Maart 2014 (deel 2 )

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door senta, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen dames!

Hier een redelijk goeie nacht gehad, had alleen behoorlijk last van mijn heupen, bleef van de een of andere kant draaien. Dat was wel wat irritant. Lekker gedouched vanmorgen en zitten nu aan het ontbijt. Dan Nick lekker een ochtendje naar de opvang brengen.
    Zal vanochtend eens wat babywas weg gaan strijken :)

Tari:
    Jij ook alweer goed bezig zo op de vroege ochtend!

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Goedemorgen meiden

hier een goede nacht gehad. Wel last van heupen maar ok. Straks naar de vk en dan shoppen. Lekker een dqgje geen huishouden doen hahaha. Jullie succes met alles.

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Girly, shop ze. Veel plezier meis.

Heupen ja hier ook als te lang op de linkerzij lig.

kids weer op school dus kan er nog even van profiteren :D

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Goedemorgen

@wortel... komt goed meid!
    @moro veel plezier vandaag
    @tari... lekker bezig meid...

@tari... ik ben al blij dat ik geen verbod heb op het huishouden, ik had het met de andere 2 zwangerschappen wel, maar ik had toen ook bekken instabiliteit... Mijn schoonzus belde vorige week omdat ze had gehoord van mijn schoonmoeder dat ik in het ziekenhuis had gelegen. Ik dus vertelt over hoe of wat. Zegt ze "ja, dus rustig aan doen maar dan he"... Tja ik doe me best... zeg ik...

De volgende dag (vorige week vrijdag) belt haar dochter die had het weer van haar moeder gehoord. Zegt ze dus ook, "Rustig aan doen hoor tante..." Ik zei "ik doe me mijn bed maar het huishouden gaat gewoon door". Zegt ze "dan kom ik morgen middag toch om je te helpen"? Ik ben er dan niet want we gaan naar een binnen speeltuin, komt zondag als je kan." "Dan moet ik werken, maar volgende week heb ik toch vakantie dan kan ik komen in de middag". zegt ze. "kijk maar wanneer je kan dan, ik ga toch nergens naar toe". zei ik.

Veel hoop had ik niet dat ze zou komen met haar moeder om te helpen want bij de vorige zwangerschappen en bevallingen hebben ze dat ook niet gedaan. Maandag avond kwamen ze langs. Tja dan hoeft het voor mij niet, maar ze kwamen als bezoek niet om te helpen. Ze hebben de keuken opgeruimd met de afwas en de jongste op bed gelegd maar dat was het dan ook. Ik vroeg nog of ze deze week nog langs kwam zei ze dat ze misschien zaterdag zou komen. Daar heb je het dan al... ik wist het gewoon al. Ik heb me er niet veel op gehoopt want ik ken ze nu al 12 jaar. En mijn man zei het ook al, die kent zijn zus al veel langer dan vandaag...

Maar he, ik heb niemand nodig, het gaat goed en zit zondag op 37 weken...

vandaag naar de verloskundige, verder nog wat stofzuigen en dweilen beneden... Vandaag krijg ik het wiegdekentje via de post bezorgd... als het goed gaat bij postnl...

5. senta

senta Niet meer actief

Ik ben daar zo jaloers op mensen die hulp krijgen van alle kanten, hier werd ik deze week gebeld of ze mijn ramen nog moesten komen zemen, nou nee, heb ik zelf al gedaan, ja als je het aanbied bij 30 weken en bij 35 weken ben je nog niet geweest kan ik het zelf ook wel.

Mijn schoonmoeder ging bij mijn schoonzus helpen om schoon te maken en te doen, nou hier nog niet gezien ook niets aangeboden, mijn eigen moeder hetzelfde, ik vind het best ga er niet op wachten ook. \Stofzuigen mag ik niet doen door de bi van de vorige keer en ik heb toen moeten revalideren en hebben ze mij op het hart gedrukt niet te stofzuigen dus dat doet mijn man altijd al, erg prettig.

Ik slaap in de nachten wisselen de ene keer wel goed de andere keer veel last van mijn heupen, afgelopen nacht 1 kleer wakker door de stijfheid in mijn heupen en bekken en mijn man even wakker gemaakt die heeft het even los gewreven en toen geslapen tot half 7 heerlijk. vanavond de kleine naar oma brengen daar blijft die 2 nachtjes, dan ctg en morgen naar het ziekenhuis voor alles ben benieuwd. de week vliegt voorbij zo dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @senta, ik begrijp wat je bedoelt meid... ik voel het zelfde qua hulp. Mijn schoonzus hielp haar schoondochter wel die in januari is bevallen met alles... en haar schoonzus die ze al 12 jaar kent steek ze geen poot uit. Alleen maar zeuren en klagen tegen ons over de kids, dat ze te druk zijn, veel geluid maken, niet stil zitten, hoofdpijn krijgt van ze etc. etc. Dit is al 7 jaar zo. We hebben onze verwarming altijd op 21 of iets lager staan, en hoger kan die niet (waarom weet ik niet) Dus klagen dat ze het zo koud heeft, dat ze niet meer komt in de winter omdat het zo koud is. etc. etc. Mijn man begint zich er ook meer aan te irriteren. Ik hoor het op een gegeven moment niet meer. Ik hoop dat we niet op een punt staan dat we de kids naar haar moeten brengen als de bevalling begint want naast mijn schoonouders hebben we niet echt andere mensen...

Ik heb geen contact met mijn eigen familie en schoonfamilie kan ik ook niet op bouwen... helaas...

Probeer anders overdag wat slaap te pakken... en de week gaat dan zo wel heel snel voorbij zeg!

7. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hoi!

Iedereen succes en veel plezier weer vandaag. Ook ik onthoud het moeilijk na 5 pagina;s terug lezen :)

Vandaag weer VK. Ben benieuwd of ik getoucheerd word. Alweer 24 harde buiken, sommigen ook pijnlijk en krampen. Vannacht niet van geslapen... Wil wel even weten waar ik aan toe ben..

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    succes vandaag meid, aangeven dat je je niet zeker voelt hoor...

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Hebben jullie ook van die momenten dat je net naar de wc bent geweest en nog geen 10 minuten later al weer moet, maar je blijft lekker zitten omdat het nog niet dringend is en geen zin hebt om op te staan maar hoe langer je zit hoe harde je buik zit en toch maar gaat omdat je anders ontploft? Dat heb ik dus hahah

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Herken het van het hulp krijgen. Hier ook niet. Toen mijn vader nog leefde wel maar deze rond ook niets, toxh steekt het wel eens, maar ik word er fanatiek door. Ik zal laten zien dat ik niemand nodig heb, houding. :)

Het vervelende is dat ik wel al 5 jaar mezelf heb weg gecijferd om mijn moeder te helpen. Bij mijn broer staat ze te koken en hier sta ik het zelf te doen. Laat het masr zo, ze is echt geen slecht mens hoor maar dit zijn van die dingen......
    verder als je iemand vraagt, kunnen ze idd niet. Alleen onze buren/vrienden die 3 huizen verdop wonen helpen ons. Gisteravond is de buurman , met aad naar zijn werk gereden voor zijn auto. Zodat ik niet hoef. Vanavond gaat mijn broer met aad mee.

Maar ach we redden het en is ook wel kicken met een 'groot' gezin. Ben ik best wel trots op.
    En ook op jullie die het zelf doen hoor.

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hulp? Nee, hier ook helemaal niets... tsja, ik vraag er dan ook niet om. Maar zou het stiekem wel fijn vinden als mijn moeder het zelf aan zou bieden! Vriend is gelukkig wel heel lief en helpt me ook echt wel mee in het huishouden... alleen ziet hij het weer niet, dus moet er echt om vragen!

Karagoz:
    Jammer dat er zo'n verschil wordt gemaakt tussen jou en je schoonzus :(
    Ik heb soms ook echt het gevoel dat ik op knappen sta! ren ik naar de wc en komen er net drie druppels uit... heel irritant ;)

Senta:
    Jammer dat het zo moet hé?! :(

Kriskras:
    Wow! 24, das echt veel!

12. senta

senta Niet meer actief

@karagoz ik herken het wel ja. Dan is mijn buik mega hard.
    @tari. Ik heb dat ook zo van zie je wel dat ik het alleen kan.
    @kriskras wat doe jij allemaal met al die harde buiken.
    @blike t blijft niet leuk maar t went.

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @blike, ik ken mijn schoonzus nu 12 jaar of iets meer. En door de jaren heen ben ik me meer aan het irriteren aan haar gedrag, doen en laten, opvoeding van haar kinderen, hoe ze tegen ons is en dat maakt het dat ik haar steeds minder mag en ik en mijn man zijn dan ook terughoudender tegen haar. Zij merkt dat ook weer aan ons. Dus het contact is minimaal op dit moment.

Haar schoondochter die ze nu 1 1/2 jaar kent is nog fris en fruitig, pikt alles en is nog poes lief tegen haar, dus ja die gaat dan voor... dat gevoel heb ik... maar he heb haar niet nodig krijg er 10 mensen die wel om me geven er voor terug...

En mannen, mijn man is ook af en toe zo, als ik iets vraag dan zegt hij, ik doe het voor ik ga slapen of ik doe het zo wel... ik wil het graag nu gelijk zodat ik me er niet aan hoef te stressen dus uit eindelijk doe ik het als nog zelf en dan krijg ik commentaar van hem dat ik geen geduld heb hahaha

14. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @hulp, hier gelukkig genoeg hulp van mijn moeder en schoonmoeder hoef ik niet om te vragen die komen gewoon. vanmiddag komt mijn schoonmoeder weer poetsen dus vanmorgen even rustig aan doen want anders trek ik het zelf niet, mijn energie is nu echt 0.0 pff maar ja zal er wel bij horen. Ik vind het erg knap hoor meiden dat jullie het zelf allemaal kunnen!!!

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Oh, god wat herkenbaar :D

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zal zoontje even van het KDV halen, dan nog even een wasje ophangen en dan denk ik dat ik lekker even plat ga :)

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ja hier ook herkenbaar, dan doe ik zelf wel. Is sneller enmeteen goed :D

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Blike slaap ze. Hier ook zo met dochterlief plat. Vanmorgen aardig wat gedaan. De bovenverdieping, babykamer en jaja de laatste resten was! Maar daar zaten ook al de wat grotere maten tussen 62, 68 en 74.
    Maar alles gestreken, gevouwen en opgeborgen. De stofzuiger beneden er door gehaald en op de fiets naar school geweest. Papa haalt straks de jongens.

Heb wel al de hele dag een zeurderig gevoel onderin. Ben benieuwd wat de vk vanavond zegt.

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Marcia hier ook weinig energie, maar het zal toch moeten gebeuren. Vandaar dat ik in de middag wel naar bed ga voordat de kinderen uit zijn.

20. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt een zeef... Ik weet gewoon niet meer wat ik gelezen heb, sorry! Ben op t moment ook erg moe.
    Vanmorgen bellypaint gehad. En daarna heb ik mijn gipsbuik verstevigd. Zometeen komt mijn moeder even.langs en hopelijk wil dochter dan nog even slapen, zodat ik dan ook even kan liggen.

@hulp, ik krijg t aangeboden maar ik neem t niet echt aan omdat het niet nodig is. Na de bevalling maak ik er wel gebruik van :)
    Vind t erg knap dat velen van jullie het alleen doen!
    @plassen, ja hier vaak om t half uur en dan is t ook echt de moeite. Vind t wel vervelend!

Deel Deze Pagina