Maart 2014 mama's (Deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saartje5, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland

haha jaa zou kunnen ;) nu ligtie al wel paar weken zo ( om de 2 weken een echo ;)) maar we zien het wel haha :p

hahahaha! :p die mannen kunnen er ook wat van ;):p

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ligt de uk al vanaf dag 1 in stuit, precies zoals dochter nr 1 het ook deed, alleen deze ligt dwars....... ik verwacht niet dat ze gaat draaien, maar dat hoeft ook niet krijg toch een ks.

hier doet manlief ook mee aan zwangerschap, al had hij het bij de 1ste erger hij at voor 2. nuu snaait hij vaak ook goed mee

3. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    dan maakt het niet echt uit ;) waarom krijg je keizersnee als ik vragen mag?

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Myne ligt ook in de stuit :( hoop dat ze snel draait

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    1ste bevalling is niet goed gegaan, en heb nog vrij verse littekens ,waardoor ik niet gewoon mag bevallen, maar dat wil ik ook niet.

6. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    ohh oke, dan is het voor jou wel een heel fijn idee denk ik :)

7. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Haha, wat grappig zeg: Die mannen die meedoen met de zwangerschap...Nou zoals die van mij vanmorgen zijn bed uitkwam was ik ook geneigd te zeggen: Hey dat is mijn manier :) (Hij was nogal stijf en niet lekker uitgeslapen, dus kwam zuchtend en steunend overeind).

Priscilla mag jou man de was opvouwen? Die van mij komt er niet aan hoor...dan doe ik het toch allemaal overnieuw...ben nogal zo van: Het moet zo en niet anders;):) Alleen strijken mag (moet) hij van mij doen...maar dat doet hij dus ook niet...zucht

Vanmorgen afspraak voor mijn zoontje gemaakt voor (hopelijk) laatste controle van zijn heupjes. Hij had heupdysplasie en is een jaartje geleden voorlopig goedgekeurd. Als het nu goed is hoeven we hopelijk niet meer terug te komen. Hoop echt heeeeeeeeeeeeel erg dat 'puk' het niet heeft. Vond het echt zo erg voor mijn zoontje. Maarja, ze zijn nou eenmaal erfelijk belast met hartelijke dank aan moi en mijn moeders kant van de familie...5 februari gaan we het voor hem in ieder geval horen!

8. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Nou heb ik een speentje uitgekookt. Zit er water in t zuig gedeelte. Kan t er grotendeels uitdrukken maar blijft wel beetje druppeltjes zitten. Is dat niet erg??

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    is hij dan niet lek??? ik heb dat nog nooit mee gemaakt , wij hebben dan ook nooit spenen gebruikt, maar had ze wel gekocht in het begin en uit gekookt

10. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ik weet t niet. Hij is nieuw. T water komt er aan de voorkant uit als ik in dat ding knijp... Ik heb er ook geen verstand van. Onze dochter had zo'n prematurenspeen toen ze net geboren was en toen ze daar te groot voor werd wilde ze geen normale speen. Hoop dat dit kindje ook geen spenenkind op duimer wordt.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Chant88 jazeker kunnen ze er wat van maar die van mij kom geen gram aan ook haha:D

Guus wel fijn dat jij al zeker weet dat je een keizersnede krijg!

2bemama strijken doe ik haha maar de rest mijn man hij weet hoe die moet vouwen:Den heeft leren koken haha:cool:ik ga voor je hopen dat je niet meer terug hoef met je zoontje zou wel heel mooi zijn he!

Memmie welke speentjes zijn het ik had dat ook bij de bibi namelijk..

Nou meiden kan me lol op weer krampen en ziekenhuis gelegen vandaag aan ctg en toucheren *au* gelukkig geen verdere ontsluiting dus mocht naar huis nu weer wat krampen maar nemen ook af morgen moet ik weer aan ctg doppler en controle en ik en mijn man gaan ff praten met de gyn want wil wel eens weten waar we aan toe zijn..ze zeggen dat het komt dor het draaien van de kleine meid en mijn baarmoeder die hartvormig is??maar zie het echt niet zitten om tot 40 weken met krampen te lopen..en weet best is dat ze blijf zitten hoor..maar vind niet meer leuk zo..

12. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ladies,

Hier ook de 30 weken aangetikt! Voelt toch als een mijlpaaltje. Nu echt aftellen, de laatste 10!
    Gisteren hebben we weer een echo gehad en de cysten zijn verdwenen! Ons mannetje is weer helemaal goedgekeurd. Hij is alleen vrij fors! Loopt twee weken voor op groei. Over vier weken heb ik weer een echo om te kijken of hij nu gewoon een spurt heeft gehad en nu even stil staat. Dan loopt hij straks misschien wat minder ver voor.
    Mocht hij toch groter zijn dan wordt het bij mij ook een geplande ks. Zo niet dan mag ik het wel zelf proberen. Ik ga een beetje uit van die ks. Ik zou het wel willen proberen maar.niet met rrisico's.

Priscilla, vervelend die krampen. Maar ik zou toch proberen het nog even vol te houden. Een prematuur kindje is ook niet zonder risico. Desnoods algehele rust nemen. Scheelt dat niet?

13. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    memmie lijkt mij lek dan dat speentje, mee terug gaan? ik zou hem zelf niet gebruiken

priscilla wat vervelend meid!

moi 30 weken alweer, fijn! gaat hard nu he? fijn dat de cystes weg zijn en dat alles er goed uitzag!

wat veel ks hier toch nog!

hier maandag groeiecho gehad, dametje loopt heel netjes op de gemiddelde lijn, was S ook en die was 3360 met 40+4 dus hopelijk kleine meid ook rond de 6 pond ;)
    ook hier ligt de kleine op dit moment in stuit.. kan natuurlijk nog makkelijk draaien, maar van mij mag ze ook best zo blijven liggen dan hoef ik geen keuze te maken en dan word het gewoon een ks.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, wat een goed nieuws, Mioi!

Priscilla, hopelijk kunnen ze het wat makkelijker voor je maken. Zou je echt tot de 40 moeten doorlopen of gaan ze de kleine misschien eerder halen?

Onze zit ook op de P50, naja, 49,2 ofzo. Ik ben wel benieuwd, volgende week een afspraak in het ziekenhuis om alvast de bevalling te bespreken, volgens de verloskiundige zou het kunnen dat ze me willen inleiden om de epidurale in te kunnen plannen. Ik denk dat ik dan toch het risico neem dat er geen anesthesie beschikbaar is!

15. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Dat speentje was van Bibi inderdaad. Heb m maar weg gegooit. Lijkt me niet heel fris als daar vocht in blijft zitten. Heb er nog eenje van difrax. Maar moet daar nog ff een bakje voor hebben. Waar koop je die dingen? Gewoon bij kruidvat ofzo???

16. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Oja. Moet je bij een ziekenhuisbevalling ook kraamverband enz meenemen? En een flesje voor als de borstvoeding niet wil??

17. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Mooi oh wat fijn dat bij jou ook de cyste is verdwenen!!wow 2 weken voor op groei nu goed na denken hoe je wil bevallen..

Nou ik wil ook dat ze nog even blijf zitten hoor vandaag hebben we er een gesprek over..

Delirant mooi dat de kleine goed op groei loopt!!

Saartje ik denk eerder jayden is tot precies 40 blijven zitten hoop dat we vandaag meer weten:)

Mammie in ziekenhuis hebben ze kraamverband ook flesjes zijn van het ziekenhuis zelf maar zou wel een eigen fles mee nemen kan de kleine er aan wennen mocht de borst niet lukken hier vorige keer fles gegeven maar dan via de flesjes van het ziekenhuis en moest jayden als nog wennen aan de avent flessen.

Zo hier heb een fotoshoot gewonnen en een abbo van een kwartaal bij 100%nl haha lang leven de Facebook acties!!zo naar ziekenhuis ben benieuwd....

18. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmiddag ben ik weer voor controle bij de gyn geweest.
    ben weer helemaal goedgekeurd.
    zoals het nu staat word het een geplande keizersnee.
    meisje ligt helemaal onderin in een stuit en de gyn denkt echt niet meer dat ze daar nog weg komt.
    het meisje weegt 1600 gram en het jongentje weegt nu 1800 gram.

19. Lieve86

Lieve86 Actief lid

24 jul 2013
    206
    190
    43
    NULL
    Brabant
    Wat veel meiden met een keizersnede! Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent..... maar ik zou het toch graag op de natuurlijke manier proberen!

Hier vandaag de uitslag gehad van mn bloedonderzoek. Moest prikken omdat ik inmiddels al weken onuitstaanbare jeuk heb. Nu blijkt dat ik Zwangerschapscholestase heb..... de berichten op Internet word je niet blij van! Denk dat ik nu definitief naar de gynaecoloog moet ipv verloskundige. .... maar ga morfen ff met verloskundige bellen om te overleggen.
    Ik blijf aab de gang met gekke dingen! Hoop iig dat de medicatie aanslaat en de jeuk minder word zodat ik weer wat kan slapen!

20. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    vaag, vanochtend een berichtje getypt, maar kan hem nergens terug vinden.

Pricilla hopen dat de kleine nog even blijft zitten, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden in het zh. niet leuk, maar geeft denk ik wel rust.

moi fijn dat de cyctes weg zijn, stukje rust denkt ik

in het zh hebben ze kleine glazen flesjes met speen, kant en klaar(weg werp dingen) dus dat hoef je niet mee te nemen.
    net als luiers en kraamverband, dat hebben ze daar genoeg. dat lag bij ons in de douches, heel handig.

meissie, word nog spannend dus, al blijven 2lingen geloof ik eerder in vaste positie te liggen dan 1 kindje.

lieve hopelijk slaat de medicatie snel aan.

ik mag morgen weer naar het zh, ff baby kieken, wel leuk man en uk gaan ook mee, daarna nog even langs de gyn praten over ks en sterelisatie

Deel Deze Pagina