Maart 2014 mama's (Deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saartje5, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Gefeliciteerd memmie!!!!!!
    Wat een geweldig weekend moeten jullie gehad hebben!!!

2. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Saartje ik wil ook fit zijn!!ruilen..neem niet te veel hooi op je vork he denk aan je eigen ook..

Misdee vond ik nou ook met dat hikken haha!!

Mammie gefeliciteerd!!

Tj ja he en wordt er niet goed van weet echt niet wanneer ik wel of niet moet bellen..
    Voel jij je al wat beter of nog niet..

Guus mooi dat het opschiet met de kamer!!

Hier het blijf maar bezig harde buiken en pijn drukkend gevoel van onder..het rottige is wanneer moet ik echt bellen ik heb een afwijkende baarmoeder dus daar kan het ook van komen..

3. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Gefeliciteerd Memmie! Super leuk :)

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ben vanmorgen weer bij de gyn geweest. Beebje ligt nog steeds in stuit en hij verwacht ook niet dat ze nog gaat draaien. Een draaipoging gaan ze sowieso niet doen. Volgens de gyn moet ik dus rekenen op een ks. In principe plannen ze deze met 39 weken, maar gezien mijn bloeddruk en mijn vorige zwangerschap (zware HELLP) is de kans groot dat de ks toch eerder gaat plaatsvinden. Dan gaat het toch ineens snel, over 5 weken is ze er zeker!

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mij lijkt het helemaal gek eens je de afspraak hebt staan, dan heb je echt een einddatum! Heeeeeel misschien draait de beeb toch nog?

6. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Jeetje TJ wat komt het dan dichtbij zeg!!! Pfffff...
    Het lijkt me echt heel raar om een datum te weten en een soort van voorbereid te zijn. Gaan jullie de datum met iedereen delen, of alleen voor hechte familie

7. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Er is nog geen datum gepland hoor! Denk dat ze sowieso de komende 2 weken even willen afwachten hoe het met mijn gezondheid gaat. Maar als die datum er eenmaal is...het begint nu al te kriebelen!

@Saartje: het zou inderdaad kunnen zijn dat ze nog draait, maar de gyn achtte die kans vrij klein. Omdat ik eerder een ks heb gehad gaan ze niet inleiden, dus is de kans nog steeds groot dat ik een ks krijg, mocht ze wel gedraaid zijn. Er is namelijk een grote kans dat ik weer zwangerschapsvergiftiging ga krijgen.

@Missdee: als we de datum weten houden we deze voor onszelf. Alleen mijn ouders zullen we op de hoogte stellen ivm opvang van ons zoontje. Maar vind het wel leuk als het voor de rest nog een beetje een verrassing blijft!

8. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Memmie, van harte gefeliciteerd! Leuk hoor!

Wat spannend allemaal zeg, met dat inplannen, niet inplannen, niet draaien toch misschien draaien....We houden het gewoon spannend met z'n allen.

Hier erg moe, na mega druk weekend. Vandaag 30 geworden en gisteren ouders en broer hiervoor op visite gehad. Wel gezellig, maar was echt veel te veel, omdat er dit weekend ook al veel andere dingen moesten en op de planning stonden! Ik vier het pas komende zondag, maar dan konden mijn ouders niet...die meldden dus maar gewoon een week geleden ofzo dat ze dan gisteren zouden komen...en om nou te zeggen dat dat niet kon vond ik ook weer zoiets...Gisteravond echt helemaal afgedraaid. Helemaal huilbuien om alles wat nog moest enzo.

Vandaag een heeeeeeel tof cadeau van 'Puk' gekregen: Hij/zij zit keurig binnen alle lijntjes...ook het hoofdje...en de gynaecoloog was hier blij verrast over en zei dat zij geen belemmering ziet voor een gewone bevalling! Wordt wellicht met 38 weken ingeleid...dat is dus over 4 weken al....oei, dat komt dan wel heel hard dichterbij! Eerst over 2 weken weer een controle en dan hoor ik weer wat meer...maar was hier echt super blij mee.

Beetje jammer dat manlief meteen daarna bij mij aangaf dat een keizersnee hem wel fijn had geleken, aangezien je dan precies weet wanneer het wordt enzo en dat hij nog niet wist of hij enthousiast was over dat ik het weer zelf moest doen...Dat was wel een beetje een domper...Hij zegt gelukkig wel dat ik de beslissing moet nemen, dat is dan wel weer fijn!

9. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Ja voor mij is het aftellen begonnen hij is druk aanwezig gelukkig . Alleen afgelopen zaterdag accuut na het ziekenhuis afgevoerd ik was in de badkamer uitgegleden na het douchen en klapte heel hard op de grond vd badkamer voelde de kleine man niet bewegen dus was huilen en paniek. Gelukkig eenmaal in het ziekenhuis aan de monitor en toeters en bellen was er hartslag en daarna beweging dus de schrik zat er goed in.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Pien dat is schrikken, fijn dat met de kleine alles goed is.

Voor sommige dames word het nu wel heel spannend, ik heb nog 8 week te gaan ,vind het nu ook hard gaan, maar dat mag ook wel, wil de kleine meid graag n mijn armen hebben.
    De babykamer s kwam verf bijna klaar, begin zit erop en nog mooier dan verwacht. Met geluk is het verf werk morgen klaar. En dan kan ik gaan inrichten, wassen en wachten op de kleine meid hihihi

11. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Tj wow jij kan dus al eigenlijk gaan aftellen..

2bemama wat fijn dat de kleine tussen de lijnen zit en ook al misschien inleiden met 38 weken..

Piena jeetje dat is schrikken doe je rustig aan en meid denk goed aan je eigen..

Meiden ik kom klagen sorry ik heb het helemaal gehad..zwangerschap loop niet lekker heel de tijd ongesteld gevoel in rug en buik en gisteren en vannacht drukkend gevoel en nu ook nog eens als klap op de vuurpijl dat me man zijn tante een tumor in de darm heeft.. Ze heb al geen maag meer door die rot ziekte en nu dit weer..:(

12. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk
    Ja dankje gaat nu wel weer.

Vervelend priss de rugpijn de ongesteldheidsgevoel en de druk ken ik nog over mee praten is onwijs vervelend soms loop ik gebogen omdat er zo druk op sta van onder .

Verder wens ik je succes met jullie tante

13. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Beverwijk

14. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Zondag hebben we gelukkig toch nog een allerlaatste echo mogen doen, was eigenlijk eerst maandag in de planning maar toen waren we te laat terug.. en toen donderdag opgenomen.. zo fijn dat ze echt zo hard hun best hebben gedaan om toch nog terecht kunnen te komen.

Vooral met de placenta aan de voorkant en met deze termijn is het toch nog wel moeilijk om een mooi beeld te krijgen, maar ik ben blij dat we die geluk toch eindelijk hebben gehad na die paar dagen..

Doen jullie trouwens zwangerschapscursussen? Merk wel dat sommige dingen te veel voor me worden. Wij doen nu samen bevallen en tijdens die persoefeningen kreeg ik meteen buikkrampen en rugpijn dus maar snel meegestopt..

Morgen 33 weken.. dan nog een maandje volhouden..

Zo Piena, dat lijkt me eng.. Fijn dat ze zo goed gereageerd hebben in het ziekenhuis en dat alles goed is gegaan..

Bijgevoegde bestanden:

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier vanochtend weer naar de martel geweest (fysio) ben gemasseerd dat heeft wel geholpen, nog een paar weekjes doorbijten. hopelijk daarna niet zoveel pijn meer.

vanavond is de babykamer helemaal klaar met verven!!!, kozijn en balken moesten nog, dan kan ik morgen starten met inrichten!!!

16. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Dankewel allemaal voor de felicitaties! Onze dochter had een tshirt aan met de vraag of memmie met haar heitie wilde trouwen. Dus bij t omkleden zag ik dat. Daarna kwam hij met een prachtige ring beneden en ging op zn knie... Het was prachtig!

Hier heeft de griep ook weer toegeslagen. Onze dochter eerst ziek en nu ben ik lang niet fit. Vol hoofd, hoofdpijn, spierpijn. Niks aan want wil vanalles doen. Leuk nesteldrang!

17. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    @2bmama: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Priscilla: sterkte met alles. Hopelijk gaat het snel allemaal weer wat beter.

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wat veel die al weten wanneer ze ongeveer een kz of inleiding krijgen.

Hier is het gewoon geduldig afwachten tot de kleine zich gaat melden.

Memmie: gefeliciteerd wat leuk joh en wat leuk dat je kleine meid er ook bij betrokken was.

Piena: dat is schrikken gelukkig met de kleine alles goed en met jou? Niets eraan over gehouden?

Prisscila: heel veel sterkte meis, het is geen onbezorgde zwangerschpa voor je he.

Guus: wat lekker dat de kamer bijna klaar is.

Hier denk ik steeds bijna klaar te zijn totdat er wel weer wat bedacht wordt, zoals een overloop sauzen en schilderen en een stapelbed voor 3 kinderen maken.
    Hopelijk komt van de week alles af en dan kan ik echt alles klaar maken voor de kleine.
    Heb nog ff ruim 5 weken als de kleine tot het eind blijft zitten dus het begint op te schieten.
    Geboortekaartjes nu wel uitgezocht en een proefdruk gehad dus dat geeft weer een stukje rust.

Verder niet bij, heb het erg druk gehad en dat laat mijn lichaam wel merken.
    Heb van het weekend de verjaardag van onze oudste gevierd en had ook gelijk zijn partijtje, daarna 2 dagen boven bezig met het bed van jongens en onze dochter en nu moet alles nog opgeruimd en schoongemaakt worden, maar mijn bekken doet zijn pijn en heb gigantisch last van een trekkerig en echt pijnlijk gevoel in mijn buik gehad dat ik me vandaag rustig probeer te houden.
    Het tillen van onze jongste spruit red ik gewoon bijna niet meer, dus ik denk dat ik nu toch echt moet luisteren naar mijn lichaam.

Zo ga nog heel even liggen voordat de jongste wakker wordt en de andere uit school gehaald moeten worden.

19. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Oxbow, jeetje wat druk, idd goed naar je lichaam luisteren, je krijgt het druk genoeg straks.
    ik moet om de 1,5 uur even 15 min liggen, nu komt dat er niet altijd van, maar mijn lichaam laat wel goed merken als ik te veel heb gedaan.

20. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi meiden mag me morgen weer melden voor ctg Pff op rug is ze minder actief dan op de zei:(heb het helemaal gehad kom niet aan me rust toe en ga het morgen dus mooi ff zeggen:x

Deel Deze Pagina