Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Aaargh de weegschaal zegt nu al +9 kilo!
    Ik ben diep ongelukkig...

2. Lieve86

Lieve86 Actief lid

24 jul 2013
    206
    190
    43
    NULL
    Brabant
    Hier ook 9,5.... pffff! Vanavond naar verloskundige, hoop dat ze het niet veel te veel vind!
    Eigenlijk is het ook niet zo raar aangezien ik voor ik zwanger werd op dieet was en in korte tijd 15 kilo ben afgevallen ... die vliegen er nu weer aan vrees ik!

Dat word weer mn best doen als de kleine vent er is!

3. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Priscilla even laten checken of het inderdaad je bloeddruk is...zou goed kunnen als ik het zo hoor...dan beetje extra zout eten...dropjes ofzo of een beker zoute bouillon drinken. Dat helpt bij mij altijd wel redelijk. Heb steeds als ik niet helemaal fit ben dat mijn bloeddruk te laag is.

Guus, inderdaad toch houden we van ze...al maakt hij het me af en toe wel moeilijk...maarja, hij is inmiddels wel zover dat als ik vraag of hij iets met de kleine man wil doen (in bed stoppen of luier verschonen ofzo) hij dat ook zonder er verder over te vragen of zuchten doet.

Zoontje van mijn vriendin te spelen vandaag. Wel gezellig. De jongens houden elkaar lekker bezig (schelen precies 3 maanden met elkaar). Wel lastig dat die van mijn vriendin nog bijna niet praat. Hij brabbelt de hele tijd, maar heb geen idee waar hij het over heeft...zo'n verschil met die volzinnen die dat mannetje van mij er uit gooit. Die wordt echt mega bij de hand hoor...pfff. Hele discussies aan het aangaan. Wel leuk, maar ook wel eens vermoeiend!
    Die van m'n vriendin loopt flink te hoesten en te snotteren...zal dus hier binnenkort ook wel weer feest zijn...maarja, geloof dat het toen mijn zoontje daar was laatst andersom was, dus houden het lekker in stand op deze manier! Hoop dat het bij mij nou niet weer begint. Ben nooit zo vaak ziek, maar de laatste tijd is het steeds raak...

4. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    image.jpg

5. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ aankomen tot nu toe 4 kilo:p

2bemama ik ga het deze week is doen kwam vanmorgen wel normaal me bed uit gelukkig..

hier zo is schoonmaken wasje op de lijn hangen heb schoonmaak tik te pakken en jayden wil zo papa bellen..

vandaag vriendin van oude school bevallen ga nu toch wel kriebelen ik wil ook al haha:D

6. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    nog ff wachten hoor Priscilla...die kleine heeft mama nog iets te hard nodig voorlopig!

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Bij mij ook al +7, ben ook echt teleurgesteld maar ik snoep dan ook best wel veel.

Ze zeggen dat je met de derde trimester niet meer zo snel aankomt.
    Kan niet wachten!

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Euh, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zit al op +13kg... Ik ben zowiezo wel een flinke eter maar probeer het snoepen zo veel mogelijk te laten. Volgens mij ligt het wel aan wat minder sporten, ik trek het niet meer om met de fiets naar het werk te gaan (2x 45min). Daarnaast hou ik denk ik ook vrij veel vocht vast, normaal zitten mijn laarzen en sokken altijd los en nu heb ik elke avond een flinke aftekening op mijn benen.

9. Noor88

Noor88 Actief lid

23 feb 2013
    152
    0
    0
    Krimpen a/d IJssel
    @ Marjol: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en, daarnaast gecondoleerd.
    Veel sterkte toegewenst.

Hier gaat alles wel zijn gangetje, Babykamer is zo goed als leeg gehaald.
    Wel wat harde buiken, zo nu en dan.
    Wel alweer een mijlpaal gehaald, Al over de 24 weken!

2 weken geleden bij de gyn geweest.
    Het is wachten op een natuurlijke bevalling tot aan 41 weken en dan zien we verder.
    Inleiden is niet iets wat ze snel doen, waarneer je eerder met een keizersnee bent bevallen.
    Vanaf week 35 ga ik naar de gyn en krijg ik ook rond die tijd een echo om het gewicht te bealen.
    Dit omdat als ik een ''grote'' baby zou verwachten, ik niet natuurlijk ga bevallen.
    Of te wel, het is wachten geblazen en kijken wat onze kleine meid doet.
    Wel moet ik tussen 24 en 28 weken een glucose-test doen.
    Dit ivm mijn overgewicht.

Ik ga morgenochtend eens op de weegschaal staan.
    Ben nu ook razend benieuwd!

10. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Nou hier vorige week ook op +7/8 al hoor :)
    Niet erg dames, we doen het ergens voor!!

11. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    memmie ook al zon mooie buik. ik zal manlief straks echt even vragen om een foto te maken, o nee morgen, zit in mijn pyama hahahha

noor iedereen moet standaart tussen 24 en 28 glucose test doen hoor. ik most hem vandaag of morgen doen, maar uk is ziek en ik ben ziek, opgebeld dat ik hem volgende week wel doe. kan ik gelijk mijn schildklier mee prikken, alles in 1 keer dus.
    morgn maar weer de ha bellen, 1 oog van dochterlief zit zowat dicht, ze heeft ook knalrode ogen, een kennis vond haar erg dikke wangen hebben dacht zelfs aan de bof....... morgen maar direkt om 8 uur bellen.

hier geen idee hoeveel ik ben aan gekomen, heb zelf geen weegschaal die goed werkt hahaha.

12. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Is dat zo? Standaard een glucose test doen?? Is dat nieuw??

13. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Weet niet Memmie, maar ik moet hem ook doen met 26 weken.
    Bij mij doen ze dit ivm de groei van het buikje (iets hoger als gemiddeld maar wel binnen de lijn nog).

Mijn dochter had precies hetzelfde qua buikje en toen is er niets mee gedaan.

Ik ben niet bekend met diabetes & ik heb geen overgewicht.

14. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Trouwens mooie buik @memmie!

15. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet die test ook doen donderdag.moeten jullie dan ook 3 dagen een koolhydraatrijk dieet volgen? Moet ik wel. moet er om 8 uur zijn en dan 2 uren later weer prikken.in die 2 uren moet ik rustig blijven zitten.

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik weet niks van een test.
    Fijn te horen dat er meer zijn die ook al zoveel zijn aangekomen! Gekke vraag maar hebben jullie ook een laag BMI? (zijn jullie dunnetjes?)
    Ik voel me echt een gestrande zeekoe, brr. Ik weet dat het er bij hoort, maar het feit dat het volgens mijn man ook al op mijn kont zit ben ik niet blij mee...

Verder een rotdag gehad. Kindlief wil weer niet eten, niet slapen en niet luisteren. Hij is zonder eten op bed gegaan, was er zó klaar mee. Om me daar vervolgens weer rot over te voelen, zucht

17. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ah vervelend Frummelk! Ik herken het hoor.
    Helemaal nu ik thuis zit met de kleine meid sinds 3 weken, grrr,

Mevrouw zit het liefst in me de hele dag, en wilt met me mee op de computer, mee tv kijken. Zucht. Zelf spelen is er niet bij. Ben echt blij met die 2 ochtendjes PSZ. Even een koffie'tje , serie'tje en helemaal niets :).

Oh ja, en ze eet alleen bij mama, slaapt alleen bij mama (s'avonds in bed doen) en luistert alleen goed naar mama. Hartstikke leuk,maar zo heb ik nooit geen moment rust. En papa vindt het wel prima zo haha.

Slaapt je zoontje wel dan zo zonder eten?

Nee geen laag BMI, gewoon gemiddeld :)

18. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    @meissie, geen dieet. Wel nuchter komen om 8 uur, en dan 2 uur later weer. En s'middags nog een keer.

Totaal 3 x :)

19. Lieve86

Lieve86 Actief lid

24 jul 2013
    206
    190
    43
    NULL
    Brabant
    Yep... ik moet ook testen. Geen dieet voorafgaand hoor. 8 uur melden,prikken, drankje, 2 uur wachten..... en weer prikken. Mijn Bmi is te hoog, vandaar dat ik hem moet doen.

net weer controle gehad... alles prima. Geen commentaar op mn gewicht! :)

20. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Testen????

Nou dat hoef ik niet hoor.
    Alleen moet ik getest worden op de resusfactor van mevrouw.
    Ik heb zelf A negatief en als ze een postieve heeftr, krijg ik een fijn prik (met mijn zoontje ook)

Mooi buikje hoor...

Gewicht, zit nu op 6 kilo.
    Vorige zwangerschap was het 17 kilo totaal, maar binnen 8 weken was ik dat meer dan kwijt.

Zo, vandaag die groei echo gehad. Nou niets aan het handje gelukkig. Ze zit wel op de " onderste" lijn van de curve, maar gewoon netjes gegroeit.
    Pak van me hart, onbewust maak je je toch zorgen.

Deel Deze Pagina