Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Oh Blike, wat een drama! Veel succes, heb geen tips voor je. Ja een paracetamolletje, maar we weten allemaal hoe geweldig die werken.

Veel plezier vandaag Priscilla!!

Ik ben voor een goede vriendinn een babyshower aan het plannen. Leuk!! Ben helemaal hyper ervan.

Mooie show he. Aquanura! Wij gaan nog wel eens gewoon alleen naar Aquanura kijken (abbonement he) zeker een succes voor het slapen gaan.

2. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

wauw :$
    De eerste keer in weken dat ik nog niet misselijk ben rond dit tijdstip...

Hopelijk blijft het eens een dagje weg :)

Hopelijk gaat het allemaal goed!
    Ben erg afwezig sorry dames.

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben de nekplooimeting vorige week al gehad.
    Ik zit nu enorm te twijfelen of ik niet van vk moet veranderen. Het ziekenhuis waar ik zou gaan bevallen doet heel moeilijk over een ruggenprik maar waar ik liever naartoe zou willen doet de VK geen bevalling. Ik heb weer een afspraak met 16 weken, zou ik tot dan wachten om het te bespreken of is dat te laat om eventueel te veranderen? Geen ruggenprik is voor mij alleen een optie als ik het tijdens de bevalling zelf besluit of het medisch niet kan.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Saartje:
    Wat vervelend dat het ziekenhuis moeilijk doet over een ruggeprik! :( Ik zou dan persoonlijk wel naar een ander ziekenhuis gaan. Dan heb je daar in ieder geval geen stress over op dat moment.
    Zou je het erg vervelend vinden om niet door je eigen VK geholpen te worden?
    Bij mijn eerste bevalling ging mijn VK ook niet mee. Het ziekenhuis waar ik heen zou zat vol :S en het andere ziekenhuis was te ver voor haar. Ik vond dat eigenlijk niet echt een probleem, ze hadden daar ook hele lieve verloskundigen!

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    YES! Weer een goede echo gehad vanochtend :D Foto zit in mijn album. De kleine frummel was heel erg beweeglijk en het was exact twee weken gegroeid t.o.v. de laatste echo (2 weken geleden) dus helemaal super. Langzaamaan komt er weer een beetje geloof hier.

6. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

17 jul 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant

Dat komt omdat de meting niet met 10 weken overeen kwam. Hij kwam niet verder dan 9w5d en schijnbaar moet dat daar boven de 10w uitkomen anders moet je nog een keer terug komen.. Dat doe ik overigens graag hoor :p

( denk zelf dat t komt doordat ik ook zo laat positief testte.)

Maar toen ik m wilde plannen heb ik er wel wat van gezegd , of het niet wat later moest.. Maar nee dat hoefde niet :p toch wel dus haha

7. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

17 jul 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant
    Fijn die goede echo!! :)

Nekplooimeting heb ik bij zoonlief niet gedaan, omdat de verloskundige zei dat dit door m'n leeftijd een minder betrouwbare uitslag zou geven. Dat de kans dan groter geschat zou worden ofzoiets..
    Nu vroegen ze het weer, maar ik denk niet dat we het gaan doen.

Wat is jullie leeftijd als ik dat mag vragen, van diegene die wel Een nekplooi meting laten doen?

8. Veto

Veto Actief lid

12 nov 2012
    168
    0
    0
    Oost-Vlaanderen
    mooie foto Marjol!

9. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Hier ook geen combitest omdat ik toch pas 25 ben. En naar mijn idee kan zo'n test ook valse hoop geven. Zekerheid geeft het nooit, dus dan maar geen test :)

Voor de Efteling fans, eind van het jaar komt er een nieuwe Aquanura show bij! Oa met Joris en de Draak, de dansende schoentjes en Fata Morgana ;)

10. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het hartje zojuist gehoord!! Ik zat steeds veel te laag te zoeken. Echt bij mn ks litteken. Maar t zit al schuin onder mn navel! Wat een heerlijke geruststelling weer!

Wij vorige keer wel nekplooi gedaan maar nu niet. Mn vriend wil de keuze niey hoeven maken tussen wel of niet weghalen. En de vk zei ook dat pas boven je 36e de uitslag wat betrouwbaarder is. Dus dit keer maar niet. Vorige keer deed ik het.meer voor trisomie 13 of 18. Maar als dat speelt dan zien we dat ook bij 20 weken. Als het al zover komt.

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Marjol:
    Inderdaad, mooie foto! Fijn dat alles goed was!

Moi:
    Heerlijk om het hartje te horen zeker! Heb geen angelsound... Maar wel een echo-apparaat op het werk waar ik af en toe even mee naar de baby kan kijken :D
    Dus jij ook een KS gehad? Bij een tweede ook?

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Blike, helemaal niet. Bij ons heb je sowieso elke keer een ander gezicht voor je zitten want het is een erg grote praktijk. Als je een ruggenprik krijgt wordt je bevalling ook medisch en na de prik kan de VK dus ook gewoon weer weg. Misschien dus dat ze het ook niet erg vinden als ik naar een ander zh ga want ze hoeven er helemaal niet naartoe.

Ik ben bijna 32, nog niet echt oud maar wel al dik richting de 36. Wij hebben nooit getwijfeld om het te doen.

13. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja een ks omdat ik na vier dagen inleiden nog op 3 cm zat.

Maar deze mag gewoon natuurlijk komen. Maar wel in het zkh. Wat mij betreft liever op de natuurlijke manier. Voor de ervaring en het herstel. Maar mocht t eennks worden geen ramp. Is me enorm meegevallen.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Fijn de goede echo marjol en lekker gevoel dat je er.ook vertrouwen in krijgt nu.

Morgenochtend ook echo jippiiieeeeeee.

Hier geen onderzoek. Vorige x gedaan was duur en idd t zegt zo weinig..een kansberekening.....!! Als t dan echt mis is zie je dat met n l atere echo ook.

Nipt iw wel beter marjol dan hoor je dus ook vroeg met zekerheid t geslacht? Leuke bijkomstigheid.

Mnn zoontje heeft aardig wat koorts vd enting...zelfde prik als vorige x en toen geen last..bizar genoeg. Slaapt nu naast me dus ik even chillen.

Dames met BI kunnen jullie dat miss omschrijven? Trekt dat ook naar bovenbenen?

15. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooohh, misselijk zijn en de griep hebben zijn geen combi hoor.
    Ga ook nog eens over 5 dagen op vakantie.

Heb nog maals gebeld voor andere medicijnen maar dat is er echt niet zeggen ze.
    Nu veel rust houden en een asprine voor de hoofdpijn en de koorts..

16. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    @Amona Ik heb geen BI gehad, maar wel een beetje last van mijn heup/bekken en dit trok inderdaad mijn benen in. Voelde al na 1 of 2 trappen aan alsof mijn benen compleet verzuurd waren. Bleek gevolg van de heupdysplasie die ik als kind had gehad. Met fysio en wat oefeningen ging het veel beter. Als het echt vervelend wordt moet je er niet mee blijven lopen hoor...je kan er vaak wel iets aan (laten) doen. Hoop dat het voor mij deze keer meevalt, maar zou het meteen herkennen en dan weer naar fysio gaan.

Vandaag weer beetje misselijk...vanmorgen de wc pot maar even weer geknuffeld, maar nu gaat het wel weer redelijk.
    Dit weekend eindelijk de familie op de hoogte brengen (zoonlief krijgt een shirt aan met 'ik ben straks niet meer in mijn "eendje"' en gaan zijn jas door opa en oma uit laten trekken). Heel benieuwd naar de reacties.
    Gaan ook BBQ-en...heb ik helpen organiseren en ga samen met mijn zus inkopen doen...hoop dat ik niet te misselijk ben :S

17. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat shirt hebben wij vorige week gebruikt..

Hij duurt soms ff voordat het kwartje valt ;)
    Veel plezier met vertellen

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh dat is zo'n leuk shirtje!
    Geniet ervan.
    Thnx voor jouw info.tis hier idd ook niet heel erg maar t zeurt en dan vooral sls ik in bed lig.

Zoontje heeft gewoon 40,2 :(

19. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    hier ook geslachsbepaling met 16 weken, bij S ook met 16 weken gedaan.. nog niet gepland trouwens doe ik na de termijnecho 2 september, evenals kraamzorg ook daarna pas.. 20 weken echo mag je hier na de 16 weken pas voor bellen.

hier ook een ks gehad vorige keer, nu een iets grotere kans op weer een ks, doordat S een sterrenkijker was en zelfs met de vacuumpomp er niet uit wilde.. zou wel heel graag normaal willen bevallen deze keer..

heb ook een doppler gekocht, morgen ophalen! hoop dat ik het hartje kan vinden, merk dat ik zó veel onzekerder ben dan de vorige keer!

combinatietest en nekplooimeting gaan we niet doen, omdat we het kindje toch niet weg zouden laten halen, mocht het een beperking hebben, of het moet met 20 weken blijken dat het totaal niet levensvatbaar is, maar dat zien we dan wel.. kan nu nog niet zeggen wat we in dat geval gaan doen.

ik ben trouwens 26, 27 wanneer deze kleine geboren zal worden

20. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben onze geslachtsbepaling 18 september, ben dan precies 17 weken zwanger.
    Eerder doen ze het niet bij het echocentrum, tenzij je er echt op staat dan zullen ze het doen, maar ze kunnen dan geen zekerheid geven dat ze het voor 99% zeker kunnen zeggen.

De 20 weken echo staat hier nog niet gepland, omdat we nog aan het uitzoeken zijn of het het Erasmus in Rotterdam gaat worden of het VU in Amsterdam.
    Onze jongste is geboren met het syndroom van Muenke en had daardoor waren haar schedelnaden te vroeg gesloten, waardoor we nu een uitgebreidde echo krijgen in een academisch ziekenhuis.

Nekplooimeting hebben we wel laten doen, maar verder geen combinatietest, nekplooi was ook mooi slank dus voor ons zeker een reden om het niet te laten doen+ precies dezelfde reden als Delilah1986 dat we het niet weg zouden laten halen mocht er iets niet goed zijn.
    En anders zien we het met de 20 weken echo wel weer.
    Het is zwaar om een kindje te hebben wat niet gezond blijkt bij de geboorte, al is het gelukkig met een operatie bij onze dochter voor het grootste gedeelte verholpen, maar het is hier net zo welkom.

Helaas kregen we wel opmerkingen en wat als de kleine hetzelfde heeft als jullie jongste, laten jullie het dan ook komen.
    Waarop wij heel duidelijk een JA gegeven hebben want het is zeker niet onoverkomelijk en er zijn veel ergere dingen dan wat onze kleine meid had, ook al vind ik het bij vlagen heftig en hebben we een zwaar jaar achter de rug het is nu ons zonnetje in huis.

Deel Deze Pagina