Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Guus:
    Wat een supergoed nieuws meid!!

Geslacht:
    Ohhhh ben ook zóóóóó benieuwd!! Helaas moet ik nog even wachten tot de 20-weken echo...

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook te nieuwsgierig om te wachten tot na de bavlling.

Gisteren hadden we een intake gesprek voor de 20 weken echo in Rotterdam en toen werd er ook een echo gemaakt.
    Ik probeerde toch stiekem even te kijken of ik wat kon zien en degene die de echo maakte heeft even vluchtig proberen te kijken, maar hij lach met zijn handjes tussen de beentjes.
    Maar morgen hebben we de geslachtsbepaling dus dan hoop ik dat hij meewerkt en we het te weten komen.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Spannend oxbow!!

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je, ik begin pas de 21ste. Dus nog 2,5 week bij mijn oude baas, dan 2 weken vakantie en dan op de nieuwe plek.

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
  6. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag meisjes,

Guus, wat een fantastisch nieuws gisteren! Gefeliciteerd! Wow!

Geslacht: wij willen het weer weten. En zojuist de afspraak gemaakt voor een pretecho! 3 oktober 19.30 uur! Spannend!!
    Hoewel ik stiekem een meisje erbij heel leuk zou vinden, zegt mn gevoel nu steeds een jongen. Ik vind 2 zusjes gewoon zo leuk samen, en ik dacht dat ik dan mooi opnieuw alles kan gebruiken van F. Maar nu bereid ik me voor op opnieuw lekker shoppen in blauw.
    De jongensnaam zijn we ook helemaal overuit, de meisjesnaam nog lichte twijfel. Ik weet niet, mn gevoel neigt naar jongen. Nog 15 nachtjes!!

7. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja, positiejas, ik heb er 2. Eentje voor nu zeg maar, een "herfstjas". Een "leren" jasje. En echt een dikke, langere winterjas. Ik zal een fotootje van iets soortgelijks plaatsen. Ik heb deze in het gebroken wit.

Ik heb die tijdens mn vorige zwangerschap (december baby) gekocht. Bij Bonprix. Ik vind de kleding daar wat wisselend maar soms best aardige dingen voor weinig. Deze jas is bijv € 50. Daar ga ik geen winter voor kou lijden of moeilijk doen met vesten oid. Trouwens ik heb de jas 2 jaar geleden voor mijn verjaardag gevraagd van mijn lief. Praktisch kado. Dus dat kan je ook nog doen!

Bijgevoegde bestanden:

• jas.jpg
      jas.jpg
      Bestandsgrootte:
      10 KB
      Weergaven:
      13
  8. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    hm...bonprix is idd nog wel een idee...das iig vaak betaalbaarder!

Net gebeld voor echo: 17 oktober om 15:15 mag ik baby kijken!!!
    Nog een maandje geduld dus. Bagger tijd trouwens! Heb voor vroeg in de ochtend of eind van de middag gevraagd. Ochtend was totaal bezet en laatste mogelijkheid 's middags was 15:15...pfff snappen die mensen niet dat je daar graag met je man naar toe gaat en dat die daarvoor misschien wel uit zijn werk moet komen...Nou ja, das is dan niet anders. Net manlief maar even gesmst. kan hij het vast in zijn agenda zetten.

Voel me nog steeds prima. Weinig last meer van misselijkheid. Echt een verademing!

En Wien, geloof echt dat we de enigen zijn die het niet willen weten...nou ja. Ik laat me gewoon lekker verrassen hoor!

9. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Mooie foto's Guus!

2bmama: fijn dat de echo gepland staat. Inderdaad geen makkelijke tijd alleen. Wij wisten de vorige keer ook niet wat het werd, maar nu vind ik het toch wel makkelijk. Man wilde het nu het liefst ook weer niet weten, maar snapt wel dat ik het wel makkelijker vind, haha!

Vanmorgen bij de gyn geweest, met de frummel was alles goed! Was goed gegroeid, mooi om te zien. Geslacht niet kunnen zien, echoapparaat bij de gyn is toch niet zo duidelijk... Met mijn bloeddruk was het alleen wat minder, is nu
    140/90. Is zo vroeg in de zwangerschap nog geen reden tot zorgen, maar moet nu over 2 weken terug en als ie dan nog hetzelfde is, krijg ik al wel medicijnen. Hopelijk geen herhaling van mijn vorige zwangerschap!

Heb de laatste tijd vaak hoofdpijn, maar is waarschijnlijk omdat ik het zo druk heb. Moet van de gyn maar even een tandje terug gaan doen, maar heb geen idee hoe... Zorg voor m'n kleine man, huishouden en werk gaan toch gewoon door. Misschien de weekenden maar niet meer zo vol plannen ;)

10. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Zo...hihi...dat is ook geregeld: Hoef geen zorgen meer te hebben over het krijgen van een zere rug van het stofzuigen, want zoon lief doet het wel even :) Zo schattig. Zei dat de timmerman een zootje had gemaakt beneden en dat mama eerst even moest zuigen: "mama ikke zuigen?" staat de kleine schat de hele keuken te zuigen voor me....

11. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Lief he <3

Ik heb ook zo'n zoon :)
    Mn oudste hij wil me met alles helpen en ook al van jongs af aan <3

Net zei hij weer tegen me: "Mama! Jij bent de allerliefste mama van de heeeeeele wereld".

12. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Hoi meiden!

Het is weer superlang geleden dat ik geschreven heb... Excuses! Het lukt me telkens niet om echt tijd te vinden. Ik heb wel allemaal goede en mooie berichten gelezen. Zo fijn dat we nu in het tweede trimester zijn beland. Heel mooi om alles te lezen en zo herkenbaar.

Hier is het chaotisch en superdruk thuis. Onze dochter gaat nu naar school en dat is wel even wennen, alle ritmes en schema's in huis gaan nu anders. En gelijk een heftige griep in huis. Vorige week mijn zoon, nu mijn dochter. Ikzelf ben ineens ook misselijk. Als ik niets eet of droge crackers gaat het goed, maar al het andere spuug ik direct weer uit. Hopelijk gaat dit snel weer voorbij.

Ben ook naar de vk geweest wat erg kort was. Het was een invaller en heb het hartje maar vijf seconden een beetje vaag gehoord, wel jammer. In oktober weer een afspraak en in de herfstvakantie de guo (hartaandoening in familie). Spannend hoor!

Over geslacht, wij wisten het beide keren niet, maar nu twijfelen we heel erg. Onze dochter is erg duidelijk: ze krijgt een zusje en de naam heeft ze al uitgezocht. Dus misschien willen we het weten zodat we haar goed kunnen voorbereiden. Dus we weten het nog niet. Nog vijf weekjes de tijd... :)

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @2mama, ik ken het probleem, bij ons moet ik met 2 fulltimers rekening houden bij het maken van afspraken.

Daarnet weer het hartje gehoord bij de controle, toch even fijn! Jammaer genoeg kan mijn verloskundige niet regelen dat ik in het sophia/Erasmus dus ik moet zelf het ziekenhuis opbellen en hopelijk maken ze een uitzondering...

14. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    :d :d :d :d :d :d :d

Bijgevoegde bestanden:

• 12.jpg
      12.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,6 KB
      Weergaven:
      23
  15. oxbow

oxbow Niet meer actief

gefeliciteerd Guus... op naar de volgende mijlpaal..

Saar waarom moet jij naar het erasmus voor een echo?
    Ik heb daar zelf mijn afspraak gemaakt, maar hun zeiden daar dat het heel ongewoon is dat mensen dat zelf deden, dat eigenlijk de verloskundige dit deed.
    Ging ook zeer moeizaam en werd alle kanten opgestuurd voordat er eindelijk duidelijkheid was wanneer we heen mochten.

16. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Jaaa, gefeliciteerd Guus!! :)

17. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

23 okt de 20 weken echo :)
    Vanavond eventjes bellen voor de geslachtsecho.
    Kost hier 25 euro weet niet of dat veel of weinig is ;)

Verder zodalijk naar het ziekenhuis terug met mn meisje <3
    Hopelijk goed nieuws!

18. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Gefeliciteerd Guus met het goed afsluiten van het eerste trimester!

Nu officieel welkom in het 2de trimester!!!:D

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Roosje, hier kost de geslachtsecho 55 euro, dat vonden we nét wat te duur. Dus hier gaan we wachten tot de 20-weken echo

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Oohh dan tref ik t nog!
    25 euro vind ik het wel waard maar idd 55 euro had ik gezegt ik wacht wel effies.

Dank je wel voor de info :)

Deel Deze Pagina