O senta meid ik wilde je niet aan het huilen maken meis. Neem je tijd! Karagoz heftig voor je schoonmoeder, toch een tumor, sterkte. Fijn dat het werken beter ging. Kriskras nee ik herken het niet. Vocht hier soms maar valt nog mee. Muntje veel plezier vandaag!
Jeeeeh manlief heeft de babykamer geschuurd, hij kan beginnen met schilderen. Zo fijn lig er wakker van ' s nachts, bij de andere 3 waren we al klaar. Nu schiet het op!!!
Wij zijn bezig met de laatste dingetjes op de babykamer, alles inpakken en ophangen en uitwassen. Morgen controle bij de VK. Dan ook een afspraak maken voor de echo, want de placenta lag er steeds nog voor. Als dat met 30 weken nog zo was word het een keizersnede, ben dus erg benieuwd!
ik wil ook geen pijn bestrijden. Bij mijn eerste een weenstorm gehad, ik wilde heel graag maar het ging te snel dus het had geen zin. Ik was in 2 uur van 4 naar 10 cm gegaan. Achteraf blij dat ik niets kreeg. Bij de 2e wilde ik ook geen pijn bestrijding. Gelukkig ging deze bevalling volgens het boekje en ook best snel maar op een normale tempo. Heb een half uur onder de douche staan en echt bijna helemaal niets gevoelt. In 3 kwartier van 5 naar 10 cm gegaan. Straks bij deze wil ik weer geen pijn bestrijding tenzij het een keizersnee wordt dan moet je wel natuurlijk
@leane ligt jouw placenta dan gewoon laag en voor de baarmoedermond? Hier ligt die aan de voorkant maar wel mooi hoog inmiddels. @karagoz sterkte moeilijke tijd. @Tari het geeft helemaal niet van de week al zitten janken bij het jeugdjournaal dus geloof dat ik erg veel jank. Ik wil nu ook graag verder met de babykamer kom er steeds niet aan toe maar ben er nu klaar mee wil verder, geloof dat ik zo een potje verf ga halen en ga beginnen (gelukkig woon ik op 200 meter van de action (hemelsbreed zelfs maar 70 meter alleen het is te koud om over te zwemmen)) Ik wil gewoon gaan beginnen met spulletjes halen van zolder en mijn eigen ruimte allemaal weer terug en zo. @mijn man het is niet dat hij helemaal geen begrip heeft hoor, maar ik heb niet zo een goede klik met schoonfamilie en ik wi gewoon niet mega negatief zijn ten opzichte van hem over zijn familie, het vervelende vind ik mijn man is een echte binnenvetter maar hij gaat steeds meer aangeven er zelf ook mee te zitten, maar doordat ik zo slecht in mijn vel zit wil hij mij er ook niet mee lastig vallen. Ik heb vanmorgen men een vriendinnetje zitten kletsen erover en eigenlijk is er zoveel angst ook met betrekking tot de bevalling en daarna met de baby, donderdag toch maar eens aangeven bij de gyn. Ik ben mega bang dat mijn kindje nu weer dagen weggehaald wordt van mij.
meisje toch... kan me begrijpen dat het hard aankomt als je niet de steun krijgt van je schoonfamilie. En al helemaal als je ze hun andere kleinkind meer aandacht geven. Dat is natuurlijk niet eerlijk. En leef erg met je mee hoor... IK weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik hoop dat je snel uit je dip komt en nog lekker van je zwangerschap kan genieten en alles daar om heen. Jij hebt hun niet nodig om gelukkig te zijn. Geniet lekker van je eigen gezin en je kleintje in je buik. Ze zijn jouw tranen het niet waard... heel veel dikke knuffs
Jullie hebben zoveel mazzel gehad met de bevallingen zeg. Ik wilde ook geen pijnbestrijding en ik heb ook heel geen pijn ervaren bij mijn bevalling, maar na bijna 48 uur weeen waarvan de laatste 12 uur een weeenstorm en de ontsluiting maar 1,5 centimeter verder was knapte ik en wilde ik wel iets meer omdat ik dacht dat ik te gespannen was, de ruggenprik mislukte toen kreeg ik een pethidine injectie maar die wil ik echt niet meer daar werd ik zo beroerd van en had invloed op de baby. Als het goed is moet ik binnenkort naar de anesthesist om te laten beoordelen of ze bij mij nu wel een ruggenprik kunnen zetten bij de bevalling en of eventuele ks. De gyn had het erover dat bij inleiding de kans groot is dat ik direct een ruggenprik krijg zodat ze hem dan nog in een rustig lichaam kunnen zetten. Dat stukje laat ik maar over mij heen komen, ik wil er erg graag bij zijn dit keer.
he senta als ik heb lees ^*^(*&*^ schoon famillie denk ik dan sorry hoor maar ik leef me dan hellemaal in het is al niet fijn in een omgeving te zijn waar je niet wilt zijn en dan komt er niemand als ik dit had geweten was ik gewoon naar je toe gekomen zo voelt het dan al moest ik het helle land af haha ik zou zeggen makkelijker gezegt dan gedaan zeg het tegen ze kijken hoe ze reageren
Senta mijn eerste bevalling was zeker geen pretje. Uiteindelijk ingeleid en op het randje voor een spoedkeisersnee. Maar toch wilde ik het niet. Ik sta er niet achter. Alleen bij de 3e een droombevalling. 41 min! Waarvan 11 min persweeen, het ging zo snel dat ik niet kon omschakelen. De vk was net op tijd terug, maar de kraamhulp en spullen stonden niet klaar. Maar goed dat was 6 jaar terug, denk niet dat nu weer zo vlot zal gaan. Ik moet lees nu het boek de 9 magische maanden, maakt mij nog meer beseffen dat ik geen pijnbestrijding wil en dat het kindje de eerste tijd bij mij is. Mijn dochter heeft ook heel lang bij mij mogen liggen omdat niets klaar stond. Zo heerlijk, als 1e samen kennis maken. Daar streef ik nu ook voor. Maar goed als je een keisersnee moet heb je geen keus natuurlijk. En voor de duidelijkheid ik veroordeel het niet maar het is voor mij, als het goed gaat geen optie. Senta goed bezig, je lekker focussen op de babykamer!
Jeetje zeg zo kijk je een ochtendje niet en is er vet veel gekletst. Karagoz: Wat een vervelend nieuws voor je schoonmoeder zeg. Heel veel sterkte voor haar en jullie allemaal gewenst. Balen dat je met 32 weken pas je echo krijgt zeg. Chaneef: Nog 1 dagje en we zitten in de 2 getallen. Nu op het mooie getal 100. Volgens mij heerst er iets met al die slechte nachten van iedereen hier. Senta: Een hele hele dikke dikke digiknuffel van mij. En verder sluit ik me eigenlijk aan bij de rest. Ik vind het ook niet gek dat je je zo voelt na alles wat je hebt meegemaakt. En idd ik heb een tijd lang ook wel met iets heel anders een pittige en nare periode meegemaakt en heb toen heel veel gedachten enzo geschreven. Alles op papier en moet zeggen dat luchtte op en toen ik uit dat dal geklommen was en het schrift niet meer nodig had heb ik het op een zomerdag verbrand in de vuurton. Voelde goed. Kan me ook goed voorstellen dat die acceptatie van je conditie moeilijk is. Denk dat je er goed aan doet om al je angsten en zorgen met de gyn te bespreken. Het lijkt wel of we dezelfde man hebben lol. Die is ook zo. En dat is heel erg lastig soms. Als hij ergens mee zit dan bouwt hij een muur omzich heen en wordt heel erg stil maar aan zijn hele houding en doen en laten zie je gewoon dat er iets is wat hem dwars zit. Soms blijkt hij er dan al weken mee te lopen. En meis goed dat je lekker iets leuks gaat doen voor de babykamer maar denk wel aan jezelf he en doe weer niet te veel. Of ben ik dan weer een zeurpiet. Blike: Gefeliciteerd met je moeder. Die van mij was gisteren jarig. Muntje: Vervelend he dat wachten met je suiker en dat dat drankje zo blijft hangen en plakken herken ik ook heel erg. Gelukkig viel de smaak mee voor je. Hopelijk ben je inmiddels al klaar of moet je nog lang daar zitten wachten. Nog 4 weken werken. Jeetje dat schiet dan al op zeg. Groeiecho vanmiddag. Geniet ervan en hopelijk is jullie baby mooi op schema. Geniet ervan. Hoe laat mag je? Vocht nee volgens mij houd ik dat op dit moment nog niet vast maar bij Damian had ik daar echt mega veel last van. Mijn bovenbenen liepen door tot aan mijn hakken zoveel vocht en had me toch een plofkop toen. Jemig als ik nu foto`s van mezelf zie denk ik echt o o o. Kriskras: Jammer dat je geen groei echo krijgt maar wel fijn dat je een liggingsecho krijgt. Zover ik nu kan zeggen en zien krijg ik die weer niet. Babykamer: Sinds ik het behang eraf gehaald heb van de week is er niets meer gebeurt in de kamer. Behalve nog meer spullen erin stoppen. Ik zelf kan nu niets meer doen in die kamer tot de mannen het plafond eruit hebben gehaald, de stucadoor erin is geweest en het nieuwe plafond erin zit. Daarna kan ik gaan verven en daarna langzaam ingaan richten. Leane: O jee dus is nog even spannend bij jullie. De vraag is al gesteld hoor maar ligt hij dan voor en onder of niet. Bij mij ligt hij namelijk ook voor maar is inmiddels naar wat naar boven geschoven. Tari: WAUW das snel die laatste bevalling. Nou ben ik wel benieuwd en nieuwschierig voor jou hoe het bij deze zal gaan hahaha. Hier heb ik er al met al ongeveer een uur of 6 over gedaan. Al had ik al wel 4 cm ontsluiting door een blaasontsteking. Zo volgens mij ben ik nu niemand meer vergeten. Zo wel Sorry. Hier lekker de middag vrij kunnen krijgen. Ga nu beginnen aan het gedicht voor de kerst. Normaal schud ik die er zo uit maar dit jaar ben ik gewoon zo druk dat ik ook gewoon geen inspiratie heb maar we gaan weer een poging doen.
wat ben ik jarloers op jullie zeg met de liggings echo of de groei echo wou dat ik die kreeg maar nee die zal ik niet krijgen
@blike,hopelijk dan toch samen kerst vieren voor jullie! @girly, fijn dat je zulke goede reacties krijgt van de ouders, is nooit leuk als je weg moet! @leane, wat een super buikband haha @senta, wat erg dat je je zo verschrikkelijk alleen voelt. dit mag niet en moet je niet over je heen laten gaan meid, je kunt zo echt je kraamperiode niet ingaan dit moet je echt zsm uitgesproken hebben tegen iemand ( man, famillie wie dan ook) @karagoz, wat erg, hopen op een snel herstel voor je schoonmoeder! @groeiecho, ik ben begonnen met een te hoog BMI dus daarom is die echo ( vind het persoonlijk niet zo heel erg natuurlijk...) vanmorgen hebben ze de rest van de babyspullen gebracht en zelfs gisteren de wieg gezet met mijn moeder, superblij daarmee!! zal even kijken of ik een foto kan uploaden...en of mijn buik foto er ook nog bij wil....
Senta, pas op dat je na je bevalling hier geen klap van krijgt!!! Blijf je gevoelens uiten! En goed je angsten aan je gyn voorleggen, wie weet kan die je geruststellen of antwoorden op je vragen..
Marcia, lief wiegje. En grappig, ik had heel iemand anders voor me haha! Echo, alles was goed. 1250 gram nu. Over 4 weken weer.
Join the club! Ik begin er ook last van te krijgen, maar vooral mijn voeten. Handen ook wel iets. Mijn schoonmoeder zei gelukkig wel dat ik niet zo opgeblazen ben als tijdens de vorige zwangerschap
@marcia, lief wiegje zeg! @muntje, fijn dat de echo goed was @karagoz, klote nieuws! Sterkte! @girly, pfff wat een nacht! @chaneef, balen dat je geen echo meer krijgt En toen wist ik t niet meer... Sorry! Pfff vandaag mijn vervanger alvast wat ingewerkt. Ben gesloopt! Ik kan ook echt niet uitleggen... Vannacht met 2 kussens geslapen vanwege t maagzuur, ging veel beter! Vraagje... Vind iemand t leuk om elkaar misschien op fb toe te voegen of een geheime pagina aan te maken? Ik bind t leuk om te zien wie wie is enzo... Maar goed, als jullie t liever allemaal privé willen houden snap ik t best! Ik heb 3jaar geleden met een clubje op een forum gezeten en hebben nu nog steeds contact via een geheime groep op fb en spreken soms af om met de kids te spelen, is heel leuk!