Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Moi:
    Wauw! Echt heel mooi gedaan, die wieg!
    Heerlijk even een weekendje weg! Dat willen wij ook nog doen, eind januari, lekker naar de veluwe in een huisje!

2. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Maar er zijn wel veel mensen bij betrokken en de kosten van alles wat ze gebruiken. En je bent waarschijnlijk ook nog een paar dagen in het ziekenhuis gebleven? Dat zal daar ook bij in zitten neem ik aan.
    Wel goed om te zien dat er eindelijk wat meer inzicht komt in wat alles kost. Zo is het natuurlijk niet raar dat je aardig wat kwijt bent aan zorg.

@Moi: super gaaf geworden zeg! :)

3. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Moi, heel mooi gedaan. Crea hoor!

Hier ook een beetje verkouden aan het worden, alle drie. Dus maar volop aan het fruit en de vitaminen.
    Vanmorgen om 6.15 al gezongen voor papa. 33 jaar geworden. En overladen met cadeaus en tekeningen.

Ons meisje is thuis al zindelijk, maar vindt het nog lastig op de PSZ. Maar vanochtend, helemaal droog gebleven en geplast op wc!
    Heerlijk om te zien , hoe trots ze dan ook is.

Beetje vies vraagje, maar hebben jullie ook wat meer last van waterige afscheiding...

4. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Moi, gave wieg zeg!

Blike wat een top idee met die boom. Heb ook zo'n rare hoek in de kamer waar mijn zoontje de komende tijd in gaat slapen (koof van de luchtafvoer van de keuken), misschien dat ik daar ook iets dergelijks op kan maken.

Guus wat balen dat je dochtertje zo ziek is! Hoop dat ze gauw weer opknapt!

MissDee gefeliciteerd met je man! En knap van je dochtertje zeg!
    Meer afscheiding is normaal bij zwangerschap volgens mij...Niet overdreven veel last van gelukkig, maar soms wel eens. Wel vervelend he!

Vanmorgen wezen zwemmen met zoonlief. Hij heeft z'n puppy diploma 'gehaald' :) Helemaal trots natuurlijk...al is het eigenlijk niet echt anders dan een gewone zwem 'les'...maarja, wel leuk voor later!
    Kleine is hier ook wel behoorlijk druk. Na het zwemmen was ik er blij om, want zoonlief sprong bij het van de rand springen een paar keer gezellig tegen mijn buik aan...pff, gelukkig dat er een beschermkussen omheen zit.

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb een vrij laag bmi. Heb nu nog geen enorme buik volgens de meeste mensen (vind hem zelf al best aardig groot worden) en ben volgens mij ook nog niet enorm veel aangekomen. Sowieso niet zo bang voor het aankomen...vorige keer was het er zo weer af dankzij de borstvoeding. Dat ben ik nu ook weer van plan...en als het niet lukt, nou ja dan pech gehad hoor...dan zien ze maar aan me dat ik 2 kinderen heb gekregen!

5. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    MissDee gefeliciteerd met je man!

En over je vieze vraagje ;) JA!! Enorm veel last van. Echt heel vies. Het is wel een dag wat minder dan andere dagen maar over het algemeen wel erg aanwezig.
    Ik gebruik dan soms, tegen de adviezen in, een inlegkruisje. Ik heb geen zin om op mijn werk in een wc me helemaal uit te kleden om een schone onderbroek aan te trekken. En daarbij, die is dan na 10 minuten ook nat.
    Soms voel ik het gewoon klam door mijn broek heen. En af en toe voel ik een soort golfje. Alsof je incontinent bent.
    Heel vies, maar hoort erbij en uit ervaring weet ik ook dat het na de zwangerschap over gaat. Gelukkig maar!

6. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ja precies met een golfje JA! Heel vervelend gevoel.
    Ik kan me ook niet herinneren dat ik het met mijn dochter ZO erg had. Wel wat meer natuurlijk, maar hele natte onderbroeken niet.
    En op andere dagen is er weer niets inderdaad. Gek hoor dat lichaam... ;)

2bemama, gefeliciteerd met zijn zwemdiploma! Leuk zeg! Ik ga binnenkort ook weer eens zwemmen met die kleine. Is ze dol op!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    MisDee:
    Gefeliciteerd met je man!
    Wat goed zeg! Dat ze droog gebleven is op de peuterspeelzaal!

2bemama:
    Wauw! wat goed van je zoontje! Hij is net iets jonger dan mijn zoontje, zwemt hij in een zwemband? of met bandjes?

Afscheiding:
    brrr, nee dit heb ik (nog) niet gelukkig!! Lijkt me erg vervelend :S

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    even een paniek momentje, over 4 week begint de kerstvakantie al en dan 3mnd later is de baby er al.......................... en ik ben nog steeds niet verder gekomen met de kamer!!!!!!!!!. moet hem nog helemaal leeg maken, verven, plankjes hangen.

en alle kleertjes en spullen nog uitzoeken en wassen.
    morgen mezelf toch maar een flinke schop ondeer mijn kont geven

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Guus:
    Woooooow relaxed meid!! Tijd zat joh!!

10. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Blike: gave muurschildering!

@Moi: wat een mooi wiegje! Echt een verschil!

@Missd: gefeliciteerd met je man!

@Guus: je hebt nog tijd zat joh. Don't worry! Wij zijn ook nog niet aan de babykamer begonnen. Eerst nieuwe kamer van zoon afmaken (bijna klaar gelukkig), dan babykamer opnieuw verven, alles wassen etc. Wel zin om eraan te beginnen!

Hier gaat het redelijk goed. Afgelopen maandag voelde ik me op m'n werk heel slecht, misselijk, hoofdpijn en begin vocht vast te houden. Meteen HA gebeld om bloeddruk op te laten meten, maar deze was 's middags gewoon goed. Ligt dus echt aan het werk! Misschien dat halve dagen toch nog teveel is...
    Was tot nu toe nog geen 3 kilo aangekomen, maar nu ik vocht vast begin te houden gaat het iets sneller. Ach, tijdens mijn vorige zwangerschap was ik al veel meer aangekomen, dus ik mag niet klagen.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    2bemama ja nog even geduld maar heb geen geduld haha!!

frummelk ik ben best wel dun haha maar ben nu aan het aankomen pas voel me soms ook een zeekoe..

lieve mooi dat de controle goed was!!

altijdvrolijk dat is hier ook hier loop de kleine ook wat achter op groei maar ik maak kleine babytjes met me man:D

oxbow ik heb heel de tijd zin in de frituurpan:)

guus mooie buik!!

blike wow dat is echt super mooi!!

moi79 mooi wiegje!!

blike hier ook duur hoor had nog gekeken maar kan het niet zien meer grr..

guus adem in adem uit rustig aan meid hier ook nog niks gedaan zelfs niet gewassen..

zo hier een rot week en leuke week

zondag naar sinterklaas geweest opa oma mee gegaan want waren te vroeg we komen aan steen druk..maandag jayden 1e graads brandwond op zijn handje:(pakte de strijkijzer beet:(

gister naar de bank steek jayden de straat over:$boot kijken zei die pff en kan al niet hard rennen nu..

en nu heb ik denk ik bekkenstabiliteit want verrek van de pijn met lopen en in me rug..morgen wordt jayden geopereerd..

ik ben gesloopt gewoon..:x

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    TJ:
    Rustig aan meid! Vervelend dat je al zo'n last hebt van het werken.
    Zie trouwens dat je zoontje met 34+3 geboren is... wat was daar de reden van als ik vragen mag?

priscilla:
    Waaraan moet je zoontje geopereerd worden?? en aah wat zielig een brandwond!

pfff ons zoontje is nu steeds erg vroeg wakker... tussen kwart over zes en half zeven... Zal vannacht maar eens even het winterslaapzakje voor hem uit de kast halen, misschien scheelt dat wat...

ohja en hij heeft het woordje "huh?" ontdekt...:) dat roept hij nu dus de hele dag... zodra je iets tegen hem zegt is het "huh"?!;)

13. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Sterkte voor je zoontje Priscilla!

Gisteren is er hier een nieuwe voordeur geplaatst, en daarna uiteraard gaan poetsen in het halletje, want het was een enorme bende geworden. En de ramen van de nieuwe deur moesten uiteraard ook schoon. Blijkbaar toch iets te veel gedaan, want had toch een pijn toen ik vanmorgen opstond. Echt onderin mijn rug, aan de rand van mijn bil zeg maar. Heeft dat ook met je bekken te maken?

14. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Priscilla: sterkte met je zoontje! Hopelijk is de operatie goed gegaan.

@Blike: leuk he, al die woordjes die ze leren, haha! Mijn zoontje is ook vaak vroeg wakker (vaak om 6 uur als mijn man er vroeg uit moet), maar als ik hem dan even goed leg en z'n muziekje aanzet ligt hij vaak nog wel een uur ofzo te tutten. Zolang ik hem niet hoor vind ik het prima! Slaapt je zoontje al in een groter bed of nog in het ledikantje? Wij zijn deze week begonnen om hem zonder slaapzak te laten slapen. Maakt hem ook echt niet uit gelukkig.
    Ik ben de vorige keer met 34 weken bevallen ivm HELLP. Had al tijdje hoge bloeddruk en toen ging het zo slecht met me dat ze hem wel moesten halen. Daarom hou ik m'n lichaam nu ook goed in de gaten! Werk al een tijdje halve dagen, maar de kans is dus groot dat ik op korte termijn helemaal moet stoppen.

@Wien: niet teveel doen he?! Kan inderdaad je bekken zijn waar je nu last van hebt. Hopelijk is het snel over!

15. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik doe voor mijn gevoel al bijna niets :( werk ook niet he.

16. Isadora

Isadora Lid

21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Hallo mama's! Ik wou me graag aansluiten bij dit topic :$ ik ben 31 maart uitgerekend van ons eerste kindje. Zijn er nog meer op deze dag uitgerekend?

17. Isadora

Isadora Lid

21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Ow verkeerde poppetje haha:p

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    welkom!!!

Dochterlief is gelukkig weer beter, ik loop nog wat te kwakelen. vanacht manlief wakker gehouden met mijn gehoest en gerochel haha nu eens andersom(hij is soms net een zaagmachine)

Vanmiddag naar de gyn, ben benieuwd, oop stiekum dat hij nog even een echo gaat maken

19. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Jeej, 24 weken! Sinds ik een hoge bloeddruk had ben ik echt de weken aan t tellen. Woensdag moet ik weer voor controle, hoop dat t goed is want heb nog steeds dagelijks hoofdpijn. Hebben jullie ook veel last van hoofdpijn? Baby is heerlijk druk. Gister trapte hij ineens heel erg op mn blaas. Zo erg dat ik echt dacht dat ik in bed ging plassen hihi.

Heb al last van nesteldrang geloof ik. Ben vandaag van plan om de kelderkast leeg te halen en op de ruimen. Als wat in de weg staat verdwijnt in die kast. Je kunt je voorstellen wat voor drama zich achter die deur afspeelt haha. Gisteren nog een TE schatting pakje gekocht voor babyboy. Zal zo ff foto plaatsen.

Wie van jullie is al bezig met "vluchtkoffer" ? En voor diegene die mn al eerder hebben gebruikt, wat moet ik NIET vergeten in te pakken??

20. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    image.jpg

Deel Deze Pagina