Maart 2014 mama's (Deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saartje5, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    @Prisicilla wat bedoel je met rug en zij? Bij jou of bij haar?
    Nee snap dat je er doorheen zit, zou er niet aan moeten denken elke keer in onzekerheid op en neer naar het ziekenhuis. Heel veel sterkte.
    Het einde is in zicht....

@Guus, goed dat je dat doet! Hier komen ook steeds meer klachten bij van rugpijn en harde buiken. Vooral die harde buiken zijn killing! En ik doe echt niet te veel, want ik heb ze ook als ik gewoon buiten loop of op de bank zit. Maar ja wel een meisje van 3 die regelmatig opgetild wordt. Probeer dat wel iets te minderen.

@Oxbow, hier ook afwachten hoor :) Al heb ik een stiekem gevoel dat deze man zich ook eerder meldt. Maar goed, niet te vaak denken/zeggen straks blijft hij tot 42 weken zitten X)

@Purified, werd jij ook ingeleid/ks? Omdat het nog een maandje is? Lief snoetje hoor!

Hier straks de kleine meid naar PSZ brengen, en dan langs voor controle. Bij de groei echo vorige week vonden ze het nogal veel verschil voor het buikje en het hoofd. Ben benieuwd of ze daar wat over gaan zeggen. Maar ja aan de andere kant, wat moeten ze zeggen? Ik heb geen controle over dat mijn kind een klein dikkerdje is ;) . Ik hoop alleen dat het geen 10 ponder wordt hahahaha.

Fijne dag allemaal! x

2. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Missdee als ik op me rug lag bewoog ze niet veel en op me zei wel en idd einde is in zicht..jij ook suc6 met de controle..

3. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Zo vannacht onwijs krampen gehad en een zeer misselijke steek in me lies kleine was al ingedaald dus meteen weer na het ziekenhuis ( kan er net zo goed mij bed neer zetten) aan de ctg en toeters en bellen. Vk nog gevoeld geen ontsluiting wel al kon ze heel duidelijk het hoofdje voelen. Ze zei ik heb hele kleine vingers ze zegt dus hij ligt echt diep diep en ze twijfelde of ik de 6 weken nog uit zou zitten want bij 38 weken word ik ingeleid . Dus het is spannend want het is nu nog tevroeg en ik ben onwijs bang want heb geen flauw idee wat de overlevingskansen zijn met dit termijn van 32 weken en 2 dagen

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Piena overlevingskansen zijn goed hoor met 32 weken ze kan dan gewoon geboren worden. Liever dat ze nog even in je buikje mag blijven natuurlijk..veel succes

Vandaag alweer 32 weken wat gaat de tijd toch snel ineens.
    Trouwens dames hebben jullie dit ook? Ik voel haar aan beide zijkanten van mijn buik schoppen tegelijkertijd dat is toch raar
    Ligt ze dan met haar benen wijd ofso of ligt ze dwars?
    Want links voel ik echt een harde knobbel en rechts voel ik een voetje denk ik

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    spannend dus Priscilla en Piena! hopelijk kunnen de ukkies nog even blijven zitten!!

6. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    essie 32 weken alweer! gaar hard he!
    hier schopt ze ook het hardst aan de rechterzijkant, maar onze dame ligt in stuit dus dr voetjes liggen boven bij dr hoofdje.
    voelt trouwens soms echt pijnlijk als ze met haar hoofd tegen de buikwand aandrukt!

hier morgen alweer 33 weken, nog 3 weken werken en dan eindelijk verlof!

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Piena hopelijk blijft jullie kleintje nog even zitten.
    De overlevingskansen zijn goed hoor met 32 weken, maar in mama's buik is het natuurlijk altijd beter, hopelijk red je de 6 weken nog.

Priss: vevrlend dat geheen en weer naar het ziekenhuis ook al weet je waar je het voor doet.

Hier heeft mijn man de afgelopen 2 weken aan een bed voor de kinderen geknutseld.
    Stiekem ben ik toch wel trots op hem en op het bed.

Bekijk bijlage 372571

Nu de kamer nog verder opruimen, maar ik doe elke dag een stukje, omdat ik gewoon teveel last van buik rug en bekken heb.
    Als dat klaar is kan ik de laatste hand leggen aan de spullen voor de baby en dan ben ik er hopelijk klaar voor.
    Al blijf ik heel erg opzien tegen de bevalling en probeer ik er maar niet aan te denken, maar het komt wel eng dichtbij nu.
    Nog 5 weekjes en maximaal 7 weken.

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ooh en tot wanneer mag ze in de stuit liggen voordat je een ks krijgt?
    Ik moet ook nog alleen volgende week en dan lekker verlof ik moet verplicht 6 weken ervoor ivm ziekte.

Dacht dat mijn kleine alleen zo vreselijk veel beweegt en draait soms doet t behoorlijk pijn en voelt zo raar.

9. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Herkenbaar Essie, over dat drukken aan 2 kanten tegelijk! Die van mij ligt keurig met 't koppie naar beneden, maar af en toe voel ik ook aan beide kanten een punt uitsteken...denk dat het dan een elleboog aan de ene kant en een voet aan de andere kant is ofzo...Kan zeer pijnlijk zijn! Gelukkig is het gedraai en getrappel hier over het algemeen nog zeer aangenaam hoor (alleen het gedraai met het koppie over m'n blaas resulteert in zeer vaak naar het toilet rennen ;))

Super mooi bed Oxbow! Knap hoor van je man!

32 weken is inderdaad genoeg voor erg goede kansen hoor Piena, maar ik help hopen dat de kleine nog ff blijft zitten!
    Ook voor jou Priscilla...ik zou helemaal onrustig worden van een ongesteldheidsgevoel....dat was namelijk wat ik de vorige keer had tijdens mijn ontsluiting....Op zich natuurlijk fijn dat het niet veel pijnlijker dan dat was, maar maakt wel dat ik hoop dat ik er op tijd bij ben dit keer! M'n man wordt nu nog onrustig bij het idee dat de verloskundige toen binnenkwam en ik meteen kon gaan bevallen...

Ik ben vanaf vandaag officieel huisvrouw en moeder...wel raar idee hoor, dat ik geen werk meer heb...voelt nog niet helemaal zo, maar probeer het wel helemaal los te laten nu. Teamleidster zei wel dat ze me misschien nog een keer moet bellen komende week, als er iets niet helemaal duidelijk is...hoop dat het niet vaker dan 1 keer voor gaat komen, want anders wordt het natuurlijk lastig loslaten!

Nu maar even nog gaan liggen en straks bevalplan met verloskundige door gaan nemen!

10. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    mooi stapelbed Oxbow!! voor 3 kindjes?

priscilla ik heb geen idee, geloof dat ze met 36 weken toch wel op de kop moeten liggen, maar opzich vind ik het niet zo erg als ze niet zou draaien, dan word het een geplande ks.. en aangezien de vorige bevalling in een spoedks eindigde is het misschien ook wel beter.. ik twijfel namelijk of ik wel natuurlijk zou willen en kunnen bevallen.

ja de schopjes en bewegingen kunnen idd echt pijnlijk en rottig zijn.. aan de ene kant geniet ik ervan aan de andere kant moet ik dr ook wel eens terugdrukken omdat het zo pijnlijk is

2bmama ook wel lekker kun je je nu op de geboorte en de eerste tijd met de kleine richten!

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooi bed, Oxbow, je hebt een handige Harry in huis!!

Hier weer helemaal goedgekeurd, ons mannetje is volledig ingedaald, netjes met zijn hoofdje naar beneden. Ik heb nu ook de belinstructie gekregen en een mapje met mijn dossier wat ik standaard mee moet nemen als ik ver van huis ga. Spannend!!

12. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    De controle hier was ook prima. Ik moet wel weer een extra suikertest doen, (zucht) ivm groei. Maar ze verwacht dat er niets uit komt. Gewoon een groot kind, lekker dan ;)

Ook een groei echo met 34,5 week weer in de planning staan, om te kijken wat we kunnen verwachten.
    Helemaaaaaal niet erg...... Nog even spieken!

Verder mijn gewicht prima, + 11 kilo.
    Kan het gewoon niet geloven, bij mijn dochter zat ik op het eind tegen de 23+.
    Ik verwacht niet meer dat dit gebeurt.... :) *JEEJ*

Kindje is ook al helemaal ingedaald, dit verklaart ook de pijn bij mijn schaambot (alsof deze helemaal beurs en blauw is).

Vandaag voor de zoveelste keer een andere beha gehaald, ik groei de pan uit. Nu dit keer een simpele sport beha want tegen die harde beugels kan ik echt niet meer.
    Oh ja en een heerlijke pyamabroek gescoord in de sale bij LIVERA!
    Lekker aan doen straks....

Ik denk dat ik mijn dochters jas een beetje verpest hebt.
    Een veren-dons jas in de wasmachine gedaan (volgens label mocht dit op 30 graden) en die kwam er zo plat uit als een dubbeltje. Beetje gelezen op internet dat deze in de droger moet met tennisballen. Helaas heb ik die niet in huis. Dus nu proberen zonder (duim voor me!).

Anders morgen weer overnieuw proberen.

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    pien sterkte, maar idd zijn haar overlevings kansen nu goed hoor, maarja hoe langer in mama hoe beter.

oxbow wat een mooi bed, zullen de kinderen wel blij mee zijn.

missdee, anders ballen van sokken maken en die erbij in doen.
    hier genoeg tennisballen dankzij 1 van mijn honden

saartje wat fijn dat hij is goed gekeurd, maar dat je nu pas die papieren mee kreeg, ik kreeg die al mee voordat ik 20 weken was, zit standaart in mijn rugtas. bel istructies had ik ook al snel meegekregen, briefje van het zh zit in mijn portemonee, en de nummers staan ook bij mijn man in de telefoon.
    5 jaar geleden te vaak moeten gebruiken (en zelfs 112) ik hoop zo dat dat nu niet hoeft.
    morgen 30 week, maar heb nu al een paar keer nachmerries gehad en krijg nu wel meer angst, bang dat het weer gebeurd.
    over 2wk weer afspraak bij de gyn, gaan dan ook datum prikken, zal dan ook mijn angsten bespreken

14. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Verbaasde mij ook Saartje, dat je dat nu pas mee kreeg. Van de verloskundige zit standaard de bellijst in het boekje dat je vanaf het begin mee krijgt. Daar zit ook een papier in waar ze alle belangrijke dingen van de controles opschrijven en die wordt ik ook geacht altijd bij me te hebben (bedenk ik me vaak als ik net te ver van huis ben om hem op te gaan halen:)) Zal daar nu wel beter op gaan letten...en ben natuurlijk minder van huis doordat ik niet meer werk!

Ow dat is wel balen Guus, dat je daar nu weer zo bang voor wordt! Ik moet zeggen dat ik gedurende de zwangerschap een stuk relaxter over de bevalling ben gaan denken, waar ik er in het begin nog wel een beetje over in de stress kon schieten.

Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest. Die leek een beetje aarzelend over het hele inleiden...vond ze geloof ik niet zo nodig. Ze wilde in ieder geval volgens mij liever nog iets langer wachten, maar ze zei wel dat dat aan mij was. Wel fijn dat ze me willen begeleiden bij de bevalling, ook als het een medische met inleiden wordt.
    Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik wil...m'n zoontje was 6 dagen te vroeg, dus op zich wachten tot 38 1/2 of 39 weken is wat mij betreft ook niet verkeerd (geeft ook wat meer tijd om hier thuis de boel op orde te krijgen).

15. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik heb ook geen belinstructie of boekje meegekregen hoot

Dat krijg ik ook pas met.35 weken

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Piena dat is schrikken met 32 weken zijn de overlevingskansen groot hoor maar liever even blijven zitten..

Essie heb ik nou ook als of ze link en rechts met voet ligt..

Delilah het verlof kom dichterbij he..en hopelijk blijf ze hier nog even zitten..

Oxbow wauw wat is je man handig mooi hoor..o ik heb gewoon een abbo op het ziekenhuis haha..

2bemama welkom bij de club huisvrouw en mama..ennuh ik kijk er niet van op dat deze meid eerder komt hoor...alleen me man bevat het nog niet zo erg..

Missdee ik had gelukkig. Kg bh's liggen maar hier groeien ze ook hard..ik hoop voor je dat je de jas nog mooi uit de droger kan halen!!

Saartje mooi dat je ben goed gekeurd..

2bemama volg je hard wil je de natuur zijn gang laten gaan doen en of de inleiding doen..wek fijn dat je eigen keuze heb!!

Guus gewoon kenbaar maken waar je bang voor bent..

Zo hier vandaag ctg was acceptabel wel wee activiteit te zien..vorige ctg was minder en die daar voor slechter..ben benieuwd vrijdag..wel hier weeen gehad hoor dacht naar wc moest maar moest puffen en gingen weg lekker in de douche geweest ook verlichte wat..ben benieuwd nu is het rustig in me buik...

Morgen wordt me man 30 en hij heb niks door whaha:p

17. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Dankjewel allemaal. En jij pris jij topt ook wat af met het ziekenhuis in en uit heb dat ook . Ben blij als mijn kereltje gezond en wel geboren op de wereld is, dat geeft meer geruststelling .

18. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Heej dames!

Hoe gaat het hiero?
    Alles nog vol te houden?
    Zie dat tot zover bekend alle baby's nog veilig bij mama zitten :)
    Hier zit die kickbokser ook nog lekker :D
    Die heeft het nog prima naar z'n zin volgens mij.
    Vanavond weer naar de vk weer eens al m'n geklaag/klachten op tafel leggen. T enige wat ik wil de laatste tijd is slapen.....

Hier ook nog niet geheel klaar voor het kleine schatje :) heb nog een lijstje gemaakt met allemaal puntjes op de i vind m'n man zo leuk hahaha maar hij klaagt niet!

Ondertussen ook zachtjes aan m'n dochter aan t idee Latem wennen dat mama Dalijk niet meer overdag voor haar alleen is. Dat is niet al te makkelijk, maar wil geen verschrikkelijk jaloers meisje Dalijk.

Weer al 33,4 weken zwanger (nog 45 nachtjes tot de uitgerekende datum) dit wordt dagelijks bijgehouden door m'n zonen hahaha. Moet bijna alle kleertjes nog wassen maar gelukkig kan je dit in 2 dagen al gedaan hebben. M'n moeder is bezig met de hydrofiel luiers en bedden/wieggoed aan het wassen ik hoef enkel de kleertjes en dat staat al klaar alleen eerst nog andere dingen die ik nooit was wassen hahaha wil zoooooo veel.

Nou weer genoeg over mij en m'n leventje.

Dikke kus!

19. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dames hebben jullie de groei echo al gehad? En hoeveel woog jullie kleine toen? (met hoeveel weken)

Ik heb maandag de groei echo ben zo benieuwd.

20. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Vandaag een onrustige dag gehad.
    Heel de dag en al een paar nachten, zeurende krampen gehad en steken. Baby is ook minder actief overdag. Heb ook het idee dat die lager zit dan eerst heb een zwaar gevoel van onderen. ;)

Zijn er meerdere waar de stoelgang minder is, heb het gevoel dak moet poepen maar het lukt niet :(

Zijn er al dames met verlof?
    Iedereen succes met de laatste loodjes!!!!:D

Deel Deze Pagina