Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Vandaag een hopeloze dag.. Floortje heeft denk ik last van regeldagen, hele dag huilen en willen drinken! Mama voelt zich klote door de pijn. Morgen gaat vriendlief een dag naar Frankfurt voor zn bedrijf, dus zou de hele dag alleen zijn, geen probleem dacht ik, maar net bedacht ik me en zat ik in paniek te huilen op de bank. Gelukkig nu kunnen we naar mijn ouders toe! Ben ik gelukkig niet alleen de hele dag :) Verder heeft Floortje sinds vanmiddag allemaal prut in haar rechter oogje :(

2. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ misja, wat een verschil idd, zo zie je elk kindje is anders.
    K is nu tevredener met 150+5 en hij laat er 5 uur tussen.
    Het verbaasde mij een beetje, mijn oudste is 5 weken te vroeg geboren en daar ging het voeden weer anders

3. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Missen jullie het zwanger zijn ook? Als ik de andere onderwerpen in dit forum zie staan (show je test, eerste symptomen enzo) denk ik met heimwee terug aan de periode dat ik in die fase zat, ondanks de bekkenpijn en zwangerschapsdiabetes. Misschien ook omdat we maar 1 kindje willen (en daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd na de bevalling ;) ).

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Step: ja ik mis het ook! Ik vond het zo bijzonder allemaal. Ik weet alleen nog niet of het bij 1 kindje blijft. Denk er stiekem al wel eens over hoor, nog een keer zwanger zijn (maar nu nog niet hoor!) Ik word in juli wel al 37 dus zo veel tijd heb ik op zich ook weer niet. We zullen zien.

5. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ steph en jeetjeB, ik mis het totaal niet. Maar ik heb 2 zwangerschappen in 1,5 gehad dus ja ben blij als uk mezelf weer mag worden.
    Moet zeggen bij de oudste wisten wij na 3 mnden al dat we een broertje of zusje voor m wilden een half jaar later gingen we ervoor en ik was gelijk zwanger.

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Neej mis het totaal niet!
    Heb in de eerste kraamweek thuis het meest genoten van mijn lichaam! Eindelijk was het weer van mij! Had er ook wel genoeg van dat iedereen aan mijn lichaam zat en was de zwangerschap ook goed zat!

7. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Mis t ook echt niet! Heerlijk weer mezelf zijn ;)

8. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ff een vraagje:
    Sinds een paar dagen is Bram weer rustiger, na 3 regeldagen. Alleen lijkt hij minder goed te drinken. Na een minuut of 8 is hij z'n focus kwijt. Dan rommelt en sabbelt hij alleen nog maar en hij spuugt ook meer en heeft meer buikkrampjes.
    Nou hebben we de afgelopen week wel 3x gekolfde melk uit flesje geprobeerd en dat ging super goed, maar zou hij daardoor minder drinken en hoe krijg ik dat weer goed?

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik mis mijn zwangerschap ook wel, maar meer in de zin van dat het allemaal zo vlug gaat!
    Als ik dngen terug lees denk ik ohja, dat was mooi...hahaha
    Ik vind het nu met 4 kindjes wel goed zo, al zal een vrouw altijd dat gevoel blijven houden denk ik! Niet alle vrouwen maar gemiddeld genomen.
    Ik kan niet in de toekomst kijken, maar wil ook nog een opleiding volgen.
    Ik merk t wel, ben nog jong zat hahahaha

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De kwaaltjes en mijn buik mis ik niet. Wel het getrappel.
    Ik weet nog niet of ik een 3de wil. Mijn man wil wel graag een 3de, maar pas als deze 2 op school zitten.

De kwaaltjes en het bevallen en de kraamtranen vind ik vreselijk.

Nu na 2 kids op 19 maanden tijd, eerst weer eens aan mezelf werken. Proberen mijn lichaam terug te krijgen, leuke kleren te shoppen, en weer een sociaal leven op te pakken/te krijgen.

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nou, ik ben vanochtend naar het inloopspreekuur van een lacatatiekundige geweest, daar had ik niet zoveel aan. Het feit dat Bart zoveel spuugt, ligt 'aan het kind' of 'hij is gecorrigeerd nog maar 2 weken' of 'darmkrampjes'.... geen oorzaak dus. En een advies voor andere houding voeden, dat half staande voeden kon volgens haar nog niet, omdat zijn nekje daar niet sterk genoeg voor was. Dat merkte ik ook wel, en ook dat hij veel minder dronk (dan komt hij weer om de 2 uur...) maar andere tips had ze dus niet....
    Dus ik ga zelf nog maar wat proberen.... en we halen zo wie zo infacol voor de darmkrampjes.

Ik mis het zwanger zijn minder erg dan de vorige keer, maar het getrappel in mijn buik wel :) Verder ben ik blij dat ik weer mijn eigen lijf terug heb en vooral dat ik weer op mijn buik kan slapen!! :D:D Heerlijk!!!
    Nu ik 2 kinderen heb en merk hoe makkelijk het ritme weer terug is, is mijn wens voor een 3e nog groter... Alleen manlief weet het nog niet. We hebben afgesproken eerst maar eens te wachten tot Bart een jaar of 2 is, voordat we daarover gaan denken. Maar ik doe dus nog niets weg ofzo...

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Chikai dat herken ik idd wel, ik doe verder ook niets weg, al heb ik meer meidenspul hahahah
    Maar het bevallen...ik vond het dit keer echt vreselijk, heb er zelfs nog een droom over gehad pfff

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja dat kan goed. Mijn dochter was vorige week iets van 3500 gram

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik begreep dat BV op verzoek gaat en flesvoeding om de 3-4 uur. Ik vind dat zo raar! Ik heb toch ook op verschillende tijden dorst/honger? Ik merk met onze dochter dat het heel erg wisselt qua tijden. 's Nachts drinkt ze minder vaak (afgelopen nacht laatste fles om 9 uur 's avonds en toen kwam ze om 5 uur weer en vervolgens 9 uur) maar meestal in de middag/avond om de 2 uur. Ik kan haar toch niet een uur laten schreeuwen (want ze schreeuwt dan moord en brand)? Hoe doen jullie dat?

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Nathalie: hoe herkenbaar!! Al laat onze dochter er nooit zo lang tussen zitten als die van jou! Maar 's avonds slaapt ze ook rustig 5 uur achter elkaar en 's nachts slaapt ze ook meteen verder na het flesje, maar overdag... Ik geef meestal als ze na 2 uur weer komt wel gewoon een flesje, maar probeer het eerst een beetje te rekken. Maar net wat je zegt, het is geen robot en je hebt zelf ook niet standaard om de 3 of 4 uur honger. Ik probeer ook al wel om meer te geven maar vaak laat ze dan toch wat staan. Het is echt zoeken hè soms?

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik mag tussen de voedingen geen 6 uur tussen laten s nachts, ze mag met 3000 6 uur doorslapen, vanaf 3500gr 7 uur etc. ivm bloedsuikerspiegel.
    Hoe doen jullie dat?
    Ze meld zich sowieso s nachts wel na 3 tot 4 uur.
    Maar overdags slaapt ze soms wel lang.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik verbaas me er zo over hoe lang sommige baby's hier al doorslapen! M.ila is al 7 weken en ongeveer 4 kilo maar ze meldt zich 's nachts nog steeds wel om de 4 uur, soms 3 uur en heeeeeel soms 5 uur, maar da's echt het maximale wat ze ertussen laat. Zou het kunnen komen doordat ze 3 weken te vroeg was en zo weinig woog bij de geboorte?

18. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Dat kan zeker, maar het ene kind is gewoon niet het andere. Ik ben blij dat deze meid s nachts een lange ruk maakt. De oudste 2 kwamen s nachts vaker voor een voeding, totdat ze 3 maanden waren, daarna nog maar 1x per nacht.

Een vriendin van mij gaf ook gewoon fles op verzoek. Je 'verspilt' daardoor wel voeding, als je 120 maak en hij/zij drink maar 90 mag de de rest weg gooien. En je moet een beetje rekenen, want ze mogen maar een bepaalde hoeveelheid per dag drinken, toch?

Bamjolan, ik laat overdag eigenlijk nooit meer dan 3 uur tussen de voedingen, dus mocht ze nog slapen, dan maak ik haar wakker. Of ze moet net 3 uur achter elkaar wakker geweest zijn, met 3x drinken ofzo, dan mag ze van mij wel eens 3 uur slapen. Qua gewicht en lange nachten maken hebben we hier nooit issues gehad. Kids waren bij geboorte al meer dan 3500 gram. Ik laat S. s nachts net zo lang slapen als dat zij wil. Maar is ga haar slaap niet rekken, door als ze bv begint te mopperen nog een speen of pink erin. Komt ze, dan krijgt ze ook. Met 3 maanden ga ik mogelijk wel proberen de nachten te rekken. Maar goed, ik heb geen klagen. Rond 21:00/21:30 ligt ze er vaak in en rond 2:00/3:00 kont ze en dan pas weer na 6:00.

19. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ha meid,
    wij hebben voor onze kereltje een beetje vaste tijden
    wij vinden elke 2 uur iets teveel;)
    wij proberen : 7 uur smorgens 10 uur 1 uur 4 uur 7 uur en 10 uur.
    en snachts komt hij zelf een keertje.
    opzich gaan deze tijden goed natuurlijk zit er weleens een half uurtje vershil in. babys van 2 a 3 weken moeten volgens het consultatie bureau 6 a 7 x voeding per etmaal. komt het kindje minder dan wakker maken. komt het eerder dan proberen iets te rekken en te spelen met de tijd.
    door een beetje vaste tijden te maken. leert je kindje te komen met regelmaat. valt soms niet mee want je hebt weleens momenten dat je kleine alles bij elkaar krijst en je het liefst de fles wil geven.
    maar als je te snel toegeeft dan weet jou kindje dat.
    het is opzich niet erg om je kindje een half uur te laten huilen.
    wel vervelend.

heb je al om advies gevraagd bij consultatie burea?

20. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

babys mogen ongeveer 15% van het lichaamsgewischt per dag drinken aan flesvoeding.;)

Deel Deze Pagina