervelend dat ze zo zweet, zou mij ook geen fijn gevoel geven Marieken. Zomerslaapzak met luier alleen lijkt me een beetje koud.

Ik heb gisteren deze slaapzak gekocht:
    http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/kleding/babykleding/jongens/nachtmode/baby-jongens-slaapzak-(33370410)

Deze is dunner dan degene die ik had, voelt echt aan als een lakentje. En blijkbaar heb ik de jongens variant, ik vond deze "neutraal" i.p.v. de roze. Misschien een idee? Ik dacht dat ik de zomervariant had, maar blijkbaar is er nog een dunnere versie.

Vakantie, YEAH! Veel plezier!
    Wij zijn begonnen met aftellen, nog een week of 5!

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb die slaapzak gister even gevoelt in de winkel en is idd super dun, maar hier kosten ze 12,50.. dat vind ik te duur.. dus nog even via marktplaats snel 2 zakken gekocht.
    maar... afgelopen nacht heeft ze enkel in een romper en korte legging geslapen en was onder de laken uitgekropen EN hele nacht door geslapen!! blijkbaar was het gewoon te warm voor haar. dus voor janl*l 2 slaapzakjes erbij gekocht dus maar goed. ff kijken of ze op deze manier nu vaker door slaapt, zou geweldig zijn natuurlijk. iedereen een stuk vrolijker wakker zo!

we gaan gewoon naar zeeland, soort centerparks huisje aan een grote visvijver voor de mannen. gaan met mn schoonouders, dus als de mannen vissen ga ik moet schoonmoeder en de kinderen lekker op de fiets naar de dorpjes ed. dus helemaal zin in! vooral met dit weer. de temp van zn 24/25 graden is het heerlijk hier.
    hoe heet is het daar in turkije nu?
    ben wel een beetje zenuwachtig over het feit dat abby nu loopt en het huisje direct aan een vijver zit.. ben zo bang dat ze ongemerkt het water in duikt!! gaan wel kijken om met een soort net de omgeving af te zetten maar of dat werkt.. bah, moet er niet aan denken..

oh en ben vandaag 10 jaar samen met mijn man en 2 jaar daarvan getrouwd. dus eerst lekker uit eten met onze ouders en de kids vanavond, ook heeeeeeel veel zin in.

8. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Gefeliciteerd Marieken! Heel veel plezier vanavond!

Wat betreft Abby lopen en de vijver: tuigje! Die heb je ook met looplijn, nu te koop bij Kruidvat voor 6 euro. Ik heb er ook 1 voor op de camping, aangezien wij aan de Rijn zitten en een beekje vlakbij.

Hier waren de slaapzakjes in de aanbieding voor 10 euro?! Ik merkte het ook pas bij de kassa ;)
    Het is niet goedkoop idd, maar veel goedkoper kan je ze nieuw niet vinden toch? Ik vind het ook zo lastig te zien op MP, of je dan echt een dunne hebt of niet. Sowieso met ander dingen is het ook goed kijken. Misschien moeten wij ook nog een 2e slaapzak, voor als deze in de was zit.

Heerlijk hoor naar Zeeland, net zoiets als wij doen, alleen wij zitten op een camping met ons rijdende huisje ;). Nou vind ik een huisje wel fijner, het sanitair op "onze" camping is erg verouderd en soms ook smerig :(

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Gefeliciteerd Marieken, veel plezier :D

Het is hier eigenlijk nog maar rond de 25 graden, probleem is dat het hier, net zoals in Nederland, altijd zo plakkerig is. Hoge luchtvochtigheid... Maar in juli en augustus kan het hier rond de 35 worden en daar zie ik echt tegenop :(

Lekker hoor op vakantie naar Zeeland!! Ik zou eigenlijk graag willen camperen of in een huisje, maar dat zie je hier niet zoveel met al die hotels hier :p Zou dat zo leuk vinden vooral voor Ezra!!

Ezra slaapt geloof ik ook iets beter nu hij alleen in een pyjamabroekje en t shirtje slaapt. Hij wordt nu vaak 1 keer wakker tussen 11 en 12 uur, dan ga ik ook naar bed. En daarna nog 1 a 2 keer voor 6 uur. Laatste dagen geloof ik maar 1 keer rond een uur of 5 :) Dat is echt heel wat beter dan eerst!!

Tuigje is wel een goed idee, maar sommige mensen zijn het daar helemaal niet mee eens :p Zag daar laatst pas een topic over hier haha, grappig. Ik zat er ook aan te denk om zo'n polsbandje aan te schaffen met lijn. Vooral hier in Istanbul is het zo ontzettend druk met mensen en verkeer, dat het soms best eng is, maar hij wil natuurlijk wel vaak zelf lopen en loopt niet graag aan de hand :p Zit ik echt over na te denken, jammer dan dat andere mensen me dan raar aan staan de kijken. Better safe than sorry I guess ;)

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je moet inderdaad je niks aantrekken van een ander, maar dat is eigenlijk met alles toch?!

Liever een tuigje om dan dat je kind verdrinkt!
    Wij hebben op vakantie de Rijn vlakbij en een beek die op de Rijn uitkomt, een steil muurtje waar ze af kan vallen en er zijn ook spoorwegovergangen. En wie weet gaat het hartstikke goed en is het niet nodig maar we hebben er in ieder geval 1.

Ben benieuwd of ze tegen die tijd kan lopen trouwens, ze vindt het nu nog erg eng!

11. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Dat is ook zo Nathalie :) Ik probeer dat ook altijd tegen mezelf te zeggen, maar toch vind ik het soms moeilijk om me niks van anderen aan te trekken!

Ik denk dat ze dan al wel loopt hoor. Ik zag een topic over hoe lang het duurt voordat je kindje loopt nadat het zijn/haar eerste losse stapjes heeft gezet en de meeste zaten rond de 3 a 4 weken! Ezra heeft na dat eerste losse stapje een week ofzo helemaal niks meer gedaan, vond het denk ik ook eng :p En nu klimt hij al op het speelrek in het speeltuintje... Hij stond er gisteren bovenop en ging zo van de glijbaan (we stonden er natuurlijk wel naast in het geval hij zou vallen ofzo)... Hij wordt nu echt een grote jongen ;)

Hij heeft hier wel iets geks/grappigs op het moment, hij loopt en eet vaak met zijn ogen dicht. Ik vraag me af waarom hij dat doet haha, ziet er wel grappig uit :p

Hij eet de laatste tijd wel supergoed, vooral fruit geniet hij van, perziken en nectarines zijn favoriet ;)

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik weet hoe moeilijk dat is om je nergens iets van aan te trekken, ik vraag me ook altijd af wat andere mensen vinden. Maar gelukkig, mijn schoonmoeder heeft zelf een tuigje gebruikt voor haar zoon, die nu mijn man is. Dus hier staan ze er niet afkeurend tegenover qua familie. En mijn ouders hebben ook een tuigje voor mij gebruikt, ik liep steeds weg ;)

Wij zijn nu 2 weken verder sinds ze voor het eerst ging staan (lijkt veel langer geleden). En ze loopt nu ook steeds overal langs en houd zich vast aan dingen. Soms een paar stappen los, maar verder niet. We hebben nog een week of 4 te gaan dus dan zal het wel lukken denk ik.

Grappig he, dat ze ineens zo "groot" lijken. Je ziet ze groeien qua ontwikkeling :)

Fruit gaat hier ook beter: ze eet nu nectarine, perzik, druiven, aardbeien, kersen en banaan. Ze wil ook alles zelf eten in stukjes, niet meer voeren. Dus we proberen voor eten te zorgen dat ze zelf kan eten. Gister heeft ze een hapje ijs geproefd, had je haar gezicht moeten zien, zo grappig. Groente gaat wat minder.

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het stappen gaat steeds iets beter, ze kan nu ook al steviger staan. Maar ze vindt het nog erg spannend!

14. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat goed Nathalie, ze zal binnenkort lopen alsof ze niks anders gedaan heeft ;)

Ezra zijn eerste kiesjes zijn aan het doorkomen denk ik, hij wrijft maar over zijn wangetjes, trekt aan zijn oortjes en er zitten 2 grote bobbels aan beide kanten in zijn onderkaak. Hij is best wel een beetje van slag, arm kindje! Net ook weer dentinox op gedaan, dat werkt iig een beetje.

Verder gaan we dit weekend naar het strand. Best een beetje spannend. We gaan al best vroeg, dus hij moet zijn dutje waarschijnlijk in de auto doen, want het is een behoorlijke rit. We hebben een zwemband en 2 kleinere arm zwembandjes gekocht en een emmertje met spulletjes erin. Ik ben zo bang dat ik iets belangrijks vergeet haha :p Nou ja, parasols hebben ze daar standaard bij de ligbedden die je huurt als het goed is, dus schaduw hebben we in ieder geval. Ik ben er ook heel erg mee bezig vanwege mijn gewicht, ben al meer dan 10 jaar niet meer naar het strand geweest omdat ik echt een grote hekel heb aan zwemkleding. Maar ja, ik vind dus dat Ezra daar niet de dupe van mag worden, dus ik ga maar gewoon :p

15. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Heel goed Asherah, om toch naar het strand te gaan!
    Ik ben ook niet tevreden met mijn gewicht maar ik wil niet dat Elvira daar iets van meekrijgt. Ik zag laatst een programma en het schijnt zo te zijn dat kinderen dat echt meekrijgen als jij jezelf afkraakt en daardoor zelf problemen op dat gebied kunnen krijgen.

Probeer er wat aan te doen als je niet tevreden bent, ik moet er ook aan geloven :( maar maak het wel realistisch. Ik ben al blij als ik weer maat 38 heb ipv 40, ik ga niet te hoge doelen stellen, dat maakt niet gelukkig. Maar ik weet hoe lastig het is met een kleintje. Ik wil ook beter eten, minder kant en klare pakjes, minder suiker en vet. Maar door de vermoeidheid valt het niet mee. Mijn hoofd voelt als een warboel. Ik heb zo'n moeite om helder na te denken en me te concentreren.

Elvira loopt! Het zijn nog kleine stukjes maar ze loopt. Sinds gister ineens los. Thuis durfde ze gister niet los, alleen als we er bij waren en hielpen maar bij het bezoek ging ze ineens zelf stappen :D
    Zo leuk! Met de vakantie loopt ze dus wel over een paar weken.

Gaat op zich aardig hier met de aanloop naar de vakantie. Ben bezig met de gordijnen vermaken, heb 2 pofbroekjes voor Elvira besteld via MP ipv zelf te maken, scheelt weer tijd. Het gaat evengoed hard, het is alweer bijna weekend. A.s. zondag gaan we over 3 weken. Heb er inmiddels wel erg zin in!

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Asherah: Ah kiesjes, ja da's echt zielig! Mila heeft nu een paar maar ze heeft er ook echt last van gehad. Ook een keer verhoging ervan gehad en ze sliep toen een tijd heel slecht. Hoop dat dat bij Ezra niet zo is! Hopelijk zijn ze snel door!
    Wat leuk dat jullie naar het strand gaan! Waar ga je dan precies? Ik ben nog maar 2 keer (in de zes jaar dat ik hier woon!!) naar een strand geweest, bij een van de eilanden. Het is wel lekker, zeker nu met deze hitte. Goed van je dat je het gewoon doet hoor! Ezra zal het vast heerlijk vinden.

@Nathalie: oh wat goed van jullie meisje, los stappen! Dan zal ze inderdaad over een paar weekjes wel echt lopen! Fijn dat je nu toch uitkijkt naar de vakantie.

Hier komen de eerste stapjes ook wel steeds meer in zicht denk ik. Ze gaat echt overal staan nu en houdt dan maar met 1 handje vast, net of ze wel los wil laten maar nog niet goed durft. En ze loopt ook wat meer achter haar loopwagentje en achter haar kinderstoel enz. Dus, ben benieuwd!

Nog 1 weekje dan gaan we al naar NL! Ik kijk er echt naar uit, zeker nu het hier bloedheet is.

17. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    @ Nathalie: ik ben ook bezig hoor met afvallen, ik ben sinds vorig jaar zomer 20 kilo afgevallen en het meeste daarvan sinds februari (12 kilo), maar ik moet iig nog 15 kilo :p En wat lekker dat ze zal lopen met vakantie!!

@ JeetjeB: Haha ik ken dat, Ezra loopt nog steeds weleens met zijn kinderstoel (of bureaustoelen), maar dan zal ze ook binnenkort wel gaan lopen, spannend :D Wij gaan naar tirmata beach kilyos, de eerste keer dat ik ga dus :p Zijn wel allemaal van die bedden op een rijtje, daar zal ik aan moeten wennen, ben meer dat chaotische van de Nederlandse stranden gewend :p En wat heerlijk, bijna naar Nederland!!! Geniet er van!!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik zat net te denken, wat zou nou leuk speelgoed zijn voor een kleintje van 16 maanden om mee te nemen in het vliegtuig? Ik betwijfel of ze net zo rustig zal zitten als de vorige keer namelijk ;) Ze was toen 9 maanden dus dat was wel andere koek! En mijn man was er toen ook bij, dus konden we afwisselen. Ze zat toen vooral alles te bekijken en heeft nog even geslapen.
    We vliegen deze keer om 13 uur, niet echt haar slaaptijd, dus ben benieuwd! Maar misschien is ze toch wel moe dan van alle indrukken enz dat ze toch een dutje zal doen. I hope so!

19. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Moeilijk is dat he JeetjeB. Hier is hij op het moment helemaal geobsedeerd door boeken. Hij wil er natuurlijk zelf in bladeren, dus de helft van het boek is bij elkaar geplakt omdat hij het er per ongeluk uitscheurt :p Zelfs op dit moment zit hij weer te 'lezen' ;)

Verder vindt hij het leuk om een toren te bouwen van Duplo (nou ja hij laat zien waar hij het wil hebben en ik doe het erop :p ), maar dat is nu niet bepaald handig in een vliegtuig.

Wat doet ze graag? Misschien een laptop met wat filpmjes erop? Mijn ervaring is dat die schermpjes in het vliegtuig (als die er al zitten) niet zo goed zijn, heel kleine en ik kon amper wat zien.

Deel Deze Pagina