Nou, ik hoop t... Al zegt mn gevoel dat t nog lang gaat duren. Hangt ook een beetje van mn bloeddruk af, wat die gaat doen met de medicijnen. Anders zal t wel een inleiding worden, want ze willen me niet te lang laten lopen met die bloeddruk. Genieten zal ik zeker! Alleen al bij t idee dat ik straks op mn buik kan liggen wordt ik gelukkig haha
Doorslapen lukt hier ook niet, maar ik heb zeker geen illusies dat dit voorlopig beter wordt...dat vond ik het meest pittig aan de eerste tijd met mijn zoontje. Gelukkig sliep die al snel door. 'Puk' heeft mijn ribben gevonden...is er de halve nacht tegen aan aan het schoppen geweest, dus ook zeer belabberd geslapen vannacht. Daarbij behoorlijk last van maagzuur en kramp in mijn benen. Ow, dat over het aan 1 kant liggen: Zowel mijn zoontje als 'Puk' liggen meestal helemaal rechts. Heb daar regelmatig zo'n punt staan en dan links inderdaad 'niks'. Al is het ook regelmatig zo dat er links een voet naar buiten geduwd wordt! Memmie, zwangerschapsmassage lijkt me zo heerlijk! Heb mijn man al een paar keer een hint gegeven, maar die pakt hij niet op...tja, mannen en hints he... Hier ook geen vriendinnen die aan baby showers doen oid...natuurlijk ook niet zo makkelijk bij mij, aangezien ik niet weer of we een jongetje of een meisje krijgen. Mijn man masseert mijn rug wel regelmatig, maar dat blijft dan toch bij even tussendoor wrijven oid...Wel heel lief, maar het heeft maar kort effect. Morgen nog wel naar fysio, vanwege verkeerde beweging die ik had gemaakt. Misschien dat die nog lekker wat los masseert. Moet dan 's avonds naar verloskundige. Die zou vandaag hier aan huis komen, maar zat te vol met afspraken. Zoontje snottert alle kanten op...hoop dat hij gauw weer beter is, want zou het sneu vinden als ik hem in het begin een beetje bij de baby vandaan moet houden omdat hij ziek is...Hij zit nu trouwens echt super schattig te kleuren. Vindt het zo knap van hem...echt de goed kleur op ongeveer de goed plek (koplampen van Takel -cars- die geel moeten, terwijl de rest van Takel bruin wordt)
Wat goed 2bmama van je zoontje. Kvond de nachten ook t pittigst in t begin..was zo slopend maar wou ook bv geveb en dat lukte niet dus moest om proberen productie op te hogen om de zoveel uur kolven, ook s nachts en dus voedingen erbij..dus vrijwel geen slaap. Ga nu ook bv proberen maar niet tot in den treure zoals de eerste keer. Heb je vaak kramp? Magnesium helpt (max 1000mg), banaan eten...en lees soms zelfs over n stuk zeep onder t voeteind legggen..die laatste heb k nog nooit geprobeerd, neem toch magnesium vanwege ontlasting en heb dus merk k als k t slik geen kuitkramp (whaha had het bijna zonder i getikt oeps).
Tja Amona, die kramp heb ik ook een beetje aan mezelf te danken: Heb een drankje met Magnesium speciaal voor de kramp, dat ik bij het eten moet nemen, maar dat vergeet ik dus nog wel eens...en dat werd vannacht dus afgestraft! Banaan lust ik helaas niet (ben überhaupt erg slecht met fruit eten) Ook borstvoeding aan m'n zoontje gegeven en duurde ook even voor het op gang was, maar uiteindelijk vond ik het zo heerlijk dat ik nu nog gemotiveerder ben het vol te houden dan bij hem...misschien dat het scheelt dat ik nu weet hoe het moet...dat hoop ik dan maar Oxbow, las ook je verhaal. Rustig aan meis! Ik herken het 'niets kunnen hebben' ook zo! Af en toe snauw ik 's avonds tegen mijn zoontje en dan krijg ik vervolgens op m'n kop van m'n man...dan heb ik echt zoiets van: Heb jij enig idee hoe hij de hele dag al bezig is!!! Maar goed, gelukkig heeft hij ook super lieve dagen zoals vandaag, dus dat maakt dan weer eea goed. Als hij zo naar bed gaat ga ik ook maar even liggen...hoop dat het slapen beter gaat dan vannacht, al moet ik ook weer niet te lang op bed liggen dan slaap ik komende nacht weer beroerd. Ow, en had mailtje dat de dakkapel definitief morgen geplaatst wordt!!! Jippie!!! Nog paar dagen blijven zitten 'Puk' dan kan het!
Hier hoort zoontje ook wst meer n strenge toon....maar hij zit ook no n een of andere testfase haha dus grenzen stellen... Net noodgedwongen maar weer tv aan zodat ik kon koken.. zo tegelijk met zoontje naar bed en dan staat t eten zo goed als klaar voor als mn man om 3u komt. Die heeft deze week vroege dienst en dan honger als n paard als ie thuiskomt haha. Tips voor bv? Hier kwam ee gewoon veel te weinig uit...hij heeft nooit n voeding aan de borst kunnen drinken..was bijna uitgedroogd. Geen leuke herinneringen. Maar ga er toch weer voor
2bmama: wat fijn dat de dakkapel morgen geplaatst gaat worden, toch weer een hele zorg minder als dat gedaan is. Knap dat je zoontje al zo aan het kleuren is hoor. Amona: petje af dat je toch weer voor de bv gaat. En anders op tijd de lactatiekundige inschakelen, misschien dat die dan wat voor je kunnen betekenen memmie1986: Het is te hopen dat je bloeddruk niet nog hoger wordt, maar aan de andere kant je hebt het nu al een aantal weken zou dat echt nog veranderen en dus weer verlagen? Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Hier gaat het wel beter als gisteren, geestelijk dan, maar lichamelijk niet. Gisteren al veel last van mijn bekken, maar vandaag is het nog erger en heb ik voor het eerst paracetamol ingenomen tegen de pijn. Kon niet meer op mijn linkerbeen staan van de pijn en dat gaat met paracetamol wel weer. Ook is de jongste ziek dus die hangt nou letterlijk en figuurlijk helemaal aan mijn benen. Helaas weer zwaar verkouden en ze begint ook weer benauwd te worden dus maar weer begonnen met de puffer. Hopelijk is ze voor vrijdag beter want dan moeten we weer voor controle naar Rotterdam met haar en dat wil ik eigenlijk gehad hebben voor dat de kleine komt. Dan zijn we er tot juli vanaf.
Amona ik zou inderdaad ook op tijd een lactatiekundige inschakelen...zeker als het de vorige keer niet is gelukt! Ga heel hard voor je duimen dat het deze keer wel lukt. Als het op gang is, is het echt super fijn!
Is jullie kleine ook al ingedaald dames? vandaag een afspraak gehad bij de vk en de baby is al helemaal ingedaald en vast.
Zo dames, hectisch dagje. Hele ochtend in t ziekenhuis en vanmiddag even afscheid genomen op werk. Was officieel mn laatste werkdag alleen heb ik niks meer gedaan. Dus nu VERLOF!! Heerlijk. Maar wel maar korte rust, want de keizersnede staat ingepland. Volgende week vrijdag; 21 feb komt onze zoon op de wereld. Maar goed, extra lang verlof mét baby!
Haha veters strikken gaat niet meer en ik zit nu echt met me benen wijd lekker charmant. Maar wel fijn in de zin dat ze dan niet meer draait. Moi: wow.wat snel dan ben je 36 weken spannend hoor! Wij zijn eigenlijk.samen uitgerekend ben wel een beetje jaloers op je hoor haha
@moi, wow volgende week al? Waarom wordt hij ook alweer zo vroeg gehaald. Sorry, maar ben echt zo'n zeef! Moet thuis ook alles opschrijven, want met deze zwangerschap vergeet ik echt ALLES! Idd kort verlof, lekker rustig aan doen nog dan
Vanwege een verwijde ader in de navelstreng. Daar kan t kindje zomaar aan overlijden. Dus willen ze m snel veilig op de wereld hebben, maar wel weer op een beetje verantwoorde termijn. En dat is na 36 weken.
Dat was heerlijk! Die zwangerschapsmassage... Kan t jullie allemaal aanraden. Bij thuiskomst stond t kraambed er ook. Moet ik nu toch echt aan geloven. Vanavond maar ff uitproberen met tv kijken. En vroeg naar bedje.
Wow, dat is snel! Maar wel fijn dat ze niet afwachten, en alles voor veiligheid voor de kleine en jou! Nog even genieten van het kleine wonder in je buik, en straks genieten als hij er is!
Ik begin hem nu een beetje te knijpen...moet vaak naar het toilet voor een grote boodschap en heb behoorlijk druk op mijn bekken. Zou echt ultiem slecht moment zijn als ik nu ga bevallen. Eerst de dakkapel hoor! Whaaa
2b mama haha herkenbaar, ik ben ook bang dat onze dochter al heel snel besluit te komen, en dat zou me echt niet uitkomen (als ze komt, komt ze natuurlijk en dan is ze welkom) ben nog lang niet klaar!! moet donderdag nog werken dan eindelijk verlof en dan moet ik nog een aantal dingen in huis doen.. heb zelfs de ziekenhuistas nog niet klaar! vanmorgen bij de gyn geweest, kleine lag mooi ingedaald en alles zag er prima uit. ook de bevalling besproken, gyn was er erg duidelijk in dat S niet paste doordat hij een sterrenkijker was.. dat wist ik al wel maar die muts die ik vorige keer had zei dat er geen reden was waarom S niet op de natuurlijke manier geboren kon worden? wel dus! ook zei deze gyn dat wanneer dochterlief wél goed ligt de kans heel groot is dat het gewoon natuurlijk lukt.. en dat ze nu veel sneller in zullen grijpen, ze laten me niet aanknooien.. dus als de ontsluiting niet vordert of op welke manier ook de bevalling niet lijkt te lukken krijg ik een ks, dat is ook fijn om te weten.. volgende week donderdag terug komen, we moesten er maar goed over nadenken, mochten we toch liever een geplande ks willen dan mag dat ook.. dus manlief en ik gaan het er nog maar eens goed over hebben samen
2bmama alles weer/nog rustig? Snap je gedachten eerst dakkapel morgen haha. Delilah, fijn die duidelijkheid en keus eventueel. Waar neig jij naar?