Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik altijd de verbruiksmanager online.. Wij krijgen de eindafrekening in maart, maar we krijgen een klein beetje terug. Ik ga m wel omhoog zetten omdat ik nu fulltime thuis ben. Anders kunnen we volgend jaar bijbetalen!

@tari, veel plezier vanavond

Ik moet er zo aan wennen... Ben nu net een uurtje alleen thuis. Vind t gewoon vreemd! Heb wel boven alles al gestoft. Ga zo maar eens boven stofzuigen en dweilen. Kan ik daarna weer even rusten en beneden alles doen. Kan ik vanmiddag lekker een dutje doen :)

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Hoe rustig de kleine meid was gister hoe druk ze nu is. Heerlijk heb het gemist en was ook wel een beetje bezorgd.

Vandaag 34,2 weken zwanger en onze oudste werd toen geboren toen ik zo ver zwanger was. Nu zo gek dat ze nog veilig in mijn buik zit. Echte oefen weeën heb ik nog niet eens, zo af en toe een echte pijnlijke harde buik maar verder... zou het betekenen dat ze wat langer dan haar andere broer die met 38.2 weken werd geboren?

3. senta

senta Niet meer actief

@tari dat valt toch wel mee met dat verbruik van vorige winter?
    Maar vele plezier vanavond.

@karagoz ik weet het niet volgens mij zegt het allemaal heel weinig hoe lang ze blijven zitten hier ene baby die het leuk vind om in en uit het bekken te gaan al heb ik de indruk dat ze iets meer vast ligt nu.

@moro handig die verbruiksmanager, welke maatschappij zitten jullie?
    en geniet even van de rust.

@blike jij hebt ijzertabletten heb je dan niet juist hele harde ontlasting?

nou ik ga mijn zoon even wassen en omkleden en dan komt mijn moeder even de spullen inladen en hem bij opa brengen mag die daar even op de bank hangen/ slapen, hij heeft nu niet echt koorts wat lichte verhoging denk dat ik hem toch maar wel een zetpilletje geef, de afgelopen dagen liep die zo op rond het slapen, dat wil ik nu voorkomen dan moet die kokend heet weer over straat mee. Ik houd jullie op de hoogte.

4. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    nou ja wij kunnen het ook via internet volgen probleem was alleen dat onze toon iedere keer kuren had en ja me man die doet heel snel de kachel aan ik draai hem iedere keer boven dicht en hij draait hem dan weer open.

nadeel is ook dat we een hoekhuis hebben dat vervloek ik soms

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Senta:
    Wisselend, van heel hard naar ontzettend dun... maar mijn darmen kunnen het niet helemaal bijbenen... Dus veel buikkrampen hier :(

Karagoz:
    Jeetje, dat is inderdaad gek... en een beetje een mijlpaal! Hopelijk blijft dit kindje gewoon nog even lekker bij mama zitten!

Zo, wekelijkse boodschappen zijn weer binnen :)

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier vandaag ook een bewegelijk mannetje in de buik, met gevolg dat ie weer de hik heeft :) ben benieuwd hoe hij er vanavond op reageert.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @senta, neem jij ook je rust meid...

@blike, het voelt ook een beetje als een mijlpaal... gek he...

@tari, kleine meid heeft ook vaak de hik, duurt soms ook best wel een tijdje voor het over is... arm kind

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Een paar dagen moest ik zo om mijn man lachen... We lagen al vroeg in bed en de kleine was aan het schoppen tegen het matras. Ik lag op mijn rechterzij. Dus ik pakte zijn hand om hem de baby te laten voelen... Zegt hij in eens "Laat haar nou toch, ze heeft al zo weinig ruimte en dan ga je op je buik drukken". Ik was gewoon even in shock hahaha

9. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @karagoz, hahaha mannen.. :)
    @Senta, wij zitten bij Essent.. En idd even zetpil geven is misschien wel goed.
    @chaneef, omdat dat ding kapot is/was moest je dus alles hhandmatig aanzetten? Da's irritant! En ja hoekhuis is stuk kouder. Wij hebben een heel goed geïsoleerd huis dus verwarming staat maar op 21. En boven nog nooit aan gedaan, vind ik verschrikkelijk!

Zo de bovenboel is lekker schoon! Ga nu maar even een dutje doen en dan zie ik wel of ik straks nog zin heb om hier beneden wat te doen. Anders komt dat morgen wel

10. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    Ik kwam vanmorgen beneden en toen was het 15 graden beneden maar ga nu wel proberen om er nog meer op te letten

11. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Senta wij krijgen altijd terug....
    hier is de nacht temperatuur 17 gr en de ochtend 19. Pas om 14.00 uur gaat hij een graadje hoger. Boven staat alles gewoon aan, heb ooit begrepen dat dat beterder is voor de leidingen en het, schijnt zelfs goedkoper te zijn.
    15 gr is erg koud hoor, de cv is dan veel langer bezig om op te starten waardoor hij meer verbruikt.
    In het weekend is het in de ochtend al 20 gr. Omdat we dan gewoon thuis zijn. Hier staat ie nog steeds op het werk programma. Soms is het kohd als ik meer zit masr acht dikke trui doet wonderen en ik ben er nu aan gewend geraakt.

12. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zo net even heerlijk ruim 2 uur in een diepe slaap gelegen. Heerlijk.
    Straks even naar de huisarts met zefanja en dan douchen, omkleden en make-up doen voor vanavond. :)

13. senta

senta Niet meer actief

@energie wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 60 en hier hebben ze van de herfst spouw muurisolatie gedaan dat scheelt enorm zeg, het is nu nog 17 graden in de morgen soms zelfs 18 en dan draaien we de kachel echt terug naar 15 graden in de nacht anders blijft het veel te warm. Overdag zet ik hem op 18 graden dat die net aanslaat en verder de zon in de woonkamer als die er is, dam hoef ik hem niet eens aan te zetten en zo tegen 17 uur gaat die op 19,5 bij heel koud op 20 maar dat is de max. In het weekend draait mijn man hem direct op 19 pff veel te warm met de zon erbij.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Wij hebben ook een tussenwoning van 1966. We hebben een maand geleden boven dubbelglas laten zetten en het is nu lekker warm boven. de kachel op onze slaapkamer staat zelfs uit omdat het te warm wordt in de nacht. De kachel staat op 21 graden maar overdag met de zon wordt het makkelijk 21.5 graden. We hebben beneden alleen vloerverwarming en verder geen kachel beneden. In de nacht staat hij op 20 graden. Als het te veel afkoelt dan verbruik je meer energie om die weer naar 21 graden te krijgen

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Meiden, ik lees nu pas jullie adviezen, maar ik heb ze opgevolgd hoor! :DGisteren was mijn laatste werkdag. Ik zit nu officieel in de ziektewet:cool:
    Kom net bij de vk vandaan. We zouden geboorteplan bespreken, maar gelijk ook weer alle controles gedaan. Bovendruk blijft hoog en hier schijnen ze tegenwoordig toch ook echt wel naar te kijken. Daarbij was mijn baarmoeder na meting even groot als een paar weken geleden. De vk zei gelijk; 'Als we al geen groeiecho hadden gemaakt, dan kreeg je die morgen'.

Ik ben zo benieuwd naar morgen.... ik houd rekening met een opname.
    Bij mijn zoontje heb ik een heel dagboek bijgehouden vanaf de ziekenhuisopname en toen ik dat straks terug las, zag ik dat ik toen 2 dagen later moest stoppen met werken. Blijkbaar hoort dit bij mij:)

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Wortel goed dat je nu gestopt bent. Ook al weer onzekerheid, succes morgen meis.

tja dan mag ik nog niet mopperen :)
    Onwijs genoten vanavond, wow was echt mega overweldigend, nog beter dan de cd. Maar ook een fantastische lokatie.
    nu maar mijn bed opzoeken kijken of ik kan slapen door alle indrukken.

17. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Leuk tari ! Ook dat je dat nog kan met 36 weken!

Hier krijg ik maandag een hart filmpje van mezelf . Voor alle zekerheid en daarna gesprek met de cardioloog. Ben best benieuwd . Dinsdag weer naar de gyn , ze zei maandag dat ze tussen 37/38 weken gaan inleiden.. Nou, prima!

Wortel succes, hou je kalm! Ik hoop voor je dat opnemen niet nodig is, maar als het moet dan moet het he..

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen dames!

Vannacht heerlijk geslapen :) Begin eindelijk weer wat op te knappen, hoesten heb ik ook geen last meer van! gelukkig...

Karagoz:
    haha, moest even lachen om die opmerking van je man :D

Verwarming:
    Wij hebben vloerverwarming, dus deze staat altijd op 21 graden, het is niet rendabel om de verwarming 's nachts lager te zetten. Dus hier altijd lekker warm :)
    Kachels boven hebben wij trouwens nooit aan...

Wortel:

Succes vandaag!!!

Tari:
    Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad! Lekker, even eruit :)

Muntje:
    Spannend maandag dus....

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goedemorgen meiden,

Ik heb aardig geslapen ging wel pas tegen 00.30 uur naar bed maar ach.
    Vanmorgen voor het eerst in alle 4 de zwangerschappen heel duidelijk een voet gevoeld en vast kunnen pakken, haha zo grappig. Echt nog nooit gebeurd bij de andere.

Muntje, spannend dan maandag, liep je al bij een cardioloog? En gaan ze daarom inleiden? Dat schiet dan ook al lekker op :)
    Echt jullie gaan nog eerder bevallen dan mij. Vannacht wel wat zuerend gevoel gehad maar meer ook niet.

Muntje het verbaasd me ook hoor dat ik dat nog allemaal kan. Bij mijn dochter zat ik in een rolstoel als ik weg wilde, dat ging helemaal niet meer. Maar nu lichamelijk aardig fit, op de slaapproblemen na. En zeker als ik de meeste hier lees, zo heftig mag ik eigenlijk echt niet klagen.
    Ik loop, fiets en doe nog. Volgende week nog naar het theater. Ik ben er ook zo blij om, ook voor het gezin fijn dat mama nog dingen kan doen.

Hoe is het met de andere meiden? Allemaal de nacht door gekomen?

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Meiden, heb De hele tijd wel gewoon meegelezen hoor maar eigenlijk niet zo heel veel fut gehad om hier te antwoorden. Fb houd ik (misschien schandalig) veel beter bij.

Tari: wat fijn dat je een top avond gehad hebt.

wortel: wat goed dat je gekozen hebt voor jezelf en de kleine. Nu hopen dat het allemaal goed gaat.

verwarming: staat hier standaard op 20. En boven staat hij meestal op 2 en beneden staat hij op 3 en soms 4.

hier: een goede nacht gehad. Lag wel wat te laat op bed merk ik. Ben nog steeds moe. Dus of ik heb heel vast geslapen of heel onrustig. Geen idee welke maar denk de eerste. Dus denk dat ik tussen de middag maar lekker samen met damian het bed in duik. Verder werd ik vanmorgen wakker en had een enorm trekkerig gevoel in mijn banden.

Deel Deze Pagina