Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @girly. Sterkte vandaag !

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Girly, geniet van deze dag! Maak er ondanks dat het niet jouw keuze is om te moeten stoppen een hele mooie en waardevolle dag van, waar je met veel plezier op terug kan kijken.

Wat betreft de borstvoeding; ik zou er voor gaan. Je geeft aan het bij Damian heerlijk te hebben gevonden op een paar dingen na. Je kan je nu voorbereiden op deze dingen:
    * De regeldagen zijn bijna altijd na zoveel dagen/weken. kun je op internet opzoeken en er zo extra op letten. Zodra het kind smak geluidjes maakt is het zaak om aan te leggen; dus met regeldagen lekker wat vaker.
    * Voeden in het openbaar; neem een grote sjaal mee en leg die over je baby en je borst. Voor het kindje ook net zo fijn.
    Deel je twijfels met je man. Laat hem meedenken. Zodra je het niet ziet zitten gelijk de lactatiekundige bellen. Schijnt dat deze vaak in eerste instantie door mannen worden gebeld!

En inderdaad; leg het voor aan de vk.
    Ik ben absoluut geen borstvoedingsgoeroe en vind dat wanneer je doet wat bij jou past en jou gelukkig maakt dit het beste is voor je kind. Maar ik lees dat je het als mooi hebt ervaren. En goedkoop wordt het pas als alles goed loopt hè! De ellende van borstkolven huren/aanschaffen, klovencrème en tepelhoedjes is niet gratis.;)

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier zijn we nog altijd niet uit over de namen.... geboortekaartjeskeuze komt in zicht; tekst mag ik doen en heb al wat moois gevonden, maar het is nog niet dé tekst.

Volgende week een extra medische echo voor het hoofdje. Ben dan ook erg benieuwd hoe de groei van het kindje is.

Gisteren wilde ik de Kruidvat tas ophalen; had mail gehad dat dit kon. Hebben ze alleen de luiers! Verder wilde ik vitamine D en K halen, want die zijn nu in de aanbieding, maar was het vak leeg... Ik vind dat zó irritant; hebben ze een actie, maar hebben ze de spullen niet. Vandaag nog maar een keer proberen.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ben het er helemaal mee eens... de eerste paar dagen is het weer heel erg wennen en kan het wat pijn doen maar na een aantal dagen is dan over en kan je genieten

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    irritant he... heb dat ook zo vaak met aanbiedingen... vooral met luiers je moet echt voor de deur gaan slapen op de eerste te zijn hahah

6. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    heb jij al de mail binnen gehad van kruitvat hier nog niks gehoord ook bij de winkel geweest en moest echt wachten op de email pff.

ik wordt gek van me zelf met hoesten in de nacht vanmorgen was het zo erg dat ik het gevoel had dat ik stikte en me dochter maar kloppen op me rug haha (dan komt het eruit mama )zegt ze dan ik kon niks zeggen ik gauw naar beneden om water te drinken en naar de wc onderweg naar de wc weer hoesten en ja hoor plas ik door de druk hopelijk snel over ik voel dan wat zitten in mijn keel maar wat

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Vannacht goed geslapen! Ik schrok wakker toen mijn oudste in de badkamer aan het overgeven was en mijn man toen ook en op zijn mobiel keek. Zijn wekker was niet afgegaan. Ik balen dat ik er uit moest... De oudste is nog wat ziekjes. Hij blijft lekker thuis vandaag morgen kijken we verder...

8. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hoi!

Vandaag controle VK gehad. Na een enorm brakke en misselijke nacht :S. Vandaag even rustig aan dus. Wel wat afgevallen laatste week, maar tov 3 weken terug controle 1,5 kilo erbij. Netjes dus.

Ze vond de baby voor deze termijn wat kleiner dan gemiddeld maar niets verontrustends. Wie weet, groeit ie straks nog extra hard :) Verder morgen even bloed testen voor glucose/ ijzer/ rubella (was nog niet gedaan) en liggingsecho ingepland! En dan over 2 weken alweer controle, gaat nu stuk sneller!

Alleen het voelen vh hoofdje doet wel pijn zeg....

9. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die gratis producten staan op je kaart en kun je dus later ook ophalen. Hier hadden ze t flesje niet, dus die kan ik volgende x gewoon ophalen. Die vrouw legde t zo uit...
    En als ze t weer niet hebben die vitamines gewoon vragen! Misschien kunnen ze er voor je apart zetten ofzo?

10. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Kun je bij Kruidvat ook geen tegoed bon ofzo vragen wanneer een artikel in de reclame is uitverkocht? Misschien ook handig, hoef je er niet steeds op te letten.

11. senta

senta Niet meer actief

Help mij even als je wilt? Ik werk met lijstjes dus wat was mijn verzoek voor de internist die ik niet mag? :(:p

12. senta

senta Niet meer actief

Ik ben vanmorgen nog even aan het werk geweest wordt wel wat zwaarder. Ben aan het aftellen over 5 weken voor het laatst.

Zometeen boodschappen doen voor r. zijn verjaardag morgen, en vanavond taarten bakken ik doe niet met marsepein nu, dat trek ik echt even niet zeg maar. Dus ik doe wat makkelijker dit keer.

Morgen ook controle bij de gyn ben benieuwd even kijken wat die te melden heeft.

@girly ik denk dat jij bedoelt dat ik niet verder dan 37/38 weken wil lopen, daar ben ik niet meer bang voor de suiker is aan het opspelen en moet waarschijnlijk vanaf volgende week medicijnen hiervoor nemen en internist benadrukte dat ik niet verder mag dan 38 weken dit in verband met de placenta, dus ik mag sowieso aftellen, dat zijn nog maar 6,5 week om en nabij de 42 nachtjes slapen.

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Hier vandaag zo ziek als een hond, helaas zitten wij met vreselijke onderbezetting op het werk door ziekte dus ben toch maar gaan werken vanmiddag. Gelukkig zit ik op de dependance en is er ivm vakantie geen dierenarts hier vanmiddag, dus ook geen afspraken... Lekker rustig middagje dus :)

Girly:
    Succes vandaag op je laatste dagje, zal een raar, dubbel gevoel zijn. Dat gevoel wat je hebt met BV heb ik ook wel een beetje, ik ga het wel proberen, maar de drempel om over te stappen op KV zal wel een stuk lager zijn als vorige keer bij Nick. Helemaal omdat ik nu ook mijn aandacht aan hem moet schenken.

Wortel:
    Zit er ook nog over te gaan denken om zo'n avond te bezoeken, straks maar eens even googlen of er nog iets in de buurt is binnenkort.
    Veel plezier vanavond met sporten... ha! Ik moet er echt even niet aan denken ;) Ben echt doodmoe 's avonds.

Stond vanmorgen trouwens op de weegschaal en zag dat ik een halve kilo was afgevallen... hmm lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?! Ik weet wel waar het aan ligt want kan gewoon heel weinig naar binnen krijgen momenteel. Volgende keer maar eens met de VK overleggen. Zit nu dus op +4,5 kg.

Karagoz:
    Schoondochter van jou schoonzus?? maar dat zou dan toch een achterkleinkind van je schoonouders worden?? Of lees ik het nu zo gek?!

Tari:
    pff, dat lijkt me inderdaad ook een vermoeiende leeftijd, zo rond de tien jaar... Wel lekker dat ze straks al een beetje met de baby mee kunnen helpen!

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik ga zo maar eens even een echo van mijn kleine meisje maken!
    haha, voordeel van niets te doen hebben ;)

15. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @blike: Jij ook al ziek... blegh, het heerst lijkt het wel! Veel plezier met de echo :p

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ja klopt, het wordt het achterkleinkind van mijn schoonouders maar mijn schoonzus zelf wordt ook oma...

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    aah oké, dan snap ik het! ;)
    Spannend! Al wat gehoord?

18. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Fijne dag gehad girly?

Oh blike, heerlijk dat je dat zelf kan. Lijkt me leuk!

Ik ben bij de therapeut geweest. Voel me schuldig naar de baby toe, hij deed niet zachtjes :( hopelijk helpt het dan wel,
    Voelde de baby wel bewegen gelukkig..

Maandag zijn we naar een info avond over bevalken en kraamzorg geweest. Was interessant.

Bv, ik ben ook geen persoon voor openbaar voeden. Begin steeds meer te twijfelen..

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ga trouwens binnenkort naar een zwangerschapsmasseur! Ze hebben daar een speciale tafel met gat waardoor je toch op je buik kan liggen... Zalig lijkt me dat! :)

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Vanmiddag is het achterkleinkind van mijn schoonmoeder geboren. Een jongen. Verder weet ik niet hoe het gaat maar ga er wel van uit dat het gezond is. Goede contacten hebben we niet met hun...

Nu ik nog... hahaha voorlopig nog 7 weken blijven zitten

Deel Deze Pagina