Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje €55.- zou ik ook te veel vinden ja. Hier is het €27,50 dat vind ik nog wel te behappen. En ben zo ontzettend nieuwsgierig dat ik echt niet meer kan wachten. Heb enorm zin om dingetjes te gaan kopen voor de twins, maar vind de unisex kleertjes zo saai en somber, dus kan niet wachten tot ik weet wat ik krijg!!

Nog 11 dagen geduld hebben.. ;)

2. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Saai zijn die kleertjes he :)
    Lijkt me leuk om weer door de baby kleertjes van mn kids te gaan neuzen :)
    Van jongens heb ik wat meer maar ja daar heb ik er al 2 van rond lopen :D

Is het een 1 of 2eiige tweeling?

3. Lieve86

Lieve86 Actief lid

24 jul 2013
    206
    190
    43
    NULL
    Brabant
    Hier kost de echo 35 euro. Vind ik echt de moeite waard.... !! Maar 55 is idd wel veel.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    haha gelukkig hebben we een echo-apparaat op het werk :p
    Al is het me nog niet gelukt om het geslacht te zien ;)

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoh, ik heb mijn eigen bericht niet goed nagelezen. Ik wil graag in het EMC bevallen, daar ging het dus over!!

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Saartje:eek: oke ik dacht dat je daar heen wilde voor een echo, heb ik het misschien ook wel half gelezen hoor.

roos: hier betaal je 40 euro voor een geslachtsbepaling, vind het veel geld, maar ja de neiuwsgierigheid is groter en ik weet dat hier de verloskundige bij de 20 weken echo wel kijken, maar of ze dat in Rotterdam doen weet ik niet.
    En we vinden het gewoon leuk om ook even onbedwongen naar die kleine te kijken.
    Alles is vooral medisch hier en dit is niet medisch en gewoon leuk ook voor de kinderen.

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als het goed is krijg ik over 4 week al te zien wat het geslacht is, voordeel (eindelijk 1) van dik zijn, dat ik meerdere echos krijg.

maar mocht ik dat niet krijgen, zou ik denk ik ook een extra echo aanvragen, ben heel nieuwschierig.

25 euro is idd nog een leuke prijs, 55 euro is wel weer heel duur.

ik wil straks wel weer een 3d echo laten maken, ben wel heel nieuwschierig, bij onze dochter ook laten doen en zo mooi om te zien

8. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook €40. Prijzig maar ja, ik vind het ook gewoon fijn weer even tussendoor te spieken.
    Bij f deden we ook een 3d echo a € 100. Die doen we denk ik niet nog een keer. Het was leuk hoor maar dan koop ik toch liever wat anders voor dat geld.

9. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Ja! Guus, gefeliciteerd! Mijlpaal gehaald!!!

Wat een hoop geld zeg voor zo'n echo! Vind het trouwens ook raar dat je zoveel verschillende regels hebt over het maken van afspraken voor de 20 weken echo. Hier kreeg ik gewoon een brief van de verloskundige dat ik de afspraak mocht maken, met tel nummer er bij. Wat wel lastig is, is dat ik een GUO heb, vanwege in de familie voorkomende afwijkingen...Dan heb je dat eerst allemaal aan je verloskundige uitgelegd, die dan besluit dat het een GUO moet zijn...waarna je bij het ziekenhuis nog een keer moet uitleggen waarom je een GUO wilt, in plaats van een gewone echo. Beetje dubbelop.

Een echo apparaat op het werk Blike...oe, die verleiding zou ik niet zo goed kunnen weerstaan denk ik! Leuk hoor!

10. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joh en die €40 zijn we ook haast kwijt als we ergens lunchen ofzo. Of een keer pannenkoeken eten buiten de 20 deur.

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    mama2be:
    Kan ik ook niet ;)

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik krijg de 3D echo als cadeautje van mijn zus, we gaan naar haar gyn in België dus het is een pretecho met een extra controle erbovenop!

Daarnaast heb ik me bij de Hogeschool van Rotterdam aangemeld om bij de opleiding verloskunde een echo te laten maken, je moet er wel tegen kunnen dat een hele klas studenten op je gaat oefenen!

13. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons kost het 45 euro en als je s'avonds gaat dan kost het 55 euro.

wij willen het ook erg graag weten,hebben al 2 meiden en een jongen erbij zou natuurlijk heel leuk zijn.
    is gelukkig een twee eiige tweeling dus kan alle kanten op :)

14. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    daar kan je idd alle kanten mee op, nog 2 meiden, of 2 jongens of van beide 1. leuk hoor.

15. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL

ja daarom willen we het ook graag weten :D ook vanwege kleertjes kopen en het inrichten van de kamer.

16. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Ik denk dat als het een tweeling zou zijn ik het ook zou willen weten...al was het alleen al voor de naam...hebben nu met veel moeite 1 jongensnaam...als het dus 2 jongens zouden zijn, zou ik het dan wel heel fijn vinden om de tijd te hebben voor het bedenken van een 2e naam...maar gelukkig is het er maar 1 (2-ling zag ik echt niet zitten, al had ik het dan vast ook wel weer leuk gevonden), dus hebben voldoende aan die ene jongensnaam.

17. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Hier viel dat wel mee. Bij de VK: ik heb 1 nier. Oh als je wil mag je dan een GUO laten doen in het ziekenhuis. Ziekenhuis gebeld. Wat is de reden van de GUO? Ik ben geboren met 1 nier. En klaar ;)

18. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Tja Wien, die is idd makkelijk...Ik weet eigenlijk zelf amper waarom we de GUO hebben...Mijn man heeft vroeger als kind ooit een darminvaginatie gehad (schijnt er pijnlijk), maar toen was hij al 1 jaar, dus ik heb geen idee waarom ze denken dat ze dat op de echo al kunnen zien...Maar ja, misschien is het iets wat je dan al in aanleg moet hebben oid...In ieder geval mogen we daarom een GUO en volgens mij zat er ook verderop in de familie wel eea...Niet echt iets waar ik me zorgen over maak overigens...maar als er iets is, is het wel fijn van te voren het te weten!

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Net bericht gehad dat 2e poging NIPT ook mislukt is. Dus voor volgende week een nieuwe afspraak maken in Antwerpen en dan weer 10 (lange) dagen wachten :(
    Hopelijk nu wel genoeg bloed van de baby in mijn bloed we zijn dan straks rond de 14 weken dus dan zal dat wel.
    Vanochtend nog wel een echo gehad en deze was weer goed :)

20. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    balen dat de test weer is mislukt, sterkte volgende week.

wel fijn dat met de kleine alles goed is, echo`s zijn meestal erg leuk

Deel Deze Pagina