Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Tjonge Marjol, wat balen zeg! Zeker na je vorige zwangerschappen...wat een onzekerheid! Veel sterkte en duim voor je dat het toch allemaal goed blijkt te zijn!

Mamaze wat ongelofelijk schattig van je dochtertje zeg :) Wat een heerlijke uitspraken kunnen die kids doen! Nog gefeliciteerd met haar verjaardag!
    En ik zag net nog iemand voorbij komen (Noor geloof ik) waarvan de dochter net jarig is geweest...ook gefeliciteerd!

Blike, inderdaad onze kids schelen niet zoveel! Echt genieten al dat ontdekken van de wereld!

Om heel eerlijk te zijn zie ik een beetje op tegen de eerste weken met de kleine...klinkt misschien stom, maar ik weet nog van mijn zoontje dat het zo'n uitputtingsslag was die nachten...en nu heb ik ook m'n zoontje nog, die overdag aandacht nodig heeft. Aan 1 kant zie ik natuurlijk wel uit naar het knuffelen met zo'n kleintje en ik denk ook dat mijn zoontje het wel heel leuk zal vinden, maar ik heb nog niet zo iets van: Kan niet wachten.
    Vind het ook allemaal super snel gaan...kan al echt gaan stressen voor wat we nog allemaal willen (laten) doen: Dakkapel plaatsen, nieuwe kamer voor mijn zoontje inrichten (en dan hopen dat hij daar ook gewoon wil slapen en niet steeds z'n bed uitkomt enzo... Ben blij dat ik nog 21 weken te gaan heb wat dat allemaal betreft!

2. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Ow wien, wat super schattig!!! Ik mis hier op het forum de 'like' knop voor dit soort dingen :)

3. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Wat een hoop mensen weten het geslacht al :)
    Gefeliciteerd allemaal!!!

En wien wat lief <3

Hier ziek geweest maar gaat weer iets beter :)

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Lekker weekend gehad?

MamaZe:
    Hier kriebelt het af en toe ook al héél erg! :) Maar ik denk dat dat helemaal zo gaat zijn als we het geslacht weten!! Dan kan ik me er meer een voorstelling van maken!
    Wat schattig die opmerking van je dochter! Ze zal nog even geduld moeten hebben haha!

Saartje:
    Brrrr die taarten zijn echt mierzoet inderdaad!! Wisten jullie wel al wat het werd? of was het voor de vrienden en familie?

Feestdagen:
    Vinden jullie het ook zo gaaf om rond de zes maanden zwanger de kerst in te gaan? :D we kunnen dan echt mooi pronken met onze buik haha

Marjol:
    Ja, kan me voorstellen dat dat even een flinke tegenvaller is! Vooral als je al zo vaak geprikt bent :(

Delilah:
    Kan ook niet wachten om met de babykamer te beginnen! En ons zoontje krijgt inderdaad ook een hele nieuwe kamer :)

Wien46:
    Mooi bedje! en het dekentje staat er ook prachtig in!

2bemama:
    Jaa die stress herken ik wel wat!
    Ons zoontje blijft het eerste half jaar in zijn ledikantje op het nieuwe kamertje slapen, de baby gaat eerst in de wieg. We zetten wel het peuterbedje alvast neer zodat hij eraan kan wennen, misschien dat het dan niet zo'n grote stap voor hem is :)

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wien wat een lief wiegje!

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    #3786 Saartje5, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt: 7 okt 2013
    We wisten het zelf ook nog niet wat het zou worden!

Wat vervelend dat de Nipt niet is gelukt, hopelijk blijkt het straks zorgen om niets!

Growing, de lijst vind je in de club.

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    goedemorgen meiden zo lekker ff boodschappen doen luiers bij etos 2 euro:Dzitten er wel 10 in maar dan heb ik voor 4 pakken wel mooi 40 luiers:D

merken jullie ook als je wakker wordt dat je buik weer groter is..

8. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal heb je er 36 (maat 4+) of 40 (maat 4) voor €7.50

Dus is niet goedkoper als normaal hoor :D

9. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    11 en 12 oktober is bij de Etos wel 50% korting op Pampers new Born (geloof maat 1, 2 en 3).

Ik ga denk ik vast inslaan want dan is dat vast in huis :) heb nu dubbel zoveel nodig..

10. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    ow, goeie tip Zawjatu...ben nu op vrijdag vrij, dus meteen maar even lekker naar de stad om die luiers te halen...ze kunnen idd maar vast in huis zijn!

Blike, zou lekker zijn als de kleine nog ff in een wiegje kon wat dat betreft...maar om daar nou een wieg voor aan te schaffen...Gaan de kleine dit keer niet bij ons op de slaapkamer doen denk ik...dat heeft mijn man de vorige keer 2 weken vol gehouden. We deden allebei geen oog dicht, en hoorden elk zuchtje. Toen heeft mijn man (midden in de nacht) mijn zoontje naar z'n eigen kamer verhuisd...Denk dat hij er dit keer dus niet eens aan wil beginnen.

11. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik ben er nog helemaal niet over uit wat voor luiers we willen gaan gebruiken. Hoeveel van welke maten is eigenlijk verstandig om in huis te hebben?

Gisteren uiteindelijk ook nog een babykamer gevonden! Degene die we afgelopen vrijdag nog bijna nieuw hadden gekocht hebben we nu tweedehands voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Ik ben er echt heel blij mee! :)

Vandaag toch ook nog maar twee sollicitaties eruit gedaan om naast mijn webwinkel nog twee dagen te werken. Ik vind het eigenlijk wel eng, omdat ik bang ben door de zwangerschap afgewezen te worden. Maar ja, wie niet waagt...

12. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ik ga geen voorraad luiers inslaan. Vind het moeilijk bepalen welk merk we gaan gebruiken. Heb bij mn dochter verschillende geprobeert. Pampers lekte snachts altijd door, die van de aldi zaten niet lekker etc. Uiteindelijk bij kruidvat uitgekomen en die bevielen goed. Gebruik ik nu nog voor snachts. Maar een vriendin van mij heeft problemen gehad met kruidvat luiers en zweert juist bij pampers. Blijkbaar verschilt t per kind welke luiers goed voldoet dus we moeten tegen die tijd maar kijken welke bevalt.

Hier vannacht heel slecht geslapen. Vroeg naar bed gegaan maar rond 11 uur ging de bel. Die gaat soms vanzelf dus die heb ik gisteravond eerst maar "gesloopt". Toen viel rond half 1 onze dochter uit bed. Gelukkig geen groot drama en sliep ze gauw verder. Maar ik kon in meer in slaap komen. Steeds t gevoel dat ik moest plassen en ik lag niet lekker. En toen sliep ik bijna weer, kwam mn vriend thuis van zn vaste mannen avond op zondag. Was ik weer helemaal wakker. Nu dus moe en slecht humeur. Dochterlief ook chaggie dus wij gaan zo ff liggen.

13. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hier lekt ook alles door qua luiers behalve de pampers. Onze zoon was een dure klant. Is nu al een tijdje zindelijk dus dat scheelt een hoop centjes :)

Voor het allerbegin vond ik die pampers newborn maat 1 wel heel fijn vanwege die plasindicator. Je moet de eerste weken goed in de gaten houden of ze wel plassen en dan is dat superhandig. Weet niet of andere merken dit ook hebben.

14. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Heb tot voor kort ook altijd pamper gebruikt, omdat in het begin de andere merken doorlekten (of hij er gewoon langsheen plaste).
    Nu over op jumbo eigen merk en dat werkt voor nu prima (nog maar heel soms dat het er langs gaat...dat kost me geen extra wassen draaien, dus dan kan het zeker uit).

Blegh...de timmerman heeft vanmorgen onze nieuwe binnendeur geplaatst, maar nu moest het gat waar het 'slot' in valt 5 cm hoger...oude gat heeft hij dicht gesmeerd met 2 componententroep... ben er bijna high van. Boel al open gezet, en begint nu beetje weg te trekken, maar is natuurlijk ook niet zo goed voor de baby! Eerst maar even naar buiten geweest met mijn zoontje, nadat die man weg was gegaan, maar moesten toch eten en m'n zoontje moest naar bed.
    Wel helemaal happy met mijn nieuwe deur overigens!

Ga zo ook maar even een tukkie doen. Hopen dat de lucht weer te harden is als ik wakker wordt!

15. oxbow

oxbow Niet meer actief

Marjol: wat vervelend dat de nipt test weer msilukt is.
    Heb je nu van de week niet je echo? Spannend hoor meid, ik duim dat alles goed is met jullie kleintje.

Luiers inslaan, ik wil het eigenlijk wel gaan doen, voor 5 euro een pak, wij zeggen hier altijd daar kun je geen buil aan vallen.
    De newborn heeft tegenwoordig tot maat 3 een plasindicator.
    Kruitvat heeft dat overigens ook.
    Hier gebruik ik zo en zo altijd pampers de eerste periode.

Moi: hoe was de echo vandaag, hebben jullie meer duidelijkheid gekregen?

Mooie buikjes vorbij zien komen, zal de mijne straks ook even plaatsten.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

17. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Mooi buikje hoor!

18. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hier mijn buik en luiers..ga ik ook optijd in slaan jayden lek ook snel door hoor heb nu de etos of ah soms kruidvat:D

Bijgevoegde bestanden:

• 001.jpg
      001.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,5 KB
      Weergaven:
      7
  19. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luiers, ik heb vorige week een proefpakket gekocht voor wasbare luiers. Is ff een hoop geld, maar uiteindelijk levert het een beparing op van ruim 1000 euro. Dat is altijd lekker toch?
    Nu wachten tot ze binnen zijn en of het inderdaad wat is..

Nu gebruik ik de AH luiers, maar wel maatje 5 al voor de dondersteen. En in de nacht pampers.

buikjes gaan hard he, mooi!! Ik kan er alleen maar mee pronken als ik thuis ben, op het werk heb ik een uniform aan.. :(

Oh en ik ga (als ik het redt) woensdag naar het inloopspreekuur van echobureau drechtsteden. Manlief kan niet mee, maar hij wordt gek van mijn gezeur dat ik het MOET weten wat de kleine is.. hahaha.
    Dus met een beetje geluk, kan ik daar optijd zijn en hopelijk weet ik dan ook wat het is.. Kan ik ook gaan shoppen!

EDIT:

Wie was dat nou, waar ook een dakkapel op ging??
    Hoe lang duurt dat bij jullie de vergunning??

20. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    We zijn iets opgeluchter maar niet compleet. De cystes zitten we waar ze moeten zitten om 'onschuldig' te zijn. Zie je de cystes op zichzelf dan is er geen reden voor angst. Zie je ze met een andere afwijking dan krijg je een hogere kans op een chromosoom afwijking. Bij ons zagen ze ook een klein wit stipje op t hartje. Dat zien ze ook heel vaak en betekent vaak niks, maar die twee dingen samen maakt het wat spannender.
    Je kan een vruchtwaterpunctie doen om uit te sluiten maar de gyn vindt het daar eigenlijk te goed voor. Dus over twee weken herhalen we de echo en kijken hoe het dan is.

We moeten het even laten bezinken. Het ene moment denk ik dat het allemaal wel losloopt. Over twee weken gewoon weer kijken en dan hopen dat de cyste kleiner zijn geworden. Aan de andere kant denk ik : als we nu al de punctie doen weten we volgende week al meer... pff geen ontspannen zwangerschap dit. Hopelijk kunnen we alsnog snel gaan genieten.

Deel Deze Pagina