Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ook nog best licht dus...

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Zo heb ik ze ook.

3. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Zo heb ik ze ook hoor...

4. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Wat heb ik veel gemist dames!

Blike, wat een super leuk shirt! Wij hebben gewoon een grote broer shirt gekocht. We krijgen ook een nieuw neefje of nichtje, dus dat kan dan best een verwarrend zijn.

Ik doom nu nog niet raar, maar dat had ik aan het eind van de zwangerschap wel. Echt hele science fiction films!

Ik durf het echt nog niet hardop te zeggen, maar zeg wel heel vaak tegen mijn zoontje "grote broer" of " mama heeft een baby in de buik." Die snapt er toch nog geen snars van.

Wat een stress dames, maar bloedverlies is in het eerste trimester helemaal niet ongewoon. Ik heb makkelijk praten natuurlijk, ik denk dat ik ook in paniek zou raken. Ik zou ook even de vk bellen. Al is het alleen voor je gemoedsrust.

Kleine man is nog even bij oma, dus ik ga snel de badkamer poetsen.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn testjes zijn lichter maar ander merk. Bij testpoint is ie wel zo dik maar bij kruidvat veel lichter.

6. Gwendeline

Gwendeline Actief lid

3 apr 2009
    128
    32
    28
    Vrouw
    Ambtenaar
    Almere
    Dat testen maakt ons ook gek hoor, want het ligt er ook aan:

Hebben we veel gedronken.
    Hebben we geplast met genoeg eigen vloeistof (geen water)
    Heb je ervoor al geplast.
    Heb je het goed uitgevoerd.

Zoveel factoren, je wordt er als vrouw helemaal tuleluurs van. Eigenlijk moeten we het nemen als vroeger. Worden we ongi of niet. Gaat het goed bij de echo, ja of nee.

Sorry hoor was ff mijn gedachte. Omdat ik ook een test maniak ben en wordt er zelf ook gek van. Ik stop ermee

7. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Mee eens gwedeline, weg met die testen.
    En dan hopelijk ook weg met de zorgen.

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    PDS is Prikkelbare Darm Syndroom..

Testen verschillen heel erg per merk, dus als je graag meerdere testen doet, doe precies dezelfde merk. Bij mij knalde de clearblue plus test er van af terwijl de kruidvat maar een heel licht streepje gaf.

Voor zekerheid gewoon conceptie indicator of de digitale gebruiken. Dan heb je geen twijfels! Ik ben van 1-2 naar 2-3 gegaan dus ik ga er van uit dat alles goed gaat!

Ik kreeg net een telefoontje van mijn broer dat mijn tante weet dat ik zwanger ben via mijn facebook.. zucht.. ik heb absoluut niks op facebook gepost behalve dat ik ziek ben geworden van de chinees.. nu weet mijn andere oma het, vader het.. omdat ze allemaal speculeren en die ene persoon geloven zonder mij wat te vragen.

Kan moeilijk tegen mijn vader gaan liegen maar ik wou echt pas na de goede echo vertellen, mijn broer en oma wisten het al wel maar dat was echt voor steun voor als het weer fout zou gaan.. mijn vader is niet een man van emoties en nja.. zucht.

9. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben het verteld door beschuit met muisjes te geven bij de koffie met de ene helft blauwe en de andere helft roze erop.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De CB met indicator zegt zwanger 1-2. Of nou ja dat zei die zaterdag. Vanaf zaterdag heb ik iedere dag een kv test gedaan precies dezelfde, en die van vandaag is lichter. Maar ja ik kan niks anders doen dan wachten.

11. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage,Mijn kv testen waren ook licht en de digi gaf aan 1- 2. Dan zou ik nu korter zijn maar heb heb ciclus van 24 en de vk zei het zlfde als ik had uitgerekend dus...

Het geke is we hebben het gister tegen mijn ouders vertelt,en vandaag lixht bloed verlies, bij mijn dochter was het precies hetzelfde en dezelfde aantal weken.
    Bizar...

Ik wacht nog ff met de vk bellen denk dat ze er niet veel mee kunnen, als het erger word dan ga ik bellen....kweet nog dat ik bij het bloedverlies bij mijn dochter belde en het enige wat ze zeggen kunnen is het kan een vaatje zijn en dat ik het afmoet wachten

12. JoCo82

JoCo82 Lid

16 jan 2013
    57
    0
    0
    Bah, die onzekerheid....... heel moeilijk! Sterkte hoor.... meer dan afwachten kun je niet.

Ik had gisteravond in bed ook zo'n momentje dat je helemaal onzeker bent..... zo'n gevoel van "laat het asjeblieft goed gaan nu". M'n man wist niet wat hij met me aan moest. (Ook zielig voor hem eigenlijk, ik met mijn hormonen, hahaha... :) ) Maar goed, alleen je onzekerheid delen doet je al goed soms. Verder nog geen alarm of zo hoor, maar het gevoel bekruipt je soms...

Ik heb donderdag een afspraak met MvM, dus dan heb ik weer een extra test. Hopelijk een dikke vette streep!

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wie wil mijn afspraak op de lijst zetten? 1 augustus intakegesprek en eerste echo! Heb het naar voren kunnen halen :D

14. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    suuzie, ik kreeg hetzelfde te horen van mijn verloskundige toen ik met 5 weken een miskraam had.

Alleen toen heb ik achteraf mijn huisarts gesproken en die had me wel voor een inwendige echo naar het ziekenhuis kunnen sturen voor mijn gemoedsrust.

Je hoort dan geen hartslag en vaak zie je niet per se een vruchtje maar vaak als het met 5 weken fout gaat dan is het gewoon al voor /tijdens de innesteling fout gegaan.. of zo was het mij verteld,

15. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Hallo Zwangere dames!

Iedereen Gefeliciteerd!

Ook ik mag mij hier melden ik ben vandaag 5 weken zwanger en als onze berekening klopt ben ik op 10 maart uitgerekend.

en 24 juli krijg ik mijn eerste echo bij de Gynaecoloog :D

16. Gwendeline

Gwendeline Actief lid

3 apr 2009
    128
    32
    28
    Vrouw
    Ambtenaar
    Almere
    @Det84
    Welkom meid. Goed dat je eerder naar de Gyn kan.

@JoCo82
    ik begrijp je hoor. Ik snap echt goed wat je bedoeld.
    Zelf heb ik een afspraak op de 18de met MvM dus afwachten en hopen dat het goed gaat.

17. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Ik was zelf heel erg verbaasd dat ik er zo snel terecht kon ;)
    Wij dachten zelf rond de 8 a 9 weken hahaha en nu met 7 weken al! :D

Ik ben heel nieuwsgierig en o zo blij dat wij nog een klein wondertje er bij mogen hebben.

Aan MvM doe ik dit keer niet mee omdat onze vakantie er tussen zit en dan zal ik de 6 weken niet afmaken.

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vanmorgen intake voor MvM gehad en test was weer zeer duidelijk positief. Had er van tevoren zelf ook nog een gedaan van cb, ook goed... Had al van die rare ideeën dat hij ineens negatief aan zou geven!!
    Volgende week vrijdag kan ik beginnen met sparen.
    Ze vinden het niet erg hoor als je tussendoor op vakantie gaat, daar werd zelfs specifiek naar gevraagd. Ze zijn al blij als je een aantal weken kan sparen...Blijkt dat maar 30% van de zwangeren mee doet, vindt dat best weinig eigenlijk!

Bloedverlies: schrikken zeg! Hopelijk blijft het hierbij... Verloskundige kan nog helemaal niks doen op deze termijn en van een echo krijg je nu ook nog helemaal geen duidelijkheid.

Ik ga morgen even een afspraak maken voor wrs eerste week van aug of zo....

19. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Bevallingslijst~

1 Maart
    Baukje85, 27 jaar, 2e kindje
    Noor88, 24 jaar, 2e kindje
    Saartje5, 31 jaar, 1e kindje
    Juni2013, 28 jaar, 1e kindje
    Oxbow, ?? jaar, 5e kindje
    Kirstenx, ?? jaar, 1e kindje

2 Maart
    Amaroen, 24 jaar, 1e kindje

3 Maart
    TJ82, 31 jaar, 2e kindje

4 Maart
    Katrientje, ?? jaar, ?? kindje,

5 Maart

6 Maart
    Blisskarin, 30 jaar, 2e kindje

7 Maart
    Wendy27, 29 jaar, 1e kindje
    Amona, 28 jaar, 2e kindje

8 Maart
    JoCo82, 31 jaar, 1e kindje
    Suuzie, 27 jaar, 2e kindje
    JVS12, 32 jaar, 2e kindje

9 Maart

10 Maart
    Gwen, 33 jaar, 1e kindje
    Det84, ?? jaar, 2e kindje

11 Maart
    Priscilla1987, 25 jaar, 3e kindje

12 Maart
    FrummelK, ?? jaar, 2e kindje
    XNonnie, 28 jaar, 3e kindje
    Meissie1984, 28 jaar, 3e kindje

13 Maart
    Nova, 31 jaar, 2e kindje

14 Maart
    Purified, ?? jaar, 2e kindje
    Goldduke, ?? jaar, 2e kindje

15 Maart
    Marral, 28 jaar, 1e kindje
    Nuage, 31 jaar, 2e kindje

16 Maart
    Blike1987, 25 jaar, 2e kindje
    Delilah86, 26 jaar, 2e kindje
    Lovelyme, 25 jaar, 2e kindje

17 Maart

Vlindertjes:
    Zonnebloem, zes weken

~Afspraken~

10-07 Amaroen Echo
    12-07 Saartje5 Controle echo gyn
    15-07 Noor88 Echo
    15-07 Nuage Intake VK
    16-07 Noor88 Intake VK
    16-07 Zonnebloem22 Intake VK + Echo
    17-07 TJ82 Gyn
    21-07 Marral 10-weken echo
    24-07 Priscilla Eerste echo en intake
    24-07 Det84 Eerste echo bij gyn
    25-07 Saartje5 Intake VK + Echo
    29-07 Blisskarin Eerste echo
    30-07 Gwen Eerste echo
    30-07 XNonnie Intake VK + echo
    01-08 Frummelk Intake + echo
    06-08 Baukje Intake VK + Termijnecho
    06-08 Meissie1984 Eerste echo
    15-08 Marral Intake VK

20. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Allereerst: Ontzettend gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren!! Welkom en leuk dat jullie meeschrijven!!

Zo, ik heb superveel gemist de afgelopen dagen! Wat een heftige verhalen en onzekere tijden hier! Ik heb nu niet de tijd om heel uitgebreid te reageren, maar wilde even een korte update geven.

Ik heb net de lijst bijgewerkt en daar ook mijn eerste eigen afspraak aan toegevoegd. Ik kan op 30 juli terecht voor de intake bij de verloskundige en een eerste echo. Het was nog best een onderneming om een keuze te maken. Ik wilde eerst mijn oude verloskundige en mijn oude praktijk, maar we zijn verhuisd dus dat zou best een flinke afstand zijn, maar dat wilde ik wel doen voor haar want we hadden een zeer goede band en klik. Toen ik ze belde bleek ze er niet meer te werken en hadden ze zelfs nooit van haar gehoord. Beetje vreemd dus...
    Toen op zoek naar een praktijk in de buurt en hoewel ik de kriebels kreeg van hun website heb ik ze toch maar gebeld en aan de telefoon waren ze heel aardig en heel hartelijk. Ik ga het dus maar proberen, spannend en allemaal nieuw voor mij dus!

Qua kwaaltjes, hier ook mega onzeker. Op het moment wel moe, mijn borsten zijn erg zwaar en supergespannen en ik heb veel krampen in mijn buik. Dat laatste is het ergst, maar ik vermoed dat het mijn darmen zijn want die zijn flink van slag. De eerste dagen heb ik wel bruin/roze verlies gehad, maar nu is dat al even weg. Toch vind ik iedere dag die voorbij gaat een overwinning en tel ik nu echt af naar de MvM test volgende week en de echo eind juli.

Hopelijk straks nog wat meer tijd, nu snel koken en nog even met de kids buiten spelen.

Deel Deze Pagina