Ben ook niet echt bang voor de bevalling... denk idd ook maar aan het feit dat er heel veel vrouwen lukt, en sommige zelfs zonder al die hulp die we hier hebben! Komt vast goed met ons allemaal! Ik ben vandaag overstag gegaan voor mn eerste positiebroek. Hoopte het nog uit te kunnen stellen maar het was toch echt nodig! Ook wel leuk natuurlijk! Lijkt me echt leuk als je het goed gaat zien! Wij hebben uitslag combinatietest binnen.... geen verhoogde kans! Super!
hier ook niet bang voor de bevalling, ondanks dat de vorige keer geen pretje was.. eerst weeën tot volledige ontsluiting, 2 uur persen, vacuumpomp en uiteindelijk alsnog een keizersnede (precies het scenario wat ik nou niet wou meemaken) maar ik heb er geen trauma aan over gehouden.. de roze wolk heeft zoveel weer goed gemaakt, kijk met zo'n fijn gevoel terug op de tijd, dat dat het enigste is waar ik nu aan denk wie weet gaat het me straks wel heel erg tegenvallen de 2e bevalling vrijdag naar de gyn, ben benieuwd waar we het allemaal over gaan hebben en of ik misschien nog een echo krijg? geen idee, maar zou wel leuk zijn moet naar de gyn door de ks van de vorige keer, vanaf 36 weken kom ik onder begeleiding van de gyn, tot die tijd gewoon vk, maar vrijdag dus soort intake gesprek bij de gyn. ben benieuwd
Gaan jullie een (zwangerschaps) winterjas aanschaffen dit jaar? Ik was voorheen vrij dun en begin nou al een klein buikje te zien uit mijn zomerjas.. en ik ga dus echt niet meer volledig in mijn winterjas passen, of hij kruipt de helft omhoog of hij gaat niet dicht.
ik had een positie winterjas, maar die was zo dun en koud, brrrrrrr was meer een tussenjas. ik heb toen veel in mijn fleesh jas gelopen (werk jas) en ook in een oude jas van mijn moeder (grote maat), ik heb begin dit jaar een nieuwe winterjas gekocht, maar geen idee of die nog past hahaha, zomerjas begint al strak te zitten, ik heb dan ook al echt een buik, kan hem niet lang meer verstoppen
ik heb ook al een positiewinterjas, was 2 jaar geleden uitgerekend in januari.. pas nu mijn gewone winterjas nog, maar zal niet lang meer duren voor ik weer de positiewinterjas aan moet ik vind het echt superhandig!
Ja eigenlijk moet je inderdaad denken van elke vrouw kan het dus ik ook. Maar ik hoor allerlei verhalen dat het lijkt alsof er messen in je buik word gestoken en dat het een helse pijn is. Dan denk ik wow dat had ik ook weer niet verwacht..
@Roosje: wat sneu van je dochtertje! Fijn dat het al wat beter gaat met haar. @Guus: veel plezier morgen! @Priscilla: hoe was het bij de gyn? @Amona: geen idee of je een kinderstoel mee mag nemen in het vliegtuig. Anders even bellen met de maatschappij. @Marjol: leuk, een cruise! Waar ben je geweest? Jammer dat de nipt mislukt is. Hopelijk is 2e poging beter! Ik mag woensdag weer naar de gyn. Ben benieuwd hoe ons kindje er nu uit ziet! Kreeg vrijdagavond ineens enorme rugpijn. 'S nachts bijna niet geslapen van de pijn en ook zaterdag nog veel pijn gehad. Gisteren weer veel gestaan en voel nu echt m'n bekken. Toch maar even rustig aan doen dus. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap geen last van gehad. Deze zwangerschap is al zo anders! Is dat bij jullie ook?
Marjol idd..wel n tegenvaller dat je nu weer moet wachten en miss zelfs opnieuw. .. Essie messen vond ik het nidt hoor..hoewel k nog nooit n mes in mn lijf/buik gestoken heb haha. Tis een heel overheersend gevoel maar het is wel echt alleen daar...dus rug en/of buik...terwijl bij ziek zijn ofzo om maar n zijstraat te noemen, kan je zo'n algehele malaise voelen. Kheb veel moeten overgeven tijdens de bevalling..maar voelde me opzich fit..niet lekker met alles wat er gebeurt maar...ja hoe omschrijf je zoiets..... TJ82 oeh ook bijna weer gluren. Kvind deze zw ook heel anders maar juist minder klachten. Ja bandenpijn wat heel overheersend kan zijn, maar bij zoontje me echt ziek gevoeld. Harde buiken zijn er wel al genoeg. Vind t best weer spannend controle donderdag. ..weinig klachten waardoor je soms toch wel weer bang wordt. Positiewinterjas..niet van plan..maar als mijne niet meer dicht zou gaan straks dan geen keus natuurlijk. Hoewel k.ook genoeg warme vesten heb of n andere jas hangt er nog.
Guus mamalicious bedoel je denk ik? daar is de mijne ook van TJ rustig aan doen meid! deze zs is bij mij ook heel anders dan de vorige, veel misselijker en vermoeider.. ook heel andere kwaaltjes, en waar ik de vorige zwangerschap niet wist wat bandenpijn of harde buiken waren, is dat nu wel anders.. vorige zs geen moment gehad dat ik last kreeg als ik wat deed, merk ik nu al als ik té gek doe, en ben nog niet eens 15 weken
Zo...veilig weer thuis. @Essie: Bang zijn voor de bevalling kan ik me aan 1 kant wel voorstellen...aan de andere kant heb ik mezelf de eerste keer steeds voorgehouden: 't zit er in...en 't zal d'r op de een of andere manier wel weer uit komen. Wilde wel sowieso naar het ziekenhuis voor het geval er iets mis zou gaan, of zou blijken te zijn met de baby...En als ik het niet trok wilde ik de mogelijkheid tot pijnmedicatie hebben. Had het uiteindelijk bijna niet gered om naar het ziekenhuis te gaan...Mijn weeën waren (gelukkig) niet echt pijnlijk. Waren rug weeën, die nog het meeste deden denken aan de rugpijn bij ongesteldheid...alleen kwam het bij (zeer onregelmatige) vlagen. Heb zelfs de vk gebeld omdat ik niet wist of het nou weeën waren en die zei dat het ook nog kon zijn dat de baby verder aan het indalen was...toen mijn man uiteindelijk thuis kwam en toch maar de vk liet komen, omdat het wel erg vaak kwam, braken mijn vliezen (toen was het dus wel duidelijk) en toen de vk er was zei ze dat ik naar boven moest om het kind te krijgen, omdat ik niet meer naar het zh kon...uiteindelijk kreeg ik hem er niet uit en moest ik alsnog met persweeën naar het ziekenhuis (wat ik dus absoluut had willen voorkomen) en is de rest best wel een horror verhaal, maar om nou te zeggen dat het heel pijnlijk was...dat viel ook wel weer mee. @positiewinterjas: Ga kijken hoe lang ik het met mijn huidige, strakke model uit houdt...ben bang dat ik daar zeer binnenkort al niet meer in pas, aangezien ik nu al een mega buik heb...en anders mijn oude jas dragen die wat ruimer valt. Mocht ik al snel het idee hebben dat dat ook niet meer gaat, dan ga ik alsnog wel voor een positiewinterjas, maar vindt het wel weer een hele aanschaf voor zo'n korte periode!
oh, 2b mama, dat lijkt me dus echt erg! Ik denk dat ik zo'n miep ben die bij het minste gevoel vast naar het ziekenhuis gast en van daar de vK belt Jas: Ik heb die van mijn zus te leen, wel een beetje aan de kleine kant maar ach, dat zien we dan wel weer.
pfoe amona ik zal het niet weten heb nog nooit gevlogen kan je dat niet terug vinden op de airport site?? marjol jeetje balen zeg moet je dan ook weer opnieuw betalen of niet?? essie toen ik zwanger was van me eerste was ik het ook maar toen de bevalling naderde dacht ik er eigenlijk niet meer aan..en ja je heb tuurlijk pijn maar je heb er ook medicatie voor.ik wou medicatie maar kreeg het niet meer omdat ik te snel ging kwa bevalling. guus showen!! delilah als je gyn een echo apparaat op de kamer heeft heb je best wel kans op een echo dat die even snel kijkt hier iig wel!! @ winterjas nooit positie jas gehad haha.. essie meid laat het op je afkomen en maak je niet druk hoor dat is ook niet leuk voor jou ga er nuchter in klinkt makkelijk..maar dat is het beste.. tj82 hier ook anders vooral als ik ga plassen au au me banden doen dan echt zeer vorige zwangerschap niet gehad.. 2bemama welkom thuis!! zo hier bij de gyn geweest alles was goed!!heb heel snel mogen spieken en ik denk als ik het goed zag een meisje zal het over 2 weken weten..bloedafnamen was goed en bloeddruk ook.wij hebben geen nekplooi gedaan en hij ging toch kijken alles was in orde en de hersentjes ook..mag nu met 21 oktober voor de 20 weken echo komen dat is met 18 weken en 2 dagen al..
priscilla, wat leuk dat je even mocht spieken!! hebben jullie over 2 weken geslachtsbepaling? zou wel leuk zijn als we even kunnen kijken vrijdag, ben dan 15 weken dus wie weet zien we al wat het is anders nog 10 dagen wachten dan, dan hebben we geslachtsbepaling
Oh jullie maken me zooooooooo ongeduldig!!!! Wil het ook weten! Maar zo 'bang' dat gyn er donderdag niet naar kijkt of beebje er niet goed voor ligt.......
Amons hoop het voor je haha mijn gun keek niet maar ik zag als goed is dat het een meid wordt haha erg hè dat wachten zou wat zijn als je net als vroeger geen echo's had haha..dan wist je ook niet hoever je nu zou zijn. Zo ik ga me ab kuurtje innemen en dan lekker slapen na de film stiekem wel een luxe dat thuis zitten