Mag je citrosan als je zwanger bent? Op de gebruiksaanwijzing staat overleg met je arts. Maarja, t is avond en om nou daarvoor te bellen... Misschien een van jullie die dit al eens gevraagd heeft aan je verloskundige of gyn??
Hier vandaag weer uitgebreide controle gehad. Gynaecoloog was tevreden. Had het nu toch wel echt over inleiden bij 37 weken. ... spannend! Nog maar 4 weekjes! Kindje was nu 2700 gram, maar ligt wel wat voor op groei! Nog 3,5 dag werken en dan heb ik verlof! Heb er nu wel echt zin in! Stoelgang hier wisselend..... maar ik herken het wel christiana!
priscilla alvast gefeliciteerd met je man, hoezo heeft hij niets door? heb je van alles geregeld ofzo? essie hier groeiecho gehad toen ik 30+4 was, kleine werd toen op 1600 gram geschat Christiana wat vervelend zeg, ik moet nog 3 weken werken en jij? memmie geen idee Lieve wat spannend zeg!! 4 weken is al heel snel! en nog maar 3,5 dag werken heerlijk zeg! hier vandaag 33 weken zwanger.. op zich gaat het allemaal prima, alleen merk ik dat mijn lijf niet meer helemaal doet wat ik zou willen en dat frustreert me, vind het moeilijk om rustiger aan te moeten doen, nog even een fotootje (laat hem niet zo lang staan hoor )
Ik herken dat ook dat mn lijf niet meer wil en ik wil nog zoveel doen. Prachtige foto je straalt echt!
Hoii ik werk in de apotheek en weet dat je dit mag gebruiken tijdens je zwangerschap Neem hier maar een kijkje: paracetamol/ascorbinezuur | Farmacotherapeutisch Kompas
Delilah mooie foto, je straalt echt idd! Lieve, zo dat is best flink toch voor het termijn? Hier een groei echo met 31,3 dagen en hij werd geschat op bijna 2100 en dat was best veel zeiden ze 😖. Omdat het buikje en hoofdje voor loopt op groei moet ik over 2 weken weer een groei echo. Christiana zo lang nog doorwerken? Waarom?
Christiana veel water drinken, kiwi's eten en als dat nog niet helpt.. Neem ik ook af en toe roosvicee laxo. Is niet schadelijk als je niet de hele fles leeg drinkt haha. Veel drinken is eigenlijk het antwoord. Maar ik vergeet dat ook vaak hoor.
Idd drinken moet ik goed op letten. Werken, ja een eigen zaak zonder personeel. Kapster voor 3 dagen in de week. Ik probeer wel minder te werken. Moet maandag naar de vk. Kijken wat ze zegt. Anders gaan er gewoon klanten afgebeld worden. Wanneer moet jij weer naar de vk, de kleine lag bij jou toch ook voorop groei?
Zo meiden...even jubelen hoor: Gisteren is een vriendin van me de hele dag hier geweest en we hebben beneden de boel eens samen goed schoongemaakt...houten vloer gezogen en gedweild, ramen gelapt, keukenkastjes (aan de buitenkant) gesopt, leren banken eens goed gepoetst, daarna de wc beneden en ook de badkamer boven nog gedaan (grote beurt, was zeer hard nodig!) en tot slot de was weggewassen en gevouwen en het kraambed opgemaakt! Echt mijn vriendin heeft super veel van de zware dingen voor me gedaan en ik heb natuurlijk ook niet stil gezeten. 's avonds fysiek erg moe, maar heb me in tijden niet zo rustig in mijn hoofd gevoeld!!! Heerlijk! Deze keer weinig last van niet naar de wc kunnen. Was vorige keer wel anders. Toen ook regelmatig roosvicee laxo gebruikt. Helpt misschien ook dat ik regelmatiger eet en drink ofzo...Al is drinken bij mij ook iets waar ik goed op moet letten. Ik lust ook geen water, en vind het nog wel eens lastig wat ik dan moet drinken (krijg van veel dingen weer last van maagzuur, dus dat is dan ook weer niet handig!). Nou, we zijn echt aan het aftellen he, meiden! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele baby nog wel vrij abstract vind ofzo...ik ben zoveel bezig met het praktische gebeuren er rondom heen, dat ik voor mijn gevoel maar weinig bezig ben met het mensje dat er straks bij komt...wel met hoe mijn zoontje er op zal reageren enzo. Herkent iemand dit?
T kraambed opgemaakt? Heb je die in de woonkamer staan? Ik wil ook zo'n bed voor in de woonkamer maar vanaf welke week zet je m neer??
Delilah mooie foto! Mooie buik ook! 2bmama, zozo jullie zijn actief bezig geweest! Lekker aan het nestelen Wij hebben een schoonmaakster die veel van dat soort dingen gelukkig doet, maar ik heb zeker ook nog een wenslijstje voor tijdens mijn verlof. Zo hebben we een grote inbouwkast vol troepjes. Die wil ik eigenlijk uitruimen. Ik bedoel: waarom heeft een mens 3 sets met kerstballen terwijl ik gehecht ben aan 1 kleur? Dat soort dingen. Hup weg ermee. Maar ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk straks gebeurt. Christiana, bij mij ligt de baby ook voor op groei. Ik heb 4-2 weer een echo om te kijken hoe de groei dan is. Mijn buik op zich viel nog mee volgens de vk. Die was in 4 weken 1 cm gegroeid. Zegt helaas niks over het kind. Ik ben deze zwangerschap verslaafd aan spa rood. Dus ik drink zeker genoeg! Puur spa rood of evt met wat siroop. En ijsblokjes, 4 per keer. Lekker knarsen. Dat van dat ijs had ik vorige zwschap ook. Toen at ik ook 4 invriesijsjes per dag. Dat heb ik nu niet. Helaas helpt het vele drinken niet bij mijn stoelgang. Dat is ook even op een zeer laag pitje gaan staan.... Volgende week nog 1 "volle" week werken. Hik er een beetje tegenaan. De week erna ook nog, maar dan valt 4-2 al voor de helft weg door zkh bezoek. In totaal nog 6,5 dag werken. Raak er zo klaar mee. Ik kijk zo uit naar die laatste dag, dan lijkt het alleen maar langer te duren helaas. Maar ik wil gewoon werk afsluiten. En me volledig gaan richten op baby.
Kraambed is gewoon een 1-persoons bed dat we bij onze slaapkamer er bij hebben gezet...ons grote bed kan namelijk niet op klossen. Vorige keer erg aan het rommelen geweest hoe we dat nou moesten doen en toen dit uiteindelijk verzonnen door mijn man...doen we nu maar op tijd (hij heeft het toen na de bevalling alsnog in onze kamer er bij gezet...luchtbed was toch niet zo praktisch) Wat nestelen betreft, dat valt op zich nog wel mee, maar ik wordt gewoon gek van die 'gewone' huishouding die ik bijna niet bij kan houden en dan zie ik gewoon dat mijn hele huis aan het verslonzen is...Het hoeft van mij echt niet spik en span te zijn, maar een beetje aan de kant... Daarbij is het nu een stuk beter bij te houden, nu het 1 keer goed is gedaan! Kan me voorstellen dat je zat bent van het werken Moi...ik ben ook zo blij dat ik er klaar mee ben!
Heb toch maar ff gebeld over de citrosan. Dat mag ik gewoon gebruiken. Weten jullie dat ook weer. Ik ben zooooo zat van de griep! De hele week al niet fit maar sinds 3 dagen echt uitgeschakeld. Onze huishoudelijk hulp zou vandaag komen voor de wc, badkamer en de bovenverdiepingen stofzuigen en dweilen maar die heeft alweer afgezegd. Dinsdag zou ze al komen. Baal echt als een stekker. Zometeen schoonmama maar ff vragen of die t wil doen want t wordt echt een zootje zo.
Missdee, klopt... is flink... maar hij loopt ook 3 weken voor op groei. Heeft wel met mn suiker te maken. Maar goed dat ze hem 3 weken eerder halen
Piena ja je wordt er moe van hoor zou blij zijn als ze er is.. Roosje je kindjes zijn ongeduldig haha..o jij had ook toch keer dhr pal gehad met je vorige zwangerschap ik heb hem dinsdag en vrijdag Essie ik heb hem om de twee weken met 31 weken en 5 dagen woog ze 1342 gram.. Christiana als je niet vertrouw gewoon bellen oh die stoelgang hou er over op haha heb ik ook last van.. Lieve spannend nog 4 weken dus.. Delilah ja haha moet morgen een smoes hebben staat ook topic over in de lounge..oh ik heb omgekeerde kan niet stil zitten Christiana ik wordt gillend gek...jij werk lang door.. 2bemama nesteldrang Moi de laatste weken gaan altijd langzaam.. Hier controle ctg en doppler gehad doppler is hetzelfde niet slechter en niet beter ctg was ook goed had wel wat activiteit en een wee kwam uit op 78/80.. Ook inwendig onderzoek omdat het rommelt nou was geen verdere ontsluiting mocht het erger worden aan de bel trekken. en denk hoe we gerekend hebben dat ik keizersnede krijg ze weeg met geboorte ong. 2392 gram.groter dan jayden dus geen normale bevalling..omdat ze niet past omdat jayden moeizaam kwam ze lig wel goed..
Pff, mijn man heeft dankzij mij een rotnacht gehad! Tussen 1 en 3 wakker gelegen en daardoor ook mijn man, om 3 u ben ik naar de bank verhuisd en als een blok in slaap gevallen! 3 u later werd ik weer wakker en ben ik weer naar boven verhuisd en toen was manlief nog steeds niet terug in slaap. Voel me zóó schuldig!
Zo hier de baby kamer af op het hemeltje na, wat geeft dat rust. Alleen nog kleertjes wassen, maxicosi klaar zetten. Maar dat is allemaal zo gedaan, de box zet ik pas een week van te voren klaar.
Wij hebben nog steeds geen maxicosi, die krijgen we cadeau van mijn zus alleen heeft ze noggeen tijd gehad om hem te gaan kopen! Ach, anders leen ik de oude van haar wel
ik heb nog alles van nr 1, erg handig dus. kinderwagen ligt ook nog ergens, maar goed dat heeft ook geen nood. maar maxi cosi is wel handig als die al klaar staat. even de overloop leeghalen, en dan kan ik achter de schotten om het spul weg te halen. daar liggen ook alle kleertjes nog, aangezien we nu al te horen hebben gekregen dat ze wat aan de dunne kant is, ga ik ervanuit dat we maatje 44 weer moeten gebruiken