Hoi dames, Ik kom ook weer eens aanwaaien. Heel druk met verbouwen en gisteren de 2de verjaardag van mijn zoontje gevierd. Vanmorgen de 20 weken echo gehad, wat een gepiep zeg. De meid is te klein (in zijn geheel) ze loopt 1,5 week achter. Echo duurde daardoor een uur.. Daarna de arts gebeld, die zei dat het een termijnskwestie was en dus voor de VK. Die ging ze vanmiddag bellen, ik hoor het wel. Mijn zoontje was met 41.5 week pas geboren en maar 47 cm. Deze meid zal dat ook wel hebben. Heb gewoon geen grote kinderen...
Dag Meiden, Hier ben ik ook weer eens na weken.. Hier gaat alles goed, twee weken terug 20-weken echo gehad, alles zag er goed uit, iets kortere beentjes, maar ik ben ook niet erg lang.. Wat het wordt blijft een verassing voor ons! Voel de kleine ook vooral onderin, mijn placenta ligt boven. Wat lees ik bij vele dat hun contract niet wordt verlengd. Hier ook niet, per 1 december ook werkloos. Veel bezuinigingen bij ons, alle losse contracten gaan eruit, ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen, want het is nu soms al krap aan met personeel. Al aantal sollicitaties gehad, maar ze zeggen eerlijk dat ze het te korte tijd vinden om te werken en dat ik dan alweer met verlof ga. Weet een van jullie dat, als je met verlof gaat, krijg je dan weer 100% ww ofzo? ww zelf is 70% toch?
Tjonge zeg...al die contracten die niet verlengt worden enzo...bagger zeg! Hier ook zo eentje...heb jaar contract nummer 3 er op zitten op 20 januari (leuk 30e verjaardag cadeautje)...Vast contract zit er niet in, dus kan dan ook de laan uit...maar nu solliciteren heeft natuurlijk echt geen zin. Sowieso denk ik dat ik er gewoon ff tussenuit ga in afwachting van het al dan niet doorgaan van het buitenland project van mijn man. Als dat niet doorgaat kijk ik dan (augustus/september) wel weer verder. Alleen beetje frustrerend dat ik dus van mijn werk een brief kreeg wanneer ik mijn verlof wilde laten ingaan...mocht een datum kiezen tussen 20 januari en 6 februari...terwijl mijn contract dus die eerste datum afloopt en ik ze daarvoor er over gemaild had of ik überhaupt mijn zwangerschapsverklaring op moest sturen. Erg slordig!
Je krijgt minimaal 16 weken zwangerschapsuitkering en dan inderdaad 100%. Je hebt dan die weken geen ww uitkering, die gaat na je verlof weer verder.
Ok, gaat dat automatisch, of moet ik dat dan ook weer doorgeven? ww aanvragen kan vanaf een maand voor je einde contract toch?
Nee dat gaat niet automatisch. Je moet telefonisch doorgeven dat je zwanger bent en later nog zoveel weken voordat je wil dat je verlof in gaat nog een keer. Staat allemaal wel op uwv.nl en anders even bellen.
Manlief heeft de baby gisteravond voor het eerst voelen schoppen ik voel het echte schoppen zelf pas een paar dagen, dus erg leuk dat hij het nu ook al kan voelen En nog steeds vind ik het vreemd dat er een baby in mijn buik zit. Zal het besef ooit nog komen?
Wien, dat besef komt als het er uit komt. Mijn eerste gedachte was: wow! Het is echt een kindje! Er komt zo maar een mensje uit mij!
het is en blijft zo wonderlijk een baby in je buik, hier heeft manlief het tot zijn teleursteling nog niet kunnen voelen, hij kan niet wachten tot ij het wel kan voelen.
Guus, komt nog wel hoor! Is nog wel ietswat vroeg dat je man het kan voelen. Hier voelt manlief het sinds een aantal dagen en als ik het zo lees is het bij de meeste rond 20/21 weken. Dus nog even een paar daagjes geduld hoewel ik heel goed snap dat je het manlief ook heel graag wilt laten voelen. Ik had soms ook zoiets van hallo voel je dat nou nog niet terwijl ik dacht dat ze een hele harde trap gaf haha
Mijn vriend had t van de week als heel zachtjes gevoeld maar gisteravond voor t eerst heel duidelijk. Oh wat schopt ie hard, was zn reactie. Ja, ik stel me niet aan als ik zo nu en dan schrik hoor haha
Hier voelt manlief de kleine nog amper. Hij dacht het van de week te voelen, maar zei het niet zeker te weten, al weet ik het wel zeker dat het die kleine was, want die gaf toch een karate schop. Hij voelt altijd van alles en nog wat zegt hij, dus hij voelt het pas vrij laat, als ik bijna gekneusde ribben heb of zo dan begint hij het eens te voelen.
ja ik weet dat het voor mijn man nog vroeg is, bij uk nr1 duurde het ook best lang voordat hij voelde, vaak was ze druk aan het schoppen en als ij zijn hand op mijn buk deed stopte ze hahaha. vandaag is het nog rustig, meestal pas smiddags en savonds dat ik het voel. ik hoop dat blauwe ribben me deze keer bespaard blijft, al ligt ze nu al dwars, en dat deed uk nr1 ook met 20wk en draaide ook niet
Hi daar ben ik weer even Veel van jullie zitten in hetzelfde schuitje qua baan zeg. Ik heb mijn verplichting voor de maand weer gedaan (4 sollicitaties). Pfff wat een onzin met een zwangere buik. Maar ja het moet he. Afgelopen zondag 29 jaar geworden. Maar niet echt gevierd. Verwend door manlief, en lekker uit eten geweest. Mijn dochter is gisteren naar PSZ geweest, en vanochtend naar dansles. Hartstikke leuk allemaal. Ze ging eerst 3 dagen naar een gastgezin, maar dat is ook opgehouden natuurlijk (baan). Leuk om te zien dat ze zich snel aanpast. En het dansen vond ze helemaal geweldig. Gelukkig op een leuke en speelse manier en niet te serieus. Nu op zoek naar een schattig balletpakje. Morgen 20 weken echo! EINDELIJK! Echt nog wel even spannend hoor. Pfff.. Hier voel ik de kleine al 6 weken, VEEL eerder als bij mijn dochter. Mijn partner, ook al redelijk snel met 17 weken ongeveer. Leuk he dames! Genieten we allemaal nog?
Hier goed nieuws waarschijnlijk toch geen zwangerschapsdiabetes, mijn waar eens blijven laag en waren vanochtend zelfs te laag, maar 2,4. Ik moest nu zelfs wat zo ets eten!! Vanavond moet ik vlak voor het slapen gaan fruit eten en pas morgenochtend weer prikken
Guus: Wat fijn zeg!! dat het toch wrsch geen diabetes is? Hoef je nu niet meer op dieet? MisDee: Spannend! Hoe laat mag je morgen?? Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Voelen: Begin haar (ooohh zo heerlijk dat ik HAAR kan zeggen ) nu af en toe te voelen, maar vooral helemaal onderin, daarboven zit de placenta ervoor. Mijn vriend kan haar nog niet voelen Werk: Wat vervelen dat er zoveel meiden in zo'n situatie zitten, en inderdaad zo stom dat je met zon zwangere buik moet gaan solliciteren! Altijdvrolijk: Nog gefeliciteerd met je zoontje!!
Ik kom geen goed nieuws melden - hieronder in het kort een samenvatting: Net weer terug van het Radboud UMC Nijmegen. Nu we aan de 20 weken zitten hebben ze naast de groeiachterstand alles nog beter kunnen zien op de echo en heeft men naast de groeiachterstand ook andere afwijkingen gevonden o.a. afwijkende vorm van het hoofd, hartwijking, iets met fontanel, ribbenkast die naar voren steekt i.p.v. een beetje afbuigen, slechte toevoer van voeding/zuurstof placenta, de plasbuis die niet op de correcte plek eindigt, een slechte/verkeerde doorbloeding van slagaders in hoofd en buik, veels te korte botten van armen en benen. Vandaag hebben echoscopiste alsmede een gyn alsmede een klinisch geneticus meegekeken met de echo. Zij komen tot de conclusie dat het een syndroom is, maar welke weet men niet. Het komt in de buurt van een trisomie 18, maar dit is het niet omdat deze al is uitgesloten. Het Array onderzoek (uitgebreid genetisch onderzoek) is nog niet afgerond hier krijgen we maandag de uitslag van. Op basis van al deze bevindingen is er eigenlijk geen hoop meer. Wij hebben min of meer al het besluit genomen om de zwangerschap toch af te breken. Dit om onszelf, maar belangrijker het kindje veel pijn en ellende te besparen. Als het geboren wordt, weten we niet hoe ernstig gehandicapt het zal zijn, maar dat het vele operaties zal moeten hebben staat vast. Daarnaast is de kans zeer groot dat het kindje de geboorte/bevalling niet haalt/overleeft. A.s. maandag hebben wij wederom gesprekken in Nijmegen met maatschappelijk werk en de gyns om te bespreken hoe het verder verloopt en wanneer de bevalling zal worden ingeleid. Vermoedelijk ergens eind volgende week.
Jeetje Marjol, hier ben ik even stil van. Natuurlijk hadden we allemaal op iets positievers gehoopt. Ik wens je heel veel sterkte, bij deze verschrikkelijke beslissing die jullie moeten nemen. Vreselijk...
Lieve Marjol, wat verschrikkelijk. Wat moet het vreselijk hard zijn om al deze berichten te moeten horen/verwerken. Je zou haast tijdens de echo roepen, Stop maar. Dit wil je allemaal niet horen. Heel veel sterkte om dit grote verdriet te behappen de komende tijd. En heel veel succes de dagen naar de beeindiging toe. Ik denk aan je, en wens je alle sterkte toe.