geboortekaartje is echt lief en past denk ik echt bij jullie! Qua kracht is ze goed aanwezig. Ze schopt nu goed tegen me ribben maar minder dan voor de 30 weken. Ik schiet snel in de stress komt ook mede door dat mijn oudste met 34 weken is geboren. Ik bleek al 4 cm te hebben bij onderzoek zonder ik het door heb dus ben zo alert nu. Was bij de 2e ook heel erg. Ben paar kaar naar het ziekenhuis gegaan voor echo en zo. Zal blij zijn als ik bevallen ben en haar veilig in mijn armen heb.
Karagoz: Op die lijst staan vooral dingen die nog in huis moeten gebeuren, plintjes vastkitten, lamp ophangen en dat soort dingen. En dingen die ik nog wil schoonmaken en opruimen voor/tijdens mijn verlof Heb trouwens gisteren alle enveloppen klaargemaakt, adressen en postzegels erop! Had via internet etiketten besteld met alle adressen, ideaal! Hoef ik ze niet allemaal te schrijven! Vorige keer was ik daar te laat mee, ik dacht steeds... dat komt nog wel... toen beviel ik dus 2,5 week eerder. Mijn vriend heeft ze 's nachts nog zitten schrijven... de arme ziel! Nu heb ik ze dus ruim op tijd af
@girly, wij hebben ook zo'n irritante kat! Die gaat dan aan de deur krabben totdat iemand opstaat om m buiten te laten... @beweging, ik voel veel beweging maar anders dan een paar weken terug. Nu is het vooral schuiven van voetjes en ellebogen en t kontje. Gisteren zeiden ze dat ik veel vruchtwater heb, dus hij heeft nog redelijk bewegingsruimte. Al zal hij niet meer draaien. Maar hij ligt al weken zoals hij nu ligt. Ben op mn Werk en ben eecht doodmoe!! Zal blij zijn als het 5uur is.
@karagoz, spannende dag! Hopelijk is t goed nieuws @enveloppen, wij hebben ook stickers. Moet alleen nog even alle adressen verzamelen en alles printen, dan kan ik t ook op de Enveloppen gaan plakken.
Sorry meiden mannetje is jarig heb visite gesprekje op school zo. Ik reageer morgen even uitgebreid. @tari lief en leuk kaartje @slapen ja viel na een uur weer in slaap @karagoz succes met schoonmoeder.
het bewegen ja merk wel dat het minder wordt kan ook aan de ligging liggen want ja net bij verloskunde geweest, en hij ligt nog in stuit. Ik zei al ik ga er vanuit dat het een keizersnee wordt dan kan het altijd mee vallen. de vk zei al je kan dan nog normaal bevallen maar dat zie ik dan niet zitten heb met kinderen gewerkt met lichamelijk en verstandelijk beperking door zulke dingen van bevallingen dus zie het gewoon niet zitten en draaien wil ik ook niet door slechte verhalen en het is nog geen eens 100% zeker dat hij dan zo zou blijven dus dat heeft ze gelijk genoteerd ook gevraagd naar fysio vanwege bekken ze zei zelf dat het niet veel zal schelen dus rade het meer af omdat het ook erdoor erger kan worden (oke en wat nu hah) in totaal ben ik nu 15 kilo aangekomen maar verder was alles goed. ze zei wel als hij in stuit blijft dat ik eerst een gesprek krijg met gyn om het te bespreken en om een echo te maken kijken hoe groot hij zou zijn en wat mogelijk was. gaf al aan dat ik een groot kind verwacht vanwege grote van mijn dochter. bekijk het gewoon positief stel nou dat het een keizersnee wordt dan hoor je wel een datum en kan ik alles gaan regelen voor me dochter wel is de herstel groter maar dat heb ik liever dan de risico die ik zou moeten nemen voor me kind.
Chaneef maar hij heeft toch nog tijd om te draaien. Tot 36 weken. Hier ook in stuit maar is nog geen senario besproken omdat ie nog kan draaien. Een draaipoging wil wel met proberen maar niet ten koste van en hier juist liever natuurlijk bevallen ipv een keisersnee. Zie dat niet zitten. Als hij tenminste met zijn benen omhoog blijft liggen. Maar zie het wel. Moet het wel via een keisersnee dan is het niet ander. Maar die van jou ook lekker eigenwijs! Ik zou toch een bekkenfysio proberen, ze kunnen je in ieder tips of oefeningen geven. Heeft hier ook wel geholpen.
Ja hij kan nog draaien maar ik bedoel eerder zo denken dan op het laatste moment denken van shit wat heb ik weer
A zo, ja dat is zo. Scheelt weer stress tegen die tijd. Zo staan wij er ook maar in. We doen er toch weinig aan. Maar nu eerst even van je onverwachtse verlof genieten zover dat gaat met zere bekken.
Weer: ja prut met peren weer is het maar moet wel zeggen als ik eerlijk ben heb ik liever dit dan sneeuw, ijs en vriestemperaturen. vandaag weer een aantal keer het gevoel gehad dat de kleine weer met zijn hoofdje lekker in mijn bekken aan het draaien was. En merk dat nu net als in begin van zwangerschap ik beroerd word als ik te lang niet gegeten heb. Nog 4 nachtjes slapen en dan mag ik weer naar de kleine kijken. Heb er zo'n zin in. Ben wel heel benieuwd of het weer een groot kindje wordt net als bij damian. En wat dan de acties zijnn die worden ondernomen.
@chaneef, hopelijk draait hij nog. En anders vooral goed aangeven wat je wil! @girly, ik ben ook benieuwd hoe groot damian was Ik heb gewoon mn pyjama al aan zometeen de kleine meid naar bed en dan lekker op de bank hangen. Duik vroeg mn bed in vandaag!
Damian was 52 cm en 3940 gr en geboren met 38 weken. Dat was al groot maar zijn hoofdomtrek was 36 cm terwijl 32 gemiddelde was. Vandaar dat er bij Damian duidelijk gesproken werd over een groot kind
Yes! 30 weken zwanger vandaag en we hebben definitief een keuze kunnen maken voor een geboortekaartje. In het echt (heb proefkaartjes besteld) zijn ze nog mooier dan ik hoopte!!! De baby voel ik sinds een week echt heel goed. Echt heel fijn; placenta ligt voor en nu geniet ik gewoon als ik even moet gaan verzitten omdat het zeer doet. Mijn vriendin is vandaag bevallen van een dochtertje; ze heeft al een zoontje van dezelfde leeftijd als ons zoontje. Ben heel benieuwd naar hun kaartje. Kraamweek; de vorige keer heb ik bijna 10 dagen in mijn bed gelegen. Ik was echt een WRAK.... Hier moet het voetenbord naar zolder, omdat er anders amper loopruimte is. Moet nog even zien of de klossen wel gaan passen... Maar dat is allemaal voor week 37. Voor die tijd mag je toch niet thuis bevallen. Zaterdag gaat mijn man de buitenramen zemen en ga ik de babykamer ontstoffen. Zalig!
Wortel: Joepie we hebben het ook gehaald! De laatste 10 weken! We gaan aftellen. Wat fijn dat de geboortekaartjes zo mooi zijn en jullie er definitief uit zijn. Gefeliciteerd met je vriendin. En kan me helemaal voorstellen dat je van al die bewegingen kan genieten. Lekker stoffen in de babykamer. Kan niet wachten. Hier eerst nog maar even flink klussen. Van het weekend gaat het plafond erin en dan kan ik maandag gaan schilderen voor de tweede keer en dan de laatste dingen afwerken en inrichten (beknopte versie).
Yeah!!! Zaterdag gaan we de laatste dingen voor de baby shoppen!!! daarna ga ik beginnen met wassen! Heb ik eindelijk een gerust gevoel!