Maart 2014 mama's (Deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saartje5, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    welkom thuis Lieve. wel fijn dat ze eerder gaan inleiden.

Hier een man die er tussen in zit, hij doet zijn best om rekening met me te houden, maar afentoe is het ook echt een botte l*l.
    maar goed heb hem wel gezecht dat ik dit weekend die kamer leeg wil hebben, zodat het geverft en behangen kan worden.
    op 1 of andere manier heb ik heel sterk gevoel dat deze voor de 38 week komt. en ik wil het dolgraag klaar hebben, alle kleerttjes wassen en inruimen, zeker nu mijn bekken niet mee werken

vandaag fysio gehad, o wat deed dat zeer, toen nog in het bos de afstand verkeerd in geschat, inplaats van max 30 min ben ik een uur onderweg geweest DOM DOM.
    doen we dus niet weer, hahaha. vanavond lang uit , de afwas komt morgen wel, die loopt niet weg (helaas:D)

2. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Missdee: nog gefeliciteerd met je dochtertje!

@Lieve: wat fijn dat je ondertussen weer thuis bent! Nu lekker rustig aan doen. Wel fijn dat je al eerder ingeleid gaat worden.

@Moi: mooie, grote buik!

@Priscilla: wat vervelend dat je man zo reageert. Beetje inleven en begrip hebben voor je zwangere vrouw mag wel... Hopelijk kun je een ziekenhuisopname voorkomen!

Hier gelukkig een hele lieve man die veel van je overneemt. Als ik wil gaan stofzuigen ofzo word hij zelfs boos, mag dat echt niet meer doen van hem, haha!

Gisteren groeiecho gehad. Hoofdje was iets kleiner, buikje liep 1 week voor en de beentjes liepen maar liefst 6 weken voor op groei :$ Word een lang meisje dus! Ze kon ook zien dat ze al veel haartjes heeft.
    Daarna controle bij de gyn gehad. Bloeddruk was acceptabel (150/90). Omdat kindje nog steeds in stuit ligt, heb ik info mee gekregen over het doen van een versie. Maar weet niet of ik dat wel wil en de vraag is ook of ze het wel gaan doen ivm mijn hoge bloeddruk. Mocht het een geplande ks worden, dan zal het waarschijnlijk rond week 37/38 worden. I hope so! Kan niet wachten tot ze er is!

3. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Goedemorgen allen, ik zie het al een hoop om bij telezen dat doe ik zo op me gemak. Laatste tijd niet aanwezig geweest ivbm met de vele wekelijkse ziekenhuis bezoeken. Gelukkig word ik over 6 weken ingeleid ik weet niet wat er me staat gebeuren igg iets met een ballonkatheter vind het in ieder geval dood eng ben nog nooit bevallen ik word dus eerder ingeleid ivbm klachten. Ik hoop dat iedereen een fijne zwangerschap ervaart.

4. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Misdee nog gefeliciteerd!

Lieve, wat een schrik zeg! Fijn dat je weer thuis bent nu. Succes met rustig aan doen!

Priscilla wat balen zeg van je man! Hoop dat ie zich snel gaat beseffen wat het voor jou allemaal betekend!

Die van mij klinkt een beetje van het soort van die van Guus ;)
    Hij probeert het allemaal wel lief enzo, maar af en toe lijkt hij niet te snappen hoeveel stress sommige dingen opleveren...Ik bedoel tijd gaat echt super snel! Stel dat ze hier zeggen dat ik met 37 weken zou worden ingeleid zodat ik gewoon kan bevallen...dan is dat dus over 3 1/2 week....whaaaaa....Weet aan 1 kant wel dat we het dan prima zullen redden ook als het allemaal niet klaar is, maar toch...als de kleine er is zit ik echt niet op de stress van een verbouwing boven mijn hoofd te wachten! Heb ook al halve nachtmerries van invallende vorst enzo...dan kunnen we die dakkapel wel vergeten voorlopig!

Kleine is hier nog altijd super druk! Echt ADHD in mijn buik zeg maar...vooral als ik moe ben en wil gaan slapen...zucht. Had ook het idee dat er hier ingedaald werd...druk op m'n bekken was behoorlijk terwijl ik gewoon in bed lag! Volgens mij was de kleine met z'n hoofdje daar aan het ronddraaien ofzo....vrij bizar gevoel! Als ik op m'n rug ga liggen kan ik die kleine bijna helemaal zo voelen liggen...Dat had ik toch echt een stuk minder met m'n zoontje!

Gisteren kennis gemaakt met dochter van buurvrouw...die is ook eind maart uitgerekend. Wel grappig! Als het goed is komt ze hier binnenkort gezellig ff op de thee...kunnen we ff lekker baby kletsen :)
    Nou...genoeg weer gekletst...fijne dag allemaal verder. Ga zo ff tukkie doen!

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    TJ zó dat zijn nog eens lange benen dan! maar alleen maar mooi toch lange benen? ;)

2bmama gezellig lekker kletsen met iemand die ongeveer net zo ver is!

Jeee morgen alweer 32 weken zwanger! wat gaat het hard zeg!! nog 4 weken werken en dan lekker verlof, kijk er naar uit.. lekker 19 weken thuis bij S en straks ook met onze dame!

6. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Namenstress! Onze naam blijk heel hoog in de top 10 te staan die gister op de nieuws was. Op zich al een domper want t is weinig origineel dan. En dan vandaag 2 mensen onafhankelijk van elkaar (waaronder) schoonmoeder die over dat lijstje beginnen en onze naam als meest verschrikkelijke van t lijstje bestempelen.... Pfffff

7. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Vandaag de groei echo gehad! Zo fijn om de kleine man weer te zien....
    Ennuh qua groei loopt hij ook weer voor, vooral buikje en hoofd. Oops... Maar hij heeft korte beentjes... Dus hij wordt een kleine dikkerd hahahaha...
    Hij hield zijn handjes voor z'n gezichtje, dus hij kwam moeilijk in beeld. Gelukkig nog wel 2 fotootjes mee gekregen. En hij lijkt behoorlijk op papa! Neusje en oren hihi.
    Dit was waarschijnlijk de laatste echo.. Jammer hoor.

Op 1 foto (van die 3d) zie ik een beetje vlokjes op zn hoofd. Zijn dat haartjes??? Lees veel dat je geen haar op een 3d echo kan zien, dus nu weet ik het even niet.

2bemama, hier ook een druktemaker... Echt altijd lekker bezig.
    Ik had dit met mijn dochterlief helemaal niet, maar die is nu juist hartstikke druk dus misschien het tegenovergestelde haha.

Spannend Piena, dat is voor jou dan echt aftellen en iets om naar uit te kijken. Iedereen verwacht hier dat ik ook eerder beval. Ik heb zelf het idee ook wel een beetje, dochter kwam met 38 weken. Maar ga er niet te veel van uit, anders duurt het lang tot 40 weken ;)

@TJ, lange benen dus hahaha... En een klein hoofdje is toch fijn voor de bevalling hoor~!! Die had ik liever gehad!!

@Guus, behangen wordt nu wel een beetje tijd hoor. Daar ben je toch even mee bezig. Hier is ook alles klaar (en het behangen heeft toch wel weer het meeste werk opgeleverd). Behalve dan het wassen, en het ziekenhuis tasje klaar zetten maar dat is zo gebeurd.

Mag ik even een gewetensvraag stellen. Hoeveel snoepen jullie?
    Is dit elke dag? En zo ja wat?
    EERLIJK he dames... :p

8. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Oops Memmie..... Niet zo handig van schoonmams!

Toevallig vandaag een vriendin aan de telefoon (we schelen 8 dagen) en die zei ook dat IK een opmerking had gemaakt over hun 1e keus... En dat ze toch voor een andere naam zijn gegaan.
    Hun keuze was eerst Bram... En ik heb inderdaad een keer gezegd dat ik die echt heel vreselijk vond. Maar schrok er wel van, dat het hun keuze een beetje beïnvloed had.. Dit was uiteraard NIET mijn bedoeling. Gelukkig zijn ze nu al blij met hun andere naam.

9. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    memmie zou je die naam dan niet kiezen omdat hij zo populair is? of omdat anderen het niets vinden? het gaat uiteindelijk om dat jullie hem mooi vinden natuurlijk ;)
    onze zoon heeft de nummer 1 naam voor jongens :) voor onze dochter hebben we een wat minder populaire naam.. hij staat overigens wel in de top 100, maar ik ken werkelijk niemand die zo heet in de omgeving.. en vraag me ook wel eens af wat anderen van deze naam vinden.. zullen vast mensen zijn die het niet mooi vinden of even moeten wennen, maar dat weerhoud ons niet van onze keuze ;)

MissDee fijn dat alles er goed uitzag! doen ze met 35 weken geen echo meer?
    ennuh wat snoepen betreft..... ik snoep héél veel maar ben altijd al een zoetekauw geweest, gelukkig kan ik het wel hebben maar vrees dat ik wel een beetje op dieet moet straks na de bevalling :p
    oh jee, heeft je vriendin hun naam echt aangepast omdat jij hem niet mooi vind? dat gaat best ver idd!

10. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Wat snoep je dan op een dag? 2 koekjes? Halve reep chocolade? Allebei?

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik snoep elke dag wel een stukje chocola (20 g ongeveer) en een stuk of 4 winegums. Verder ben ik verslaafd aan ongezouten cashew noten, als ik eraan begin eet ik makkelijk 50-60g. Goede bron van ijzer, toch?

12. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wil je dat echt weten? :)

ik snoep overdag eigenlijk niets, want als ik snoep pak wil S ook en die wil ik eigenlijk weinig tot geen snoep geven.
    Maar als hij 's avonds in bed ligt en ik op de bank zit met de laptop voor de TV zoals nu.. dan liggen verschillende zakken snoep naast me waar ik snoepjes uit eet, alles bij elkaar eet ik per dag wel een zak leeg denk ik :) ook pak ik vaak fruit of crackers of brood, omdat ik 's avonds vaak honger heb terwijl ik toch echt ook een fatsoenlijke avondmaaltijd eet!

13. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    gelukkig is dat niet elke dag zo hoor, maar komt toch regelmatig voor.. heb een onbedwingbare behoefte aan snoepen, maar ook aan fruit en brood en/of crackers, of een schaaltje yoghurt!
    ik heb gewoon behoefte aan veel eten, met name in de avond!
    Maar goed ik weeg normaal 63 kilo en ben 1.73 lang, dus opzich kan ik het wel hebben, maar goed is het niet natuurlijk

14. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Fijn dat jullie dit willen delen....

Ik snoep ELKE dag, de laatste paar weken. Dit kan variëren tot 3 kwart reep chocolade (vandaag :-o) of een grote koek bij de koffie.
    Ik moet in ieder geval iets zoets hebben elke dag. Hopelijk blijft er niet te veel "plakken" .

15. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    @ Saartje heel verantwoord ;)

@Delilah dat is best veel ja haha. Ik weeg normaal ook 60 kilo bij 1,67. Maar snoep dan ook nooit. Ja in het weekend. Maar nu gaan alle remmen los haha.

16. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Uiteindelijk gaat het erom dat wij m mooi vinden maar t is natuurlijk niet leuk om te weten dat beppe de naam van haar kleinzoon verschrikkelijk vind....

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    MissDee gelukkig ben ik niet de enige :D

Memmie nee klopt dat is natuurlijk ook niet leuk! mijn schoonmoeder zei laatst dat ze aan de naam Sem moest wennen in het begin, toen dacht ik echt serieus?? dat is toch echt zo'n beetje de bekendste naam van NL, hij staat zelfs op nummer 1, kan me niet zo goed voorstellen dat je aan die naam moet wennen, in die zin dat je er nog nooit van gehoord hebt;) maar goed.. uiteindelijk vond ze het een mooie naam zei ze haha

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden

het scheelt het is maar een muurtje van 2 bij 3 a 4 meter. de rest word geverft. moet mijn paps en mams nog even lief aan kijken daarvoor hahaha.

oei gewetens vraag, ik geef toe snaai en snoep erg veel, ik hou helemaal niet van zoet, maar nu....vreselijk ik kan elke dag wel een zak chips op (2 zakken in de week gaan er echt wel doorheen) en her ender chocola en wat snoepjes en koekjes. eehh bijna alles wat eetbaar is en los zit hihih

19. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Ja miss dee het schiet op hier nog enkele weken ben ik wel blij mee. Ja ik heb voor mijn zoon aparte namen mijn moeder kreeg het niet uitgesproken met me dochter geoefend de naam zelf nog nooit gehoord hier in nederland maar ik ben er weg van. Verder merk ik wel een slaap patroon bij de kleine van 23:00 uur tot 07:15 slaapt hij wel en daarna begint het gerommel geschop enz haha. Kwa eten doe ik normaal ik ben 4,5 kilo aangekomen en moet nog 6 weken bij mijn dochter was ik 23 kilo aangekomen dus wel een groot verschil. Ik kan ook gewoon bukken me schoenen strikken en me scheren enz . En heb problemen met mijn schildklier gehad en ook dit kon een oorzaak zijn van de weinige kilos maar goed het is verder niet erg volgens de gyn en internist.

20. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    We blijven toch lekker bij de naam die we hadden uitgekozen. Die naam vinden we t mooist. T past bij ons. We noemen hem al weken zo als we met zn tweetjes over de baby praten. Ik heb geen zin meer om mn hoofd te breken over namen terwijl we t eigenlijk wel eens zijn.

Zometeen weer voor controle naar de gyn. Altijd weer spannend. Vanmiddag onze dochter voor de laatste keer naar cb. Ook spannend.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina