Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @tari, ja heb nu ook wel zoiets van die kilo's zien we straks weer wel, voor mijn zwangerschap was ik met een dieet bezig wat erg goed ging ( -15 kg in 3 maanden ongeveer) dus zodra we straks weer mogen lijnen pak ik dat weer op.
    @senta, staat redelijk hoog, maar er ligt nu ook al een extra matras op dus ik denk dat we het net wel/ net niet redden die 70 cm.

2. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @tari: geen bv? Heb denk ik iets gemist.. wat is de reden als ik vragen mag?

Net gebeld dat ik op sollicitatiegesprek mag volgende week. Dan ben ik zowat 8 maanden zwanger! Heb heel erg geworsteld wat te doen maar heb aangegeven dat ik zwanger ben en per 1 juni kan beginnen. Ze bellen me nu terug over wat ze doen. Heb daar dus geen verwachtingen meer van.. Jammer, maar blijft een dilemma. Andersom zou ik het ook rot vinden iemand uit te nodigen en dan geconfronteerd te worden met een hoogzwangere. In mijn geval moest ik ook ruim een uur rijden, als ik dan binnen kom en het is al negatief heeft het weinig zin.

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @Kriskas... dat is wel jammer als het gelijknzo negatief is...

@Senta. Het gaat goed met haar. Ze heeft alleen borstontsteking. De bv kwam niet goed op gang. Ze mag geen bv geven tot het ver is maar kolft wel om het op gang te houdenm ze wilt het toch nog proberen

4. senta

senta Niet meer actief

@meiden even een vraagje wat hebben jullie allemaal in en om het bedje zitten? Ik heb het opgemaakt zoals bij mijn zoontje. Maar lees nu zoveel verschillende dingen en het is alweer 4 jaar geleden natuurlijk dus zal wel weer veranderd zijn al ben ik ook zo eigenwijs het verder niet aan te passen.

Ik heb matras met hoes natuurlijk die wasbaar is.
    Dan heb ik een molton onderleggen tot aan de schouders zeg maar dan een hoeslaken en hydrofiele luier bij het hoofdje en dan een lakentje met een deken in 4en gevouwen.
    Dit was Bij R goed en toen hij wat groter werd ben ik overgegaan op de molton hoeslakens.

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Tari:
    Wauw! 35 weken al! Het schiet echt op bij jou hé? :)
    Waarom geen bv??

Voorweeën:
    Wat zijn dat?? Nee, serieus! Ik heb dit nog nooit gehad, ook niet bij Nick, daar begonnen ze direct al om de vijf minuten...

Marcia:
    Oeii, das niet leuk op de weegschaal staan inderdaad :( Maar je kunt er echt niets aan doen meid! Ik ken genoeg mensen die zoveel aankomen... Hopelijk is het er snel weer af straks! Dat is het belangrijkste! :)

Gyn:
    Net voor de eerste keer een afspraak gemaakt met de gyneacoloog in het ziekenhuis, ging even googlen... blijkt het een hele streng uitziende, oudere meneer te zijn.... slik! ;) geen vooroordelen hebben..... Misschien is het wel een heel lief mannetje :p

Karagoz:
    Lief! Van die grote broers :)

Girly:
    Bed hoeft toch pas vanaf 37 weken omhoog??

Luiers:
    Ze zijn in de aanbieding bij de Kruidvat! Zal deze week ook eens even flink gaan inslaan :p
    Toch maar besloten om KV te gaan gebruiken voor de baby! Scheelt een hoop geld en ze zijn bij Nick ook altijd goed bevallen!

Kriskras:
    Ja, groot gelijk dat je het hebt gezegd! Anders is het ook zo zonde van je tijd! Wel fijn dat je bent uitgenodigd toch? das alweer een compliment!

Senta:
    Ik heb een matras, molton, hoeslaken, hydrofiele luier onder het hoofd en een dekentje met lakentje.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik heb het zelfde als senta maar ipv moltonlaken onder de hoeslaken heb een onderleggen voor bedplassers zeg maar. Je matras wordt dan niet nat. Volgens mij mag dit niet vanwege de kruiken maar ze ligt toch in de wieg en daar heb ik wel een moltonhoeslaken, hoeslaken, hydrofiele laken, en dekentje met lakentje.

ik wil niet dat mijn matras vies wordt door een lekkende luier. Heb het zo vaak gehad bij de jongens...

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Bed moet pas vanaf 37 weken omhoog omdat je dan pas thuis mag bevallen. Eerder niet. Mag wel hoger zetten maar als je nog geen 37 weken ben dan beval je in het ziekenhuis...

8. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @blike: wie weet is het een heel vriendelijke man haha. Ik had laatst een vrouw, voelde toch net iets fijner toen ze inwendig ging..

@senta: ik heb een matras, moltonhoeslaken, hoeslaken, dekentje met lakentje en evt. hydrofiel luier idd. Onderlegger komt er misschien nog wel maar kraamzorg zei hier dat dat de eerste paar weken nog niet nodig is.

9. senta

senta Niet meer actief

Ik begrijp er geen flikker meer van zeg, de ene zegt van wel mijn vorige kraamzorg organisatie werkte wel zo, en nu blijkt deze weer niet, ik ga mijn man vanavond maar even naar zolder sturen, en kijken of ik nog een moltonhoeslaken heb van r.

Waarom zijn die dingen zo vreselijk verschillend?

10. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    meiden ik weet het niet meer hoor volgende keer maar alles opschrijven van waar we het over hebben haha.

de kleine drukt de helle dag al heel erg op me blaas dus ben daardoor ook me concentratie kwijt. me dochter is nu lekker een nachje gaan slapen bij mijn moeder ik kan morgen uit slapen hopelijk lukt het nu ook haha

11. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    oja ik weet nog wel mensen vragen ook aan mij hoever ik ben en ik moet iedere keer na denken terwijl ik het bij me dochter ook altijd goed bij hield

12. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Geen BV omdat ik een borstverkleining heb gehad. Baal wel maar goed, vanmiddag flesjes gehaald. Mocht het echt niet lukken dan hebben we die in huis.

2 pakken luiers gehaald bij het KV en babybadolie. Ook weer van het lijstje.
    Vergeet alleen elke keer die badthermometer.

Senta lekker even je rust gepakt, heerlijk meis.

Bedje, moest het ook navragen :) molton bedzeiltje, molton hoeslaken, hoeslaken, lakentje en dekentje. Het ledikantje maak ik op als matrozenbedje.

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Met een borstontsteking moest ik juist wat vaker aanleggen. En dan eerst een warme compress erop (of een compress met yoghurt). En tijdens de voeding de zere plek masseren richting de tepel. Of eerst wat afkolven en dan meteen voeden.

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Vanavond laatste les, yoga. Jammer we hebben zo'n leuke ploeg.

15. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister telefonisch intake gehad en ik zei dat ik een opblaasbaar matras heb. Belde ze vandaag terug dat t niet mag. Maar ik ga verder niks anders regelen dus ze doen t daarmaar mee en anders controleren ze maar lekker niet! Vorige x was er niks mis met t bed. Ik ga zo nog een X meten. Maar vreemd dat ze jou vertellen dat t wel mag.

16. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL

Matras met zo'n onderliggend erover, evt heb ik ook molton Hoeslaken en een gewone hoeslaken. Daar leg ik een hydrofiel op in een driehoek. Deken is gewoon een enkele deken met een lakentje die ik onder t matras stop. In t wiegje precies hetzelfde.

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @tari... ik heb nooit een badthermometer gebruikt. Doe het altijd op gevoel

ik weet niet precies hoe het zit met de ontsteking maar ze gebruikt ook antibiotica en dat mocht niet...

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Bedje opmaken.... kom ik over een paar weken denk ik nog even op terug; heb nog 0,0 gewassen voor de kleine:)
    Voor het ledikant hebben wij aerosleep, dus dan hoef ik niet na te denken, maar voor de wieg moet dat nog wel even.:p

Bed op hoogte; wat een verschil! Lees dat 63,5 ook wordt goed gekeurd...! Ik moet echt minimaal 70 cm hebben en ons bed is 65 cm.
    Vorige kraamzorg vond het bed te laag als ze het kindje erop verschoonde; Euh, ja waarom dacht je dat we een commode hebben aangeschaft?!
    Ik heb nu bedklossen besteld, maar dan gaat het dus veel en veel te hoog worden! pfff lastig....

Karagoz, mijn vriendin is net terug uit het ziekenhuis. Heeft ze 3 dagen gelegen met borstontsteking. Kwam opzetten een paar dagen nadat ze gestopt was met bv.... Zo sneu...

All, nou vandaag zouden de leidingen van de wasmachine omgelegd worden wat ook helemaal naar wens gebeurd is hoor! Maar ik wilde dus gaan wassen, heeft mijn man de machine gemold.... Was uiteraard niet zijn bedoeling, maar nu komt mijn lieve zwager hem zo hopelijk maken. (is oud wasmachinemonteur). Zou ik dan dit weekend ook eindelijk aan de babywas kunnen????? Hoop het zo!
    Heb in tranen op zolder gezeten vandaag... kon weer niet verder en dan moet je jezelf niet te druk maken zeggen ze dan. Pffff!

19. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat mens van de intake zei trouwens al reden dat dat opblaas matras niet mocht ivm veiligheid van de baby. Dus ik zei ja daar leg ik de baby niet op, die ligt in de wieg! Ja uuuhh... Een gewone matras ligt stabieler. Vage bedoeling dus! Ik pomp dat ding met 37wk op en dan zoeken ze t maar uit! Ik wil toch niet thuis bevallen en als ik dat wel doe, gaan ze me dan niet helpen omdat mn bed te laag is! Dacht t niet! Haha

@karagoz, lief van de grote broers!
    @kriskras, ik zou t ook gezegd hebben hoor. Hopelijk mag je alsnog op gesprek komen.
    @marcia, balen, maar na de bevalling pas druk om maken :)
    @Senta, die dingen blijven veranderen. Logt volgens mij ook aan de kraamhulp hoe ze t opmaken.
    Net zoiets als dat ze ooit op hun zij moesten en toen opeens op de rug. Dat veranderd ook elk jaar.
    @girly, zal wel wennen zijn niet meer naar de gastouder

Hier slecht geslapen. Elk uur naar de wc om te plassen, half4 dochter hoesten dus daar lette ik hele tijd op en ik lag niet lekker. Half5 melk gedronken tegen t maagzuur en daarna eindelijk wat geslapen tot de wekker om half7 ging. Rond 4uur dochter bij de oppas moeten halen omdat ze koorts had, huilde en zei dat ze oorpijn had. Vond ik niet erg een uurtje korter werken :)
    Uiteindelijk de ha gebeld en moet dochter neusspray geven, dan moet t over gaan. Ze doet normaal dus zal wel meevallen allemaal. Morgen weer naar de oppas denk ik.

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ok probeer een beetje te antwoorden maar ben zo moe dat ik wrs de helft vergeet. Sorry alvast.

bedje opmaken. Ik weet het eigenlijk niet goed meer. Zal het is aan mijn moeder vragen. Die is kraamverzorgster dus die weet het wel.

Bed omhoog: ja duurt ook nog wel even hoor bij mij voordat het bed omhoog moet maar heb het krukje gewoon alvast van geregeld.

Laatste dag damian: ja is wel een heel raar idee. Nu ben ik echt fulltime mamma.

Wortel: balen van de wasmachine. Hopelijk is hij snel gemaakt. En dan kun je lekker gaan wassen.

Pfff verder sorry meiden weet het niet meer.

hier: ben helemaal stuk. Heb van half 12 tot half vijf aan de administratie gezeten. Toen kwam mijn zus langs en om half 6 zijn bart en ik Damia gaan halen. Daarna naar mijn sschoonouders toe . Waren om 8 uur pas thuis. Daarna nog eens na even snel een hap naar binne gewerkt te hebben nog een uur qan de administratie gezeten. Kan geen cijfertjes meer zien. Liep een beetje achter. Nu weer redelijk bij maar helemaal stuk en leeg. Ga nu ook lekker naar bed en morgen mijn huishouden doen.

Deel Deze Pagina