zo wat een verhalen weer over familie dan heb ik het ook nog niet zo slecht als ik het zo leest mijn ouders leven nog. en met me moeder is ook een apart verhaal maar gaat sinds deze zwangerschap weer aan de betere hand wel is ze altijd negatief en denkt dat wij negatief zijn en zij altijd positief maar voor de rest help ze wel en financieel ook soms al is het dan niet nodig maar mogen wij niet betalen. ook praat ze altijd negatief over mijn vader die homo is en ze kan er niet tegen volgens mij dat hij steeds vaker weer in ons leven is (oke hij blijft een apart figuur) maar dat wil je niet horen van je moeder. maar voor de rest gaat het aan de betere hand. maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik beide ouders heb al zijn niet perfect en gelukkig is niemand dat
Ik kan het van je man ook wel voorstellen dat hij er nog moeite mee heeft. Hij heeft je vader zien sterven en heeft hem gereanimeerd. dat geef je niet 1 2 3 een plekje. En nu dat de kleertjes weg zijn komt alles naar boven. Geeft het tijd en praat er met hem over. Huilen mag! Het lucht alleen maar op. Praat er anders ook met je moeder over een goed moment. Misschien ziet ze dan wel in dat je het ook moeilijk vindt.
Goeiemorgen allemaal, Best een goede nacht gehad hier. Nu lekker aan het ontbijt. Straks even het dorp inlopen met de buurvrouw en vanmiddag aan het werk. Wortel: Wat vervelend meid Ik snap je wel, ik vind het ook erg moeilijk om rustig aan te doen en momenteel is dat ook niet echt mogelijk op mijn werk. Probeer thuis zoveel mogelijk mijn rust te pakken, maar dat valt niet mee met het huishouden en een drukke peuter... Tari: Dat klinkt echt pittig zeg! Wat jammer dat het zo moet gaan en dat je niet echt hulp krijgt van buitenaf! Gelukkig heb je een lief gezinnetje die zich goed om je bekommerd! Karagoz: Had je bij de eerste twee geen kraamzorg dan? poehh. dat lijkt me inderdaad zwaar dan! Jeetje, heftig zeg! om geen contact meer met je ouders te hebben... Respect voor je keuze! Wat zal dat moeilijk geweest zijn... Senta: Dat zal een moeilijke tijd geweest zijn zeg Heftig dat het zo snel is gegaan....
Jeetje zeg!!!!! Wat een verhalen over familie En heftig ook. Dan ben ik heel blij dat ik gezegend ben met zowel beide ouders en schoonouders. Vooral mijn moeder is mijn steun en toeverlaat eigenlijk. Bijvoorbeeld gisteren kwam ze de deur van onze slaapkamer in de verf zetten voor de laatste keer zodat hij vandaag weer opgehangen kan worden. Wat denk je zegt ze: Goh ik heb nog wel energie over, kan ik nog wat voor je doen? Ja als je het geen probleem vindt kun je dan mijn toilet doen???? Is niet al te groot en bukken gaat steeds lastiger. Ja hoor zegt e en voor ik het weet heeft ze mijn toilet, keuken en de halve woonkamer gedaan. JA zegt ze, ik was toch bezig en ging best lekker.
Girly: Wauw! Wat lief zeg, van je moeder Mijn moeder komt hier niet zo vaak, ik geloof dat als ik haar zou vragen om me een keer te helpen dat ze het dan wel zou doen hoor... maar tsja, ik vraag dat ook niet...
ik had geen kraamzorg bij de 1e. Hij was te vroeg geboren en na een week dat ik in het ziekenhuis lag ben ik naar huis gegaan. De baby lag nog voor 2 weken in het ziekenhuis op de neonatologie. Omdat het bij de 1e x niet fijn was om thuis te komen en me hele huis in me eentje moest doen na dat ik thuis kwam ben ik na 1 nacht in het ziekenhuis thuis gekomen en daar kraamzorg gekregen om het huishouden draaiende te houden. Ik wilde wel wat langer blijven maar dan had ik weer het risico dat ik het hele huis in me eentje moet gaan schoonmaken en dat zag ik niet zitten. Straks met deze bevalling blijf ik 1 nacht in het geboorte hotel en dan ga ik naar huis voor de rest van de kraamzorg en dan blijft mijn huis ook schoon... snappie? Ik heb er soms nog moeite mee dat ik geen ouders om me heen heb. Niet specifiek mijn ouders want ik wil ze nooit meer zien maar een moeder en een vader wel. De zwangerschappen, geboortes, verjaardagen en feestdagen heb ik zonde mijn eigen familie gevierd. Ik heb dat wel met mijn eigen gezin gedaan maar ik voelde toch wel een beetje een leegte. Een hele tijd geleden na dat we verhuisd waren, barstte ik in tranen uit en kreeg me zelf niet onder controle. Zo overstuur was ik, vol met hormonen en het gemis van een moeder en een vader en mijn eigen zusjes om me heen. Ik kreeg daarna ook nog eens 2x een hyperventilatie aanval dus het was best heftig... maar ik leef nog
zo is het karagoz, we leven nog en dit soort dingen zijn heftig maar het maakt ons wel wie we zijn. Alleen soms, even lekker klagen zoals Senta zegt, het lucht zo op. Ach ieder huisje heeft zijn kruisje. maar inderdaad blij met mijn gezinnetje, ook als is Adriaan niet makkelijk, mede door zijn jeugd en mede door autisme. maar we doen het maar mooi zo samen. We praten veel met elkaar. Girly heerlijk meis dat je moeder dat doet. Geniet daar lekker van. Marcia ook al getroffen, veel vrienden hebben ons in de steek gelaten. Ze gebruikten mijn man voor de auto en toen hij geld ging vragen vielen ze weg. Ach zo leer je mensen kennen.
vandaag met manlief mijn ongerustheid besproken over de stuitligging. we willen ter voorbereiding naar een info avond in het ziekenhuis. Met het zk in hoorn hebben wij bij de oudste slechte ervaringen opgedaan, ondanks dat gaan we daar wel weer even heen. Maar we willen ook in Alkmaar kijken. staat beter bekend om zijn kraam/verlosafdeling dan hoorn. zijn we in ieder geval voorbereid en mocht hij toch nog draaien is het mooi meegenomen. Vanavond met de vk bespreken of alkmaar dan ook zou mogen omdat we dan toch overgedragen gaan worden. Anders kan het namelijk niet, dan zijn we verplicht om naar hoorn te gaan. Zo weer even verder met schoonmaken, morgen komt de bedrijfsarts van Adriaan aan huis.
@tari slim om naar voorlichting te gaan beter voorbereid dan niet. Rijdt jouw man alweer auto? Hoe ga jij dat anders doen met de bevalling?
Senta, adriaan rijd nog steeds niet zelf auto, nou ja binnen het dorp wel. Maar nood breekt wetten denk ik, en misschien dat door de adrenaline goed gaat. Als het wel een keisersnee word, gepland dan rij ik zelf heen. Maar zie het eigenlijk wel. hangt van de dag en tijdstip af. Anders is er vast wel iemand te vinden.
Jeetje meiden, wat een verhalen! Ik heb dan mijn beide ouders niet meer, maar gelukkig geen problemen met mijn moeder en zussen. Mijn vader overleed toen ik 13 was. Merk wel dat ik hem meer mis sinds onze dochter geboren is en nu ik zwanger ben ook. Maar het is zoals het is.. Na mijn bevalling hebben mijn moeder en schoonmoeder in huis geholpen. Ze hadden zelf samen boodschappen gedaan! De een maakte de badkamer schoon, de ander zeemde de ramen. Heb met beide ook gelukkig een goede band. En klagen moet af en toe he meiden! Dat lucht idd op @tari, wel goed dat je je toch voorbereid op t zkh. Al hoop ik voor je dat hij uit zichzelf draait! @girly, lief van je moeder! Ik heb de hele ochtend al steken en een soort menstruatie achtige krampjes onderin... Het komt en gaat, doet niet zeer ofzo en de baby beweegt goed. Dus zal wel iets van indalings of voorweeen zijn. Moet straks naar de vk, dus meteen even vragen.
mag ik even klagen? Onze aanslag van 2014 is niet automatisch doorgelopen. Ik heb al een paar keer de belastingdienst gebeld en ze zeiden dat we het opnieuw moeten aanvragen. En natuurlijk is dit niet waar. Onze boekhouder (waar ook onze hypotheek is aangevraagd) vertelde dat ze het hebben stopgezet. Want zo iets is gewoon onzin. Hij zelf was er ook niet blij mee en belt straks zelf ook de belastingdienst. Vanavond gaat hij het alsnog aanvragen voor ons. Als we hem niet hadden... poeh... ik zelf en mijn man kunnen dat niet... Als je geld moet terug geven dan moet dat gelijk maar als je geld moet ontvangen doen ze er alles aan om het niet te geven... ik haat de belastingdienst!
Oh verschrikkelijk die belastingdienst!! En idd zeker als je geld moet ontvangen... Hoop voor je dat t snel geregeld is!
Hoi meiden, Hier even lekker op bedje gelegen vanmiddag samen met mijn zoon. Heerlijk even gekroeld en gedut. Krijg ik een mail van school van zijn juf dat die het zo enorm goed doet. En dat die vandaag het begrip uitkleden met gym iets te letterlijk had genomen, hij stond bloot in de gymzaal echt iets voor R. ze had hem uitgelegd dat die zijn hemdje en onderbroekje aan mocht houden want glijden in je blote billen gaat echt niet en dat was ook goed, (ik vond het al zo vreemd dat die zijn sokken binnenstebuiten aan had) Ik heb er hartelijk om moeten lachen. Verder heb ik hem vandaag opgegeven voor zwemles, brr weer een stap per april gaat die beginnen 1 keer in de week 60 minuten. Hij heeft er nu al zin in, een echte waterrat is het, tot groot genoegen van mama de zwemjuf. Hier vandaag na het wandelen weer fikse harde buiken ik merk echt dat ze mij nog wel eens belemmeren helaas, maar goed nog een paar weken doorbijten en dan hopen dat ze effect hebben. De kleine heeft ook vaak de hik dat voel ik inmiddels niet meer alleen maar kan het ook zien aan mijn buik zo grappig. @karagoz wat een gedoe met de belastingdienst het zit ook niet mee zo zeg.
Senta heerlijk even geslapen meis. Lekker. haha die actie van je zoon, geweldig en wat lief opgelost van juf Fijn dat het zo goed gaat en dan nog zwemles, kleine kindjes worden groot. Karagoz jemig lemker dan, maar je krijgt gelukkig nog geld van ze. Leuker kunnen we het niet maken ook niet makkelijker Moro begrijp ik het nu goed dat je alleen je vader bent verloren of beide ouders? Hier vandaag ondanks de verzaamheden toch even geslapen. Heerlijk. Vandaag een auto verkocht en meteen wat van uitgegeven aan babykleertjes alles voor 50 % dus flink wat uitgegeven maar ook flink bespaart! Dochterlief heeft mee geholpen met uitzoeken. Zo lief.
Mag ik nog een x klagen? Kreeg een brief van me werk dat ik maandag op gesprek moet met p&o en mijn leidinggevende. Zo geen zin om haar te zien. Het gaat ıver die brief die ik stuurde van het juridsch loket omdat ze me geen ziektegeld wilde geven. İk was van plsn om geen auto meer te rijden en nu moet ik toch weer gaan rijden. Zo geen zin in
Karagoz: o jakkes houd dat nou nooit op op je werk. Hoe laat moet je maandag? Balen dat je dan toch weer die auto in moet stappen zeg. Hier nu net eten op voel me daardoor al ietsjes beter maar duik nu gewoon al lekker mijn bed in. Manlief zorgt verder voor damian. Die heeft bij wijze van uitzondering ook een papfles gekregen. Zodat hij straks alleen nog maar naar bed hoeft te brengen. Vanavond komen vrienden van hem samen hier de wedstrijd kijken. Hopelijk slaap ik er door heen. En doen ze een beetje rustig.