Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik kreeg me toch net een schop van me kind. Ik leunde mijn arm op mijn buik en de kleine schopte er tegen aan... deed geen pijn maar schrok er wel van... hahah ze is sterk zeg!

2. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blike, ik heb dat hier ergens in de buurt ook gezien! Misschien dat ik t ook nog laat doen.
    @karagoz, hihi leuk als ze zo schopt! En gefeliciteerd.
    @girly, hoe was het laatste dagje?
    @wortel, lastig als je nog twijfelt.. Hopelijk komen jullie er snel aan uit, dan is dat ook klaar!
    @Senta, jij werkt tot 36weken door dan?? Knap hoor! Ik zou het niet volhouden

Ik heb net tóch de achternamen laten verwisselen op het geboortekaartje. Had eerst de achternaam van mijn man en dan de mijne gedaan, maar eerst staat mijn man, ik en onze dochter. En dan zijn achternaam... Terwijl ze mijn achternaam heeft. Snappen jullie het nog? Haha
    Vanmiddag lekker een dutje gedaan, had ik echt nodig! Niet dat ik nu niet moe meer ben ofzo.

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi meiden, nou dit gaat een heel verhaal worden hahaha met alleen al op iedereen reageren volgens mij want jeetje wat wordt er weer veel gekletst.

Senta: Ja dat bedoelde ik. Had me vergist in het soort controle waar je naar toe moest.

Wortel: Dank je wel voor de tips. Ik ga het gewoon bespreken en ik zie wel hoe het loopt. Voor hetzelfde geld heb ik als ik de baby op mijn buik heb geen twijfels meer. Ik probeer het nu ook een beetje los te laten en zien wel waar het schip strand. Manlief snapt het niet helemaal. Die heeft zoiets van maar het ging bij Damian toch ook goed?

Iemand het over de bv dat het niet goedkoper hoefde te zijn, dat weet ik ook wel en ben ik me ook terdege van bewust hoor. De kolf heb ik van mezelf al in huis dus dat scheelt al en de rest is gewoon afwachten.

Wortel: De naam en geboortekaartjes komen wel goed hoor. Was er op een gegeven moment ook heel erg meebezig en daardoor kon ik niets vinden. Toen ik de kaartjes los ging laten en een tijdje later ging kijken kwam ik hem opeens tegen. Spannend zeg volgende week de groeiecho. Kijken ze bij jou echt voornamelijk naar het hoofdje of ook heel goed naar de rest?
    Kruitvattas: Apart zeg dat ze alleen dat hadden terwijl je een mail krijgt dat je hem op mag halen. Net als de vitamine niet in het schap hebben.

Chaneef: Balen zeg dat je je zo beroerd voelt. Wordt het langzaam wel een beetje minder nu of ben je nog steeds zo erg aan het hoesten. Vervelend dat je zo`n gevoel hebt als je moet hoesten.

Karagoz: Wat fijn dat je zo goed geslapen hebt vannacht. Wel zielig voor je oudste. Is hij inmiddels al wel weer wat opgeknapt of nog steeds zo ziek? Maar geluk bij een ongeluk een beetje omdat je man daardoor wel wakker is geworden.

Kriskras: Wat fijn dat het allemaal weer goed was bij de vk. Spannend de liggingsecho. Wanneer mag je. Maar wat vervelend dat je zulke slechte nachten maakt. Hopelijk gaat het gauw beter.

Senta: Ja ik geloof je je gelijk dat het wat zwaarder wordt. Gelukkig hoef je niet zo lang meer. Spannend hoor morgen weer naar de gyn. Succes alvast.

Blike: Jeetje balen meis dat je zo ziek bent. Hopelijjk knap je snel op. Wel dapper en knap dat je gewoon naar je werk gegaan bent maar denk je om jezelf en de kleine??? Wat niet gaat gaat niet.
    Ja de drempel ligt nu bij mij ook een stuk lager ivm bv en kv. Vorige keer voelde ik me zo schuldig.
    Hoe was de echo???

Muntje: Heeft de therapeut een beetje kunnen helpen? Niet schuldig voelen hoor want als jij niet lekker in je vel zit dan voelt de kleine dat ook. Fijn dat je de baby wel goed voelt bewegen. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die de twijfels heeft en openbaar voeden.

Blike: Massage lijkt me nu ook echt heerlijk.

Karagoz: Gefeliciteerd met de achterkleinzoon van je schoonmoeder. (als ik het goed onthouden heb). En een heel goed plan om haar nog maar even een aantal weekjes te laten zitten.
    Leuk he als ze in 1 keer dan zo n schop geven. Helemaal als je het niet verwacht. JE kunt je dan ook echt helemaal een rotje schrikken.

Moro: Lekker hoor een dutje.

Zo alles nu beantwoord volgens mij. Zo niet sorry.

Hier: Nou het was vandaag inderdaad heel erg dubbel. Heb het de hele week droog kunnen houden. Totdat mijn collega`s de groep op kwamen met een hele grote kraam/afscheidsmand. Iedere collega had een klein dingetje gekocht. Voornamelijk voor de baby. Zo lief. De tranen liepen gewoon over mijn wangen. Ook een heel mooi boek gekregen met allemaal foto s en tekeningen van de kinderen en van iedere collega met een afscheidsstukje. Echt zo lief en heftig. Wilde ook helemaal niet naar huis toen ik klaar was met werken.
    Mijn collega had zoiets van nee hoor ik neem geen afscheid want je mag niet weg. Ik wil het niet. Dat voelt echt goed. Om zo gewaardeerd te worden door je collega`s. Ook nog heel veel dingen van ouders en de kinderen gekregen.
    Na 45 minuten dralen en tijd rekken moest ik toch echt naar huis. Damian bij opa en oma ophalen en ja hoor bij mijn vaste collega en mij liepen de tranen al snel over de wangen. Haar heb ik dan ook als laatste gedag gezegd. Voel me er nu nog steeds heel erg dubbel bij maar dat zal ook nog wel even blijven denk ik.

Verder is de kleine uk de hele dag al zo mega actief. Er wordt een voetbalwedstrijd gehouden boven in mijn buik en aan de zijkant een kickboksgala. Ook lijkt het wel of de kleine om zijn as draait met zijn hoofdje naar beneden want daar is het ook heel gevoelig. Kwam er ook nog eens achter dat een van mijn zwangerschapsbroeken niet meer kan. Hij zit vet strak en staat inmiddels in mijn buik. (dat is dus al nummer 2 die niet meer kan.)

Manlief moest vanavond tot laat werken. (is nog niet terug) dus hebben Damian en ik net heerlijk een boterham gegeten. Daarna Damian naar bed gebracht en nu krijg ik bijna kramp in mijn vingers van het vele typen. Dus ik ga er een eind aan maken. Straks lekker in bad en naar bed. Hopelijk heeft iedereen een hele goede nacht komende nacht.

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Karagoz beterschap met je zoon. Jemig wat dapper van je schoonmoeder. Loopt ze niet te hard van stapel?
    En nog gefeliciteerd met het achterkleinkind van je schoonouders.

Kriskras beterschap meis en fijn dat de controle weer goed was. Gaat nu zeker snel om de 2 weken.

Blike, ziek en toch te werk? Beterschap meid.

Wortel haha die rottige geboortekaartjes en namen. Keuzes maken is lastig als ze zo bepalend zijn ;)

Moro lekker even geslapen. Heerlijk toch!

Senta wat fijn dat de waardes mee vielen, poeh schiet al op dan 6.5 week.

Girly, lief van je collega's. Toch fijn dat ze je waardeerde. Zal zeker nog wel even blijven dat dubbel gevoel. Haha wat een boefje in je buik!

Muntje hoe is het nu met je rug?

zwangerschapsmassage wil iik nog laten doen via zwangerschapsyoga krijgen we nog korting ook. Lijkt me zo lekker!

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Vandaag heerlijk mijn woonkamer aan gepakt, ramen gelapt, vesnterbank, kozijnen schoon. Weer leuk opnieuw ingedeeld, lades uitgezocht, oude tijdschriften uitgesorteerd etc. Mijn mams heeft het toilet grondig gedaan en de helft van de keuken. Zo heerlijk dat het vorderd. Manlief de commode helemaal kaal gehaald, wat een werk was dat.

Vanavond bij de vk geweest. Bloeddruk mooi laag, gewicht netjes en ja hoor ons boefje is weer fijn in stuit gaan liggen. Draaikontje. Haha herken dit dus totaal niet van de andere 3 :)
    Inmiddels 32 weken zwanger! Morgen een avond over bevallen bij wonen.

Bv zou het gewoon proberen, goed inlezen van te voren en desnoods een avond bij de lactatiedeskundige bij wonen. Lukt het niet houdt het op, kan je altijd nog overstappen. Zonder je schuldig te voelen hoor.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Kreeg trouwens op mijn lazer van de yogadocente. Ik mocht het toch echt rustiger aan gaan doen ze raakte de juiste snaar door te zeggen dat je een zwangerschap er niet even tussendoor doet. Tja zo voelt het hier toch soms wel, door alles wat er heeft gespeeld, de drukte van het gezin en de verbouwing. Maar ik geniet er wel van. Maar voel me ook nu behoorlijk fit, niet als anders. Ik was al vaak moe door de hypermobiliteit. Maar goed zal toch maar eens kijken of ik wat rust momenten kan inlassen :) vandaag wel opgelet.!

7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Tari: Lekker bezig hoor. Maar idd. Doe je wel rustig aan??

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @girly, wat lief van je collega's! Kan me voorstellen dat het erg emotioneel was.

@tari... lekker bezig geweest meid. Heerlijk he!

zoontje nog steeds erg ziek. Kind zweet zich een ongeluk in bed. 2 x gedouched en omgekleed. Gelukkig is de koorts naar 39 graden gezakt. Morgen even langs de huisarts...

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @tari wel rustig aan doen he! En mijn schoonmoeder is altijd zo. Kan nooit rustig zitten...

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Morgen weer naar de vk! Heb er zin in!

11. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit te wachten voor t bloedprikken... Zijn er nog 22 voor me!!! Pfff

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zoo, gisteravond voelde ik me toch een partij beroerd... Lag om negen uur al op bed.... heb een redelijk goede nacht gehad en voel me vanmorgen ietsje beter... Maar ben nog steeds ziekig helaas. Gelukkig vandaag een dagje vrij, kan dus een beetje bijtanken.

Moro:
    Ik snap het haha
    Waarom hebben jullie voor jou achternaam gekozen als ik vragen mag?

Kruidvattas:
    Zal er vanmiddag even heen.

Girly:
    Echo was erg leuk! Ze lag lekker te slapen!
    Wat leuk dat je zo'n fijn afscheid gekregen hebt! Dan voel je echt dat je wordt gewaardeerd. Nu lekker gaan genieten van je verlof meid! En straks van je babietje!

Tari:
    De nesteldrang is echt toegeslagen bij jou, haha ;) Hier moet ook nog zat gebeuren... maar heb er de puf nog niet echt voor gevonden!

Karagoz:
    AAah beterschap met je zoontje!

Gisteren naar het condoleren geweest van die jongen waar ik over vertelde, die vorige week verongelukt is... Erg raar en confronterend. Wat een verdriet zit er nu bij die familie zeg :( bah... en dan die twee kleine kindjes!

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Moro:
    22!!! :$ oh my god... dat gaat nog wel even duren dan zeker....

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Kreeg net een mailtje van de kraamzorg, heb de 23e de intake. Heb deze telefonisch, vind ik wel jammer.... Praat toch nét iets gemakkelijker als er iemand voor je neus zit... Maar ach... is niet anders. Heb gevraagd of ze om half twee kan omdat mijn zoontje dan op bed ligt... kan ik tenminste even rustig met die vrouw praten zonder dat er een peuter doorheen zit te jengelen ;)

15. senta

senta Niet meer actief

Hoi meiden hier de trotse mama van een officieele kleuter. Wat was die blij vanmorgen met zijn cadeaus de slingers en alles.

Het wordt vanmorgen niet zo druk pas in de loop van de middag. komt mooi uit moet begin van de middag even op controle bij de gyn.

Fijne dag allemaal

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Senta:
    Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een mijlpaal zeg! :)

17. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Senta, gefeliciteerd!!
    @Blike, mijn man kent zijn vader niet, dus wilde hij zijn achternaam ook niet doorgeven... Ik blij, want mijn vader is overleden dus is wel speciaal voor mij. En heb alleen naar zussen dus niemand die de naam door kan geven.
    En nog 5 voor me gaat best rap!
    Beterschap trouwens!!

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Senta gefeliciteerd met je kleuter :)
    Succes bij gyn.

Moro 22 voor je, pffff zit je er nu nog?

Blike dat is fijn een dagje vrij. Ziek lekker even uit. Hier de kraamzorg toen ook gevraagd om te bellen wanneer de kids op school zaten.

Vannacht best redelijk geslapen voor mij doen. Vandaag even schuiven met het dressoir, nou ja manlief mag het doen, kan daar de tv op en heb ik zonder te veel problemen mega ruimte voor oa de box. Onze tv kast die we nu hebben is te klein voor de tv. Dus mooi opgelost hoop ik.....nu kijken of het werkt en voegt. :)

Jep hier echt mega nesteldrang, geeft zoveel rust nu het ordend, heerlijk!

Vandaag zijn manlief en ik al 14 maar samen! Zal me hormonen en vermoeidheid maar inhouden vandaag :D

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Karagoz veel plezierij de vk vandaag.

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Senta: gefeliciteerd met je kleuter.

moro: ben je inmiddels al bijna aan de beurt of klaar?

Tari: veel plezier met schuiven.

Deel Deze Pagina