Maart 2014 mama's (Deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saartje5, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Memmie: Dat gevoel van er niet meer over na willen denken hebben wij ook! Veel succes vandaag bij de gyn en CB!

2. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik snoep niet zo heel veel, maar we hebben het dan ook gewoon niet in huis. Nu liggen er toevallig wat repen chocolade en pak ik elke dag wel een stukje, maar hele repen gaan er gelukkig niet doorheen op een dag ;)

Vanavond weer naar de VK :)

@Memmie: succes bij de gyn en het CB!

3. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Memmie: groot gelijk dat je de naam gewoon houdt! Als jullie die mooi vinden is het goed toch? Mensen wennen er maar aan...

Wij hebben geen top 10 naam, maar wel een naam die tegenwoordig vaker voorkomt. Mijn schoonmoeder werkt al tig jaar in het basisonderwijs, dus die heeft ook al heel wat namen voorbij zien komen. Is hier soms ook erg duidelijk over, wat ze wel en niet mooi vind. Als het niet haar smaak is heeft ze gewoon pech!

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Betreft snoepen: ik snaai heel wat weg op een dag, zeker als ik alleen ben. Kan zo een zak chips wegwerken of een paar stukjes chocolade of koekjes... En nee, dan blijft het niet bij 1... Lastig is ook dat onze kast vol ligt, man neemt regelmatig iets mee vanuit z'n werk. Gelukkig nog niet veel aangekomen en na m'n bevalling gaan we er gewoon weer op letten.

5. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ja daarom, we blijven gewoon bij die naam!

De controle bij gyn was prima. Nog 4 afspraken de gaan tot de uitgerekende datum. T komt nou wel heel dichtbij. Ik kan gewoon bijna niet wachten. Zo nieuwsgierig naar wat ons te wachten staat en hoe ons kleine kereltje eruit ziet.

Snoepen: ik snoep wat af... Probeer t wel wat te beperken want ben al een kilo of 17 gegroeit. Maar maak me er niet te druk om!

6. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi meiden kom straks bij kletsen wacht op me man moeten zo weer naar het ziekenhuis toe voor ctg groeiecho en controle bij de gyn:D

7. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooohhhh,snoepen.. Ik blijf eten..
    Wordt er gek van. De schade is nu 11 kilo.

Wordt gek van dat gezeur van de vk dat mevrouw klein.is, heb nu al tig echo's gehad, gisteren ook, moet i over 3 weken weer..
    Ze zal echt niet ineens extreem groene
    groeien.. Pfff
    *mopperstand uit*

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Jemig hier al 14 kilo aangekomen..
    Ga ik nu nog veel aankomen?
    Hoop t niet :(

9. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    ik was de laatste controle ook al 12 kilo aangekomen, dat was met ruim 30 weken.. bij S ben ik in totaal 20 kilo aangekomen, denk dat ik nu ietsje lager uitkom, maar 17/18 kilo haal ik wel denk ik!

best heel veel, maar ik weet dat ik het ook weer kwijtraak, bij S zat ik na 4 maand ongeveer weer op mijn startgewicht en ook het buikje was weer helemaal weg.. ik heb geen striae dus op zich was ik na S best tevreden met mijn lijf.. hopelijk gaat het deze keer net zo :)

10. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Oh snoepen, hier wisselend! Soms ineens erge snaai trek, maar wissel het af snoep/koek of stuk fruit.. Ben tot nu toe 5 kilo aangekomen.. Benieuwd wat er nog bij komt ;)

Hier is alles zo goed als klaar :)
    Kan eigenlijk niet meer wachten totdat onze kleine uk er is! :d

11. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi meiden,

Misdee nou ze zijn open gegaan vandaag!!maar goed ook..

Altijdvrolijk ga ik zeker doen aan me eigen denken!

Christiana gelukkig niet de enige dat ik zo een man heb!!hoe was de borstvoedingsavond en heeft je mannetje nog gehaald?

Misdee ik denk dat als mannen zwanger zullen zijn idd het niet trekken:D

Lieve fijn dat de medicatie aan slaat en je weer thuis bent:)

Saartje lekker mannetje is het al hoor hier kom ik er nog niet aan nog langer niet haha..

Guus haha ach je heb je wandeling gehad:D

Te jij krijg een modelletje haha ik zou ook goed na denken als je een draaiversie wil hoor ik mag het niet doen mocht het wel stond ik er ook niet om te springen..

Piena het aftellen kan voor jou beginnen dus!!

2bemama ADHD hier midden in de nacht in me buik als ik wil slapen oorlog:p

Delilah gaat hard he voor je het weet beval de eerste..

Mammie volg jullie hard en niet die van je schoonmoeder ze heeft er maar mee te dealen als jullie die naam mooi vinden zeg ik doen!

Missdee haha hoe je het zeg een klein dikkerdje moest er om lachen..

@ snoepen mandarijntjes toetjes banaantjes ja gezond he vind de rest niet meer zo lekker:)

Altijdvrolijk maar waarom sturen ze je niet langs een gyn als hun de kleine meid zo klein vinden:cool:

Essie kwam ik zo veel maar aan ik val beetje af..

Suuuuus o wat fijn dat alles klaar is hier bijna gelukkig:D

Zo de iPad luisterde een keer met reageren normaal nooit haha doe zo ff stukje van de controles voor de pagina weg valt:D

12. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Pfff, nou ben wel echt helemaal zat van het werken nu hoor...Dinsdag nog 1 dagje en dan eindelijk verlof (nou ja, einde contract, maar verlof klinkt beter :) )
    Echt veel last van mijn buik nu...die voelt echt helemaal gespannen enzo...Had ik bij m'n zoontje de laatste tijd ook...maar is echt niet een heel fijn gevoel!

Ik ben echt helemaal niet van het snoepen:). Ik hou niet van chocola (alleen heel af en toe een klein stukje puur ofzo) en zoetigheid is niet zo aan mij besteed. Chips is wel echt mijn ding, al geloof ik dat ik nog niet op 1 zak in de week (lees weekend) zit, dus dat valt dan nog wel weer mee vind ik... Ik hou wel heel erg van gewoon eten...en geniet er ook echt van dat me dat deze zwangerschap gewoon goed smaakt en ik ook niet na 3 happen vol zit! Ben vanaf m'n start gewicht geloof ik nog maar een kilo of 5 of 6 aangekomen, dus ook nog niets schokkends. Ben ook niet van plan me daar druk om te gaan maken hoor!

13. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Ow ja, en wat die naam betreft: Inderdaad lekker doen wat je zelf wilt!

Werd toch ff nieuwsgierig...die van ons staan op blz. 3 en blz 5 van de lijst van het SVB qua populariteit...weinig kans dat hij/zij een naamgenoot in de klas krijgt dus! :)

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Nou hier bij gyn geweest kleine meid weegt nu 1342 gram buikje is bijgetrokken gelukkig niet helemaal maar wel wat..ctg was ook goed kleine was iets rustig paar keer op de zei moeten liggen alleen de doppler was niet zo mooi zat nog net binnen de lijnen..had al zo een voor gevoel.. Maar als de ze slecht blijft wordt ik opgenomen en kan de kleine eerder gehaald worden als die slechter wordt..

Mijn man zijn ogen zijn open hij wil dit weekend nergens heen en boven aan de slag eindelijk is de knop om en luister die hij schrok wel van de doppler want ze moest hem een paar keer meten ook..maar ben er niet rustig onder hoor maar heb een gevoel dat ik misschien wel de eerste ben en mag ik niet zeggen ik weet het..

2bemama nog even volhouden dus..

15. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    hoeveel was je toen de laatste weken nog aangekomen?
    Maar wel goed dat je et binnen 4 maanden weer kwijt was heb je daar nog iets speciaals voor gedaan en gaf je borstvoeding?

16. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewicht is toch niet heel slecht als ik het zo mag beoordelen?
    Hoop voor je dat de kleine het gewoon lekker goed gaat en blijft doen, denk dat rust nu wel even belangrijk is voor je.

En op jouw vraag waarom niet naar de gyn, ons ziekenhuis (ja ja dat slechte van het nieuws) is dicht en ik moet dan helemaal naar rotterdam. En daarbij komt dat mijn zoontje ook klein was. Zolang ze maar boven de 2500 gram straks is, dan is het allemaal geen probleem en kan ik gewoon bij de VK blijven

17. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met BV gaat het wel sneller, het terug gaan naar je oude gewicht.
    Gemiddeld duurt het een half jaar voordat alleen een beetje "de oude is".

Gewoon goed naar je lijf luisteren, dat helpt echt!

18. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    En weet niet meer wie het nou vroeg over haartjes op de 3d?
    Maar bij mij vertelde ze dat ze dat alleen kunnen zien op de gewone echo. Dat zijn dan kleine witte streepjes of waasje over het hoofdje (of bij lang haar in de nek)
    Het 3D beeld filtert nl een hoop weg en haartjes zijn daar te "licht" qua materie voor om te blijven zien.
    (hoe zwaarder/hogere dichtheid van het materiaal, des te beter is dat te zien op de 3D en ook de gewone scan)

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben deze week al elke dag langer gebleven omdat ik bang ben dat ik mijn werk niet af krijg voor mijn verlof. Ik heb nog maar 8 dagen en daarin moet nog zo verschrikkelijk veel gebeuren! Gelukkig heb ik verder geen klachten.

Ik kijk enorm uit naar mijn verlof maar tegelijk kan ik mijn werk niet loslaten ben ik bang. Er is in de eerste week van mijn verlof nog een erg interessante lezing en ik heb me toch maar aangemeld!

20. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Onze mooie man;

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,7 KB