Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Goedemorgen meiden een nieuwe dag met een baby in mijn buik.
    Donderdag gaan ze kijken of ze nu alleen om d'r as gedraaid is of misschien per ongeluk toch in een stuit is beland wat ik niet hoop natuurlijk.
    Gisteren bij de ctg had ik de hele vk die ook een deel van de inleiding bij R. heeft gedaan, het was trouwens even heel heftig ik stond aan de balie om een nieuwe afspraak te maken en toen was er een mevrouw die naar de ok werd gebracht vanaf verloskamer net als bij R. toen heel verdrietig was zij en ook de angst in haar ogen en die van haar man de verpleegkundigen die zo hard renden en de gyn er achteraan, dat was zo herkenbaar, de vk stond erbij en die pakte mij gelijk vast en zei al dat is vene heel herkenbaar voor jou geloof ik, volgens mij man was ik zo wit als de muur op dat moment.

@muntje inleiding zijn veel verschillende dingen over mogelijk het beste is als je zelf al wat ontsluiting hebt een 2 cm zou mooi zijn dan kan je direct aan het infuus en de vliezen breken dan gaat het aardig snel, als je nog minder hebt gaan ze meestal of met een hormoonveter of een ballonkatether de baarmoedermond forceren dit in combi met gel meestal. Ook dan wordt bij 2 cm de vliezen gebroken en kan het infuus pas aan dan duurt het allemaal wat langer en id de kans van slagen wat kleiner.
    Hier dus ook de heel dag druk onderin met lopen staan zitten hoesten begin ik maar niet meer aan.

@karagoz noem je dat rustig aan doen? :p

@wortle goed van je man ik mag mij niet meer lopend verplaatsen van mijn man het lijkt erop dat dat de boel enorm in gang zet, maar toch weer valse start is, ik ben eigenwijs hoor :p Die hond moer er toch uit :p

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Senta, heftig dan hoor om zoiets te moeten zien...
    Hier liggen de verloskamers ver van de poli, dus hier zou het je bespaard zijn gebleven. Kan er zo inhakken. Maakt je dan gelijk weer zo kwetsbaar.

Inleiden; ik ben op een hormoonveter bevallen. Niks vliezen moeten breken of infuus. Mijn lichaam nam de bevalling vanzelf over. En wel zo snel dat ze het niet in de gaten hadden. Als het zo weer zou kunnen teken ik direct! Alleen laat ik mijn man nu niet meer naar huis sturen.

3. senta

senta Niet meer actief

De poli zelf ligt hier ook ver er vanaf maar de ctg wordt op de verlosafdeling gemaakt en daar liggen de verloskamers naast de bali of meer erachter vandaar dat ik er dus ook even met mijn neus bovenop stond.

@dat je lichaam het zelf over neemt is natuurlijk ook nog een optie dat was ik even vergeten, maar volgens mij is dat niet hele gebruikelijk toch (mazzelaar @ wortel)

4. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    ik had gisteren op tv gezien "een baby verhaal" van een vrouw die ging bevallen en die moest snel naar het kraamhotel en binnen 1,5 uur was haar kind er ze hoefde amper te persen kwam haast van zelf wou dat het altijd zo makkelijk gaat haha

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Iedereen lekker druk bezig :)

Hier even een pauze ingelast. Alle deuren schoon, trapleuning en randjes. Nu nog de ramen van de deuren en zo even 2 was manden babykleertjes cq hydrofielen strijken en vouwen. Zo priegelig klein weer. Vanmiddag manlief even weg brengen en dan met de kids bij mijn mams eten. Hoef ik lekker niet te koken.

6. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @karagoz, Uuhh.. Is dat rustig aan bij jou?
    @senta, heftig als je zoiets ziet en je.hebt t zelf ook meegemaakt.
    @wortel, lief van je man! Lukt het rustig aan doen ook een beetje?
    @inleiden, ik heb gel gekregen smorgens vroeg en pas om half Smiddags zijn de.vliezen gebroken en toen aan de weeopwekkers. Maar ja, het infuus lukte niet eerder omdat niemand dat voor elkaar kreeg. Na 6pogingen vond ik t wel genoeg. Heb trouwens geen nare ervaring van t inleiden. En lang leve de ruggenprik! :)

Zo boven alles gestoft, gezogen en gedweild. Dalijk naar de vk en vanmiddag mijn gipsbuik een beetje verstevigen. Dan kan ik die van de week gaan mozaïeken. Verder doe ik lekker niks meer vandaag. De strijk wacht maar tot een andere keer.
    Morgen krijg ik trouwens een bellypaint :) mijn zus doet dat!

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @tari... lekker bezig meid
    @Chaneef... zou wel fijn zijn he
    @moro... voor mij doen is dit nog rustig... hahaha

@moro, veel plezier vandaag!

Vandaag alleen beneden stofzuigen, de keukenkastjes van buiten en de afzuigkap doen. Vanavond de douche cabine doen

8. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloeddruk iets hoger dan anders, maar niet te hoog gelukkig!! Mag nu elke week.. Gaat opschieten!

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Senta dat is wel even conftonterend. Wel fijn dat de vk het aan je zag.

Moro fijn dat de controle weer goed was. Leuk een bellypaint. Mag zij ook het ontwerp verzinnen of had jezelf een idee?
    Je gips buik goed gelukt?

Net even lekker op bed gelegen. Zo de kids van school halen.

Houden de mama's met de kids die vakantie hebben het nog vol?
    Hier mag volgende week dochterlief ook mama helpen met haar eigen bende op te ruimen. Jemig wat maakt zij een rotzooi van haar kamer.

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn kids waren vanmorgen lekker druk, ruzie maken en elkaar niet met rut laten... ik had zo iets van... van mij mag die vakantie afgeschaft worden. Maar ik vind het wel lekker om uit bed te komen wanneer ik wil en niet wanneer ze naar school moeten... dus even volhouden maar...

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Senta, geloof ook wel dat ik mazzel heb gehad dat ik op de hormoonveter beviel. Nadeel was wel dat niemand dit verwacht had en ik mijn kind bijna alleen op de wc kreeg...:)

Moro, rustig aan doen.... verschrikkelijk! Houd daar echt niet van! Maar mijn lijf is nu heel moe (denk dat de emoties van 2 weken geleden er nu uit komen), dus ik moet 's middags wel even pas op de plaats maken.
    Verder geen stress meer voor de komst van de baby. Per dag bedenk ik wat ik wil doen en zo gaat het goed.

All, vandaag de kinderwagen afgestoft met ons zoontje (zo leuk en lief hoe hij mee hielp!) Fijn dat dit nu ook klaar is. Morgen nog even de hoes in de maxi-cosi en dan gaat er een doek over, zodat ik over een paar weken niet weer hoef te stoffen.

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zooo die druktemaker ligt weer op bed... pfff was weer raak vandaag...

Inleiden:
    Hier gaan ze niet inleiden als ik tenminste niet de 42 weken aantik. Schijnt een wat groter risico te zijn ivm scheuren van de baarmoeder door keizersnede.

Muntje:
    Ik begin ook behoorlijk last van bekkenpijn te krijgen, sokken aantrekken en opstaan is echt een crime... en af en toe van die flinke pijnscheuten daar beneden, auwtsj!

Senta:
    Dat zal inderdaad wel confronterend voor je geweest zijn meid... Ik heb hetzelfde meegemaakt... niet leuk!

Wortel:
    Waarom ben je vorige keer ingeleid?

Karagoz:
    Jeetje... ik voel me echt lui naast jou...

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    O meiden wat erg eigenlijk. Sinds we op fb zitten onthoud ik echt niet meer wat hier geschreven wordt ook al lees ik alles 2 a 3 keer.

Wat ik wel onthouden heb:

Wortel wat leuk dat je zoontje zo meehelpt dan.

Senta dat lijkt me heel heftig dan om te moeten zien.

Hier helemaal ingestort. Echt mega moe . Straks damian naar bed en dan ga ik lekker in bad en naar bed. Maar ben trots op wat we allemaal gedaan hebben vandaag. Morgen naar de vk.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @ blike, dat valt toch wel mee

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Girly, jij morgen weer naar de vk en ik naar de gyn. We gaan lekker gelijk op zo:)

Blike, de vorige keer zat ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan. Met name mijn bloeddruk liep op. Kindje lag 2 weken achter op groei en er was nog maar weinig vruchtwater.
    Deze keer begint de bloeddruk ook wat op te lopen, maar de kleine heeft ook weer een groeiachterstand van 2 weken. Bij de vk was mijn vruchtwater minimaal en bij de gyn was het ruim voldoende.... Morgen tweede en als het goed is laatste meting bij de gyn. Was meer om het netjes af te sluiten zei de gyn; die vond dat de vk te zwaar had gereageerd.....:(

All, wat een rust heb ik over me gekregen zeg! Kaartjes en namen zijn geregeld en de baby kan zo de babykamer in. Hier en daar nog wat puntjes op de i en mijn huis schoon, dan ben ik er klaar voor. Maar dat laatste kunnen anderen ook doen als ik eventueel in het ziekenhuis kom te liggen. (ja, knijp het wel een heel klein beetje voor morgen; vorige keer iets te vaak meegemaakt: 'Mevrouw u mag thuis uw tas gaan pakken en u over een paar uur hier weer melden; u wordt opgenomen.)

16. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: wat fijn zeg dat je de rust gevonden heb. Zei toch dat het goed zou komen. Stukje bij beetje.
    Dat je het spannend vindt morgen is na de vorige keer niet meer dan logisch.
    En ja dat we gelijk opgaan heb ik al vaker gelezen volgens mij hahahaha. Maar hoe laat mag jij naar de gyn toe? Hier moet ik voor het eerst in een paar weken tijd weer eens een wekker zetten. Moet namelijk al om 10 over half 9. Meestal heb ik rond dat tijdstip net ontbijt achter de kiezen.

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wortel:
    Fijn dat je het gevoel hebt dat alles af is :) Succes morgen bij de gyn! Hopelijk is alles goed en mag je nog gewoon lekker terug naar huis :)

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh hahaha pas om half 9 ontbijt op? Zalig!
    Ik mag om half 4... lekker aan het eind van de dag:(
    Ik ga lekker even naar mijn ouders, boodschapjes doen en nog wat rommelen in huis. Geloof nooit dat ze me gaan houden, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd. Ben iets te vaak verrast:)

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goedemorgen meiden, wat een nacht amper geslapen. Ofmhet nou de koffie bij mijn moeder was of het zeurende gevoel in mijn buik maar kon niet slapen en een man die snurkt. Maar goed een nieuwe dag. :)
    De 1e was hangt al. Ben er nu eindelijk bijna doorheen.

Gisteren even gezellig bij mijn moeder gegeten, even niet hoeven koken.

Karagoz valt op zich idd mee, met een gezin ontkomt je nou eenmaal niet aan het huishouden maar met veel harde buiken en ontsluiting is het niet zo handig. ;)
    Maar als je geen hulp heb verder zou je wel moeten idd.

Hier vandaag ondanks de nacht ook weer aan de slag. Kindjes zitten niet stil dus ook de 'rommel' niet.

20. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Van de zwangerschapsyoga is de 1e mama bevallen op valentijnsdag na een lange moeizame bevalling. Een dochter Esmee. Ze was precies een week overtijd.
    De volgende is 22 feb uitgerekend.

Deel Deze Pagina