ja dat begrijp ik tari dat je er door heen zit dat heb ik nu ook al dit ook omdat de vk me gewoon ook 41 weken zien worden fijn om dat alvast te horen
Het wordt nu wel heel echt Girly! Moet me er wel steeds aan herinneren dat het ook zo 42 weken kan worden.... Waar de andere meiden nu echt de tijd moeten uitzitten, zijn wij straks misschien wel de laatsten nog zonder baby... Bij de eerste (noem even geen namen i.v.m. privacy) is de kraamzorg gewoon alweer weg! Ben heel benieuwd of we een jongetje of een meisje krijgen. Zelf denken we een jongetje, maar iedereen roept meisje
Wortel: ja dat moet ik me ook heel erg voor houden. Kan nog een paar dagen duren maar ook zo nog 5 weken (hoop het niet voor ons). Merk wel dat ik heel erg naar de 37 weken heb toegeleefd ivm heel graag thuis willen bevallen en nu merk ik dat ik erg uitkijk naar de 38 weken. Toen is damian geboren. Maar vind het ook nog eng helemaal omdat de kleine nog niet is ingedaald. Dus als mij vliezen breken moet ik gelijk gaan liggen en de vk bellen. Maar geld dat ook voor als ik in een winkel loop ofzo vraag ik me opeens af. Ook moet ik de klossen nog halen. Gingen mijn moeder en ik vanmiddag doen maar het blijkt dus dat de thuiszorg winkel vorig jaar is weggehaald en je alleen nog maar klossen kan halen in het ziekenhuis want daar is de thuiszorgwinkel nu. Dus kan nog niet thuis bevallen. Goede nieuws is wel dat mijn vluchtkoffer is gepakt. Alleen nog even een set kleding voor manlief in de koffer doen. En de camera moet er nog in maar die zit nu in de oplader. En anders hebben we de telefoon nog.
Zo lekker mijn klussende buurman is weer bezig. Volgens mij doet die vent het express. Al zolang we hier wonen is ie aan het klussen, maar altijd rond mijn bevalling, of toen mijn vader was overleden.......gatver....... vandaag maar wol gekocht en eens een poging wagen voor dekentje voor het ledikantje. Moet toch wat
Heel goed bezig Tari!!!!! Girly, Ben je bij Damian thuis bevallen? Wij gaan morgen hout halen, om het bed omhoog te zetten. De laagste klossen die hier te krijgen zijn zorgen dat het bed rond de 1 meter komt... We gaan dus zelf maar blokken hout eronder zetten. Zelfs een extra setje kleding voor je man? Hoezo dat? All, wij zijn weer thuis! Hebben het heerlijk gehad! Stiekem ben ik wel blij dat we weer thuis zijn; het idee om in onbekende omgeving te moeten bevallen vond ik niet heel fijn. Morgen bed omhoog en misschien zelfs de box al wel naar beneden!!!! Ik vind het heerlijk om de verhalen van alle nieuwe wereldburgers te lezen op fb. Echt super dat de kindjes het eigenlijk allemaal gewoon goed doen!
Wortel: ik ben bij damian thuis begonnen. Maar omdat hij na een uur persen nog geen mm verschoven was moest ik tijdens de persweeën naar het ziekenhuis. Maar zou het dit kerr wel heel fijn vinden om het thuis ook af te maken. ja een setje kleding voor manlief. Je hebt geen idee wat er gebeurt. Misschien dat hij dat ook nodig heeft en bij damian mocht bart blijven slapen die nacht dus schone kleren waren wel fijn. In ieder geval gaat er schoon ondergoed mee voor manlief. fijn dat je weer thuis bent. Geloof best dat dat toch iets meer rust geeft . Maar heb je het wel fijn gehad? Teouwens wat apart van die klossen zeg!! Hier ook schandalig. Ze hebben de thuiszorgwinkel uit onze gemeente gehaald en je ku t klossen nu alleen nog maar bij de thuiszorgwinkel in het ziekenhuis halen. Dat is welgeteld een 20 minuten rijden heen en dan nog 20 minuten terug. En bestellen kan niet. Echt schandalig vind ik. hier net weer een stukje geborduurd en ga zo lekker naar bed. Kijken of ik kan slapen. Aangezien ik vanmiddag een kleine 3 uur geslapen heb.
Girly ga voor je duimen dat je lekker thuis kan. Met persweeen naar het ziekenhuis lijkt me geen pretje. Hier hetzelfde voor de klossen, moest er ook 25 km voor rijden. Heb ze toen met 35 weken gehaald omdat ik er toen in de buurt was, vond die vrouw maar raar, totdat ik het uitlag. Wortel ik snap het dat het wel weer fijn is om thuis te zijn, zeker als er een bevalling kan beginnen maar fijn dat je nog even zo genoten heb met je gezinnetje. Vandaag 40.4 en het langst zwanger. Zefanja was al om 2.30 uur in de nacht geboren. straks mag mijn dochter voor haar B afzwemmen en nog op verjaardag bij mijn buurmeisje die 12 maart 1 word. Dus lekker wat wacht afleiding
Tari: veel plezier en hopelijk komt de kleine snel. Ja mijn moeder was vorige week wel in het zh maar die kreeg de klossen niet mee voor mij. Dus nu gaan we maandag maandagochtend naar toe.
Nee ze dacht er toen ook pas aan toen ze langs liep. Maar dan nog. Ik moest erbij zijn zodat ze de gegevens met het gezicht konden checken.
Girly, raar hoor van die klossen die ze niet mee wilden geven aan je moeder.... Wij hebben de vorige keer getob gehad met het huren van een borstkolf. Op 2 mei is ons zoontje geboren, op 4 mei naar huis, 's avonds moest er een kolf komen; alles dicht; 5 mei was feestdag dus ook alles dicht, vervolgens was het weekend dus nog steeds alles dicht.... Gelukkig had de kraamzorg een apparaatje bij zich; dat is mijn redding geweest. Uiteindelijk heeft mijn man een kolf kunnen halen op maandag bij een thuiszorgwinkel op een half uur rijden! Nu heb ik het adres van een lactatiekundige die ze ten alle tijden heeft staan. Fijn idee! Vandaag: box opzetten, lekker van het weer genieten en verder zien we wel.
Hoi meiden, het einde begint hier ook langzaam te naderen en naast dat ik helemaal klaar ben om ons kleine ventje op de wereld te zetten, voel ik toch ook wel behoorlijke spanning. Ik ben namelijk als de dood voor het inknippen (en/of inscheuren..). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Natuurlijk zal iedereen het wel anders ervaren, maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Zowel positief als negatief! Liefs
Esstur, het inknippen vond ik geen probleem! (Had niet door dat ze het deden; als het even kan doen ze het in een wee en verdoven ze eerst de plek). Het hechten vond ik vreselijk (ik ben eerlijk; sorry), maar het schijnt dat ze het toen nog een keer hadden moeten verdoven, wat ze niet gedaan hadden. Het herstel is heel verschillend. Zo kan ik weken nauwelijks zitten, terwijl mijn vriendin na een kleine week alweer op de fiets zat... Wat ik je mee wil geven; als het zover is; dan geeft je lijf of je kindje aan dat het nodig is. Eis alleen wel dat ze extra verdoven wanneer het hechten pijn doet. Succes!
Esstur: heb een beetje dezelfde ervaring als wortel met inknippen. Ik kreeg een verdoving tijdens een wee. En en met de volgende wee werd ik ingeknipt. De kleine is bij mij met vacuümpomp geboren toen. Hechten heb ik ook niet gevoeld want bij mij deed de verdoving zijn werk gelukkig nog heel goed. Bij mij was het meer de vraag hechten op verloskamer of de ok omdat mijn oudste zo groot was dat ik niet alleen geknipt was maar ook gescheurd waardoor er op een haarscheurtje na een totaal ruptuur was ontstaan. Niet om je bang te willen maken hoor. Herztel was de eerste paar dagen voor mij niet leuk. De hechting op het randje in mijn sluitspier zat te strak voor het mooie waardoor ik niet goed kon zitten en in of uit bed klimmen (wat sowieso al een uitdaging was met de klossen). Maar zodra de vk die hechting losgeknipt had ging het gelijk een stuk beter. Als tip wil ik je ook meegeven straks mocht het gebeuren dat je gehecht moet worden wees ook duidelijk na je bevalling. Als er een hechting ofzo echt niet fijn voelt of je er echt last van hebt zeg het optijd tegen je kraamverzorgster of verloskundige. Dan kan die er goed naar kijken. Hier: weer eens wakker op een belachelijk tijdstip hahaha. Ben al een drie kwartier wakker met last van mijn bekkenbodem en heupen. En toen dat wat beter ging was ik even klaar wakker en uit frustratie voor het tijdstip de woonkamer maar opgeruimd. Had ik gisteravond geen zin in. Nu even op de bank dit verhaal typen ( had al een deel gedaan gisteren maar helaas op verkeerd knopje gedrukt hele tekst weg) en even wat drinken. Daarna toch weer een tweede poging om te gaan slapen. Weet dat ik 'nog maar' 37 weken en 4 dagen ben maar o wat gaat het in 1 keer zwaar verlopen zeg deze zwangerschap. Zo de laatste week/2 weken. Hoop echt dat hij snel gaat komen. Heb liever ander soort gebroken nachten. Zo dit was mijn verhaal en tip en klaagzang.
Hoi meiden, ik ben lang zoveel niet aanwezig als anders sorry daarvoor, ik moet mijn ritme weer wat op gaan pakken en dat valt nog niet helemaal mee, F. lijkt wel wat te gaan beginnen met groeien, ze krijgt een lekker bol koppie en is zo tevreden dat hadden wij echt niet durven dromen, Ik heb gewoon met de dames die nog lopen te doen, het was zo heerlijk lekker buiten te zijn geweest de afgelopen dagen, ze heeft ook gewoon in de tuin in de wagen liggen slapen. Ik ga mijn kleine man klaarmaken voor school hij wordt zo opgehaald door mijn vriendin.
Senta: geeft helemaal niets hoor. Gewoon lekker genieten van je kleine meid. Ritme enzo komt vanzelf wel. Lekker toch met dit weer zo buiten slapen! Nog gezond ook. wat fijn dat ze nu ook echt lijkt te groeien. . Hier gisteren naar mijn ouders gelopen en daarna eigenlijk heel veel binnen terwijl damian in de tuin aan het banjeren was. Krijg namelijk hele dikke enkels en voeten. Op dit moment.