Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    hoera voor alle goede echo's!!

Marjol bah dat is niet leuk meid, hopelijk betekent het dit keer niets!

Amona, wat grappig wij hadden precies dezelfde tekst! heel veel leuke reacties op gehad, heb hem trouwens als omslagfoto op fb gezet :D

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wat een leuke aankondiging zo :)

3. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Zo, na een lang weekend familie bezoek weer 'even' bij gelezen.

Allereerst: Heel veel sterkte Joh! Wat een ontzettend verdrietig nieuws!

Gelukkig daarnaast ook veel positieve berichten gelezen! Fijn om te horen allemaal. Ook leuke aankondigingen op facebook :)
    Ik denk dat ik een foto van mijn zoontje in zijn T-shirt ga posten. Zoonlief weet er zelf nog altijd niets van hoor...heeft alleen het hele weekend als wandelend 'reclamebord' rondgelopen :) Familie is nu allemaal op de hoogte. Vonden het erg leuk allemaal.
    Gelukkig lijkt de misselijkheid grotendeels over te zijn...al durf ik daar nog niet helemaal van uit te gaan, aangezien het de vorige keer ook steeds met vlagen terug kwam.

Vanmorgen gelukkig ook positief nieuws van mijn moeder gekregen. Ze heeft geen borstkanker! Ze moet over een half jaar nog een keer terug komen voor een extra check, maar als die ook schoon is mag ze gewoon het 2 jarig traject weer in.

@Guus: Mijn man zit ook veel in het buitenland voor zijn werk (ook geen vrachtwagenchauffeur ;)). Ik hou het af en toe ook echt niet bij hoor. Veel te moe en nu ook nog last van mijn rug door al het gezeul dit weekend (en met een te zware boodschappentas). Ik probeer het ergste aan de kant te krijgen en als mijn man er vrijdag weer is dan kijken we samen wat er nog dringend moet gebeuren.

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Wat een hoop goede berichten, fijn!

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Marjol fijn dat alles goed is, weer een hele geruststelling.

Wij doen ook een geslachtsbepaling, hebben we bij de oudste niet gedaan, want toen was dat er nog niet zo, maar bij de andere ook.
    Wij kiezen hier bewust voor, omdat wij vinden dat de 20 weken echo niet is voor geslachtsbepaling, maar echt een medische echo en dat is ons ook verteld dat we bij de tweede de afspraak maakte voor de 20 weken echo
    Daarbij geeft het ons een wat geruster gevoel als we naar de 20 weken echo gaan, omdat je dan al wel weet dat er bepaalde dingen goed zijn.
    Hier dus bewust voor de geslachtsbepaling gegaan en nu ook weer.

6. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, tot over 10 dagen

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Delilah leuk issie he! Kwou alleen niet meer wachten tot man thuis was voor n voetenfoto haha...khad het idee pas laat...vond t maar wat lastig ietsn origineels te vinden!
    Wou.eerst mnn zoontje midden in een berg speelgoed zetten en dan als tekst vanaf februari hoef ik me niet meer te vervelen, want dan moet ik al mn speelgoed delen.
    Maar had k toch niet helemaal het 'dat is m' gevoel bij :)

Hier ook leuke reacties op de manier van aankondigen .

Marjol fijn de geruststelling!

Altijdvrolijk fijne vakantie!

Kheb echt last van bandenpijn..zou mn benen er t liefst afhakken! Hopelijk snel in dromenland. ..

8. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@Amona, hopelijk is het vandaag iets minder

@Altijd vrolijk, fijne vakantie! Geniet ervan!

@Oxbow, hier krijg je geen aparte geslachtsbepaling volgens mij, altijd bij de 20 weken echo gehad behalve bij mn jongste toen had ik bij de 16 weken een echo omdat ik me later had aangemeld.

@2bmama wat een goed nieuws over je moeder! Hopelijk over 6 maanden weer goed nieuws!

@Delilah86 wat een geweldige aankondiging! Heb m ook wel eens gezien via youtube :)

@Marjol gelukkig is alles nog goed! Hopelijk worden je darmen ook wat rustiger!

@Wien wachten duurt lang he! Maar je bent er bijna :)

#Hiero, moe :) En moet echt nog uitkijken met wat ik eet maar weet nu ongeveer wel wat wel en wat niet dus weinig misselijk. Elke nacht er wel 1 keer uit tussen half 5 en half 6 om naar de wc te gaan. Voel me steeds minder zwanger :) Maar dat hoort in het 2de trimester :)

Hier weet nog steeds niemand het :)
    Wil eerst de echt van 5 sept afwachten of alles goed is.
    Ook al wordt het soms wel moeilijk.

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ah, nog een week Roosje!
    Morgen 14 weken, het gaat snel!!
    Heb ook eindelijk een afspraak voor de 20-weken echo, da's weer een belangrijke stap om naar uit te kijken.

Over mannen die vaak weg zijn... De mijne is ook vaak van huis en ik werk fulltime. Wij hebben daarom gekozen voor een schoonmaakster. Zij is nu al sinds juni met vakantie dus nu moeten we het wel zelf bijhouden en ik moet toegeven dat het wel een beetje stoffig is geworden!

10. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ja volgende week vrijdag als alles goed is komt de buitenwereld het te weten :)
    Pffff weer misselijk... Houdt t nooit op :(

Mijn man werkte ook altijd lang maar met dit werk is hij op zn laatst meestal 17:00 uur thuis. Ik kan niet werken mn bekken kan het gewoon niet aan, ook al moet ik zeggen voor mn zwangerschap was het erger als dat het nu is :D *klopt t ff af*

Hoop ook snel de 20 weken echo te hebben bereikt, ook al ga ik toch eens vragen over de geslachts echo hoe dat hier werkt :D
    Ik hoop dat ik er met de 16 weken achter kom.
    Maar ja mn gevoel van mij en mn man ook is een jongen :)
    Een meisje zou een grote verrassing zijn :D

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Voor zover ik weet zijn de geslachtechos altijd pretechos Roosje.

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bij ons hebben ze de vorige keer voorafgaand aan de 20 weken echo gevraagd of wij het geslacht wilden weten. Toen wilden wij dat niet dus hebben ze niets gezegd. Zelf ben ik ook niet zo handig in het ontcijferen van echo's dus als het vol in beeld was geweest had ik het nog niet gezien ;) Ze heeft het wel opgeschreven voor zichzelf en dan kijken na de bevalling voor zichzelf of ze het goed had.

Wij willen uiteindelijk een pretecho doen om ons zoontje te laten zien dat er echt een baby in mama's buik zit. Denk dat we wachten tot na de 20 weken dat we zeker weten dat alles goed is. Klopt het dat je rond de 23/24 weken ook mooier beeld krijgt bij bijvoorbeeld 3d? Wij hebben de vorige zwangerschap namelijk geen pretecho gedaan dus heb geen idee.

13. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lees vaak over 3d rond 27wk.
    Maar tis.ook zo afhankelijk van hoe je kindje ligt, buikvet, apparatuur etc.
    Maar geloof dat die termijn vaak gedaan wordt.

Onze was vorge x.niet mooi..lag al zo diep en slecht ervoor...hopelijk dit x meer succes.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, 17u is wel lekker vroeg thuis! Ik ben meestal om 8u de deur uit en rond 19u weer thuis, mijn man ietsje eerder want hij heeft maar 30min lunchpauze en ik verplicht een uur.

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik was gisteren ook op mn werk, na dit verlof, is er een periode van bijna 2 maand te overbruggen tot het volgende verlof...

Of k niet mn verlof kon verlengen want mij voor 2 maand aan het werk zetten was ook zo wat :( (de afdeling waar k werkte is opgedoekt tijdens mn verlof, dus was ik niet zwanger was k waars. noodgedwongen ontslagen bij terugkomst).

Verlof verlengen betekent geen centjes die 2 maanden. Laat ze zelf maar wat bedenken eerst, tis niet mijn keus dat zij me liever niet voor maar 6-8 weken daar hebben................

Wie weet is het ook allemaal niet nodig en is er tegen die tijd wel n ziekmelding via de gyn (vorig jaar 2 maanden voor verlof al thuis ivm vroegtijdige weeën)... maar fijn voelde het eigenlijk niet.

Kwou die 2 maanden gewoon 40u weer werken zodat de vergoeding tijdens verlof zo gunstig mogelijk is.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt :)

16. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    nog 2 nachtjes en manlief is weer thuis gelukkig, heb onze uk naar school gebracht en ben weer in slaap gevallen. hahaha

nog 3 dagen tot de echo, vind het heel spannend,

17. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hey even een kort berichtje vanuit marbella :D
    Hoop dat alles goed gaar bij jullie! En dat jullie goeie echo's hebben!

Bij mij gaat het ook goed gelukkig geen kwaaltjes.. Soms vergeet ik zelfs dat ik zwanger ben.

Ik ben over 2weekjes weer terug ! Xx

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Geniet ervan essie :) :)

19. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hoihoi. Gisteren het hartje mogen horen, zoooooo moooooooi. En mijn bloeddruk was................tromgeroffel...............
    120/80! Huh? Zo goed is hij echt al drie jaar niet meer geweest. Dus I mag. Og even bij de verloskundige blijven!

Wat een goed nieuws marjol!

Leuke aankondiging amona en delilah, zeker met die foto erbij.

Wij gaan zeker voor de geslachtsecho. Maar dan is het gewoon nog een leuke extra echo. De vorige keer was de 3D echo bij ons erg leuk. Dus we doen hem nu weer.

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Amona, jij sluit dus bijna naadloos de verlofperiode aan elkaar! Ik zou mijn werk zo hard missen...
    3D zal bij ons met 24 weken zijn, tussen 20 en 26 schijnt optimaal te zijn, daarna worst het moeilijker om een compleet beeld te geven.

Deel Deze Pagina