@wortel, ja mijn moeder heeft volgens mij bij (bijna) alle kleinkinderen het eerste pakje gekocht. Bij mijn dochter ook. Als ik het lelijk vind dan kan ik het gewoon zeggen, dan ruilt ze het gewoon. @karagoz, lekker als je het zo beetje bij beetje op kunt knappen. @girly, je hebt speciale spuitmondjes die lang en smal zijn on dingen mee te vullen. Is het inmiddels al gelukt? @chaneef, omg! Jij bepaald toch hoe je het wil?? Zo wil ik dat onze dochter de eerste is die de baby ziet! De rest (mijn moeder en schoonouders) die wachten dan maar op de gang ofzo! Als er één iemand probeerde binnen te komen, dan stuur ik ze gewoon weg!! Interesseerd me niks wat hun ervan vinden, het is míjn bevalling en ik bepaal hoe ik het erna hebben wil! Gelukkig accepteren ze het allemaal. Anders hebben ze echt vette pech! Hoe is het dan gelopen bij je dochter na je bevalling??
Voordat wij thuis waren stonden mijn schoon ouders en schoonzus met aanhang al voor de deur en mijn moeder was bij mij die heeft toen de bevalling mee gemaakt
Oh dat meen je niet?! Ik zou echt iedereen wegsturen!! Tenzij je het natuurlijk leuk vind... Toen wij na ruim een week thuiskwamen hebben ze netjes gebeld wanneer ze mochten komen.
Chaneef: schandalig. Sorry kan er niets anders voor verzinnen. Jii bepaald het toch en niets dan ga je toch naar bed. En voor zo'n kleine is dat toch way to much. Eerste pakje: bij damian hebben we hem van mijn zusje gehad en bij deze hebben we hem zelf gekocht. Man heeft hem dit keer uitgezocht. Soesjes: ben er klaar mee. De derde lading zit er nu in en de vorige 2 zijn gewoon allemaal mislukt. Grrrr. Het geduld en de zin is toaal verdwenen. Verder ben ik vandaag ook erg aangebrand en damian was stront vervelend. Maar kan ook gewoon te maken heben dat ik minder kan hebben. Manlief: hij zou vandaag de kerstspullen naar boven brengen net als al zijn visspullen. Komt meneer eindelijk een keer om 1 uur zijn bed uit en weet je wat hij zegt. Goh denk dat ik straks even ga vissen. Grrrrrr. Ben eigenlijk so nijdig. Verder verwacht ik mijn schoonouders ook nog vandaag. Totaal geen zin in. Zit echt gewoon nirt lekker in mijn vel. Misschien dat het te maken heeft met het feit dat ik komende week mijn laatste werkweek heb. Ook heb ik nog niets gehoord van het uwv. Wordt daar heel erg onzeker van. Sorry meiden. Ik zit mega op de klaagstoel. Maar ben er ff helemaal klaar mee. Zullen de hormonen ook wel zijn.
Trouwens mijn moeder is bij damian bij de bevalling geweest. Maar dan niet als oma maar als kraamverzorgster. Ook bij deze kleine is mijn moeder mijn kraamverzorgster. Verder wil ik er op manlief en vk niemand bij hebben. En daarna krijgt damian hem als eerste te zien en aangezien die naar de andere opa en oma gaat zullen die daarna mogen komen kijken. Maar damian gaat als eerste door pappa gebracht naar binnen.
@chaneef mijn man heeft 1 keer zo een soort opmerking gemaakt toen heb ik hem even hele duidelijk gemaakt dat ik ga bevallen en dat ik dat bepaal wie er naar mijn doos en tieten mag gaan staan kijken en als die het er niet mee eens is gaat die maar lekker bij zijn moeder op de bank af zitten wachten tot ik bel dat er wat geboren is, geloof dat ik duidelijk was. Inmiddels is die het met mij eens trouwens (en nee niet onder dwang ) @girly bijzonder je moeder erbij zeg, ik moet er niet aan denken in welke hoedanigheid dan ook. En lekker soesjes aan het maken heerlijk hoeveel heb je er gemaakt? Wij gaan trouwens samen naar het ziekenhuis om te bevallen en als ze geboren is blijven we eerst even met zijn 2 en dan gaat mijn man R. ophalen en daarna doen we pas de opa's en oma's inlichten (behalve mijn opa en oma dan die passen op r. en op de hond) Daarna mogen ze pas komen en afhankelijk van hoe lang ik in het ziekenhuis moet blijven verder het bezoek, liever pas als ik thuis ben, en ook niet op de eerste dag dat is onze dag zeg maar. Wij hebben een grote familie en de vorige keer had ik op dag 1 bijna 40 man aan mijn bed gehad dat wil ik echt niet meer. @tari fijn dat het nu op begint te schieten dat is in ieder geval iets toch? @karagoz, moet de zolder klaar zijn voor de baby komt of gewoon afgemaakt worden in het algemeen? @blike heftig zeg van je kennis sterkte. Wil iemand mijn man lenen? Hij heeft opruimwoede geloof ik en ik wordt er nu een beetje moe van als ik heel eerlijk ben. Hij moet hierna 13 dagen onafgebroken werken, maar rustig zitten zit er niet in vandaag.
Bij mijn bevalling is niemand anders dan mijn man er en de vk in het ziekenhuis. De kids gaan naar mijn schoonouders of eventueel naar mijn schoonzus. Ligt er aan hoe mijn schoonmoeder zich voelt vanwege de chemo natuurlijk. Als ik bevallen ben en gedoucht hebt dan gaat mijn man alleen de kids ophalen om hun zusje te komen zien. Ik blijf dan nog een dagje in het kraamhotel. Daarna als ik thuis ben mag de rest komen. Ik wil de eerste 2 dagen voor me zelf houden. Heb echt geen behoefte aan bezoek. Ik heb dit ook tegen mijn man gezegd maar die is het er niet mee eens... pech gehad... ik wil het niet. @girly, meid rustig aan niet stressen komt goed!
Nou goed nieuws hier hahaha: 3 maal is scheepsrecht. De derde poging is gelukt. Heb er nu 24 dus ben met de volgende lading bezig. Misschien daarna nog 1 maar weet niet zeker. Manlief kwam gelukkig net zelf met de opmerking dat hij als hij thuis kwam hij de kerstspullen ging doen en de visspullen. Dus ben weer redelijk rustig en relaxt.
Wij weten nog niet wie er op de kleine gaat passen tijdens de bevalling.. Een van de oma's in ieder geval. Als ik 's nachts beval dan bellen we alleen om het te melden. Dan kan onze dochter de volgende ochtend kennismaken met haar broertje. Daarna is de rest pas aan de beurt. Mijn man zegt (gelukkig!) dat hij er niets over te zeggen heeft, omdat IK moet bevallen en niet hij. Blij dus dat hij snapt dat mijn wil wet is op dat moment! @girly, balen dat het eerste deel mislukt is! @Senta, heeft hij ook last van nesteldrang? Wij hebben een luie zondag. Alhoewel ik al tig keer mijn dochter een schone broek heb gegeven!! Ze plast netjes op de wc, maar ze plaste zo hard dat alles erover ging hahaha broekje nat! Daarna had ze even geen tijd en plaste ze een deel in dr broek en daarna verder op de wc en vervolgens poept ze in dr broek en vraagt daarna of ze een luier aan heeft... Hahaha dat deed ze gister ook al. Ze vind t nog eng denk ik, maar ze vraagt telaat om een luier.. Lastig hoor dat Zindelijk worden!
Herkenbaar moro. Zindelijk worden is niet makkelijk Heb hetzelfde ervaren en op moment moet ik nog iedere keer mee hem zijn broek kmlaag doen. Erop zetten en broek weer aandoen. Zwaaaar vermoeiend haha. Maarja beter san de pampers! Oeiiii chaneef nee snap helemaal dat dat te veel is vlak na een bevalling! Beetje raar ook dat familie maar ook je man totaal anders denken... Sterkte! Hier gelukkig weinig familie ofzo die komen kijken hihi. Indd eerste dag voor onszelf dan moet ik echt even genieten en heerlijk zennnn worden met mijn gezinnetje. Meestal 2e en 3e dag de ouders en in eerste week meestal schoonzus en mijn opa en oma. Daarna heb ik altijd nog 2/3 bezoekjes max van familie van man en mijn oom en vriendin en mijn vriendinneje en dan houd t wel zo beetje op whaha.
Zo ik zit, pffff ben helemaal op opdit moment, waardoor de kids in mijn ogen ook behoorlijk vervelend en veeleisend zijn. Ruzie, slecht luisteren en al weer hun bed uit, mama.......kan even geen mama meer horen vandaag. Maar positief, het behang zit er op, de latten voor de lambrisering is op maat en het ledikantje sta as t voor nu even in elkaar. Kom er alleen achter dat ie groter is dan dat er gezegd was, zucht.....het kamertje is niet zo groot. Het ledikant is 1.43 cm....... nu dus even bedenken hoe we het neer gaan zetten aangezien ik maar bij 1 met uur stroom heb eb da as r het liefste de commode wilde hebben staan. Maar morgen kids naar school en nieuwe kansen. maar behang is helemaal naar ons zin!
Bevallen zie wel wie er bij is. Misschien mijn mams, hangt er vanaf wanneer de kleine man zich aankondigd. Aangezien de kids ook 2 weken vrij hebben. Ze is de enige die op kan passen voor ons, heb geen schoonouders niets. Zal hier ook niet zo druk worden in de kraamtijd. Girly, lekker zelf gemaakt soesjes, hmmmmmm.. krijg er spontaan trek in Zindelijkheid is zeker een pittige periode, je bent continuemet ze bezig. Hou er rekening mee dat ze ook weer terug kunnen vallen als de baby er is. Hoeft niet meteen. Verder sorry meiden ben echt even te moe. Straks lekker Arrow kijken.
Tari, wat heerlijk dat het behang zo naar jullie zin is! Morgen alleen nog even puzzelen met de ruimte... Succes! All, hebben jullie al een idee wat je het kraambezoek bij de koffie gaat geven? ML vindt beschuit met muisjes niet zo. Ik vind het dan weer een leuke en lekkere traditie. Nu zie je vaak cupcakes, maar net kwam ik dit tegen; leek me ook wel wat
@tri, het wordt tijd dat de kids weer naar school gaan... zal blij zijn als het morgen is... lekker weer rust in me huis en manlief is dan ook weer gaan werken...
Bij het kraambezoek is het beschuit met muisjes en we kopen een lekkere taart. Er komen maar een handje vol mensen dus ik ga me niet uitsloven...
O die is leuk! Ook een leuk idee voor de kids om op school te trakeren als hun broertje er is. Ga ik even onthouden de vorige keer deden wij ontbijtkoek met witte chocopasta en daarop de muisjes. Erg lekker. Beschuit raak ik zo verstop van.
Lekker is dat he, behalve dan manlief hier maar die zet ik aan het schilderen van de latten weer even rust in huis. Zeggen die van jou ook zo vaak, mama, o mama, maaaammmmm.
gelukkig niet zeg, ze zijn allee ongelofelijk erg druk, schreeuwen de hele boel bij elkaar, maken ruzie met elkaar, jaloezie etc. etc. Net was ik het zat dus 7 uur naar boven gegaan, pyama aan, tanden poetsen en naar bed... was het zat! ik zou gek worden als mijn man zo lang bij me is als ik hem niet nodig heb... ben blij dat hij na 2 weken vakantie weer gaat werken. Hij mag in de kraamweek weer de hele dag thuis zijn
Haha hier dus ook 7.15 uur bed tijd, was er ook even klaar mee. Nou merk ook wel dat ik blij zal zijn als hij weer te werk is. en als ik zelf weer kan sporten, mis dat zo. 2 avonden even lekker voor mezelf. Maar morgen fotoclub dus er even uit, heerlijk!